شهر رییکا ، بندری تاریخی و زیبا در کرواسی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شهر رییکا کرواسی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با شهر رییکا کرواسی آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به کرواسی و این شهر زیبا را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کرواسی کشوری است واقع در منطقه بالکان اروپا (جنوب مرکزی اروپا) که از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال شرقی با صربستان، از شرق با بوسنی و هرزگوین و از جنوب با مونته‌نگرو و دریای آدریاتیک هم‌مرز است. زاگرب پایتخت و بزرگترین شهر کرواسی است. شهرهای تاریخی و طبیعت بکر تنها بخشی از جاذبه‌ های گردشگری کرواسی به حساب می‌آیند. همه اینها در کنار سواحل زیبا و لنگرگاه‌های چندصد ساله‌ای است که مملو از ساختمان‌های سنگی دوره ونیزی با سواحل شنی هستند.

رییکا (Rijeka) شهری جذاب در کشور کرواسی است که معمولا مکانی ایده‌آل برای گذراندن آخر هفته گردشگران سواحل دالماسی است. رییکا سومین شهر بزرگ و پرجمعیت جمهوری کرواسی پس از زاگرب و شهر زیبای اسپلیت در شمال کشور است. این شهر تاریخی و زیبا قطعا ارزش آن را دارد که در فهرست مکان های دیدنی کرواسی قرار بگیرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شهر رییکا مرکز شهرستان پریمورسکو-گورانسکا بوده و با وجود کارخانه‌های کشتی سازی و بنادر متعدد تجاری- توریستی رونق اقتصادی خوبی دارد. این شهر از طریق راه‌آهن و بزرگراه به زاگرب متصل شده‌ است. اگر فرد کنجکاوی باشید می توانید در شهر رییکا از تماشای تأسیسات مدرن نشان دهنده میراث ریجیا هابسبورگ که توسط یک صحنه فرهنگی پرطرفدار کامل شده اند، خیابان اصلی شلوغ و شلوغ ترین کارناوال های کرواسی بهره مند شوید.

شهر رییکا کرواسی
شهر رییکا کرواسی

علاوه بر مزیت خلوت بودن، این بندر مهم جاذبه‌های زیادی دارد و فعالیت‌های تفریحی زیادی هم می‌توانید در آن انجام دهید. از مهمترین کارها در شهر رییکا، قدم زدن روی سنگفرش‌های کهنه‌ای است که آجر به آجرشان مملو از حال‌وهوای تاریخی است.

همچنین در رییکا فروشگاه‌ها و مغازه‌های زیادی را خواهید دید که بنای هر کدام مربوط به قرن هجدهم است. اگر به رییکا رفتید حتما به کاخ ترزا که در قرن سیزدهم بالای شهر ساخته شده است سری بزنید.

دیدنی های شهر رییکا

سواحل زیبای بندر رییکا – The coast of Rijeka

شهر رییکا درواقع یک شهر بندری و دومین بندر بزرگ کشور کرواسی بعد از بندر اسپلیت می باشد. این شهر دارای سواحل زیبا، زلال و دیدنی است که از جاذبه های مهم آن به شمار می روند. ساحل سابلیچوو (Sablićevo Beach) با آب بسیار تمیز، بار و کافه های دنج و محیط زیبا و ساحل گلاوانوو (Glavanovo Beach) از جمله سواحل زیبای این شهر هستند.

شهر رییکا کرواسی
شهر رییکا کرواسی

برج ساعت شهر – City Clock Tower

برج ساعت رییکا تبدیل به سمبلی برای این شهر شده است. برج ساعت شهر همچنان یک نقطه عطف معماری در این منطقه است و انتخاب مناسبی برای گردش در مرکز شهر است. منطقه اطراف برج ساعت پر از کافه رستوران های دنج، زیبا و شلوغ است و فضای شهری جوی بسیار دوست داشتنی دارد که برای گشت و گذار عالی می باشد.

خیابان کورزو – Korzo

اکثر اتفاقات مهم شهر در این منطقه روی می دهد. خیابانی شلوغ و پرجنب و جوش که پر است از انواع و اقسام مغازه ها و کافه هایی برای نشستن، خیابانی که شور زندگی در آن جاری است و پیاده رو آن بیشتر مواقع پر از عابرانی است که در حال قدم زدن هستند. هنگام گذر از خیابان کورزو نمای ساختمان کلاسیک رادیو رییکا و برج ساعت شهر را خواهید دید. در ماه فوریه کارناوال بزرگی در شهر رییکا برگزار می شود و می توانید با شکوه ترین رژه شهر را در آن تماشا کنید.

شهر رییکا کرواسی
شهر رییکا کرواسی

قلعه ترست – Trsat Castle

این قلعه در اطراف آرامگاه یک ژنرال ایرلندی ساخته شده است و او کسی بود که توانست این قسمت از جهان را از چنگال ناپلئون بناپارت دربیاورد. قلعه ترست تا سال های ۱۹۴۰ در دست نوادگان لاوال نونگ باقی ماند. همانطور که پله های شیب دار را طی می کنید، می توانید ببینید که چرا این نقطه بسیار جذاب بوده و از کل خلیج کوارنر قابل مشاهده است. امروزه در حالی که ساختمان برای کنسرت های هوای آزاد استفاده می شود، ایده ای جهت کافه تراس نیز برای آن مطرح شده است.

کاخ فرماندار – Governor’s Palace

کاخ فرماندار، توسط Alajos Hausmanmann، یکی از برجسته ترین معماران در طول سال های بیداری بوداپست در اواخر دهه ۱۸۰۰ ساخته شده است. این کاخ را می توان تعریفی از کلمه شکوه دانست. این زیبایی و شکوه را می توان علت این دانست که وقتی امپراطوری هابسبورگ در سال ۱۹۱۸ سقوط کرد، گابریل دونونزیو شاعر و سیاستمدار ایتالیایی خود را بلافاصله به شهر رییکا رساند و جمهوری مستقل کوتاه مدت خود را اعلام کرد.

شهر رییکا کرواسی
شهر رییکا کرواسی

تئاتر ملی کرواسی – Ivan Zajc Croatian National Theatre

سالن نمایش تئاتر شهر رییکا در سال ۱۸۸۵، یعنی ۱۰ سال قبل از سالن مشابه خود در زاگرب افتتاح شد و طراحی آن ها نیز بر عهده یک تیم معماری به نام mer و Fellner بوده است. اجرای برنامه هایی به زبان مردم کرواسی از سال ۱۹۴۶ میلادی شروع شد و همواره ادامه دارد. امروز، تئاتر ملی کرواسی محل اجرای برنامه های مختلفی از جمله باله، اپرا و تئاتر می باشد و مانند الماسی از هنر معماری داخلی و خارجی می درخشد.

کلیسای سنت ویتوس – Cathedral of St. Vitus

کلیسای سنت ویتوس یک کلیسای کاتولیک رومی متعلق به قرن هفدهم است. سازه این کلیسا مدور و دایره ای است که در این قسمت از اروپا غیرمعمول است و عناصری از سبک باروک و گوتیک، از جمله مجسمه های زیبای باروک در داخل آن وجود دارد. این کلیسای جامع روی پشت اسکناس ۱۰۰ کونا کرواسی که در سال‌های ۱۹۹۳ و ۲۰۰۲ منتشر شد، به تصویر کشیده شده است.

شهر رییکا کرواسی
شهر رییکا کرواسی

کلیسای مریم خدای ترسات – Church of Mary of God of Trsat

این کلیسا یکی از جاذبه های دیدنی شهر رییکاست. این کلیسا شامل زیارتگاه، کلیسا، صومعه و محراب است. ساختمان کلیسا در محوطه ای زیبا قرار گرفته است که باعث شده است علاوه بر بازدید از بنای کلسیا و معماری بی نظیر و تزئینات داخلی آن، فرصتی برای نشستن در پارک اطراف آن داشته باشید و از گشت و گذار در آنجا لذت ببرید.

کلیسای کاپوچین – Capuchin Church of Our Lady of Lourdes

با ورود به رییکا، کلیسای باشکوه کاپوچین اولین چیزی است که در مقابلتان پدیدار می شود. ساخت این بنا از سال ۱۹۰۴ میلادی آغاز شد و حدود ۲۰ سال به طول انجامید و مکان آن جایی قرار گرفته که هر بازدیدکننده ای که برای اولین بار به شهر رییکا می آید آن را ببیند. ابعاد ساخت آن و پلکانی که در آن تعبیه شده به نحوی است که هنگام ایستادن بر فراز آن می توانید منظره ای فوق العاده از مرکز شهر را در یک سمت و نمایی از بندر را در طرف دیگر مشاهده کنید. مجسمه کوچکی از مریم مقدس کمی پایین تر از سقف کار گذاشته شده است و تبدیل به نمادی برای شهر رییکا شده است.

شهر رییکا کرواسی
شهر رییکا کرواسی

موزه هنرهای معاصر و مدرن – Museum of Modern and Contemporary Art

موزه هنرهای مدرن و معاصر در اکتبر ۲۰۱۷ به محل جدیدی نزدیک به ایستگاه قطار رییکا منتقل شد. این موزه برجسته ترین و پرطرفدارترین موزه در نوع خود بود تا زمانی که همتای آن در زاگرب افتتاح شد. مجموعه دائمی آن حاوی بخش هایی از پوسترهای اواسط تا اواخر دهه ۱۹۰۰ و پرتره های تاثیرگذاری از سبک کوبیست توسط رومئو ونوچی نقاش متولد شهر رییکا است که بسیاری از آنها پس از مرگش توسط همسرش به حراج گذاشته شد. مجموعه رسانه های جدید نیز یک نوآوری است که در سال های اخیر در این موزه برگزار شده است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨