ترانسیلوانیا کجاست ؟ سرزمین دراکولا و قلعه های اسرارآمیز

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

ترانسیلوانیا کجاست ؟ 

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره اینکه ترانسیلوانیا کجاست ؟ صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این قلعه اسرارآمیز در ادامه با ما همراه باشید.

حتما شما هم انیمیشن محبوب ترانسیلوانیا را تماشا کرده اید و نام آن را زیاد شنیده اید. آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که این منطقه در واقعیت نیز وجود دارد یا نه ؟ بله، ترانسیلوانیا در واقعیت نیز مکانی است که در کشور رومانی واقع شده است. این منطقه با معماری تاریخی، کافه های شیک و طبیعت ماجراجویانه از نقاط فریبنده اروپاست.

ترانسیلوانیا (Transilvaniaیک بخش تاریخی در کشور رومانی است و در جنوب و شرق کوهستان کارپتیان واقع شده است. این شهر همچنین مرکز داکیه (سرزمین داس ها) بوده‌ است که در سال ۱۰۶ به دست امپراتوری روم از بین برده شد. ترانسیلوانیا محل رویدادهای رمان معروف دراکولای نویسنده برام استوکر است. سرزمین ترانسیلوانیا تا پیش از جنگ جهانی اول جزئی از اتریش-مجارستان بوده‌ است اما پس از فروپاشی این امپراتوری به عنوان بخشی از خاک کشور رومانی محسوب می‌شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


نکته مهم این شهر پیوند بسیار نزدیکش با یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های ادبی اروپا است؛ کنت دراکولا. کنت دراکولا، شخصیت خون آشام رمان معروفی با همین نام اثر برام استوکر، نویسنده ایرلندی قرن‌های نوزدهم و بیستم میلادی است که چاپ اول آن در سال 1897 منتشر شد. از زمان انتشار این کتاب تاکنون صدها نمایش و فیلم با اقتباس از آن ساخته شده‌اند و هزاران شخصیت خون آشام دیگر به‌ واسطه شخصیت کنت‌ دراکولا به دنیای ادبیات و هنر راه‌ یافته‌اند.

ترانسیلوانیا یکی از مناطق مهم دنیا برای شناخت قرون وسطی است. معماری قدیمی، سبک نقاشی خانه ها، سنگ فرش خیابان ها و برج ساعت های قدیمی شما را به قرن ۱۴ می برند. مغازه های کوچک عتیقه فروشی و محصولات دست ساز صنعتگران و هنرمندان محلی ترانسیلوانیا دیدنی است. قلعه های ترانسیلوانیا هم با برج های سر به فلک کشیده شان که تنها راه حافظت از شهر بودند، حال و هوای قرون وسطایی دارند.

ترانسیلوانیا کجاست ؟ 
ترانسیلوانیا کجاست ؟

کنت دراکولا که بود ؟

شخصیت دراکولا برگرفته از زندگی واقعی فردی به نام کنت دراکولاست که در نزدیکی شهر ترانسیلوانیا زندگی می کرد. در مورد زندگی این شاهزاده داستان ها و افسانه های بسیاری بر سر زبان هاست.

مطابق این افسانه ها، دراکولا در قصر قرمز رنگ خود زندگی می کرد و تلاش داشت با ایجاد رعب و وحشت در بین مردم حکومت کند. او لباس های سیاهرنگی به تودوزی قرمز به تن می کرد و غالبا نوشیدنی های قرمز می خورد. به همین دلیل مردم به او لقب خون آشام داده بودند.

ترانسیلوانیا کجاست ؟ 
ترانسیلوانیا کجاست ؟

دراکولا در طول دوران حکومت خود در رومانی فضای رعب آوری در کشور ایجاد کرده بود. در افسانه ها آمده که او نزدیک ۸۰ هزار نفر را به قتل رساند. رفتار او با زیردستانش به قدری خشن بود که کمتر کسی جرات می کرد به این پادشاه نزدیک شود. قلعه دراکولا براساس کتاب های تاریخی سال ۱۲۱۲ به وسیله شوالیه توتن ساخته شد و سال های سال حکمرانان کشور رومانی در این قلعه زندگی می کردند.

گرچه پس از مرگ دراکولا و بدنامی این قلعه، چند سالی خالی از سکنه بود، اما بعدها منظره زیبا و معماری جالب آن باعث شد تا بار دیگر تبدیل به قصر سلطنتی شود، قصری که امروز به موزه ای برای علاقه مندان داستان های ترسناک تبدیل شده است. قلعه دراکولا و داستان زندگی او دهان به دهان گشت تا تبدیل به یکی از افسانه های مشهور جهان شد. البته در این بین داستان حقیقی دچار تحریفات بسیاری شده است. دراکولا در زمان حمله عثمانی به رومانی مقاومت بسیاری کرد و خون های زیادی هم در جنگ ریخته شد. او در نهایت در قلعه خود مدفون شد.

کنت دراکولا، از جذاب ترین سوژه های سینما

شخصیت کنت دراکولا به‌ عنوان یکی از جذاب‌ترین سوژه‌های سینما و تئاتر ژانر وحشت شناخته می‌شود. به‌طوری‌که خود استوکر، اولین اقتباس تئاتری این رمان را در سال 1897 به روی صحنه برد و اولین اقتباس سینمایی از شخصیت کنت دراکولا در سال 1922 بر پرده نقره‌ای نقش بست.

اما شاید بتوان مجموعه انیمیشن‌های «هتل ترانسیلوانیا» را یکی از شیرین‌ترین اقتباس‌های سینمایی از این شخصیت دانست که علاوه‌بر حضور خود دراکولا میزبان دیگر شخصیت‌های ادبیات ژانر دلهره ازجمله «مرد گرگ‌نما» و «هیولای فرانکن‌اشتاین» است.

بهترین فصل سفر

اگر اهل اسکی و لذت بردن از طبیعت زمستانی هستید آذر تا اسفندماه فصل مناسبی برای سفر به ترانسیلوانیاست. اما اگر دوست دارید از طبیعت سرسبز و کوهپیمایی لذت ببرید بهترین زمان سفر اردیبهشت است. در ترانسیلوانیا پیست های متنوع اسکی در کنار خانه هایی که برای اقامت در این فصل مناسب است، وجود دارند. این شهر مرموز اروپایی در این فصل سال دیدنی است.

ترانسیلوانیا کجاست ؟ 
ترانسیلوانیا کجاست ؟

جاذبه های دیدنی و تفریحی 

قلعه های رازآلود 

لغت ترانسیلوانیا به معنای «شهر هفت قلعه» است و علت این نامگذاری هم به قرن ۱۲ و ایجاد قلعه های متعدد برای دفاع از تهاجم های گوناگون به شهر باز می گردد. قلعه سبوس در نزدیکی شهر به قلعه دراکولا معروف است و همین نام باعث شده سالیان سال مردم اروپا این شهر را به عنوان پایتخت خون آشام ها بشناسند. سالانه نیم میلیون نفر از این قلعه بازدید می کنند.

از دیگر قلعه های مشهور و دیدنی ترانسیلوانیا می توان به قلعه کوروین و قلعه بران اشاره کرد که هر دو جزو املاک ولاد سوم (دراکولا) بوده‌اند. قلعه پیلز نیز شهرت جهانی دارد و البته یکی از قلعه های زیبای اروپاست. این قلعه در گذشته اقامتگاه تابستان شاه کارول رومانی بوده و منظره کوه و جنگل از بالای آن، به یک کارت پستال زیبا و رویایی می ماند.

طبیعت گردی و کوهنوردی

طبیعت ترانسیلوانیا یکی از معدود طبیعت های دست نخورده در اروپاست. هنوز در کوه های این شهر، حیوانات وحشی به آسانی زندگی می کنند و زندگی روستایی در ترانسیلوانیا جریان دارد.

در حالی که ترانسیلوانیا مانند یک گوهر از چشم توریست های اروپایی مخفی مانده اما در عوض کوهنوردان به خوبی این شهر را می شناسند. کوه های پوستاورا و قله موادووینو از قله های محبوب رومانی برای کوهنوردان به شمار می آیند. در بالای قله کارای مان صلیبی به عنوان یادبود جنگ جهانی اول قرارداده شده که دیدنی است.

بازار محلی 

بازار محلی ترانسیلوانیا یکی از بازارهای زیبای محلی اروپاست. مردم شهر صنایع دستی جالبی دارند که حاکی از هنر و فرهنگ کهن این سرزمین است. زنان مجارستانی که امروز ۱۹درصد جمعیت شهر را به خود اختصاص داده اند، در این بازار با فروش صنایع دستی خود روزگار می گذرانند. توصیه می کنیم برای خرید سوغاتی به این بازار بروید.

ترانسیلوانیا کجاست ؟ 
ترانسیلوانیا کجاست ؟

غذاهای سنتی ترانسیلوانیا

غذاهای سنتی و اصیل رومانی را می توانید در روستاهای ترانسیلوانیا تجربه کنید. رومانی در طول سال های متمادی به اشغال ترک ها، مجارها، اتریشی ها، لهستانی ها و روس ها در آمده بود. بنابراین شما می توانید رد پای هریک از این ملت ها را در غذای مردم شهر پیدا کنید. در حومه شهر مردم از ظروف مسی و زغال برای پخت و پز استفاده می کنند و همین باعث می شود غذاهای ترانسیلوانیا طعم ویژه ای داشته باشند.

توصیه می کنیم غذا را با سالاد مخصوص رومانی شروع کنید. پنیرهای رومانی طعم خاصی دارند؛ طعم پنیر گاو، بوفالو و بز بی نظیر است و مطمئن باشید عاشق آن می شوید. مواد غذایی در ترانسیلوانیا غالبا طبیعی، سالم و خوشمزه هستند و بیش از یک قرن است که در این شهر مردم بدون استفاده از کود شیمیایی به کشاورزی مشغولند.

کجا اقامت کنیم ؟

در منطقه ترانسیلوانیا هتل های متعدد و متنوع از نظر قیمت وجود دارد. قیمت اجاره اتاق در این شهر به نسبت به بسیاری از هتل های اروپا ارزان تر و خدمات آنها هم به نسبت مدرن است. شما می توانید اتاقی در یک هتل رو به کوهپایه ها و طبیعت و یا اتاقی رو به منظره قلعه های تاریخی و اسرارآمیز شهر رزرو کنید.

از هتل های پیشنهادی ما هتل بیوتیک 5 ستاره در نزدیکی جنگل، هتل آلپین ۴ ستاره، هتل قصر زیبای قرن ۱۹ با دیوارهای چوبی و در نزدیکی قلعه ها و هتل تاریخی کاساواگنر در مرکز تاریخی شهر هستند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨