دیدنی های شهر زیبای ادینبورگ ، پایتخت اسکاتلند

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی ادینبورگ

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی ادینبورگ صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر زیبا در ادامه با ما همراه باشید.

ادینبورگ (Edinburgh) دومین شهر بزرگ‌ و پایتخت اسکاتلند است که در مدخل رودخانه‌ی فورث قرار دارد. به این شهر ادینبرو یا ادینبرا نیز گفته می شود. امروزه‌، ادینبورگ به خاطر داشتن قلعه‌ زیبا‌ی ادینبورگ، خیابان رویال مایل (Royal Mile)، سبک معماری کلاسیک و همچنین دورنمایی چشم‌نواز از برج‌های مخروطی شکل، قلعه‌ها و شیروانی‌های کنگره‌دار خود در جهان شهرت دارد.

در گذشته، هم‌زمان با عصر روشنگری، به این شهر، لقب آتن شمال را داده‌اند. در ادینبرو می‌توانید از گالری ملی اسکاتلند و همچنین یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های فرهنگی دنیا در ماه آگوست بازدید کنید. این شهر مسحورکننده شما را به قلب تاریخ می برد و از قدم زذن در خیابان های آن شگفت زده می شوید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


ادینبرو در بریتانیا از نظر تعداد جهانگردان، پس از لندن در مقام دوم قرار دارد. همچنین در سال ۲۰۰۹ ادینبرو به عنوان بهترین مکان برای زندگی انتخاب شد. این شهر یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در اروپا شناخته می شود.

ادینبورگ شهری است که شما را وارد دنیایی از وهم و خیال می کند. قدم زدن در بین ساختمان های تاریخی بی نظیر آن، به خصوص در بخش شهر قدیمی شما را شگفت زده می کند. این شهر با ترکیب زندگی مدرن و تاریخ تمام سلیقه ها را راضی می کند و یکی از بهترین تجربه های سفر برای شما خواهد بود.

دیدنی های ادینبورگ

شهر قدیمی ادینبورگ – Edinburgh Old Town

شهر قدیمی نامی است که معمولا به قدیمی‌ترین بخش پایتخت اسکاتلند، یعنی شهر ادینبورگ داده می‌شود. این منطقه بسیاری از نقشه خیابان های قرون وسطایی و بسیاری از ساختمان های آن دوران را حفظ کرده است. شهر قدیمی ادینبورگ بخشی از یک سایت حفاظت شده میراث جهانی یونسکو را تشکیل می دهد.

ساختمان های مهم در شهر قدیمی عبارتند از؛ کلیسای جامع سنت گیلز، سالن مجمع عمومی کلیسای اسکاتلند، موزه ملی اسکاتلند، کالج قدیمی دانشگاه ادینبورگ و ساختمان پارلمان اسکاتلند. خیابان اصلی شهر قدیمی خیابان رویال مایل است که یکی از اصلی ترین جاذبه های ادینبورگ محسوب می شود.

جاهای دیدنی ادینبورگ
جاهای دیدنی ادینبورگ

قلعه ادینبورگ – Edinburgh Castle

قلعه ادینبورگ یک قلعه تاریخی معروف در شهر ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند است. این بنا بر روی سنگ قلعه، که حداقل از عصر آهن توسط انسان ها اشغال شده است، قرار دارد، اگرچه ماهیت استقرار اولیه نامشخص است. حداقل از زمان سلطنت داوود اول در قرن 12، یک قلعه سلطنتی روی صخره وجود داشته است و این مکان تا سال 1633 به عنوان یک اقامتگاه سلطنتی بوده است.

از قرن 15، نقش مسکونی قلعه کاهش یافت و در قرن هفدهم از آن عمدتا به عنوان پادگان نظامی با یک پادگان بزرگ استفاده می شد. اهمیت این قلعه به عنوان بخشی از میراث ملی اسکاتلند از اوایل قرن 19 به بعد به طور فزاینده ای شناخته شد و برنامه های بازسازی مختلفی در طول یک قرن و نیم گذشته انجام شده است.

جاهای دیدنی اسکاتلند

تپه کالتون – Calton Hill

تپه کالتون، تپه‌ای در مرکز شهر ادینبورگ است که انتهای شرقی خیابان پرنسس قرار دارد و در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. مناظر این تپه، اغلب در عکس ها و نقاشی های شهر استفاده می شود. تپه کالتون همچنین مقر دولت اسکاتلند است.  ساختمان پارلمان اسکاتلند و سایر ساختمان‌های برجسته مانند کاخ هولیرود نیز در نزدیکی پای تپه قرار دارند.

کالتون هیل همچنین محل چندین بنای تاریخی و ساختمان از جمله بنای یادبود ملی، بنای یادبود نلسون، بنای یادبود داگالد استوارت، دبیرستان سلطنتی قدیمی، بنای یادبود رابرت برنز، یادبود شهدای سیاسی و رصدخانه شهر است.

جاهای دیدنی ادینبورگ
جاهای دیدنی ادینبورگ

کاخ هالیرودهاوس – Palace of Holyroodhouse

کاخ هالیرودهاوس که معمولا به عنوان کاخ هالیرود یا خانه هالیرود شناخته می شود، محل اقامت رسمی پادشاه بریتانیا در اسکاتلند است. این کاخ در انتهای خیابان رویال مایل در ادینبورگ، و در انتهای مخالف قلعه ادینبورگ واقع شده است و مکانی برای مناسبت های ایالتی و مهمانی های رسمی است.

شاه چارلز سوم در ابتدای تابستان یک هفته را در اقامتگاه هالیرودهاوس می گذراند و در آنجا مجموعه ای از مراسم های رسمی را انجام می دهد. آپارتمان‌های تاریخی قرن شانزدهمی مری، ملکه اسکاتلند و آپارتمان‌های دولتی، در تمام طول سال به روی عموم باز هستند، به استثنای زمانی که اعضای خانواده سلطنتی در اقامتگاه باشند.

پارک هالیرود – Holyrood Park

پارک هالیرود که پارک ملکه یا پارک پادشاه (بسته به جنسیت پادشاه حاکم) نیز خوانده می شود، یک پارک سلطنتی در مرکز ادینبورگ، در حدود 1.6 کیلومتری در شرق قلعه ادینبورگ است. مجموعه‌ای از تپه‌ها، دریاچه‌ها، برجستگی‌ها، صخره‌های بازالتی و… در مساحت 650 هکتاری، منطقه ای زیبا را فراهم کرده است. همچنین پارک دارای سه دریاچه دیدنی می باشد.

این پارک با کاخ سلطنتی Holyroodhouse مرتبط است و قبلا املاک شکار سلطنتی قرن دوازدهم بوده اند. این پارک در سال 1541 ایجاد شد و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

جاهای دیدنی ادینبورگ
جاهای دیدنی ادینبورگ

صندلی آرتور – Arthur’s Seat

صندلی آرتور یک آتشفشان باستانی است که قله اصلی گروهی از تپه‌ها در پارک هالیرود است. این تپه مرتفع بیشتر پارک هالیرود را تشکیل می‌دهد. این تپه بر فراز شهر تا ارتفاع 250.5 متری بلند می شود و منظره پانورامایی عالی از شهر و فراتر از آن را ارائه می دهد.

صعود از این تپه نسبتا آسان است و پیاده روی روی آن یکی از فعالیت های محبوب در ادینبورگ است. اگرچه تقریبا از هر جهتی می توان از آن صعود کرد، اما آسان ترین و ساده ترین مسیر از سمت شرق است، جایی که یک شیب چمن از بالای دریاچه دانساپی بالا می رود.

باغ گیاه شناسی سلطنتی ادینبورگ – Royal Botanic Garden Edinburgh

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ادینبورگ، یک مرکز علمی برای مطالعه گیاهان، تنوع و حفاظت از آنها و همچنین یک جاذبه توریستی محبوب است. این باغ در سال 1670 به عنوان یک باغ برای رشد گیاهان دارویی تأسیس شد و امروز چهار مکان در سراسر اسکاتلند و در ادینبورگ، داویک، لوگان و بنمور و هر کدام با مجموعه تخصصی خاص خود را شامل می شود.

این باغ مکانی محبوب برای پیاده روی است. ورود به باغ گیاه شناسی رایگان است اما هزینه کمی برای ورود به برخی گلخانه ها باید پرداخت کرد. این باغ در طول سال میزبان رویدادهای بسیاری از جمله اجرای زنده، تورهای راهنما و نمایشگاه ها است. همچنین دوره های آموزشی در تمام سطوح نیز در این باغ ارائه می شود.

جاهای دیدنی ادینبورگ
جاهای دیدنی ادینبورگ

دهکده دین – Dean Village

دهکده دین با پای پیاده تنها حدود پنج دقیقه از مرکز شهر ادینبورگ فاصله دارد. دین دهکده ایست آرام و زیبا به همراه تعداد زیادی بنای قدیمی جالب و مسیرهای پیاده‌روی که از گشت‌و‌گذار در آن‌‌ها لذت خواهید برد.

برخی از ساختمان‌های موجود در این دهکده، حدود ۸۰۰ سال قدمت دارند. وقتی قدم به این دهکده می‌گذارید، خود را در دنیایی دیگر پیدا خواهید کرد. اگر در سفر به اسکاتلند در شهر ادینبورگ اقامت دارید، پیشنهاد می کنیم حتما از این دهکده زیبا دیدن کنید.

خیابان رویال مایل – Royal Mile

خیابان رویال مایل به‌ وسیله خانه‌های روستایی آجری و مکان‌های تاریخی و همچنین مغازه‌های کوچک، تولیدی‌های لباس، چایخانه‌ها، موزه‌ها و کافه‌ها پر شده است. رویال مایل شلوغ ترین خیابان توریستی شهر قدیمی است که تنها با خیابان پرنسس در بخش جدید شهر رقابت می کند.

در انتهای خیابان رویال مایل به «قصر زیبای هولی‌رودهوس» (Palace of Holyroodhouse)، که یکی دیگر از جاذبه‌های معروف ادینبورگ است، می‌رسیم. درواقع این خیابان بین دو مکان مهم در تاریخ سلطنتی اسکاتلند، یعنی قلعه ادینبورگ و کاخ هالی رود قرار گرفته است.

جاهای دیدنی ادینبورگ
جاهای دیدنی ادینبورگ

خیابان پرنسس – Princes Street

خیابان پرنسس یکی از خیابان های اصلی در مرکز شهر ادینبورگ و خیابان اصلی خرید در پایتخت است. این خیابان جنوبی ترین خیابان شهر جدید ادینبورگ است که حدود 1.2 کیلومتر از خیابان لوتیان در غرب تا خیابان لیث در شرق امتداد دارد. این خیابان معروف امکان دیدن مناظر پانوراما از شهر قدیمی، قلعه ادینبورگ و همچنین دره بین آن‌ها را فراهم می‌کند.

بیشترین بخش های خیابان پرنسس محدود به تراموا، اتوبوس و تاکسی و افراد پیاده است و فقط انتهای شرقی آن برای همه ترافیک ها باز است. این خیابان که بسیاری از جاذبه های معروف شهر، در نزدیکی آن جمع شده اند، از مکان های بسیار محبوب شهر ادینبورگ است.

کلیسای جامع سنت گیلز – St Giles’ Cathedral

کلیسای جامع سنت گیلز، یک کلیسای محلی اسکاتلندی در شهر قدیمی ادینبورگ است. ساختمان فعلی کلیسا در قرن 14 شروع شد و تا اوایل قرن 16 گسترش یافت. تغییرات قابل توجهی در قرن 19 و 20 در این کلیسا انجام شد. سنت گیلز یکی از مهمترین ساختمانهای کلیسای قرون وسطایی اسکاتلند است.

این کلیسای تاریخی و زیبا سبک معماری بی نظیری دارد. در بازدید از کلیسا خودتان متوجه جزئیات کار شده در فضاهای آن می شوید و این معماری و جزئیات شما را شگفت زده می کند.

جاهای دیدنی ادینبورگ
جاهای دیدنی ادینبورگ

بنای یابود اسکات – Scott Monument

بنای یادبود اسکات یک بنای یادبود گوتیک ویکتوریایی برای نویسنده اسکاتلندی سر والتر اسکات است. این اثر دومین بنای تاریخی بزرگ یک نویسنده در جهان پس از بنای یادبود خوزه مارتی در هاوانا می باشد. این بنا در باغ پرنس استریت در ادینبورگ، روبروی ساختمان سابق جنرز در خیابان پرنسس و نزدیک ایستگاه راه‌آهن ادینبورگ ویورلی، قرار دارد.

این برج 61.11 متر ارتفاع دارد و دارای سکوهایی برای مشاهده مناظر اطراف است که توسط یک سری از پله های مارپیچ به آن دسترسی دارند. این بنا مناظری پانوراما از مرکز ادینبورگ و اطراف آن را ارائه می دهد و یکی از جاذبه های شاخص ادینبورگ می باشد.

گالری های ملی اسکاتلند – National Galleries of Scotland

گالری‌های ملی اسکاتلند یک نهاد عمومی است که سه گالری ملی اسکاتلند و دو گالری دیگر را کنترل می‌کند و یکی از مجموعه‌های ملی اسکاتلند را تشکیل می‌دهد.

هدف این مجموعه، مدیریت گالری‌های ملی اسکاتلند، مراقبت از حفظ و اضافه کردن اشیاء موجود در مجموعه های خود، نمایش آثار هنری برای عموم و ترویج آموزش و لذت و درک عمومی از هنرهای زیباست.

جاهای دیدنی ادینبورگ
جاهای دیدنی ادینبورگ

موزه ملی اسکاتلند – National Museum of Scotland

موزه ملی اسکاتلند در ادینبورگ، در سال 2006 با ادغام موزه جدید اسکاتلند، با مجموعه های مربوط به آثار باستانی، فرهنگ و تاریخ اسکاتلند، و موزه سلطنتی اسکاتلند، تشکیل شد. دو ساختمان این موزه ها متصل و در کنار یکدیگر در خیابان چمبرز، در مرکز ادینبورگ قرار دارند و ورود به آن رایگان است.

این دو ساختمان شخصیت‌های متمایز خود را حفظ کرده اند. موزه اسکاتلند در یک ساختمان مدرن قرار دارد که در سال 1998 افتتاح شد، در حالی که ساختمان موزه سلطنتی سابق در سال 1866 افتتاح شد، و دارای نمای رنسانس ویکتوریایی ونیزی می باشد. در سال 2019، این موزه 2 میلیون بازدیدکننده داشت که آن را به محبوب ترین جاذبه اسکاتلند در آن سال تبدیل کرد.

موزه دنیای توهمات و تاریکخانه – Camera Obscura & World of Illusions

این مکان یک جاذبه گردشگری است که در برج Outlook در بخش تپه قلعه رویال مایل نزدیک به قلعه ادینبورگ واقع شده است. این مکان از اواخر دهه 1890 به موزه تبدیل شده است. این برج با شش طبقه از نمایشگاه‌های تعاملی، به روی عموم باز است و آن را به قدیمی‌ترین جاذبه‌ی هدفمند شهر و یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های بریتانیا تبدیل می‌کند.

ارائه تورهای مجازی از شهر، تلسکوپ ها با مناظر ادینبورگ، جنبه هایی از توهمات نور و رنگ، پازل ها، پیچ و خم آینه ای و تونل گردابی از موارد موجود در این موزه است. اگرچه این پروژه در درجه اول یک جاذبه توریستی است، اما همچنین به عنوان یک مرکز یادگیری در مورد توهمات نوری، هولوگرام ها، خاستگاه های عکاسی و در مورد خود ادینبورگ عمل می کند.

جاهای دیدنی ادینبورگ
جاهای دیدنی ادینبورگ

کشتی سلطنتی بریتانیا – The Royal Yacht Britannia

قایق بادبانی سلطنتی بریتانیا، یک قایق تفریحی سلطنتی سابق در سلطنت بریتانیا است. این قایق از سال 1954 تا 1997 در خدمت خاندان سلطنتی بوده است. این کشتی در طول 43 سال کار خود، بیش از یک میلیون مایل دریایی را در سراسر جهان به بیش از 600 بندر در 135 کشور سفر کرده است.

اکنون کشتی سلطنتی بریتانیا از خدمات سلطنتی بازنشسته شده و به طور دائم در ترمینال اقیانوس در ادینبورگ اسکاتلند، جایی که با بیش از 300000 بازدید در سال، یک جاذبه دیدنی معروف است، پهلو گرفته است. ورود به این کشتی از طریق ترمینال اقیانوس انجام می شود.

مرکز تجربه ویسکی اسکاتیش – The Scotch Whisky Experience

مرکز تجربه ویسکی اسکاتیش، یک جاذبه دیدنی و جذاب برای دوستداران ویسکی است. این مرکز در تپه قلعه در شهر قدیمی ادینبورگ، در مجاورت محوطه قلعه ادینبورگ واقع شده است. این مرکز تورها و جلسات آموزشی در مورد ویسکی ارائه می دهد و همچنین یک فروشگاه، فضاهای شراکتی، رستوران کهربا و ویسکی بار را در فضاهای خود دارد.

در سال 1987، شرکت ویسکی اسکاتلندی 2 میلیون پوند سرمایه گذاری کرد تا مرکز میراث ویسکی اسکاتلندی را ایجاد کند، یک جاذبه دائمی بر اساس تاریخچه و توسعه ویسکی اسکاتلندی. این جاذبه در 5 می 1988 افتتاح شد و نام خود را در سال 2006 به The Scotch Whisky Experience تغییر داد.

جاهای دیدنی ادینبورگ
جاهای دیدنی ادینبورگ

بن بست ماری کینگ – The Real Mary King’s Close

ماری کینگ امروزه به عنوان یکی از 10 مکان ترسناک در دنیا شناخته می شود و گردشگران ماجراجو از سراسر دنیا به آن جا می روند تا ترس و دلهره و مرگ را از نزدیک تجربه کنند. اینجا منطقه ای زیرزمینی و متروکه است. خیابان هایی که روزی بیماران طاعونی را در آن ها زندانی می کردند تا در اوج بیماری، ناتوانی و نیاز، در تنهایی و گرسنگی بمیرند.

امروزه در بن بست ماری کینگ ماکت هایی از افراد طاعون زده و رنجور قرار داده اند تا بازدیدکنندگان بتوانند تا حدودی رنج و سختی دوران شیوع طاعون را درک کنند. راهنماها شما را در گروه های از قبل تعیین شده به داخل بن بست ماری کینگ می برند و امنیت جانی شما را تضمین می کنند. این مکان تفریحی از سال 2003 میلادی فعال است و از آن زمان تا به امروز هیچ مشکل یا حادثه ای در این بن بست جذاب گزارش نشده است.



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨