اسکله ریبیرا پورتو

اسکله ریبیرا پورتو ، پرتغال

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

اسکله ریبیرا پورتو

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با اسکله ریبیرا پورتو در کشور پرتغال آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پورتو (Porto) دومین شهر بزرگ و از شهرهای معروف پرتغال می‌باشد و به همراه لیسبون، از مراکز مهم اقتصادی این کشور است. این شهر با داشتن تاریخی قابل توجه، میراث‌ فراوانی از آثار تاریخی گذشته را در خود دارد. علاوه بر این اگر دنبال غذاها و نوشیدنی‌های عالی هستید، می‌توانید روی شهر پورتو حساب باز کنید. پورتو علاوه بر ارزش تاریخی، یکی از قطب‌های مهم اقتصادی در کشور پرتغال نیز محسوب می‌شود.

اسکله ریبیرا (Cais da Ribeira) منطقه‌ای زیبا و چشم‌نواز در پورتو است که گاهی اوقات به عنوان “روح پورتو” از آن یاد می‌شود. این محل از خیابان‌های قرون وسطایی ساخته شده است که توسط رودخانه ی دورو به یک میدان منتهی می‌شود. ساختمان‌های قرون وسطی با بارها، کافه‌ها و رستوران‌ها پر شده اند، که از ریبیرا یک مکان محبوب برای خوردن و نوشیدن ساخته است. ریبیرا به خصوص در روزهای جشن هنگامی که مردم شهر برای دیدن آتش بازی دور هم جمع می‌شوند، محبوب است. در اینجا یک مکعب برنزی در وسط میدان وجود دارد. در همین نزدیکی خانه‌ای وجود دارد که در آن شاهزاده هنری دریانورد در سال ۱۳۹۴ در آن به دنیا آمد.

اسکله ریبیرا پورتو

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


محله کنار آب پورتو، هزارتویی از خیابان‌های باریک و پیچ در پیچ است. تراس ساختمان‌های بلند رو به رودخانه به رنگ‌های درخشان خردلی، نارنجی و گندم گون، محله ریبیرا را به محلی برای کاوش در رنگ‌ها و دیدنی‌ها تبدیل می‌کند. تعداد زیادی رستوران‌ و کافه در زیر گذرگاه‌های طاقی وجود داشته و اینجا را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مناطق برای تفریح و قرارهای دوستانه می‌کند. ریبیرا یک منطقه تجاری شلوغ هم محسوب شده و ماهیگیران، قصابان و میوه‌ فروشان زیادی در آن مشغول کاسبی هستند. این منطقه جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود.

اسکله ریبیرا پورتو

یکی از جالب‌ترین ویژ‌گی‌های خیابان‌های اسکله، انواع اجراهای خیابانی به شمار می‌رود، از دسته‌های کر گرفته تا موسیقی‌های امروزی. تنوع رستوران‌ها نیز از جمله مزیت‌های گشت و گذار در اسکله ریبیرا است.

منطقه جذاب اسکله ریبیرا از خیابان‌های قرون وسطایی و کوچه‌های دنج تشکیل شده و اصطلاحا منطقه‌ی کارت پستالی شهر پورتو می‌نامند. قایق‌های سنتی پورتو، کوچه‌های سنگفرش شده، خانه‌های قدیمی رنگارنگ و چشم‌انداز اسکله این منطقه را به زیباترین بخش شهر تبدیل کرده است. سرتاسر این خیابان رستوران‌هایی با انواع غذاها وجود دارد. شما می‌توانید در این رستوران‌ها بنشینید و از تلفیق طعم‌های اروپایی و چشم‌انداز اسکله نهایت لذت را ببرید.

اسکله ریبیرا پورتو



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)