Panoramic view on old town Rovinj from harbor. Istria peninsula, Croatia

شهر رووینی ، بندری زیبا و رنگارنگ در کشور کرواسی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شهر رووینی کرواسی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با شهر رووینی کرواسی آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به کرواسی و این شهر زیبا را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کرواسی کشوری است واقع در منطقه بالکان اروپا (جنوب مرکزی اروپا) که از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال شرقی با صربستان، از شرق با بوسنی و هرزگوین و از جنوب با مونته‌نگرو و دریای آدریاتیک هم‌مرز است. زاگرب پایتخت و بزرگترین شهر کرواسی است. شهرهای تاریخی و طبیعت بکر تنها بخشی از جاذبه‌ های گردشگری کرواسی به حساب می‌آیند. همه اینها در کنار سواحل زیبا و لنگرگاه‌های چندصد ساله‌ای است که مملو از ساختمان‌های سنگی دوره ونیزی با سواحل شنی هستند.

رووینی (Rovinj) یکی از شهرهای زیبا و از مقاصد توریستی کرواسی است که در شمال‌غربی این کشور و در شبه‌ جزیره ایستریا واقع شده‌ است. بخش کنار دریایی شهر رووینی که معماری سبک ونیزی دارد از خانه‌های پاستیلی رنگ تشکیل شده که دارای اسکله‌های کوچک ماهیگیری هستند. رووینی از زیباترین بنادر دریای آدریاتیک به حساب می‌آید.

شهر رووینی کرواسی
شهر رووینی کرواسی

جزایر بسیاری در نزدیکی رووینی واقع شده‌اند که از آن مرکزی توریستی برای سفر به این جزایر نیز می‌سازد. رووینی در ابتدا در واقع جزیره بوده‌ است و برای اولین بار در قرن هفتم به عنوان «رووینیو» به آن اشاره شده‌ است. گرچه بسیاری بر این باورند که این شهر چند قرن قبل تر بین قرن سوم تا پنجم ظهور کرده‌ است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شهر رووینی کرواسی
شهر رووینی کرواسی

جاذبه های دیدنی

شهر رووینی که به خانه های رنگارنگ خود مشهور است، با خانه‌های رنگی و زیبا و بناهای تاریخی قرون‌وسطایی گردشگران را مجذوب خود می‌کند. کلیسای جامع سنت یوفمیا (Church of Saint Euphemia) با برج ۶۰ متری‌ خود از جلوه‌ها و جاذبه های این شهر است که در ارتفاع شهر قرار دارد و برج ناقوس باشکوهش از تمام سطح شهر پیداست.

شهر رووینی کرواسی| Photo: Corina Weichert
شهر رووینی کرواسی | Photo: Corina Weichert

پارک جنگلی زلاتنی رات (Park forest Zlatni Rt) با ساحلی سنگی از دیگر جاذبه های این شهر است. این پارک جنگلی با درختان بی شمار و ساحلی زیبا و یک بار ساحلی دنج بسیار محبوب است و مکانی برای استراحت و آرامش در طبیعت می باشد.

شهر رووینی کرواسی
شهر رووینی کرواسی

از دیگر جاذبه های اصلی شهر رووینی، گشت و گذار در خیابان سنگفرش شده گریسیا (Ulica Grisia) است. این خیابان با پله های شیب دار و سنگفرش شده، خانه های زیبا و سنگی و کافه های دنج یکی از محبوب ترین نقاط شهر برای گشتن است. انتهای بعضی کوچه های این منطقه به ساحل می رسد و شما را به یاد جزیره زیبای میکونوس در یونان می اندازد.

شهر رووینی کرواسی
شهر رووینی کرواسی

موزه تاریخی باتانا (Batana Eco-Museum) که درست در کنار دریا قرار گرفته، معماری جالب توجه شهر همراه خانه‌های رنگارنگ و خیابان‌هایی باریک سنگ فرش شده‌، گالری‌های هنری متعدد، سواحل شنی خیره کننده و دریای زیبای آدریاتیک از جمله جاذبه‌های گردشگری این بندر می‌باشند. همچنین هتل‌های مجلل، رستوران‌های دریایی و گالری‌های زیادی در این شهر وجود دارند که باعث محبوبیت این شهر شده اند.

سواحل زیبای شهر

این شهر توریستی و بندر محبوب کرواسی دارای سواحل متعددی است. ساحل خلیج لون (Lone bay)، ساحل گلدن کیپ (Golden Cape) مکانی عالی برای دوچرخه سواری و پیادره روی، ساحل صخره ای پلاژ بالوتا (Plage Balota) با رستوران های متعدد، ساحل شارابا (Škaraba beach) با آب تمیز و ساحل کووی (Cuvi Beach) مکانی عالی برای شنا و آفتاب گرفتن، از جمله بهترین سواحل رووینی هستند.

شهر رووینی کرواسی| ساحل خلیج لون (Lone bay)
شهر رووینی کرواسی | ساحل خلیج لون (Lone bay)

ساحل مولینی (Mulini Beach) یکی از سواحل زیبا و محبوب در رووینی است. این ساحل مکان تعدادی از هتل های لوکس می باشد و به همین دلیل دارای سواحل با تخت های آفتاب گیر و امکانات عالی، رستوران های بسیار شیک و محیطی زیبا می باشد.

ساحل مولینی (Mulini Beach)
ساحل مولینی (Mulini Beach)

شب های زنده و پر جنب و جوش رووینی ‏از دیگر تفریحات این شهر زیباست. گشت و گذار در کنار ساحل، کوچه های پر هیجان با صدای موسیقی و نشستن در کافه رستوران های متنوع، یکی از اصلی ترین تفریحات شما در سفر به این مقصد ساحلی خواهد بود.

رووینی همچنین عنوان شهری در بالکان که بیشترین عکس از آن گرفته شده است را به نام خود ثبت کرده است. همچنین پنجمین ‏شهر در مدیترانه و 59 امین شهر که بیشترین عکس از آن گرفته شده در جهان نیز می باشد. ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏

شهر رووینی کرواسی| Photo: Gerhard Winters
شهر رووینی کرواسی | Photo: Gerhard Winters

صنعت توریسم در این سرزمین نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و امروزه رووینی یکی از مهم‌ترین بنادر توریستی کرواسی محسوب می‌شود. صنعت کشتی‌سازی، صنایع دریایی و ماهیگیری نیز از دیگر صنایع مهم این شهر به شمار می‌روند.

چطور به شهر رووینی برویم ؟

همانطور که در ابتدا گفتیم، رووینی در شبه جزیره ایستریا واقع شده است. نزدیک ترین فرودگاه به این شهر توریستی، فرودگاه واقع در شهر پولا می باشد. از این فرودگاه با ماشین 40 دقیقه ‏مسیر تا رسیدن به شهر رووینی باید طی شود.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨