جاذبه های دیدنی رومانی ، کشوری در جنوب شرق اروپا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی رومانی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست در مورد جاهای دیدنی رومانی خواهیم گفت. برای آشنایی با این کشور زیبا در شرق اروپا با ما همراه باشید.

رومانی (Romania) کشوری در شبه جزیره ی بالکان است و در جنوب شرقی اروپا قرار دارد. این کشور با مجارستان، صربستان، اوکراین و بلغارستان همسایه است. این کشور با شهرهای کوچک عجیب، تفرجگاه های کوهستانی با پیست های اسکی فوق العاده و جامعه ی هنری رو به رشدی پر شده است. دراکولا یکی از شهروندان و شخصیتی واقعی و مهم در تاریخ کشور رومانی بوده است. تاکنون فیلم ها و داستان های زیادی درباره زندگی این شهروند ساخته شده است.

کشور رومانی دارای جاذبه های دیدنی و معروفی از جمله شهرهای باستانی، قلعه های عظیم، آثار تاریخی، طبیعت سرسبز و کوهستانی و بسیاری جاذبه های بی نظیر دیگر می باشد. بخارست، پایتخت رومانی، یکی از زیباترین شهرهای آن می باشد. در ادامه معروف ترین شهرها و جاذبه های این کشور زیبا را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاذبه های دیدنی رومانی

شهر بخارست – Bucharest

بخارست، پایتخت کشور رومانی، شهری است که تاریخ و مدرنیته در آن ترکیب شده اند و گردشگران می توانند از ساختمانی چند صد ساله، برجی مدرن و ساختمانی به سبک کمونیستی در یک بلوک شهری بازدید کنند. این پایتخت مدرن اروپایی دارای بزرگترین ساختمان مجلس در جهان است که 12 طبقه بوده و دارای 3100 اتاق می باشد. در بخارست، بازدید از مرکز شهر قدیمی با خیابان های باریک سنگفرش شده، ساختمان های قدیمی و کلیساهای قرون وسطایی بسیار لذتبخش است. گفتنی است که این شهر در اروپا به پاریس کوچک معروف می باشد و بهتر است که از موزه ها و کاخ های تاریخی آن نیز بازدید کنید.

جاهای دیدنی رومانی
جاهای دیدنی رومانی

شهر کلوژ-ناپوکا – Cluj-Napoca

بزرگترین دانشگاه رومانی در شهر کلوژ-ناپوکا واقع شده که به عنوان پایتخت غیر رسمی منطقه تاریخی ترانسیلوانیا نیز شناخته می شود. قدمت این شهر به زمانی قبل از مهاجرت رومن ها برمی گردد و یکی از مراکز هنر و فرهنگ رومانی به شمار می رود. این شهر خانه جمعیت کثیری از مجارستانی ها می باشد و دارای مجسمه ای است که به افتخار پادشاهی مجارستانی ساخته شده است. کلیسای گوتیک سنت مایکل منسوب به قرن چهاردهم دارای بلندترین برج کلیسا در رومانی و موزه ملی هنر که در یک کاخ واقع شده از دیدنی های این شهر است و شامل مجموعه بزرگی از آثار هنرمندان رومانیایی است.

منطقه ساحلی مامایا – Mamaia

مامایا تفرجگاهی ساحلی در ساحل دریای سیاه است که در مرکز شهر کنستانتا (Constanța) واقع شده است و معروف ترین تفرجگاه ساحلی رومانی محسوب می شود. مامایا منطقه ای کوچک است اما با این حال دارای امتدادی به طول 8 کیلومتر می باشد. این منطقه ساکنان دائمی ندارد اما تابستان ها پر از جمعیت مردم و گردشگران می باشد. مامایا دارای رنج متنوعی از هتل های متوسط تا هتل های 5 ستاره لوکس، کلاب ها و بارها می باشد و دارای ساحل های ماسه ای بینظیری است که مناسب حمام آفتاب و استراحت است.

جاهای دیدنی رومانی
جاهای دیدنی رومانی

شهر تیمیشوآرا – Timișoara

شهر تیمیشوآرا در رومانی غربی واقع شده و یکی از بزرگترین شهرهای آن به شمار می رود. ساخت و شکل گیری این شهر منسوب به قرن سیزدهم است و زمانی متعلق به امپراطوری عثمانی بوده است. تیمیشوآرا اولین شهر اروپایی است که در خیابان های آن چراغ های برق وجود داشت. این شهر در خلال جنگ جهانی دوم آسیب های شدیدی را متحمل شد. برخلاف سایر کلیساهای جامع اروپا، کلیسای جامع ارتودوکس تیمیشوآرا در قرن بیستم ساخته شده اما بخش مرکزی آن که به داشتن 11 ستون معروف است، دارای آیتم های مذهبی و نقاشی های قدیمی می باشد.

شهر سیگیشوآرا – Sighișoara

این شهر در ترانسیلوانیا قرار دارد و به دلیل داشتن ساحل زیبایش از بهترین مکان‌های رومانی محسوب می‌شود. این شهر روی رودخانه‌ تارناوا قرار گرفته و با داشتن دیوارهای باستانی که برای محافظت از شهر بوده از مقاصد محبوب گردشگری در رومانی است. داستان این شهر از این قرار است که در قرن 12 میلادی، بازرگانان آلمانی و ساکسون‌های ترانسیلوانیا از طرف پادشاه مجارستان دعوت می‌شوند تا برای دفاع از مرزهای سیگیشوارا در این شهر ساکن شوند. نتیجه این سکونت تشکیل یک شهر تجاری پر رونق بود. سالانه در ماه جولای در قلعه‌ای قدیمی فستیوالی به نام قرون وسطی (Medieval Festival) برگزار می‌شود. جاذبه‌ دیگر شهر سیگیشوارا برج ساعت آن است که در سال 1556 با حدود 64 متر ارتفاع ساخته شد.

جاهای دیدنی رومانی
جاهای دیدنی رومانی

شهر سینایا – Sinaia

سینایا یک شهر تفرجگاهی کوهستانی است که در اطراف یک صومعه گسترش یافته و نام خود را از کوه سینای (Sinai) گرفته است. این صومعه که دارای یک کپی از اولین انجیل چاپ شده در رومانی است، مقصدی جذاب برای گردشگرانی که علاقمند به کوهنوردی در تابستان و اسکی در زمستان هستند به شمار می رود. پادشاه چارلز اول خانه تابستانی خود به نام Peles Castle را نزدیک این شهر ساخته که آن نیز به نوبه خود یک جاذبه گردشگری محسوب می شود. این شهر را به خاطر گل های زیبای آن می شناسند، اما دقت کنید که چیدن این گل ها مجاز نمی باشد!

شهر براشوو – Brașov

براشوو در مرکز رومانی، دارای ویژگی های متنوعی از زندگی مدرن و پویای شهری تا فریبندگی دنیای قدیمی و مناظر شگفت انگیز است. این شهر که توسط کوه های کارپاتین (Carpathian) احاطه شده، یک تفرجگاه کوهستانی با تسهیلات اسکی و اسکیت روی یخ است. یکی از جاذبه های این شهر کلیسای سیاه است. علت این نامگذاری بدین دلیل است که دود ناشی از یک آتش سوزی بزرگ در قرن هفدهم سنگ های این کلیسا را سیاه نمود. گردشگران همچنین می توانند از خیابان روپ (Rope Street) که باریک ترین خیابان رومانی است نیز در این شهر بازدید کنند. ‏

جاهای دیدنی رومانی
جاهای دیدنی رومانی

شهر سیبیو – Sibiu

سیبیو که زمانی متعلق به مجارستان بوده، منسوب به اوایل قرن دوازدهم است. این شهر در ترانسیلوانیا، منطقه ای که با خون آشام ها به خصوص دراکولا مرتبط است، قرار دارد. البته احتمال اینکه شما در این عصر با یکی از آنها مواجه شوید بسیار بسیار اندک است! در سیبیو شما می توانید از میدان اصلی شهر (Grand Square) یادگار قرن پانزدهم و ساختمان های باروک مانند کاخ Brukenthal که یکی از قدیمی ترین موزه های جهان در آن قرار دارد بازدید کنید. همچنین گردشگران می توانند از باقیمانده استحکاماتی که صدها سال پیش از شهر محافظت می کردند، دیدن کنند.

دلتای دانوب – Danube Delta

دلتای رود دانوب پس از رود ولگا دومین رودخانه بلند قاره اروپا است و از کوه های کشور آلمان سرچشمه می گیرد. این رود از 10 كشور اروپایی عبور می کند با این حال بیشترین قسمت های آن در کشور رومانی واقع شده است. رود دانوب به دریای سیاه منتهی می شود. این مکان بهشت پرندگان بوده و محیطی مناسب جهت تماشای طبیعت زیبا به شمار می رود. دلتای دانوب خانه ی گونه های خاص گیاهی و جانوری در اروپا و 32 اکوسیستم مختلف از جمله بزرگترین تالاب های جهان است. در اینجا شما می توانید سوار قایقی شده و شاهد زیبایی های این دلتا و غروب شگفت انگیز آفتاب باشید. ‏

جاهای دیدنی رومانی
جاهای دیدنی رومانی

صومعه های نقاشی شده – Painted Monasteries

از زیباترین جاذبه های رومانی صومعه های نقاشی شده بوکووینا در بخش های شمال شرقی رومانی هستند. دیوارهای خارجی این صومعه ها با نقاشی های استادانه از چهره های قدیسین و پیامبران، صحنه هایی از زندگی حضرت مسیح، تصاویر فرشتگان و شیاطین، بهشت و جهنم پوشیده شده است. بهترین نمونه های محافظت شده این صومعه ها را می توان در Humor ،Moldovita ،Patrauti ،Probota ،Suceava ،Sucevita و Voronet یافت.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨