هالشتات ، دهکده ای رویایی در اتریش | Hallstatt

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دهکده هالشتات اتریش

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره دهکده هالشتات اتریش صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این دهکده رویایی در ادامه با ما همراه باشید.

هال‌ اشتات (Hallstatt) گرچه دهکده‌ کوچکی در کشور اتریش است، اما امروزه از مقاصدی محسوب می‌شود که حتما باید در لیست سفر شما جای بگیرد. تا قرن نوزدهم میلادی، «هال‌ اشتات» در منطقه‌ی «سالزکامرگوت» (Salzkammergut) دهکده‌ای ناشناخته بود که تنها از طریق کوهستان یا قایق قابل تردد بود؛ اما امروزه در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار به شمار می‌آید. این دهکده زیبا حدود 271 کیلومتر تا وین فاصله دارد.

این دهکده با ۸۰۰ شهروند در کنار دریاچه‌ای زیبا و در دامنه کوههای آلپ اتریش قرار گرفته است. با گشت و گذار در این دهکده می توانید از انواع تفریحاتی که در آن وجود دارد نیز بهره ببرید و در فصل های گرم تر نیز در اطرف دریاچه هال اشتات در این روستا ورزشکاران زیادی به دوچرخه سواری، قایقرانی یا پیاده روی می پردازند و فصل زمستان برای علاقه مندان به ورزشهای زمستانی نظیر اسکی مناسب است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دهکده هالشتات اتریش
دهکده هالشتات اتریش

هتل های کمی برای اقامت گردشگران ها اشتات در این دهکده وجود دارد اما به دلیل حجم بالای توریست در این دهکده در تابستان تقریبا تمام خانه هایی که در این منطقه قرار دارند نقش هتل را بازی می کنند.

جاذبه های دیدنی هالشتات

کلیسای کالورینبرگ

«کلیسای کالوَرینبرگ» (Kalvarienberg) در سال ۱۷۱۱ میلادی به وسیله یک زن و شوهر که منشی دادگاه بودند، ساخته شد. این کلیسای تاریخی در منطقه‌ی کالورینبرگ، در نزدیکی کوهی که چشم‌انداز بی‌نظیری به دهکده و دریاچه‌ی هال ‌اشتات دارد، قرار گرفته است. کلیسای کالورینبرگ در اصل هدیه‌ای به ساکنان این دهکده برای عبادت بود. بنیان گذاران آن در همین محل دفن شده‌اند. معماری کلیسا از شاهکارهای سبک باروک است.

میدان بازار

میدان بازار (Market Square) هال‌ اشتات در مرکز دهکده، از جاذبه اصلی گردشگری آن است که در وسط میدان مجسمه‌ای از «تَثلیث» قرار دارد. می‌توانید در کافه‌، رستوران‌ها، هتل‌های هالشتات استراحت کنید یا از مغازه‌های آن سوغاتی بخرید. میدان بازار هال‌ اشتات همچنین در طول سال میزبان رویدادهای متعددی است که می‌توان به بازار کریسمس در زمستان و جشن یادبود شام آخر مسیح در بهار اشاره کرد.

کلیسای مسیح

در سال ۱۷۸۲ میلادی، امپراتور ژوزف دوم «تساهل» در دین مسیحیت را مجاز دانست و مذهب پروتستان را در قلمرو وسیع اتریش-مجارستانِ فعلی، مجاز اعلام کرد. در آن زمان بسیاری از پروتستان‌ها در هال‌ اشتات ساکن شدند و چون کلیسایی برای برگزاری مراسم مذهبی خود نداشتند، تا قرن ۱۸ میلادی در خانه‌ای به عبادت پرداختند. حدود ۶۰ سال بعد، کلیسایی با عنوان کلیسای مسیح با برج و ناقوس ساخته شد که اکنون یکی از نمادهای این دهکده به شمار می‌آید.

دهکده هالشتات اتریش
دهکده هالشتات اتریش

موزه هال‌ اشتات

موزه هال‌ اشتات در سال ۱۸۸۸ میلادی با هدف نمایش مصنوعات باستانی کشف‌شده در این دهکده گشایش یافت که می‌توانید از تاریخچه‌‌ی دهکده و سازه‌های عصر سنگ تا امروز آگاهی پیدا کنید. مصنوعات باستانیِ معدن نمک هالشتات و سازه‌های عصر آهن هم در این موزه به نمایش در آمده‌اند.

دریاچه هال‌ اشتات

«دریاچه‌ی هال‌ اشتات» قرن‌هاست که نقش پل ارتباطی بین هال‌اشتات، سالزکامرگوت و اوبرترون (Obertraun) را ایفا می‌کند. این دریاچه تنها مسیر برای انتقال نمک استخراج‌شده از معدن نمک هال‌ اشتات به مناطق دیگر در گذشته بوده است. امروزه، بازدیدکنندگان بر فراز کوه‌های نزدیک دریاچه، به تحسین آن می‌پردازند یا در آب تمیز و شفافش شنا و قایق سواری می‌کنند.

معدن نمک هال‌ اشتات

براساس برخی مستندات و شواهد تاریخی، معدن نمک هال‌ اشتات تا قرن ۱۵ میلادی فعال بوده است. سال‌هاست این معدن نمک متروکه از جاذبه‌های گردشگری هالشتات محسوب می‌شود که در آن می‌‎توان با تاریخچه‌ی این معدن و زندگی معدنچیان آشنا شد.

دهکده هالشتات اتریش
دهکده هالشتات اتریش

کلیسای عروج

«کلیسا عروج» (Parish of the Assumption House) به کاتولیک‌های رومی تعلق داشته و بر فراز تپه‌ای در هال‌ اشتات ساخته شده است. این کلیسا که در طول چندین قرن بارها نوسازی شده و توسعه یافته، محرابی زیبا و یک قبرستان تاریخی در مجاورت دارد.

پل هوایی داخشتاین

«پل هوایی داخشتاین» (Dachstein Skywalk) در بالاترین بخش پیست اسکی داخشتاین، با مدرن‌ترین تأسیسات در ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. در هوای پاک و بدون ابر، از فراز آن می‌توان بخش‌‌هایی از اتریش و اسلوونی و جمهوری چک را مشاهده کرد. کف این پل از شیشه بوده و بخشی از بلندترین پل معلق اتریش به شمار می‌رود.

خانه چارنل

مطابق با رسم دیرینه و کهن حدود ۱۰ تا ۱۵ سال بعد از مراسم تشییع جمجمعه ها و استخوان های افراد را از گور خارج می کردند و آن ها را خشک و تمیز می‌کردند و در نهایت با رنگ و شاخه‌های گل خشکیده تزئین می‌شدند. خانه چارنل محلی برای جمع آوری این جمجمه های نقاشی شده نیز بوده است و حدود ۱۲۰۰ جمجمه ی انسان را مه متعلق به قرن ۱۲ میلادی می شدند را در خود جای داده است. ۶۱۰ عدد از این جمجمه‌ها نقاشی شده‌‌اند که تاریخ و محل مرگ شخص متوفی نیز روی آن ثبت شده است.

مصنوعات باستانی

به طور تصادفی صدها مصنوع باستانی در زمان احداث موتورخانه‌ای زیر یک فروشگاه ورزشی کشف شدند که می‌توانید در طول ساعات کاری فروشگاه به صورت رایگان از آن‌ها دیدن کنید. البته اکتشاف مهمی هم در اطراف این دهکده تاریخی رخ داده که مهم‌ترین آن‌ها ۲۰۰۰ قبر متعلق به اواخر عصر برنز و اوایل عصر آهن و معادن نمک ما قبل تاریخ است.

دهکده هالشتات اتریش
دهکده هالشتات اتریش

کجا غذا بخوریم؟

برای خوردن صبحانه ای ساده یا عصرانه ای مختصر به نانوایی Maislinger بروید و قهوه و شیرینی بخورید. اینجا نانوایی و کافه ای محلی است که بخاطر نان ها، دسرها و شیرینی های سنتی اتریشی اش معروف است. شما می توانید از این شیرینی ها به عنوان سوغاتی قابل خوردن بخرید. این دهکده کافه های دنج بسیار زیبایی دارد.

برای وعده های اصلی، رستوران هتل Seehotel Grüner Baum که میزهایش در کنار پنجره های رو به منظره زیبای دریاچه است، انتخابی عالی است. اگرچه ماهی هایی که از دریاچه گرفته می شوند، غذای ویژه اینجاست اما شما می توانید انواع غذاهای دیگر را هم طبق سلیقه خود سفارش دهید.

اقامت در دهکده هالشتات

هتل Heritage، هتلی چهار ستاره در قبل هال اشتات است که شامل سه ساختمان تاریخی و بازسازی شده است. ساختمان اصلی در قسمت راست دریاچه واقع شده است و دو ساختمان دیگر در چند دقیقه ای آن و اندکی بالاتر قرار دارند. همه ی اتاق ها منظره ی رو به دریاچه دارند، راحت و کاملا مجهز هستند.

هتل Pension Hallberg ، هتلی با صبحانه است که در سمت راست دریاچه و در مرکز روستا قرار دارد.

هتل Seehotel Grüner Baum، اغلب به عنوان هتل برتر هال اشتات شناخته می شود. از آنجا که این هتل از یک طرف رو به بازار محلی دارد و از طرف دیگر به دریاچه است، منظره ای پانورامیک به شما ارائه می-دهد و به همین خاطر اینجا مرکزی ترین محل هال اشتات است.

نکته: از هتل محل اقامتتان درباره سرویس رفت و برگشت رایگان از به پارکینگ و ایستگاه اتوبوس سوال کنید.

دهکده هالشتات اتریش
دهکده هالشتات اتریش

دسترسی

مسیر 1: اتوبوس 150 از ایستگاه سالزبورگ به مقصد باد ایشل را سوار شوید، سپس اتوبوس 542 به سمت گوسو و بعد از آن اتوبوس 543 را انتخاب کنید.

مسیر 2: اتوبوس 150 از ایستگاه سالزبورگ به مقصد باد ایشل را سوار شوید، سپس با قطار از بادایشل به ایستگاه هال اشتات بروید و از آنجا با کشتی های مسافربری از دریاچه عبور کنید و وارد روستا شوید.

هم‌اکنون میزان گردشگران دهکده هال‌اشتات شش برابر شهر ونیز هستند و اتاق‌های هتل‌های آن بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو در هر شب به فروش می‌رسند. از آنجایی که ازدحام گردشگران باعث آسیب رسیدن به طبیعت این دهکده بکر می شود. مقامات محلی به شدت از دولت درخواست دارند تبلیغات گردشگری برای این شهر را متوقف سازد ولی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام به شدت در حال جذب گردشگر برای این روستا هستند.

 مقالات گردشگری بیشتر بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨