جاهای دیدنی وین ، پایتخت زیبای اتریش | Vienna

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی وین

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی وین صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری پایتخت اتریش در ادامه با ما همراه باشید.

وین (Vienna)، پایتخت اتریش و یکی از پر بازدیدترین شهرهای اروپا، بیشتر جاذبه و تاریخ غنی خود را به موقعیت جغرافیایی زیبای خود در حاشیه رودخانه دانوب مدیون است. وین با وجود چشم اندازهای تاریخی فوق العاده، مجموعه های باشکوه هنری، کاخ های پر زرق و برق، و میراث استثنایی موسیقی که هنوز هم در سالن های کنسرت و یکی از بزرگترین تالارهای اپرا در جهان ادامه دارد، بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می کند.

وین یکی از پرآوازه‌ترین شهرهای جهان است و با عنوان «شهر موسیقی» و «شهر رویاها» از آن یاد می‌کنند. اگر قصد سفر به وین را دارید باید بدانید جاذبه های آن به قدری زیاد است که در یک مقاله نمیگنجد. در ادامه شما را با بهترین جاهای دیدنی وین آشنا می‌کنیم.

کاخ شونبرون (Schönbrunn Palace)

کاخ شونبرون یکی از باشکوه‌ترین کاخ‌های سلطنتی وین است که قدمت آن به قرن هفدهم می‌رسد و در اتریش ازجمله بناهای دارای اهمیت فرهنگی است. این کاخ با ۱۴۴۱ اتاق جزو اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی وین است. خاندان هابسبورگ سال‌های زیادی در این کاخ زندگی کرده‌اند و چندین تن از امپراتوران اتریش نیز در همین کاخ متولد شده‌اند. کاخ شونبرون علاوه ‌بر تاریخی‌بودنش ازلحاظ ویژگی‌های معماری نیز جزو بناهای شاخص محسوب می‌شود. ساختمان اصلی کاخ به سبک باروک ساخته شده است و شکلی متقارن دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی وین
جاهای دیدنی وین

باغ‌های شونبرون (Schönbrunn Gardens)

این باغ‌های سحرانگیز در کاخ شونبرون واقع‌اند و ارزشش را دارند که جدای از خود بناهای کاخ برای بازدیدشان وقت بگذارید. زمین پارک آن‌قدری وسیع هست که به‌راحتی ساعت‌ها سرگرم‌تان کند. باغچه‌های با اشکال هندسی و هزارتوهای پیچ‌درپیچ فقط گوشه‌ای از زیبایی‌های تحسین‌برانگیز این پارک‌اند. از دیگر دیدنی‌های باغ‌های شونبرون می‌توان به آب‌نمای نپتون و نیز نمونه‌ی مصنوعی و بازسازی‌شده‌ی ویرانه‌های رومی با مجسمه‌های سنگی اشاره کرد. اما جلوه‌دارترین قسمت پارک بنای ستون‌بندی‌شده‌ی گلورییِت و استخر مقابلش است که از آنجا می‌توانید نمای کل باغ را در مقابل‌تان ببینید.

کاخ هافبورگ (Hofburg Palace)

کاخ هافبورگ با سبک معماری باروک مجموعه‌ی سلطنتی دیگری است که قدرت و تأثیر خاندان هابسبورگ را نمایش می‌دهد. این کاخ صدها سال محل اقامت زمستانی حاکمان امپراتوری اتریش‌-‌مجارستان بود و درحال حاضر اقامتگاه رسمی و دفتر کار ریاست جمهوری اتریش است. از زمانی که کاخ هافبورگ در قرن سیزدهم ساخته شد، قسمت‌های دیگری نیز از جمله بنای نیم‌دایره‌ای نئو بورگ به آن اضافه شده‌اند.

خانه اپرای وین (Vienna State Opera)

خانه‌ اپرای وین یکی از بزرگ‌ترین و پرشکوه‌ترین سالن‌های نمایش دنیا به حساب می‌آید که میزبان مشهورترین آهنگسازان، رهبران ارکستر، تک‌نوازان و رقصنده‌ها بوده است. نمایش‌های اپرا و باله دست کم 300 بار در سال بر روی استیج آن اجرا می‌شوند، نمایش‌هایی که با وسواس انتخاب شده و موسیقی آن به سال 1625، زمانی که اولین اپرای وین اجرا گردید باز می‌گردد. خانه عظیم اپرای فعلی در سال 1869 ساخته شده است و به خاطر سبک رنسانس فرانسوی آن مورد توجه می‌باشد.

جاهای دیدنی وین
جاهای دیدنی وین

تئاتر ملی وین (Burgtheater)

بنای فوق‌العاده تئاتر ملی وین (تئاتر بورگ) شهرت خود را مدیون نمایش‌های آلمانی زبانی که به روی صحنه آن اجرا شده می‌باشد. بسیاری از نام‌های پرآوازه بر روی چهار صحنه‌ی نمایش آن از زمانی که توسط «امپراطور جوزف دوم» در سال 1776 به‌عنوان تئاتر دربار ساخته شده است، به اجرا پرداخته‌اند. پس از یک آتش سوزی ویرانگر در سال 1945، سالن تئاتر به تدریج بازسازی و در سال 1955 دوباره گشوده شد و از آن زمان به‌عنوان مهم‌ترین سالن تئاتر کشور قد علم نمود.

کلیسای جامع سنت اشتفان (St Stephen’s Cathedral)

کلیسای جامع سنت اشتفان از زمانی که ساخته شد مهم‌ترین کلیسای اتریش و یکی از جاهای دیدنی وین است که در میدانی به‌همین نام (میدان اشتفان) قرار دارد. این کلیسا دارای برجی مرتفع و ساختمانی با زیبایی انکارناپذیرست. نمای خارجی ساختمان کلیسا جلوه‌های سبک رومی و گوتیک را به‌نمایش می‌گذارد و همچنین به‌خاطر کاشی‌کاری‌های خاص روی سقفش معروف است. در داخل کلیسا ۱۸ محراب به‌علاوه‌ی چند عبادتگاه کوچک‌تر و حتی تعدادی قبر و دخمه‌‌ی قبور (راهروهایی زیرزمینی که مردگان را در آنجا دفن می‌کردند) وجود دارند.

مجموعه بلودیر (Belvedere Complex)

بلودیر بخشی جدایی ناپذیر از جاذبه‌های تاریخی شهر وین است که از چند کاخ و یک نارنجستان قدیمی تشکیل شده که قدمت آن به قرن ۱۷ میلادی باز می‌گردد. این مجموعه دارای کاخ‌های باروک در قسمت بالایی و پایینی بلودیر است. استبل‌ها و نارنجستان کاخ همگی به سبک پارک‌های باروک طراحی شده‌اند و از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی وین به‌حساب می‌آیند. شاهزاده «یوجین ساووی» این کاخ را به‌عنوان خانه تابستانی خود ساخت. در زمان انقلاب فرانسه این کاخ‌ها منزلی برای خانواده سلطنتی فرانسه که از کشورشان فرار کرده بودند، شد. بلودیر در طول شب و با روشن شدن نورپردازی‌هایش نمایی حیرت‌انگیز دارد و منظره‌ای تماشایی به شهر وین می‌بخشد.

جاهای دیدنی وین
جاهای دیدنی وین

رینگشتراسا (Ringstrasse)

رینگشتراسا جاده‌ای با طول بیش از ۵ کیلومتر در اطراف شهر وین است. در حاشیه‌ی این جاده که به‌دستور پادشاه فرانز جوزف در اواسط قرن ۱۹ میلادی احداث شده بسیاری از ساختمان‌های مهم شهر وین مانند کاخ‌ها، موزه‌ها و خانه‌های باشکوه قرار گرفته‌اند. از جمله ساختمان‌های کنار جاده می‌توان به ساختمان اپرای ایالتی، موزه تاریخ طبیعی، ساختمان شهرداری و بورس اوراق بهادار وین اشاره کرد. در ساخت این ساختمان‌ها سبک‌های گوناگون معماری به‌کار رفته و همگی جزو شاهکارهای معماری محسوب می‌شوند. ساخت رینگشتراسا در سال ۱۸۵۷ میلادی شروع شد و خیابان در سال ۱۸۶۵ افتتاح شد.

راتائوس پلاتز (Wiener Rathaus)

میدان راتائوس که با نام راتائوس پلاتز نیز شناخته می‌شود، روبروی تالار شهر وین قرار دارد و در نزدیکی تعدادی از برجسته‌ترین نقاط توریستی شهر جای گرفته است. اگرچه این میدان ابعاد بسیار بزرگی ندارد؛ اما میزبان رویدادها و جشنواره‌های متعددی می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به کنسرت‌ها، جشنواره‌ی فیلم و بازار کریسمس اشاره کرد. در طول ماه‌های ژانویه و فوریه نیز این میدان تبدیل به پیست یخی شگفت‌انگیز می‌شود.

جزیره‌ دانوب (Danube Island)

جزیره‌ دانوب در رودخانه‌ی دانوب قرار دارد و با ۲۱ کیلومتر طول، فرصت‌های تفریحی زیادی را فراهم کرده است؛ از مسیرهای پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و اسکیت‌سواری گرفته تا رستوران‌ها، کافه‌ها، و سکوهای باربیکیو. اگر می‌خواهید چند ساعتی را از هیاهوی شهری دور بمانید و در فضایی آرامش‌بخش سپری کنید، این جزیره مقصدی مناسب برای شما است. همچنین در تعطیلات تابستانی، جزیره دانوب میزبان فستیوالی بزرگ می‌شود که برای شرکت در آن نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

جاهای دیدنی وین
جاهای دیدنی وین

مدرسه سوارکاری اسپانیایی (Spanish Riding School)

قدمت این مدرسه به زمان امپراطوری «ماکسیمیلیان دوم» می‌رسد و امروزه، یکی از جاذبه‌های اصلی وین می‌باشد که مخاطبان را با نمایش سوارکاری اعجاب انگیز در مدرسه سوارکاری زمستانی که به سبک باروک در کاخ هافبرگ، جایی که از سال 1753 در آن قرار گرفته، به وجد می‌آورد. بلیط‌های این نمایش به سرعت به فروش می‌رسند؛ بنابراین در سریع‌ترین زمان ممکن بلیط رزرو کنید.

خیابان کرتنر اشتراسه و آبنمای دانر (Kärntnerstrasse)

اگر پس از ساعت‌ها گردش در موزه‌ها و گالری‌ها به دنبال تماشای ویترین مغازه‌ها بودید، بهتر است به شیک‌ترین خیابان وین، کرتنر اشتراسه، سری بزنید. این منطقه فوق العاده جذابیتش را مدیون درختان لیمو ترش، کافه‌های کنار خیابان، مغازه‌های مد روز، بوتیک‌های الگانت و مراکز خرید شلوغ موجود در آن می‌باشد؛ همچنین بسیاری از ساختمان‌هایی که در این منطقه می‌بینید به قرن 18 تعلق دارند. از دیگر نکات قابل ذکر، آبنمای نفیس دانر است که در سال 1739 توسط جرج رافائل دانر برای نشان دادن «قدرت و دانش» فرمانروای شهر ساخته شده است.

خانه هوندرت واسا (Hundertwasserhaus)

خانه هوندرت واسا که به‌عنوان خانه “طبیعت و انسان دوستانه” شهرت دارد، قطعا عجیب و غریب ولی همچنان جذاب بوده و ارزش تماشا دارد. این خانه که توسط نقاش «فریدِن رایش هوندرد واسا» طراحی شده است، بار رنگ‌های روشن و زنده خود در سال 1985 تکمیل شد و ساکنان اصلی آن –که البته جای تعجب ندارد -هنرمندان، روشنفکران و افرادی خلاق (بسیار شبیه به معمار خود) می‌باشند. اگرچه، تنها می‌توانید از تماشای نمای خارجی این ساختمان رنگارنگ لذت ببرید، در نزدیکی این بنا، ساختمان دیگری به نام (Kunsthaus) وین وجود دارد، مجموعه‌ای از آپارتمان‌ها که دارای تراس کافه بوده و می‌توانید برای مدت طولانی در آن‌ها استراحت کرده و از محیط فرح‌بخش آن لذت ببرید.

جاهای دیدنی وین
جاهای دیدنی وین

بازار ناش مارکت (Naschmarkt)

بازار ناش مارکت یکی از محبوب‌ترین بازارهای وین به‌شمار می‌رود و تعداد زیادی از فروشگاه‌ها و رستوران را در خود جای داده است. قدمت این بازار به قرن ۱۶ میلادی بازمی‌گردد و غرفه‌های آهنی و سبز رنگ آن، عمری ۱۰۰ ساله دارند. علاوه‌بر خرید، این بازار مکان خوبی برای آشنایی با مردم محلی وین نیز است. اگر به دنبال سوغاتی هستید، می‌توانید به شکلات‌فروشی‌ها، فروشگاه محصولات عسل محلی و فروشگاه‌ روغن‌ها و سرکه‌های آروماتیک در بازار سری بزنید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨