بهترین شهرهای اروپا برای سفر در پاییز (قسمت ۱) | Europe

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی صحبت خواهیم کرد. اگر قصد سفر به اروپا در فصل پاییز را دارید برای آشنایی بهتر با بهترین مقاصد سفر خود در ادامه با ما باشید.

اروپا در اصل شبه جزیره‌ای در شمال غرب اوراسیا و در شمال قاره آفریقا است. اروپا که به دلیل قرار گرفتن در منطقهٔ معتدل شمالی به قاره سبز معروف است بین آب‌های دریای خزر و دریای سیاه در جنوب شرقی، مدیترانه در جنوب، اقیانوس اطلس در غرب و دریای آدریاتیک در شمال قرار دارد.

همانطور که می دانید پاییز یکی از زیباترین فصل هاست و بسیاری از ما هم به دلیل آب و هوای فوق العاده و هم به دلیل طبیعت زیبا و منحصر به فرد، فصل پاییز را برای سفر خود انتخاب می کنیم.

اگر برنامه سفر در فصل پاییز دارید اما نمی دانید چه مقصدی را انتخاب کنید ما لیستی از بهترین مقاصد اروپا برای سفر در پاییز را برای شما آماده کرده ایم تا با بهترین انتخاب بهترین استفاده را از زیبایی ها و رنگ های این فصل ببرید. برای آشنایی با این مقاصد در ادامه با ما باشید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


کامبریا (Cumbria) ، انگلستان

شمال غربی انگلستان و منطقه‌ی لیک دیستریکت (Lake District) پر از مناظر طبیعی شگفت‌ انگیز است که رنگ‌های زیبایی پاییزی بر زیبایی و جذابیت آن می‌افزایند. این منطقه، مکانی ایده‌آل برای گشت زنی در دل طبیعت و لذت بردن از دریاچه‌هایی است که با تپه‌های پوشیده از درختان زرد و طلایی احاطه شده‌اند. مناطق جنگلی این ناحیه از جمله پارک جنگلی Grizedale مکانی ایده‌آل برای تماشای رنگ‌های بی‌نظیر پاییزی هستند؛ جایی که کاج‌های سبز و درختان راش مسی‌رنگ، مناظر کوهستانی را قاب می‌گیرند. در این محدوده می‌توانید از خوردن نوشیدنی‌های محلی در کافه‌های دنج لذت ببرید.

پرتشایر (Perthshire) ، اسکاتلند

پرتشایر یکی از جذاب‌ ترین مقاصد گردشگری اروپایی برای سفر پاییزی و لذت بردن از رنگ‌های متنوع و مناظر شگفت‌انگیز است. این شهر در کشوری واقع شده که به خاطر چشم‌اندازهای طبیعی نفس‌گیرش به خوبی شناخته‌شده است. در پرتشایر، رودها و دریاچه‌های متعدد، رنگ‌های مسی و طلایی دامنه‌های پوشیده از درخت را بازتاب می‌دهند و اینجا را به مکانی ایده‌آل برای گردش پاییزی و ثبت تصاویر زیبا تبدیل می‌کنند. مناظر شگفت‌انگیزی در نزدیکی دریاچه‌ی Tummel، گردنه‌ی Killiecrankie و ناک هیل (Knock Hill) وجود دارند. از سرازیری‌ها بالا بروید و از تماشای منظره‌های پاییزی از ارتفاعات لذت ببرید.

بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی
بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی

بایرن (Bayern) ، آلمان

در جنوب آلمان، زیباترین مناظر طبیعی اروپا را خواهید دید؛ جایی که جنگل‌های آلپی بی‌انتها، از میان کوه‌ هایی سر بر آورده‌اند که در بخش‌هایی پوشیده از برف هستند. در این فصل، جشنواره‌ها و تفریحات فضای باز متعددی برگزار می‌شود از جمله پیاده‌روی در آلپ و کالسکه‌سواری. در این منطقه ۲۵ قلعه و قصر تاریخی و دیدنی نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها بازدید کنید. از میان آنها می‌توان قصر نوی‌شوان‌شتاین (Neuschwanstein)، کاخ لیندرهوف (Linderhof) و قصر بورگ‌‌هاوزن (Burghausen) را نام برد.

بروخه (Bruges) ، بلژیک

شهر قرون‌وسطایی بروخه یا بروژ در فصل پاییز به یکی از زیباترین شهرهای اروپا تبدیل می‌شود. درختان قرمز و طلایی انگور که بناهای تاریخی و خانه‌های قدیمی را می‌پوشانند یکی از زیباترین مناظری هستند که در این شهر خواهید دید. رنگ‌های زیبای پاییزی که در آب کانال‌ها انعکاس می‌یابند، منظره‌ای شگفت‌انگیز می‌سازند که بهترین مکان برای عکاسی است. در سفر به این شهر حتما به بازارهای فضای باز محلی سر بزنید که معمولا در ماه نوامبر دایر می‌شوند. لذت نوشیدن یک فنجان De Proeverie، نوشیدنی شکلاتی و معروف بروخه را از دست ندهید.

بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی
بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی

دوبروونیک (Dubrovnik) ، کرواسی

این شهر زیبای کرواسی که در سواحل دریای آدریاتیک واقع شده، یک مقصد گردشگری مقرون‌به‌صرفه  است که در میان سایر شهرهای اروپایی ساحلی به خصوص در فصل پاییز، ارزان‌تر است. در این زمان از سال، هوا هنوز گرم است و از سیل جمعیت گردشگران تابستان خبری نیست. پس در این سفر می‌توانید با آرامش بدون اینکه گردشگران دیگر دائم به شما تنه بزنند از مناظر زیبای ساحلی لذت ببرید. همچنین می‌توانید بیرون از شهر از ارتفاعات، بالا بروید و از طبیعت زیبای اطراف که رنگ و بوی پاییز گرفته‌اند، شگفت‌زده شوید.

پیمونت (Piedmont) ، ایتالیا

فصل پاییز به خصوص ماه اکتبر، یکی از بهترین فصل‌ها برای تجربه‌ی غذاها و نوشیدنی‌های ایتالیایی و بازدید از ایتالیا است. در این زمان جشنواره‌های متعددی مانند جشنواره‌ی انواع قارچ، شاه‌بلوط و شکلات برگزار می‌شود. علاوه بر این، ویمونت در این فصل از سال علاوه بر ارائه‌ی غذاهای لذیذ، میزبان زیباترین مناظر طبیعی پاییزی است. مسیرهای پیاده‌روی منحصربه‌فرد و زیبای این منطقه در این فصل با درختان زرد و قرمز و نارنجی احاطه می‌شوند.

بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی
بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی

ویکلو (Wicklow) ، ایرلند

کوه‌های ویکلو در تمام طول سال دیدنی و زیبا هستند اما در پاییز علاوه بر آسمان تمیز و آبی و درختان زرد و طلایی، آبشارهای بیشتری را نسبت به سایر گردشگران مشاهده خواهید کرد. این منطقه علاوه بر اینکه مکان مناسبی برای کوه‌نوردی است، بناهای تاریخی متعددی نیز دارد. Glendalough یکی از این بناهای تاریخی است که در قرن ششم میلادی توسط سنت کوین (St. Kevin) ساخته شده و یکی از مهم‌ترین بناهای مذهبی این کشور است.  برای فرار از خستگی و سرما می‌توانید به کافه‌های دنج پناه برده و از طعم یک فنجان نوشیدنی گرم، لذت ببرید.

آراگون (Aragon) ، اسپانیا

آراکون در فصل پاییز آب‌و‌هوای بسیار مطبوعی دارد. این منطقه در جنوب شرقی اسپانیا و در قلب رشته‌کوه پیرنه که مرز طبیعی بین فرانسه و اسپانیا را تشکیل می‌دهد، واقع شده است. رشته‌کوه پیرنه در آراگون تعدادی از بلندترین قله‌های خود را در بر گرفته است و شاید زیباترین بخش از پیرنه‌ی اسپانیایی باشد. این منطقه میزبان دو پارک ملی اوردسا (Ordesa) و مونت پردیدو (Monte Perdido) است که اولین پارک جنگلی اسپانیا محسوب می‌شود. در این منطقه علاوه بر اینکه از تماشای مناظر خیره‌کننده‌ی پاییزی لذت خواهید برد، می‌توانید شاهد حیات وحش منحصربه‌فرد و آبشارهای متعدد و زیبایی نیز باشید.

بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی
بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی

بوداپست (Budapest) ، مجارستان

با کاهش دمای هوا هر چه به سمت اواخر اکتبر نزدیک می‌شویم، هوای بوداپست مطبوع‌تر می‌شود و این شهر را به مقصدی ایده‌آل برای سفر پاییزی تبدیل می‌کند. در این فصل اهالی بوداپست، جشنواره‌های متعدد غذا و نوشیدنی برگزار می‌کنند. این شهر مقصدی عالی برای گردش پیاده است و فصل زیبای پاییز این گشت‌وگذار پیاده را لذت‌بخش‌تر می‌کند. پرسه زدن در خیابان‌های پوشیده از برگ‌های رنگارنگ و نوشیدن یک فنجان قهوه در کافه‌های دنج و کوچک، خاطرات خوشی برای شما رقم می‌زنند. برای اینکه از زیبایی‌های طبیعت این منطقه بیشتر لذت ببرید می‌توانید سری به حاشیه‌ی رود دانوب بزنید.

پراگ (Prague) ، جمهوری چک

پراگ در فصل پاییز بسیار جذاب و خیره‌کننده است. با وجود این که گردشگران بسیار کمی در فصل پاییز به پراگ سفر می‌کنند، اما روزهای بسیار زیبایی در این شهر انتظار شما را می‌کشد. مناظر جذاب زیبای پاییزی تنها یکی از دیدنی‌های نفس‌گیر پراگ هستند. در سفر به این شهر از بناهای تاریخی متعددی بازدید خواهید کرد و از چشیدن طعم لذیذ غذاها و نوشیدنی‌های محلی، لذت خواهید برد.

در قلعه‌ی کستل هیل (Castle Hill) چشم‌انداز زیبایی از شهر به همراه سقف‌های قرمزرنگ و هزاران گنبد را تماشا کنید. گشت‌وگذار در پراگ و بازدید از جاذبه‌های گردشگری متعدد آن در فصل پاییز بسیار راحت‌تر است چرا که در این فصل معمولا از گردشگران و تورهای گروهی که شبیه لشکر شکست‌خورده این طرف و آن طرف می‌روند، خبری نیست. در اوایل ماه اکتبر که برگ درخت‌ها تغییر رنگ می‌دهند، رنگ‌های طلایی، قرمز و مسی آنها، جلوه‌ی دیگری به شهر زیبای پراگ می‌بخشد. برای اینکه از طبیعت جذاب پاییزی بیشتر لذت ببرید حتما سری به پارک‌ها و فضاهای سبز اطراف شهر بزنید.

بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی
بهترین شهرهای اروپا برای سفر پاییزی

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨