جاهای دیدنی اسلوونی ، کشوری زیبا در مرکز اروپا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی اسلوونی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی اسلوونی صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این کشور کوچک و زیبا در ادامه با ما همراه باشید.

اسلوونی (Slovenia) کشوری است در جنوب اروپای مرکزی و پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن لیوبلیانا است. اسلوونی از اعضای اتحادیه اروپا و پیمان ناتو است. این کشور یک جمهوری پارلمانی است و از اقتصاد و وضعیت اجتماعی پیشرفته‌ای برخوردار است.

اسلوونی از سوی غرب با ایتالیا، از شمال با اتریش، از جنوب و جنوب شرقی با کرواسی و از سمت شمال شرق با مجارستان هم‌مرز است. ۶۱ درصد از مردم اسلوونی مسیحی و بقیه بی‌دین یا پیرو دیگر ادیان هستند. این کشور در مرکز قاره اروپا و در مجاورت رشته کوه آلپ و دریای آدریاتیک واقع است و زیبایی های بی نظیری دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این کشور کوچک و زیبا نیز مانند تمامی کشورهای اروپایی دارای جاذبه ها و دیدنی های منحصر به فرد است که هر کدام داستانی دارد و بازدید از هر یک آنها، بازدید از دنیایی شگفت انگیز است.

شهرهای زیبا با معماری غنی و بافت تاریخی و آثار زیبای دیدنی، طبیعت بکر و سبز، غارها، قله ها و پارک های ملی متعدد، آبگرم ها، بافت شهری زیبا با کوچه پس کوچه های باریک و سنگفرش و کافه و رستوران های دنج و زیبا تنها بخشی از زیبایی های این کشور هستند که توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. در ادامه با مهمترین شهرها و دیدنی های اسلوونی آشنا می شویم.

دیدنی های اسلوونی

شهر لیوبلیانا – Ljubljana

لیوبلیانا پایتخت کشور اسلوونی و با حدود ۲۷۰ هزار نفر جمعیت بزرگ‌ترین شهر این کشور است. حتی اگر بار دهمی باشد که به این شهر سفر میکنید باز در حین قدم زدن در کوچه پس کوچه های این شهر مسحورکننده چیزهایی میبینید که روح تان را جلا می دهد. این شهر پل‌های سنگی، کانال‌های پر پیچ‌و‌خم، کلیساهای جامع به سبک گوتیک و ساختمان‌های تماشایی بسیار زیادی دارد.

شهر لیوبلیانا با کافه‌های مدرن و رستوران‌های بسیار که غذاهایی لذیذ سرو می‌کنند، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. به تحسین چشم‌اندازهای بی‌نظیر شهری بر فراز پل مشهور اژدها (Dragon Bridge) بپردازید یا به بازدید از فواره «سه رودخانه کارنیولایی» (Three Carniolan Rivers Fountain) بروید.

جاهای دیدنی اسلوونی
جاهای دیدنی اسلوونی

قلعه لیوبلیانا – Ljubljana Castle

قلعه لیوبلیانا زیباترین مناظر لیوبلیانا را به نمایش می گذارد. این قلعه قرن شانزدهمی به راحتی با پای پیاده یا با تراموا قابل دسترسی است. در بالای آن، کافه و رستورانی در حیاط قلعه مکانی مناسب برای استراحت و لذت بردن از یک فنجان قهوه یا چشیدن غذاهای سنتی است. قلعه لیوبلیانا همچنین میزبان چندین نمایشگاه دائمی و ارائه تورهای راهنما است.

شهر کوپر – Koper

شهر کوپر به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای ساحلی اسلوونی و یک بندر بزرگ شناخته می شود. کوپر یک مقصد کمتر شناخته شده است که با این وجود چندین جاذبه لذت بخش و جذاب را به گردشگران ارائه می دهد. کوپر به عنوان یکی از اصلی ترین نقاط ورود به اسلوونی از ایتالیا است که در شمال قرار دارد. جالب است بدانید که کوپر شهر دو زبانه این کشور است و هر دو زبان اسلوونیایی و ایتالیایی به عنوان زبان های رسمی آن هستند.

دیدنی های کوپر شامل کاخ پرتورین قرن پانزدهمی و لژیا به سبک گوتیک ونیزی، کلیسای کارمین روتوندا متعلق به قرن دوازدهم و کلیسای جامع سنت نازاریوس با برج قرن چهاردهمی است. همچنین می‌توانید در میدان تیتو در قلب شهر گشت و گذار کنید یا از برج ناقوس Campanile بالا بروید تا مناظر دیدنی شهر را در زیر پاهایتان ببینید. ضمنا ساحلی با دسترسی عمومی رایگان در کوپر مارینا وجود دارد که برای شنا یا لذت بردن از یک پیک نیک در زیر نور آفتاب ایده آل است.

جاهای دیدنی اسلوونی
جاهای دیدنی اسلوونی

میدان تیتو کوپر – Tito Square

میدان تیتو که بسیار بزرگ و زیباست مطمئنا یکی از جاهای دیدنی در کل کشور اسلوونی و شهر کوپر به شمار می‌آید. میدان تیتو، قلب تپنده شهر، با ساختمان‌های زیبای به سبک گوتیک و کلیساها و کلیساهای جامع قرون‌وسطایی احاطه شده است و یکی از نقاط شاد و پر از توریست شهر است.

شهر پتوی – Ptuj

شهر پتوی یا پتوج به اعتقاد بسیاری از گردشگران یکی از جذاب‌ترین و زیباترین شهرهای کل اروپای شرقی محسوب می‌شود. سقف‌های قرون‌وسطایی قرمز و کوچه‌های سنگ‌فرش‌شده پیچ‌در‌پیچ، جذابیت خاصی به این شهر بندری و تماشایی اعطا کرده‌اند. با گذراندن چند روز در شهر پتوی، می‌توانید خود را در فرهنگ سنتی اسلوونیایی غرق کنید و حسابی لذت ببرید. شهر پتوج یادآور دوران رومیان شناخته می شود؛ چون نمای شهر و معماری ساختمان های آن متعلق به آن دوره بوده و شما را به آن دوران می برد.

در این شهر تاریخی، سفر به قلعه پتوی (Ptuj Castle) را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. این قلعه در قرن دوازدهم برای مقابله با مجارستانی‌های غارتگر در این شهر ساخته شد. برای تماشای بناهایی با معماری زیبا در پتوی، به بازدید از تالار شهر پتوی و کلیسای گوتیک سنت جورج (St. George Church) بروید. آبگرم Terme Ptuj نیز در نزدیکی شهر است.

جاهای دیدنی اسلوونی
جاهای دیدنی اسلوونی

شهر بلد – Bled

شهر بلد را باید یک شهر کامل و تاریخی تلقی کرد. گردشگران معمولا از دیدنی های بلد بیشتر از سایر مکان های اسلوونی، لذت می برند. شهری که تاریخ اسلوونی را نمایش می دهد و امکانات تفریحی زیادی از جمله دوچرخه سواری، اسکی سواری، قایق سواری و پرواز بر بام شهر با تله سیژ را دارد.

به دریاچه زلال شهر بروید و با پارو زدن به جزیره کوچکی که در وسط دریاچه قرار گرفته است برسید. در اینجا کلیسایی می بینید که بر روی تپه ای خودنمایی می کند. از درون کلیسا بازدید کنید و خاطرات به یادماندنی خلق کنید.

دریاچه و قلعه بلد – Bled Lake & Castle

دریاچه بلد، دریاچه ای سبز زمردی رنگ که به عنوان دروازه ای به پارک ملی تریگلاو ، یک مجموعه آبی خوش منظره که توسط کوه های آلپ جولیان احاطه شده است. دریاچه بلد مکان چندان بزرگی نیست و می توان در یک بعد از ظهر در اطراف آن قدم زد. چیزی که این مقصد را بسیار جذاب می کند، جزیره کوچکی است که در وسط دریاچه قرار دارد و کلیسایی متعلق به قرن هفدهم را در خود جای داده است.

قلعه بلد از قلعه های قرون وسطایی است که در وسط دریاچه بلد واقع شده و بر طبق منابع کتبی، این قدیمی ترین قلعه اسلوونیایی است و در حال حاضر یکی از زیباترین جاذبه های توریستی در اسلوونی است و تاریخ ساخت آن به قرن شانزدهم باز می گردد. این دریاچه و قلعه آن یکی از زیباترین گزینه ها در میان جاذبه های گردشگری و دیدنی اسلوونی می باشد.

جاهای دیدنی اسلوونی
جاهای دیدنی اسلوونی

شهر پستوینا – Postojna

پستوینا یک شهر نسبتا کوچک در جنوب غربی اسلوونی است، اما برای مسافرانی که به سمت جاذبه های منحصر به فرد و مناظر طبیعی کشیده می‌شوند، مقصدی است که باید حتما آن را ببینند. پستوینا نشانی از هنر مهندسی است و به دلیل سیستم غارهای وسیع خود که دارای 20 کیلومتر اتاقک ، راهرو و گالری خیره کننده می باشد و سقف برخی از آن ها نزدیک به 50 متر ارتفاع دارد، شناخته شده است.

اسلوونی هزاران غار را در زیر خود پنهان کرده است! در این میان، بیست و دو غار برای بازدید عموم باز و قابل دسترس است و غار پوستوینا (Postojna Cave) بیشترین بازدید را دارد. حتی یک تور قطار وجود دارد که شما را از بخش هایی از سیستم غار می‌برد و سپس می توانید از بخش های جالب تر محیط زیرزمینی عبور کنید. شمال پستوینا یک قلعه قرون وسطایی است که در کنار یک غار ساخته شده است و نمایشی شگفت انگیز از مهندسی ایجاد می کند که باور کردن آن فقط با دیدن آن امکان پذیر است.

شهر پیران – Piran

در نوک جنوب غربی اسلوونی و در سواحل دریای آدریاتیک، نقطه تفریحی بسیار جذابی به نام پیران قرار دارد. پیران یادآور امپراطوری ونیز و شدیدا یادآور ایتالیا است که کاملا منطقی نیز می باشد زیرا در واقع این ناحیه بخشی از امپراطوری ونیزی برای بیش از پنج قرن بوده است. پیران یکی از زیباترین گزینه ها در میان جاذبه های دیدنی اسلوونی می باشد. این شهر به خاطر معماری قرون وسطایی اش، با خیابان های باریک و خانه های جمع و جور معروف است.

جالب است بدانید که تا اواسط قرن بیستم، ایتالیایی زبان غالب این منطقه بود ، اما پس از مهاجرت ایستریایی ها اسلوونی جایگزین آن شد. شما می توانید از نقاط دیدنی مانند میدان اصلی به نام Tartinijev trg، قدیمی ترین ساختمان شهر به نام خانه ونیزی و کلیسای سنت جورج در این شهر بازدید کنید. همچنین می توانید درست بالای دیوارهای شهر راه بروید یا از یکی از اسکله ها برای شنای با طراوت در دریای آدریاتیک بالا بروید.

جاهای دیدنی اسلوونی
جاهای دیدنی اسلوونی

شهر تسلیه – Celje

یکی از قدیمی ترین شهرها در کل اسلوونی شهر تسلیه است، شهر کوچکی که در ساحل رودخانه ساوینجا قرار دارد. بزرگترین جاذبه شهر، قلعه عظیمی است که در قرن چهاردهم ساخته شد و اکنون از موقعیت بالای تپه اش به بالای شهر می نگرد. شهر تسلیه چهارمین شهر بزرگ اسلوونی است که مرکز منطقه ای در منطقه سنتی اسلوونی اشتایر می باشد.

بهترین راه برای گذراندن یک روز در تسلیه این است که در Old Celje، مرکز شهر تاریخی که قدمت ساختمان ها به قرون وسطی بازمی‌گردد قدم بزنید. همچنین می توانید در جاده های سنگفرش شده قدم بزنید، در غذاخوری های سنتی غذا بخورید و معماری سنتی در سراسر شهر را دیدن کرده و به تحسین آن بپردازید.

شهر کرانیسکا گورا – Kranjska Gora

یکی دیگر از جاذبه های اسلوونی که مقصدی محبوب برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی می باشد، کرانیسکا گورا، واقع در شمال غربی اسلوونی است. در طول زمستان کرانیسکا گورا از بازدیدکنندگانی که در استراحتگاه ویترانک اسکی و اسنوبرد می کنند و از بارش های مکرر برف و مسیرهای شیب دار استفاده می کنند شلوغ می شود.

کرانیسکا گورا شهر برفی اسلوونی، در شمال غربی این کشور، بر روی رودخانه ساوا دولینکا در منطقه کارنیولای بالا، نزدیک به مرزهای اتریش و ایتالیا واقع است. به لطف پیاده روهای چالش برانگیز و فرصت اجاره دوچرخه کوهستان در این منطقه، تابستان به همان اندازه جذاب و سرگرم کننده است. حتی اگر اهل ورزش در فضای باز نیستید، کرانیسکا گورا مکانی خوش منظره برای آرامش داشتن، استراحت در هتل های مجلل و صرف غذا در رستوران های کلاس جهانی است که برای مسافران از سراسر جهان جذاب است.

جاهای دیدنی اسلوونی
جاهای دیدنی اسلوونی

پارک ملی تریگلاو – Triglav National Park

پارک ملی تریگلاو، قدیمی ترین پارک اسلوونی یکی از بهترین مکان ها برای بازدید است. بیشتر این پارک از کوه های جولیان آلپ تشکیل شده است و نقاط برجسته منطقه از جمله قله بلند خود کوه تریگلاو و همچنین آب‌های آرام دریاچه بوهینج را در خود جای داده است. پارک ملی تریگلاو در امتداد مرز ایتالیا و نزدیک به مرز اتریش در شمال غربی اسلوونی، یعنی در بخش جنوب شرقی رشته کوه های آلپ امتداد دارد.

این پارک 840 کیلومتر مربع یا 4 درصد از خاک اسلوونی را پوشش می دهد که یکی از قدیمی ترین پارک های اروپایی است. برای دیدن مناظر دیدنی این منطقه می توانید کوه تریگلاو را پیاده روی کنید یا می توانید مسیر آسان تر را انتخاب کنید و سوار تله کابین Vogel شوید. افراد ماجراجو همچنین می توانند از تنگه وینتگار بر روی یک پل چوبی متعلق به قرن نوزدهم عبور کرده یا از پلکانی شیب دار بالا بروند تا آب های تند آبشار ساویکا را ببینند.

آبشار پریکنیک – Pericnik Waterfall

در اعماق پارک ملی تریگلاو، با بلندترین آبشار این کشور روبه‌رو خواهید شد. این آبشار از دو شاخه آبشار مجزا تشکیل می‌شود که آبشار پایینی از ارتفاع ۵۰ متری سرازیر می‌شود، در حالی که آبشار کوچک‌تر تنها ۱۶ متر ارتفاع دارد. آنچه در مورد این آبشارها اعجاب انگیز است، این است که می‌توانید در پشت آن‌ها قدم بزنید! بله درست شنیدید یک مسیر کوچک در این منطقه زیبا و سرسبز، شما را به پشت جریان خروشان آبشارها می‌برد و چشم‌اندازهای بی‌نظیری از تمام دره روبروی آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جاهای دیدنی اسلوونی
جاهای دیدنی اسلوونی

دره سوکا – Soca Valley

رودخانه سوکا که از میان دره ای به همین نام می گذرد را باید دید تا باور کرد، زیرا این منطقه در واقع سایه خیره کننده ای از فیروزه درخشان است. این دره به خودی خود دیدنی است و طیف وسیعی از گیاهان و جانوران محلی را برای بازدیدکنندگان به نمایش می گذارد. قایق سواری در رودخانه دره سوکا بسیار محبوب است و راهی عالی برای تماشای مناظر هنگام عبور از آب است.

همچنین می توانید با فعالیت های شدید دیگر مانند پاراگلایدر به آسمان بروید. اگر تجربه کمی آرام تر می خواهید، می توانید در مسیرهای کوهستانی سوار اسب شوید یا در کوهستان های این منطقه دوچرخه سواری کنید. همچنین عاشقان رفتینگ از سراسر اروپا و حتی بقیه دنیا در فصل تابستان به سمت این رودخانه روانه میشوند تا تجربه ماجراجویانه رفتینگ در آبهای خروشان را داشته باشند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨