جاهای دیدنی مادرید
جاهای دیدنی مادرید

جاذبه های گردشگری مادرید ، اسپانیا | Madrid

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی مادرید

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی مادرید پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

مادرید شهری پر از زندگی و فرهنگ است که پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا می باشد و زیباترین جاهای دیدنی اسپانیا در آن قرار دارد. مادرید از نظر هنری، توانایی رقابت با هر شهر دیگری در اروپا را داراست. این شهر از بهترین موزه‌های هنری اروپا برخوردار است. با بازدید از مکان‌های تاریخی این شهر، با امپراطوری اسپانیا که در قرن‌های شانزدهم و هفدهم میلادی در جهان گسترش پیدا کرد، آشنا می‌شوید. به‌علاوه، تفریحات کوچک فراوانی ازجمله نوشیدن شیرقهوه در میدانی مجلل یا قدم زدن در پارک رتیرو (Retiro) شما را سرگرم خواهد کرد. در این مقاله جاهای دیدنی مادرید را به شما معرفی خواهیم کرد.

موزه Prado

رامبراند، گویا، ولاسکوئز، روبن و کاراواجو شاید فکرش را هم نمی‌کردند که نقاشی‌های‌شان روزی در کنار هم و در یک مجموعه گرد هم‌آیند و موزه‌ای دیدنی را بسازند که برای بازدید از آن باید دقایق بسیاری در صف ایستاد. موزه پرادو یک قصر بزرگ است که در سال 1814، پادشاه فرناندو هفتم آن را به موزه تبدیل کرد تا بهترین نقاشی‌ها را جمع کند، 3 سال بعد این موزه با 311 نقاشی اسپانیایی افتتاح شد. ساعت 6 تا 8 شب دوشنبه تا شنبه بازدید از موزه رایگان است اما صفی طولانی جلوی “ورودی گویا” شکل می‌گیرد که تا ساعت‌ها ادامه دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی مادرید
جاهای دیدنی مادرید

دروازه خورشید مادرید (Puerta del Sol)

در مرکز مادرید پوئرتا دل سُل یا دروازه خورشید قرار دارد که یک میدان شلوغ بوده و از ویژگی های بارز آن وجود علامت “تابلوی کیلومتر صفر” در این میدان و یک مجسمه خرس که نماد مادرید است می باشد .

جاهای دیدنی مادرید
جاهای دیدنی مادرید

میدان پلازا مایور (Plaza Mayor)

میدان پلازا مایور میدانی مستطیل شکل و معروف در مادرید است که دور تا دور آن را آثار تاریخی و ساختمان‌هایی با آجرهای قرمز رنگ احاطه کرده‌اند. مجسمه شاه فیلیپ، رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های سنتی، دلیل محبوبیت این میدان هستند و از جاذبه‌های آن محسوب می‌شوند.

جاهای دیدنی مادرید
جاهای دیدنی مادرید

کلیسای جامع آلمودنا (Almudena Cathedral)

این کلیسا ساختمانی امروزی و جدید بوده که نمای داخلی آن مدرن به حساب می آید که بیش از ۱۰۰ سال ساخت آن به طول انجامید و به عنوان کلیسا وقف شد.

جاهای دیدنی مادرید
جاهای دیدنی مادرید

کلیسای سن فرانسیسکو (Basilica de San Francisco)

این کلیسا در ۱۷۶۱ برای راهبان فرانسیسکَن ساخته و سر در ورودی نئوکلاسیک و گنبد این بنا بعدتر در سال ۱۷۷۰ به آن اضافه شد. فضای داخلی نیز شامل پلانی دایره‌ای با گنبدی زیبا و شش کلیسای کوچک است که در آن‌ها می‌توان نقاشی‌هایی از گویا، ولاسکز و مائِیا را مشاهده کرد. موزه این کلیسا آثار مختلف هنری مذهبی و دست ساخته‌های گوناگونی را به نمایش می‌گذارد.

جاهای دیدنی مادرید
جاهای دیدنی مادرید

گران بیا (Gran Via)

خیابان بزرگ گران بیا بین سال های ۱۹۰۴ و ۱۹۲۹ ایجاد شد و در واقع ویترینی از معماری اولیه قرن بیستم است و معروف ترین بنای حاشیه این خیابان، ساختمان ۱۹۱۱ ماتروپولیس می باشد .

جاهای دیدنی مادرید
جاهای دیدنی مادرید

معبد دبود مادرید (Temple of Debod)

در پارک مونتانیا، بازدیدکنندگان می‌توانند یکی از جذاب‌ترین یادمان‌های تاریخی مادرید یعنی معبد باستانی مصری را مشاهده کنند. این معبد که در سال ۱۹۶۸ به‌عنوان هدیه‌ای از مصر به اسپانیا آورده شد، در قرن دوم قبل از میلاد ساخته شد و شامل پرستشگاه‌های متعدد، یک سالن بزرگ و یک تراس در بخش بالایی بوده است. باغ‌های صلح آمیز و آرام‌بخش اطراف یادمان، شامل استخر انعکاس دهنده و یک فواره است که جلوه‌ای جادویی ایجاد می‌کنند.

جاهای دیدنی مادرید
جاهای دیدنی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید

این کاخ محل زندگی خانواده سلطنتی‌ست اما امروزه آن‌ها فقط از این کاخ برای مراسم و جشن‌های ملیاستفاده می‌کنند که به همین دلیل بازدید برای عموم ازاد است. زیبایی اتاق‌های کاخ سلطنتی را کلمات نمی‌توانند بیان کنند و حتما باید دید. سالن غذاخوری از اتاق‌هایی‌ست که گردشگران بسیار از آن بازدید می‌کنند. حتما از راهنمای صوتی استفاده کنید تا داستان‌ها و اتفاقات افتاده در هر اتاق را بدانید و خود را جای شخصیت‌های تاریخی بگذارید و تمام داستان‌ها را در ذهن‌تان بازسازی کنید. ورودیه 10 یورو است و شما باید کیف و کوله پشتی خود را در داخل کمد بگذارید که برای آن هم 1 یورو خواهید پرداخت. به محض ورود به کاخ عکاسی ممنوع می‌شود اما می‌توانید در بیرون کاخ عکس‌های بسیاری بگیرید.

جاهای دیدنی مادرید
جاهای دیدنی مادرید

پارک رتیرو (Retiro Park)

پارک رتیرو یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های مادرید است که در مرکز شهر قرار گرفته و زمانی پارک خصوصی پادشاهان مادرید بوده است. این پارک اکنون به محلی برای پیاده‌روی‌های صبحگاهی، قدم‌زدن، هواخوری و مکانی سرگرم‌کننده برای گردشگران تبدیل شده است. زمین‌های بازی برای کودکان، وسایل ورزشی، دریاچه برای قایق‌سواری، باغچه‌های رنگارنگ، مجسمه‌ها و نمایشگاه‌ها از جمله جذابیت‌هایی هستند که در این پارک می‌توانید پیدا کنید. اگر خیلی خوش شانس باشید می‌توانید از دیدن کنسرت‌های رایگانی که هر از چندگاهی در این پارک اجرا می‌شوند، لذت ببرید.

جاهای دیدنی مادرید
جاهای دیدنی مادرید

دروازه آلکالا  مادرید(Puerta de Alcala)

کافیست مادرید را در اینترنت جستجو کنتید، بدون شک یکی از تصاویری که ارائه می دهد دروازه آلکالا است. بنای معروفی که چیزی حدود سیصد سال پیش توسط معمار ایتالیایی ساخته شد.

جاهای دیدنی مادرید
جاهای دیدنی مادرید

میدان سیبلس مادرید (Plaza de Cibeles)

یکی از مهم ترین نمادهای مادرید فواره مشهور الهه سیبلس می باشد که در میدان سیبِلِس واقع شده است و در حاشیه این میدان، سالن باشکوه شهر قرار گرفته است.

جاهای دیدنی مادرید
جاهای دیدنی مادرید

پلازا د لا ویا (Plaza de la Villa)

سالن اسبق شهر مادرید در مجاورت این محل قرار دارد این محل در قلب مادرید قرار دارد و نام دیگر آن میدان شهر می باشد.

جاهای دیدنی مادرید
جاهای دیدنی مادرید

بازار سن میگل (Mercado de San Miguel)

یکی از لذت های سفر بازار گردی و لمس زندگی محلی ها از نزدیک است. یکی از این بازارگردی های مهیج در بازار سن میگل در مادرید است. بازاری سرپوشیده که قدمت آن حدودا به صد سال پیش بازمی گردد.

جاهای دیدنی مادرید
جاهای دیدنی مادرید


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)