شباهت سفر به استانبول و قشم!

شباهت سفر به استانبول و قشم!

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

ترکیه در حال حاضر یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری اروپایی‌ها و آسیایی‌ها به‌ویژه ایرانیان است و هر ساله شاهد حضور مسافران بسیاری با تور لحظه آخری استانبول از ایران در این کشور هستیم. قلب ترکیه به‌عنوان یک کشور توریستی زیبا و هیجان‌انگیز مملو از جاذبه‌ها و تفریحات است و استانبول از پربازدیدترین شهرها هستند. اگر برای اولین بار قصد سفر به ترکیه را دارید، ممکن است بین گزینه‌ های مختلفی مانند قشم یا استانبول تردید کنید. زیرا این دو شهر در بین ایرانیان بسیار معروف هستند.

شباهت سفر به استانبول و قشم!

قشم یا استانبول؟

در اولین سفر به ترکیه، هر مسافری به این فکر می‌کند که شهر مورد نظر در کجای نقشه قرار دارد و برای رسیدن به آنجا از چه ماشینی استفاده کند. به همین منظور ابتدا موقعیت هر یک از شهرهای استانبول و قشم را بررسی می‌کنیم.

استانبول پایتخت توریستی ترکیه و بزرگترین شهر این کشور محسوب می‌شود که از نظر تاریخی دارای تاریخچه ای غنی است. این شهر زیبا و تاریخی در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد که نیمی از آن در قاره آسیا و بخشی دیگر در قاره اروپا قرار دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


سفر به بزرگترین جزیره ایران با تور قشم و گشت و گذار در مراکز خرید مجلل آن باورنکردنی است. تماشای فعالیت‌های شگفت انگیز غواصی در اعماق خلیج فارس مطمئناً شما را آرام می‌کند. جزیره قشم در تنگه هرمز یک جاذبه گردشگری است. آب، هوا، پر از جاده‌های پر از دست انداز است. همچنین یکی از مهم ترین بندرهای تجاری است که هر ساله گردشگران را برای خرید به این مکان می‌آورد. ازاین‌رو برای سفر به قشم نیازی به دلیل بزرگی ندارید، چرا که سواحل آن بسیار تمیز و مناظر خیره کننده دارد.

جاهای دیدنی استانبول

استانبول یکی از شهرهای ترکیه بوده که پر از مراکز خرید کوچک و بزرگ و بناهای تاریخی است. افرادی که این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند باید بدانند که بخشی از زمانشان به بازدید از کاخ‌ها و مساجد خواهد گذشت، زیرا استانبول پایتخت فرهنگی ترکیه است و دیدن معماری زیبا و قدم زدن در ساختمان های منحصر به فرد آن باید بخشی از سفر به استانبول باشد.

اغلب گردشگرانی که با تور لحظه آخری استانبول به این مکان زیبا می‌روند از بناهایی مانند کاخ توپکاپی، مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، برج گالاتا، بازار بزرگ استانبول، مسجد آبی و… آنها می بینند که همه آنها مکان های تاریخی با معماری منحصر به فرد هستند.

بنابراین اگر به تماشای این‌گونه بناها علاقه دارید، استانبول مقصد مناسبی برایتان خواهد بود. اما تفریحات موجود در استانبول به همین موارد خلاصه نمی‌شود، نباید از یاد برد که تنگه‌ بسفر از میان استانبول عبور می‌کند و همین موضوع سبب شده تا تفریحاتی مانند قایق و کشتی سواری، قدم زدن در کنار سواحل و تماشای مرغان دریایی در استانبول را فراموش کرد.

جاهای دیدنی قشم

خاک قشم را آن‌ قدر جاذبه‌های مختلف پر نموده که اگر به شمال آن بروی، با روستای برکه خلف و عجایبی که از زمین بیرون آمده‌اند مواجه می‌شوی. می‌بینی که دستی از غیب طرح‌هایی بی ‌بدیل را در دل خاک و سنگ و ماسه پدید آورده که هر رهگذر را به شگفتی وامی‌دارد. اگر هم به شرق و غرب و جنوب این جزیره سفر کنی شما را با جنگل حرا، غارهای خرس، جزایر ناز و هنگام، دره ستاره و … به دنیایی از رموز پنهانی می‌برد.

جزیره‌ی قشم بزرگترین جزیره‌ی ایران و استان هرمزگان است. این جزیره در تنگه‌ی هرمز واقع شده و طبیعت خاص، بی‌نظیر و متنوع آن باعث شده که به آن لقب «جزیره‌ی عجایب هفتگانه» را بدهند. مکان های دیدنی در قشم آنقدر زیاد است که در طول اقامت خود نمی توانید از همه آنها دیدن کنید.

بهترین زمان برای دیدن جاذبه‌های گردشگری قشم، به طور حتم زمانی است که این جزیره آب و هوای مناسبی داشته باشد. علاوه بر این، علاقه مندان به سکوت و خلوت محیط، بازدید از جاذبه های طبیعی قشم را در ایام تعطیلی مانند نوروز انتخاب نکنند. در این زمان قشم بیشترین تعداد مسافر را دارد.

غروب زیبای این جزیره را حتما ببینید. وجود صدف‌های مختلف، مرجان‌های زیبا، انواع مرغان دریایی در ساحل جزایر ناز یکی از دیدنی ترین جاذبه‌های طبیعی قشم است.

شباهت سفر به استانبول و قشم!

مقایسه قشم و استانبول از نظر آب‌ و هوا

البته آب و هوا در انتخاب مقصد سفر تأثیر زیادی دارد. همان‌طور که می‌دانید هر شهر با توجه به موقعیت خود آب و هوای خاصی دارد و هر مسافری باید بنا به سلیقه خود بهترین مکان را بین قشم یا استانبول انتخاب کند.

استانبول به دلیل مجاورت با دریای مرمره تحت تأثیر آب و هوای متعددی مانند مدیترانه ای، اقیانوسی و نیمه اقیانوسی قرار دارد و در برخی فصول آب و هوا خشن است. با شروع بهار هوای این شهر همچنان سرد است؛ اما به‌تدریج گرم می‌شود و گاهی باران می‌بارد.

تابستان‌های این شهر گرم و مرطوب بوده و گردشگران اغلب فصل تابستان را برای سفر به استانبول انتخاب می‌کنند. دمای هوای پاییزی استانبول هر سال متفاوت است به طوری که برخی سال‌ها هوا گرم و برخی سال‌ها سرد خواهد بود؛ اما میانگین دمای استانبول در پاییز حدود 15 تا 23 درجه سانتی گراد است. زمستان‌های استانبول شباهت زیادی به زمستان‌های تهران دارد و بیشتر سال‌ها شاهد بارش برف هستیم.

شباهت سفر به استانبول و قشم!

زمانی که قصد مسافرت با تور قشم را داشتید باید بدانید که آب و هوای آن گرم و مرطوب است. جزیره قشم به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی تنگه هرمز و در خلیج فارس یکی از جزایر پرجمعیت و گردشگرپذیر ایران است.

رطوبت نسبی در قشم زیاد است. اما در طول سال شاهد اختلاف دما هستیم. هوای قشم در فصل تابستان بسیار گرم و به دلیل رطوبت زیاد در ماه‌های تابستان سفر به جزیره در این زمان توصیه نمی‌شود.

از تیرماه تا پایان شهریور بهتر است از سفر به قشم خودداری کنید. البته اگر می‌خواهید از غواصی و شنا در دریا لذت ببرید، تابستان فرصت خوبی برای سفر شما خواهد بود.

در عوض، کل سال زمان بسیار خوبی برای بازدید از این جزیره است. کمینه و حداکثر دمای قشم در طول سال بین 18 تا 46 درجه متغیر است.



 الی گشت    

                تور کیش