جاذبه های دیدنی جمهوری چک ، کشوری زیبا در قلب اروپا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی جمهوری چک

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی جمهوری چک خواهیم گفت. برای آشنایی با جاذبه های این کشور زیبا در ادامه با ما همراه باشید.

جمهوری چک (Czechia) یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که زیباترین شهرها را در خود جای داده است. در بین این شهرها، پراگ، پایتخت سرسبز این کشور پرآوازه تر است. پراگ شهری با قرن ها افسانه، جادو و زیبایی است. در تمام شهرهای این کشور شما می توانید بسیاری از شاهکارهای درخشان گوتیک را ببینید.

شهرهای تاریخی که هنوز هم وقتی در کوچه پس کوچه های پر پیچ و خم آنها قدم می زنید، کلبه های باستانی، کافه ها و بارهای قدیمی فوق العاده زیبا و رستوران های بی نهایت رمانتیک را خواهید دید. آثار جمهوری چک به خصوص شهر زیبای پراگ، پایتخت چک، پر از هنرهای عجیب و قریب است و با آثار لندن و پاریس رقابت می کند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های جمهوری چک

شهر پراگ – Prague

پراگ یکی از 10 شهر پربازدید اروپا بوده و مرکز تاریخی آن به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. بنابراین اگر به این شهر سفر کردید حتما دیدار از جاهای مختلف آن برایتان جذاب خواهد بود. این شهر با داشتن آثار تاریخی متعدد، مکانی جذاب برای عاشقان تاریخ و غذاهای بی‌نظیر و جشن‌های مفرح است.

از دیدنی های شهر زیبای پراگ می توان به پل چارلز از مشهورترین پل‌های قدیمی در اروپا، رودخانه ولتاوا که از مرکز پراگ می گذرد، میدان قدیمی شهر پراگ و کلیسای لیدی بیفور تین در این میدان، قلعه پراگ، تپه پترین و بسیاری مکان های دیگر اشاره کرد.

جاهای دیدنی جمهوری چک
جاهای دیدنی جمهوری چک

شهر برنو – Brno

برنو یک شهر دانشگاهی است که می‌توان تأثیر انرژی سرشار دانشجویان را در آن دید. در این شهر تعداد زیادی قهوه‌خانه، رستوران، موزه و آثار معماری برای دیدن و لذت بردن وجود دارد. در این شهر دیدنی‌ها و جاذبه‌های تاریخی و مدرنی وجود دارد. ساعت نجومی (Náměstí Svobody)، که در میدان اصلی شهر قرار دارد، از جاذبه های نمادین برنو است.

برنو، به عنوان دومین شهر بزرگ جمهوری چک، خانه‌ تعداد زیادی از بناهای تاریخی مثل قلعه اشپیلبرک (Špilberk Castle) و کلیسای جامع پیتر و پل قدیس (Cathedral of Saints Peter and Paul) است. موقع بازدید از کلیسا بهتر است کمی نوشیدنی یا خوراکی با خود ببرید تا روی تپه پتروف (Petrov Hill) میل کنید و از آن بالا از منظره حومه شهر برنو و قلعه اشپیلبرک لذت ببرید.

شهر پلزن – Pilsen (Plzeň)

پلزن به عنوان چهارمین شهر بزرگ جمهوری چک، تا حد زیادی شبیه به آن چیزی است که انتظارش دارید، پر از جاذبه‌ها و خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های بی‌نظیر! به علاوه، این شهر میزبان تعدادی از آثار معماری، مناظر و مکان‌های دیدنی بی‌نظیر جمهوری چک است.

پلزن، یک شهر قدیمی دوست داشتنی با چندین تونل زیرزمینی تاریخی جالب است که می‌توانید حین بازدید از پراگ، در قالب یک سفر تفریحی یک روزه، به این شهر سر بزنید یا اینکه مستقیما به آن سفر کرده و مدتی از مسافرتتان را به گشت و گذار در آن اختصاص بدهید.

جاهای دیدنی جمهوری چک
جاهای دیدنی جمهوری چک

شهر اوستراوا – Ostrava

اوستراوا شهری غنی بوده و از جنبه‌های مختلف در حال شکوفایی است. این شهر که از گذشته تا به حال جزو شهرهای صنعتی جمهوری چک بوده، به واقع به طبقه کارگر تعلق دارد. استراوا جایی است که شما می‌توانید در آن تنوع جمهوری چک را از نزدیک تجربه کنید؛ این شهر اگرچه ممکن است به اندازه بعضی از شهرهای چک زیبا نباشد، اما سرشار از اصالت است.

استراوا، اگرچه از آنچه بوده صنعتی‌تر شده، اما باز هم می‌توان در وجود آن شهری زیبا و قدیمی را دید که جامه‌ای از رنگ‌های اصیل به تن کرده است. به علاوه، استراوا میزبان چندین فستیوال بزرگ بوده، زندگی شبانه بسیار پویا و سرزنده‌ای دارد و غذاهای آن عالی است، که همه این‌ها باعث می‌شود این شهر گزینه خیلی خوبی برای گشت و گذار در هنگام سفر به جمهوری چک باشد.

شهر اولوموتس – Olomouc

اولوموتس، شهری دانشگاهی و تاریخی و گوهری کمتر شناخته‌ شده است که منتظر شماست تا آن را کاوش کنید و از دیدنش لذت ببرید. این شهر، با داشتن تاریخی طولانی، معماری زیبا، زندگی پرانرژی دانشجویی و همچنین خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های محلی بی‌نظیر، مقصد فوق‌العاده‌ای، خصوصا برای مسافرین جوانی است که بودجه کمی داشته و در عین حال قصد دارند زندگی واقعی ساکنین محلی جمهوری چک را از نزدیک تجربه کنند.

اولوموتس کلیسای جامع سنت واتسلاو (Saint Wenceslas Cathedral) و ستون سه‌گانه مقدس (Holy Trinity Column) که بناهای بی‌نظیری هستند را در خود جای داده است. کلیسای جامع سنت واتسلاو یک کلیسای گوتیک است که در سال 1107 میلادی تأسیس شد و هم اکنون دارای بلندترین برج کلیسا در منطقه مراویا و دومین برج بلند کلیسا در کل جمهوری چک است.

جاهای دیدنی جمهوری چک
جاهای دیدنی جمهوری چک

شهر لیبرتس – Liberec

لیبرتس، که در پای کوه‌های جیزرا (Jizerské hory) قرار دارد، مقصدی فوق‌العاده برای کسانی است که می‌خواهند مناظر طبیعی و مکان‌های تاریخی را یکجا ببینند. این شهر بوهم شمالی، که در طول قرن 18 بزرگترین منطقه تولیدی کشور بود، در حال حاضر هم با داشتن فضایی شاداب و پرانرژی و همچنین مناظری زیبا و چهارفصل، به رونق خود ادامه می‌دهد.

در این شهر فرصت‌های زیادی برای ماجراجویان و دوستداران طبیعت فراهم است. کوه چیستید (Ještěd Mountain) هم که برج منحصربفرد چیستید بر آن بنا شده در این منطقه قرار دارد. در خود شهر هم تعداد زیادی آثار معماری زیبا وجود دارد که یادآور گذشته اتریشی- مجاری این منطقه هستند. یکی از مهمترین این آثار ساختمان جالب شهرداری لیبرتس است که به راحتی می‌توان آن را با یک کلیسای جامع اشتباه گرفت.

شهر چسکه بودیوویتسه – Ceske Budejovice (České Budějovice)

اگر به دیدن شگفتی‌های جمهوری چک علاقه‌مند هستید و می‌خواهید بدانید که یک شهر واقعی چک چه شکلی است، چسکه بودیوویتسه یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی شما است. در بخش قدیمی شهر آثاری با سبک‌های مختلف معماری وجود دارد که میدان پرمیسل اوتاکار دوم (Přemysl Ottokar II) در مرکز آن‌ها قرار گرفته است. در این میدان، که یکی از بزرگترین میدان‌های شهری در جمهوری چک است، فواره سامسون (Samsonova kašna) قرار دارد.

بعد از دیدار از میدان بزرگ شهر می‌توانید به بالای برج سیاه (Černá věž) بروید، این برج با 72 متر ارتفاع چشم‌انداز حیرت‌انگیزی دارد. از آنجا که این شهر کوچک است، به راحتی می‌توانید مسیرهای مختلف را پیاده‌روی کرده یا از سامانه دوچرخه اشتراکی یک دوچرخه بگیرید. به علاوه، چسکه بودیوویتسه در محل تلاقی دو رود والتاوا و مالشی (Malše) قرار گرفته و به همین دلیل، مسیرهای زیبایی برای دوچرخه‌سواری در کنار آب دارد.

جاهای دیدنی جمهوری چک
جاهای دیدنی جمهوری چک

شهر کارلووی واری – Karlovy Vary

با قدم زدن در خیابان‌های این شهر زیبا با چشمه‌های آب گرم، دیدن آثار معماری فراوان، فرهنگ پویا و طبیعت التیام‌بخش و همچنین زیبایی‌های دره‌ی کنار آن احساس خواهید کرد که در سرزمین پریان هستید. کارلووی واری، که زمانی استراحتگاه خانواده سلطنتی بود، سرشار از زیبایی‌های مسحورکننده است.

این شهر، محلی است که اگر به یک استراحت و وقت‌گذرانی در آرامش و آسایش نیاز داشتید قطعا باید به آن سفر کنید. اگر هم از شرکت در رویدادهای فرهنگی لذت می‌برید، می‌توانید در طول فستیوال‌های بین‌المللی فیلم و غذا که هر ساله در این شهر برگزار می‌شوند به آن سفر کنید. در هر حال، این شهر زیبا شما را ناامید نخواهد کرد.

شهر چسکی کروملوف – Český Krumlov

وقتی در خیابان‌های سنگفرش شده و کوچه پس‌کوچه‌های پیچ در پیچ این شهر، که مرکز آن در سال 1992 به عنوان میراث جهان یونسکو معرفی شده است، قدم می‌زنید، احساس می‌کنید که وارد یک مکان خیالی شده‌اید. چسکی کروملوف مکان باارزشی است که به شکلی باور نکردنی حفظ و مرمت شده، تا شما بتوانید از دیدن آن لذت ببرید.

این شهر، مکانی عالی برای یک مسافرت یکی دو روزه است. در اینجا می‌توانید چند عکس زیبا بگیرید یا سری به یکی از فستیوال‌ها و رویدادهای مختلفی که هر ساله در این شهر برگزار می‌شوند بزنید. جالب‌ترین این رویدادها یک فستیوال قرون وسطایی به نام فستیوال رُز پنج پر(Five-Petaled Rose Festival) و فستیوال بین‌المللی موسیقی چسکی کروملوف هستند.

جاهای دیدنی جمهوری چک
جاهای دیدنی جمهوری چک

شهر تلچ – Telč

یکی دیگر از شهرهای جمهوری چک که زیبایی مسحور کننده‌ای دارد، تلچ است. تلچ، که به عنوان یک شهر خواب‌آلوده و بی‌تحرک شناخته می‌شود، جمعیتی معادل 5،500 نفر داشته و در سال 1992، همزمان با پراگ و چسکی کروملوف در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. این شهر که در جنوب کشور و بین چسکه بودیوویتسه و برنو قرار دارد، بعد آتش‌سوزی قرن چهاردهم میلادی دوباره ساخته شده است.

تلچ، چند تونل زیرزمینی تاریخی و جالب دارد که شما می‌توانید به همراه تورهای گردشگری شهر از آن‌ها دیدن کرده و ببینید و حس کنید که مردمان قدیمی این شهر چطور زندگی می‌کرده‌اند. روی هم رفته، این هم یکی دیگر از شهرهایی است که اگر به تاریخ و فرهنگ علاقه دارید، قطعا ارزش دیدن خواهد داشت.

شهر لیتومیشل – (Litomyšl) Litomysl

شهر لیتومیسل، در شرق بوهمیا واقع شده است. این شهر در قرن سیزدهم در ترستنیس قرار داشته است. ترستنیس یک مسیر تجاری مهم بوده که بین بوهمیا و موراویا ارتباط برقرار می کرده است. شهر لیتومیسل یک شهر تاریخی است. شهری با گذشته بسیار قدیمی. این قدمت تاریخی باعث شده است که بتواند سنت های فرهنگی را فراتر از مرزهای منطقه ای و ملی ایجاد کند.

این شهر به خانه های رنگارنگش معروف است و شهرت جهانی دارد. فعالیت های فرهنگی و بافت قومی این شهر، در فهرست یونسکو قرار دارند. شهر لیتومیسل اخیرا به عنوان یک شهر 2000 ساله انتخاب شده است.

جاهای دیدنی جمهوری چک
جاهای دیدنی جمهوری چک

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨