دیدنی های زاگرب ، پایتخت کشور کرواسی | Zagreb

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های زاگرب

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با دیدنی های زاگرب آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به پایتخت زیبای کشور کرواسی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

زاگرب (Zagreb) پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کرواسی است که هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این شهر در شمال غربی کرواسی در امتداد رود ساوا در دامنه‌های جنوبی کوه مدودنیتسا واقع شده‌ است. این شهر مرکز فرهنگی، علمی، اقتصادی و حکومتی جمهوری کرواسی است. زاگرب یکی از زیباترین شهرهای اروپا و یکی از مقاصد گردشگری محبوب است.

کشور کرواسی را بیشتر به خاطر خطوط ساحلی زیبای آن می‌شناسند، این کشور بهترین سواحل را دارد. پایتخت این کشور به دریا راه ندارد، اما داشتن آثار تاریخی بسیار غنی و زیبا و بافت شهری بی نظیر قطعا ارزش بازدید دارد. پیشنهاد می کنیم در سفر به کرواسی بازدید از شهر زاگرب را از دست ندهید. در ادامه با ما باشید تا با جاذبه های گردشگری زاگرب بیشتر آشنا شوید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی زاگرب

منطقه شمال شهر زاگرب – Upper Town (Gornji Grad)

خیابان‌های سنگ فرش شده و باریک، بناهای فریبنده و آثار تاریخی متعدد از دیدنی‌های این محله‌ قدیمی زاگرب است. اگر می‌خواهید بخش قدیمی شهر را ببینید و حال و هوای آن را حس کنید، این محله بهترین جا برای شروع گشت و گذار است. برای رسیدن به این بخش از شهر دو انتخاب دارید؛ یکی استفاده از پلکان و دیگری با قطار کابلی. سفر به بالای تپه و این محله‌ی دیدنی، جذاب و متفاوت است. در هر خیابان این منطقه، جاذبه‌ای وجود دارد که توجه شما را جلب کند از جمله کلیسای سنت مارک که زیبایی آن از فواصل دور به خاطر بام متمایزی که دارد قابل مشاهده است.

کلیسای سنت مارک – St. Mark’s Church

کلیسای سنت مارک، بنایی که یکی از جذاب ترین مدل های مدرن و سنتی معماری اروپایی را می توانید در آن مشاهده کنید. کلیسای سنت مارک یکی از قدیمی ترین کلیساهای شهر و متعلق به قرن سیزدهم می باشد که با داشتن نقوش ملی زاگرب، تثلیث پادشاهی کرواسی، اسلوکی و دالماتیا، این کلیسا به مکانی رویایی برای گردشگران تبدیل شده است.

دیدنی های زاگرب
دیدنی های زاگرب

کلیسای جامع زاگرب – Cathedral of Zagreb

این کلیسا یکی از نمادهای زاگرب و از مهم‌ترین آثار تاریخی شهر است که بازدید از آن را نباید از دست بدهید. این شاهکار معماری یکی از نمادین‌ترین و دیدنی‌ترین بناهای زاگرب است. زیبایی خیره‌کننده‌ی کلیسا از یک زلزله جان سالم به در برده و بارها مرمت و بازسازی شده است تا در نهایت به یک بنای نئوگوتیک تبدیل شده است. فضای داخلی این کلیسا هم به اندازه‌ی فضای خارجی آن، دیدنی و نفس‌گیر است. شاید جالب‌ترین بخش این کلیسا، برج‌های دو قلوی آن باشد که از فواصل دور هم قابل مشاهده است.

میدان بان یلاچیچ – Ban Josip Jelačić Square

میدان بان یوسیپ یلاچیچ، میدان مرکزی زاگرب، پایتخت کرواسی به شمار می‌رود و نام خود را از کنت یوسیپ یلاچیچ بوزیم گرفته است. کنت یوسیپ یلاچیچ بوزیم، افسر برجسته ارتش به خاطر شرکت در جنگ‌های نظامی انقلاب ۱۸۴۸ مجارستان شهرت دارد. میدان بان یوسیپ یلاچیچ پایین قسمت‌های قدیمی شهر قرار گرفته است. در سال ۱۸۶۶، مجسمه‌ای از پوسیپ یلاچیچ در میدان نصب شد. در ابتدا شمشیر مجسمه رو به مجارستان، به عنوان دشمن گرفته شده بود که بعدها جهت آن اصلاح شد.

دیدنی های زاگرب
دیدنی های زاگرب

میدان کینگ تومیسلاو – King Tomislav Square

بزرگترین میدان زاگرب به افتخار اولین پادشاه کرواسی نام‌گذاری شده است، میدانی که بدون شک توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. این میدان در مقابل ایستگاه قطار مرکزی قرار دارد بنابراین کسانی که با قطار به زاگرب سفر می‌کنند، این میدان اولین جاذبه‌ی شهر است که از نزدیک می‌بینند. تندیس زیبای پادشاه و عمارت Art Pavilion از دیدنی‌ترین بخش‌های این میدان است. این میدان زیبا، مکانی فوق‌العاده برای استراحت است. گردشگران زیادی برای قدم زدن و استراحت در کافه‌ها به این میدان سر می‌زنند.

خیابان ایلیسا – Ilica Street

خیابان ایلیسا، طولانی ترین و جذاب ترین خیابان پایتخت کرواسی است که در بخش مرفه نشینان و همچنین ثروتمندان این شهر قرار گرفته است. در سراسر خیابان ایلیسا، شما می توانید با تعداد زیادی فروشگاه، رستوران و کافی شاپ رو به رو شوید، در آنها استراحت کنید، نوشیدنی‌های گرم را امتحان کنید و غذای عالی نوش جان کنید و هرچه می خواهید را با کمی گشت و گذار و جستجو از مغازه های مختلف این خیابان پیدا و خریداری نمایید.

دیدنی های زاگرب
دیدنی های زاگرب

چشم‌ زاگرب – Zagreb Eye

در سفر به زاگرب سکوی بازدید شهر، معروف به چشم‌ زاگرب را فراموش نکنید. اگر عاشق تماشای مناظر هستید این سکو با دید ۳۶۰ درجه‌ای که به شما از شهر زاگرب می‌دهد، می‌تواند یک بهشت برای شما باشد. می‌توانید شهر را از طبقه ۱۶ ام یک ساختمان تماشا کنید. سازه‌های تاریخی، آسمان‌خراش‌های مدرن تنها قسمتی از زیبایی‌هایی هستند که زیر پایتان حس خواهید کرد.

برج لتسکا – Lotrscak Tower

برج لتسکا یک برج قدمت‌دار در بخش قدیمی پایتخت کرواسی است. این برج که تاریخچه‌ای غنی دارد، در قرن سیزدهم به منظور حفاظت از شهروندان بومی ساخته شد. در این برج ناقوسی مشهور قرار دارد که در دهه‌ی ۱۶۰۰ به عنوان علامت و هشداری برای بستن دروازه‌های شهر از آن استفاده می‌شد و از بالای آن می توان چشم انداز زیبایی از شهر داشت. در سفر به زاگرب برای بازدید از این برج تردید نداشته باشید چرا که لتسکا قطعا ارزش وقت گذاشتن را دارد.

دیدنی های زاگرب
دیدنی های زاگرب

تئاتر ملی کرواسی – Croatian National Theatre

 تئاتر ملی کرواسی در شمال غربی زاگرب قرار دارد و یکی از زیباترین نمونه های معماری کرواسی است. این بنا به سبک روکوکو و نئو باروک ساخته شده است و به رنگ زرد است. پیشنهاد می کنیم در سفر به زگرب از یکی از نمایش های این تئاتر دیدن کنید و جدای از لذت بردن از نمایش، فضای داخلی و معماری کم نظیر این مجموعه را هم ببینید.

موزه هنرهای معاصر – Museum of Contemporary Art

موزه هنرهای معاصر یک موزه هنر معاصر واقع در خیابان دوبرونیک در زاگرب، کرواسی است. این موزه بزرگترین و مدرن ترین موزه کشور است. در این موزه می توانید شاهد اشیای پر از طرح و نقش و شیت های نقاشی شده قدیمی باشید. اگر به زاگرب سفر کردید، تماشای این موزه بسیار زیبا را فراموش نکنید.

دیدنی های زاگرب
دیدنی های زاگرب

موزه روابط شکست خورده – Museum of Broken Relationships

شاید این موزه یکی از عجایبی باشد که در شهر زاگرب از آن دیدن خواهید کرد. این موزه بسیار خلاقانه طراحی شده است و در آن می توانید اشیای عاشقانه ای را مشاهده کنید این اشیای ترک خورده که به یکدیگر چسبیده اند دارای قصه های شنیدنی و دوست داشتنی هستند که جالب توجه می باشند. در این موزه صدها داستان از عاشقان می شنوید و بیشتر با زندگی این افراد آشنا می شوید.

پارک ماکسیمیر و باغ وحش زاگرب – Maksimir Park

در سفر به زاگرب می‌توانید چند ساعتی از شلوغی شهر دور شوید و در قدیمی‌ترین پارک عمومی شهر، گردش کنید. در این پارک، از مراتع، رودخانه، دریاچه و سایر جاذبه‌های طبیعی لذت می‌برید و خستگی یک روز شلوغ و پرهیاهو را فراموش می‌کنید. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، این پارک جاذبه‌ها و میراث فرهنگی هم دارد که برای بازدید از آنها هم می‌توانید وقت بگذارید. باغ وحش زاگرب هم در همین پارک قرار گرفته است و مکانی عالی برای یک گردش آرام، دور از هیاهوی شهر است.

دیدنی های زاگرب
دیدنی های زاگرب

بازار دولاس – Dolac Market 

بازار دولاس درست در قلب شهر است که از دهه‌ی ۳۰ میلادی در مرز میان بالا و پایین شهر ساخته شده است. این بازار در مرکز تجاری زاگرب قرار دارد. فروشندگان محصولات کشاورزی از سراسر کشور در این بازار که از جاهای دیدنی کرواسی است جمع می‌شوند تا روزانه محصولات خود را بفروشند. در این بازار می توانید میوه، سبزی، ماهی و گوشت تازه خریداری کنید.  همچنین در این بازار می‌توانید کلکسیونی از عتیقه‌های کرواسی را هم ببینید و اگر دوست داشتید خرید کنید.

کافه کاوا تاوا – Kava Tava

این کافه یکی از معروف ترین کافه های زاگرب است. در این کافه می‌توانید صبحانه‌ای لذیذ بخورید یا هر ساعتی از روز که دوست داشتید به آن سر بزنید و از غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌هایش لذت ببرید. کافه کاوا تاوا در میدان شلوغ Britanski قرار گرفته است و به خاطر دکوراسیون و غذاهای لذیذش، مشهور است. صبحانه‌ی انگلیسی و انواع ساندویچ تست از غذاهای محبوب این کافه هستند اما منوی ویژه‌ی این کافه، شامل پنکیک‌های لذیذی است که کمتر جایی می‌توانید شبیه آن را نوش جان کنید.

دیدنی های زاگرب
دیدنی های زاگرب

رستوران محلی مالی مدو – Mali Medo

اگر برای چشیدن طعم و مزه غذاهای محلی و ریشه دار مردم کرواسی بی تابی می کنید؟ به شما توصیه می کنیم که حتما سری به رستوران مالی مدو که در یکی از پر ازدحام ترین خیابان های توریستی و گردشگری شهر زاگرب قرار گرفته، بزنید و از نزدیک تجربه پخت و پز و همچنین میل کردن یک غذای سنتی و محلی این شهر و دیار را در بین دیدنی های زاگرب بدست آورید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨