شهر تروگیر ، مقصدی تاریخی و زیبا در کرواسی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شهر تروگیر کرواسی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با شهر تروگیر کرواسی آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به کرواسی و این شهر زیبا را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کرواسی کشوری است واقع در منطقه بالکان اروپا (جنوب مرکزی اروپا) که از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال شرقی با صربستان، از شرق با بوسنی و هرزگوین و از جنوب با مونته‌نگرو و دریای آدریاتیک هم‌مرز است. زاگرب پایتخت و بزرگترین شهر کرواسی است. شهرهای تاریخی و طبیعت بکر تنها بخشی از جاذبه‌ های گردشگری کرواسی به حساب می‌آیند. همه اینها در کنار سواحل زیبا و لنگرگاه‌های چندصد ساله‌ای است که مملو از ساختمان‌های سنگی دوره ونیزی با سواحل شنی هستند.

تروگیر (Trogir) یکی از مهمترین شهرها و جاهای دیدنی کشور کرواسی به‌ حساب می‌آید که در سواحل دالماسی واقع شده است. بخش کنار دریای شهر یکی از دلچسب‌ترین مقاصد گردشگری برای گذراندن یک آخر هفته رویایی است. تروگیر یک شهر کوچک جذاب با دیوارهای سفید و سقف های قرمز است که توسط یونانیان در قرن 3 قبل از میلاد تاسیس شد.

شهر تروگیر کرواسی
شهر تروگیر کرواسی

علاوه بر هتل‌های درجه یک، تعداد زیادی رستوران غذاهای دریایی و مغازه‌های سوغات فروشی در تروگیر حضور دارند. تروگیر نمونه ای فوق العاده و قابل توجه از تسلسل و تداوم شهری است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


طرح خیابان ها و کوچه های تو در تو و باریک این شهر جزیره ای، به دوره هلنیستیک برمی گردد و به طور مداوم و مستمر توسط حاکمان، با بسیاری از بناها و استحکامات زیبای بومی و عمومی تزیین شده است. کلیساهای زیبای رومانسک شهر با بناهای برجسته رنسانس و باروک مربوط به دوره ونیزی می باشند.

با قدم زدن در خیابان های تروگیر، خود را در تاریخ قرون وسطی غرق می کنید. با وجود این واقعیت که گشت و گذار در این شهر ساحلی کوچک بیش از 3 ساعت طول نمی کشد، اما مناظری از تاریخ و زیبایی دریای آدریاتیک را خواهید دید که وصف ناپذیرند.

وقتی در کوچه و خیابان‌های تروگیر راه می‌روید انگار دارید در دل تاریخ قدم می‌زنید. این فضای تاریخی مبهوت کننده به تنهایی یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. از نمونه‌های درخشان معماری سبک رومانتیک و رنسانسی این شهر می‌توان به کلیسای جامع تروگیر، کاخ سیپیکو و کلیسای سنت پیتر اشاره کرد.

شهر تروگیر کرواسی
شهر تروگیر کرواسی

دیدنی های شهر تروگیر

سواحل تروگیر

سواحل تروگیر بدون شک از مهمرتین جاذبه های کرواسی هستند و بهترین مکان ها برای تفریح ​​و شنا می باشند. جزیره چیوا در 3 کیلومتری تروگیر واقع شده است. ساحل کوپاکابانا، به طول 2 کیلومتر، بهترین ساحل در قلمرو تروگیر محسوب می شود و با فضایی سرگرم کننده یادآور سواحل برزیل است. همچنین شما می توانید تجهیزات لازم را برای ورزش های آبی اجاره کنید و از آن لذت ببرید.

اگر به دنبال فضایی خلوت و آرام می گردید، در قسمت شرقی جزیره ساحل کاوا واقع شده است. این ساحل یک مکان خلوت است، آب آن تمیز و شفاف است و درختان کاج در ساحل به زیبایی آن افزوده اند. می توانید با ماشین یا دوچرخه به این ساحل بروید.

شهر قدیمی – Trogir Old Town

در کرواسی تمام جاذبه های اصلی در قسمت قدیمی شهر متمرکز شده اند. اینجا، جایی است که تمامی گردشگران برای گشت و گذار و بازدید از فضای تاریخی و آثار بی نظیر معماری آن به آنجا می روند. قدم زدن در این بافت تاریخی قرون وسطایی و دیدن بناهایی با سبک رومانسک و گوتیک شما را به قلب تاریخ می برد.

شهر قدیمی تروگیر روی جزیره ای به نام Trogir Ciovo قرار گرفته و پر از کافه ، بار، رستوران و فروشگاه هاست. از جمله جاذبه های اصلی در این بخش از شهر، کلیسای جامع سنت لارنس، برج ناقوس کلیسای سنت مایکل و قلعه کامرلنگو (Kamerlengo) هستند. درست روبروی شهر قدیمی مارینای شهر واقع شده و در آن رستوران‌ها و کافه‌های دنج وجود دارد. می‌توانید در حین خوردن نوشیدنی قایق‌های تفریحی لوکسی را که در بندر هستند تماشا کنید.

شهر تروگیر کرواسی
شهر تروگیر کرواسی

موزه شهر تروگیر – Trogir City Museum

موزه شهر تروگیر در بخش شهر قدیمی واقع شده است و یکی از ساختمان های ارزشمند این منطقه است. اگر از علاقه مندان به تاریخ هستید، بازدید از این موزه را از دست ندهید. در این موزه می توان با فرهنگ و تاریخ این سرزمین آشنا شد و از جزئیات زیبا و تاریخی ساختمان های اطراف آن نیز لذت برد.

کاخ سیپیکو – Cipiko Palace

این کاخ که در بخش قدیمی شهر تروگیر واقع شده است، یک کاخ گوتیک از دوران قرون وسطی می باشد. تقریبا می توان گفت اکثر بناهای مهم تاریخی و ارزشمند شهر تروگیر در قسمت شهر قدیمی آن که به صورت جزیره ای کوچک جدا افتاده است، واقع شده اند. بازدید از این جزیره و بناهای آن از بایدهای سفر شماست.

شهر تروگیر کرواسی
شهر تروگیر کرواسی

کلیسای جامع سنت لارنس – St. Lawrence’s Cathedral

این کلیسا در میدان جان پل دوم واقع شده است و گویی بر شهر تسلط دارد. پیش از این در محل کلیسای جامع کلیسایی وجود داشت که در قرن 12 خراب شده بود. بعدا در سال 1193، ساخت معبد جدید آغاز شد که چندین دهه بعد به پایان رسید. نسخه مدرن کلیسا ساختاری با سه شبستان به سبک رومانسک است که با یک برج ناقوس به سبک گوتیک تکمیل شد.

طراحی داخلی معبد کاملا ساده است، صندلی ها چوبی و محراب با نقاشی تزئین شده است. بدون شک تزئینات اصلی معبد، برج ناقوس 47 متری آن است که روزنه های پنجره هایش با نقش و نگار تزئین شده است. با بالا رفتن از برج ناقوس، منظره ای شگفت انگیز از شهر تروگیر را خواهید دید.

قلعه کامرلنگو – Kamerlengo Castle

چندین سازه دفاعی در شهر تروگیر ساخته شده است و هرکدام یک موزه واقعی در فضای باز هستند، اما اصلی ترین آنها قلعه کامرلنگو است. سربازان دشمن از ونیز هنگامی که موفق به فتح شهر شدند، قلعه ای در اینجا بنا کردند که به بزرگترین سازه دفاعی اروپا تبدیل شد.

این قلعه قادر به مقاومت در برابر طولانی ترین محاصره ها بود و به لطف آن ایتالیایی ها توانستند مدت طولانی در تروگیر بمانند. در قلمرو قلعه، صحنه های فیلم های تاریخی اغلب فیلمبرداری می شود و در فصل گرم سال، جشنواره ها و رویدادهای مختلف فرهنگی در اینجا برگزار می شود.

شهر تروگیر کرواسی
شهر تروگیر کرواسی

تالاب آبی – MB Mysticism Blue Lagoon

تالاب آبی یکی از سواحل معروف تروگیر است. در کل تروگیر با سواحل زیبا و جزایر و خلیج های متعدد یک منطقه قایقرانی با شهرت جهانی است. می‌توانید با یک کاپیتان قایق تفریحی رزرو کرده و از یک سفر دریایی یک روزه به اسپلیت یا جزیره هوار لذت ببرید. همچنین می توانید یک قایق بادبانی موتوری اجاره کنید و در سواحل مختلف در اطراف تالاب آبی تروگیر گشت بزنید یا از سفر دریایی به جزایر براک و ویس لذت ببرید.

بازار مواد غذایی تازه تروگیر – Trogir Fresh-Food Market

بازار تروگیر در مقابل شهر قدیمی، درست در مجاورت پارکینگ های بزرگ واقع شده است و مکانی محبوب هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران است. طیف وسیعی از میوه‌ها و سبزیجات تازه در اینجا وجود دارد، اما همچنین می‌توانید محصولات ویژه‌ای مانند روغن‌های منطقه‌ای، عسل، گیاهان خشک و سایر غذاهای سنتی کرواسی را در اینجا خریداری کنید.

شهر تروگیر کرواسی
شهر تروگیر کرواسی

چطور به تروگیر برویم ؟

شهر تروگیر حدودا 10 کیلومتر تا مقصد توریستی معروف یعنی اسپلیت فاصله دارد و به راحتی می توان از طریق دریا و با قایق به این منطقه زیبا سفر کرد. خوب است بدانید مسیر اسپلیت- تروگیر از طریق دریا فقط 1 ساعت و 10 دقیقه طول می کشد و هزینه بلیط رفت و برگشت حدود 70 کرون است.

اگر به سفر دریایی علاقه ندارید، همچنین می توانید با اتوبوس از اسپلیت به تروگیر بروید. این شهر در فاصله حدودا 27 کیلومتری تروگیر واقع شده است و اتوبوس های مرتب از آن به سمت تروگیر می روند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨