حمام تاریخی قلعه ، همدان | Hamam-e Qal’eh Museum of Anthropology

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

حمام قلعه همدان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره حمام قلعه همدان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با موزه و سفره خانه سنتی حمام قلعه در استان همدان در ادامه با ما همراه باشید.

حمام قلعه یکی از حمام‌های استان همدان است که با معماری ایرانی اسلامی در همدان واقع شده است. حمام قدیمی قلعه معروف به حمام حاج محمد سعید در یکی از محله‌های قدیمی و اصیل همدان به نام محله قلعه یا قاشق تراشان واقع در خیابان شریعتی قرار گرفته‌ است.

این حمام احتمالاً در اواخر دوره قاجار بنا شده است و دارای مساحتی حدود ۱۵۰۰ مترمربع است. حمام قلعه به شکل سرد و گرم بوده است. حمام قلعه پس از انجام مرمت‌های اساسی، تعمیر دیواره‌ها وجداره‌های خارجی و مرمت قسمت‌های داخلی به موزه حمام تغییر کاربری داد و این حمام به نوعی موزه مردم شناسی است.

حمام قلعه همدان

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در داخل این موزه یک سفره خانه سنتی نیز قرار دارد، گرو‌های موسیقی نیز با حضور در سفره خانه حمام قلعه به شکل زنده برنامه اجرا می‌کنند که استقبال زیاد مردم را به همراه داشته است.

حمام قلعه همدان

معماری

در بازدید از این حمام بعد از اینکه از هشتی ورودی به داخل حمام آمدید مجسمه ای را در کنار ورودی می بینید که در حال شبیه سازی کسی است که در گذشته همین جا می نشست و از مردم پول می گرفته است. از کنار مجسمه که رد شوید اول به حمام سرد و بعد هم به حمام گرم برمی خورید.

حمام قلعه همدان

در همه جای حمام ترکیبی از معماری ایرانی و اسلامی به کار رفته که فضایی دیدنی را به وجود آورده است. در حمام قلعه ۴ ستون سنگی هست و سقف طاق نماهایی زیبا دارد که همه و همه معماری ناب قدیمی ایران را نشان می دهند.

حمام قلعه همدان

در سال ۱۳۸۷ خورشیدی، حمام قلعه مورد مرمت و نوسازی قرار گرفت. بعد از آن این حمام تغییر کاربری پیدا کرد و اکنون به عنوان موزه مردم‌شناسی همدان، پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان است.

آدرس: استان همدان، همدان، خیابان شریعتی، محله قلعه، حمام تاریخی قلعه

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 08:45 تا 23:30

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨