جزیره هوار ، سبزترین و پرآفتاب ترین جزیره کرواسی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جزیره هوار کرواسی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جزیره هوار کرواسی آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کرواسی کشوری است واقع در منطقه بالکان اروپا (جنوب مرکزی اروپا) که از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال شرقی با صربستان، از شرق با بوسنی و هرزگوین و از جنوب با مونته‌نگرو و دریای آدریاتیک هم‌مرز است. زاگرب پایتخت و بزرگترین شهر کرواسی است. شهرهای تاریخی و طبیعت بکر تنها بخشی از جاذبه‌ های گردشگری کرواسی به حساب می‌آیند. همه اینها در کنار سواحل زیبا و لنگرگاه‌های چندصد ساله‌ای است که مملو از ساختمان‌های سنگی دوره ونیزی با سواحل شنی هستند.

جزیره هوار (Hvar) یکی از مهمترین جاهای دیدنی کرواسی است که محل لوکس ترین هتل‌ها و بهترین رستوران‌های دریایی در سرتاسر این کشور است. هوار عنوان “ملکه دالماسی” را کسب کرده است و اغلب به عنوان سبزترین و پرآفتاب ترین جزیره از جزایر کرواسی شناخته می شود. این جزیره، بندری محبوب در میان ثروتمندان است که برای تفریح به آن سفر می‌کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


هوار به داشتن قایق‌های بادبانی زیاد معروف است. برای رفتن به هوار باید از شهر اسپلیت سوار کشتی شوید و به سمت این مقصد معروف و زیبا بروید. جزیره زیبای هوار چهارمین جزیره بزرگ این کشور می باشد که در دریای آدریاتیک و در سواحل منطقه زیبای دالماسی واقع شده است و یکی از جذاب ترین مراکز توریستی در اروپا به شمار می آید.

بسیاری از گردشگران تنها برای رفتن به جزایر منطقه دالماسی زیباست که به کشور کرواسی سفر می‌کنند. در میان این جزایر اما شیک‌ترین آنها شهر هوار است. همچنین سلبریتی‌های معروف هم زیاد به این شهر سفر می‌کنند تا مثل بسیاری از گردشگران دیگر از سواحل زیبا و ورزش های آبی لذت ببرند. همچنین قرارگیری هوار در مرکز دریای آدریاتیک از این جزیره یک پایگاه مهم تجاری ساخته است و شهر هوار بزرگترین شهر موجود در این جزیره است.

جزیره هوار کرواسی
جزیره هوار کرواسی

در طول فصل گردشگری قایق های بادبانی زیادی برای جابجایی مسافران در اسکله هوار دیده می شوند. امروزه جزیره زیبای هوار با سواحل فوق العاده، پوشش گیاهی مدیترانه ای و هوای تازه و بدون آلودگی، یکی از محبوب ترین مراکز توریستی و از بهترین جاذبه های گردشگری کرواسی می باشد و برای رفاه حال گردشگران در آن هتل ها، رستوران ها، موزه ها، گالری ها و کافه های متعددی ساخته شده است.

دامنه های جزیره هوار کرواسی با جنگل های کاج، باغ های انگور، باغ های زیتون، باغ های میوه و مزارع اسطوخودوس پوشیده شده اند و زیبایی دوچندانی به طبیعت این جزیره دیدنی داده اند.

شغل اصلی ساکنان هوار صنعت ماهیگیری و گردشگری است و کشت اسطوخودوس نیز از عمده فعالیت های اقتصادی در این جزیره می باشد. از اسطوخودوس برای تهیه روغن های معطر و صابون استفاده می گردد. گاهی به دلیل سطح کشت زیاد این گیاه در هوار به آن جزیره اسطوخودوس نیز می گویند.

جزیره هوار کرواسی| Photo: xiang xu
جزیره هوار کرواسی | Photo: xiang xu

آب و هوا

این جزیره دارای زمستان های معتدل و تابستان هایی گرم همراه با ساعات آفتابی زیاد است به طوری که هوار از پر آفتاب ترین نقاط در اروپا به شمار می آید. متوسط درجه حرارت سالانه در این جزیره 16 درجه سانتی گراد می باشد و همچنین به طور متوسط در هر روز 7.7 ساعت آفتابی دارد. آب و هوا و آفتاب عالی این جزیره، این مقصد توریستی را به یکی از بهترین نقاط برای شنا و آفتاب گرفتن و ریلکس کردن در سواحل زیبای آن کرده است.

جاذبه های دیدنی و تفریحات

سواحل زیبای هوار

یکی از اصلی ترین جاذبه های جزیره هوار سواحل آن و منظره زیبای دریاست. این شهر به دلیل داشتن گرم ترین آب، یکی از برترین مقاصد توریستی آبی است. تا چشم کار می کند سواحل فیروزه ای شهر را می بینید و می توانید از شنا، آفتاب گرفتن، قایق سواری، انواع تفریحات آبی و یا نشستن در کافه رستوران های بی شمار ساحلی لذت ببرید. از سواحل معروف هوار ساحل پوکونیی دول (Pokonji dol Beach) و ساحل استراند مکیچویتسا (Strand Mekićevica) را می توان نام برد.

جزیره هوار کرواسی
جزیره هوار کرواسی

بندر هوار – Harbour of Hvar

یکی از مکان های دیدنی و تفریحی اصلی شهر، بندر هوار می باشد. بندر زیبای هوار مکان قرارگیری شمار زیادی رستوران ها، کافه ها، بارها و کلاب هاست که هیجان سفر شما را تامین می کنند. همچنین قایق های زیادی در ساحل این بندر قرار دارند که امکان تفریح در دریای فیروزه ای جزیره را برای گردشگران فراهم می کنند. این بندر چه در روز چه در شب محلی عالی و پرجنب و جوش برای تفریح است.

جزیره هوار کرواسی
جزیره هوار کرواسی

جزایر پاکلینسکی – Paklinski Islands

جزایر پاکلینی یا پاکلینسکی در سواحل جنوب غربی جزیره هوار، روبروی ورودی بندر هوار قرار دارند. این جزایر به صورت زنجیره ای در کنار هم قرار گرفته اند و یکی از شاخصه های هوار در میان آبی دریا هستند که چشم هر بیننده ای آنها را می بیند. جزیره اصلی ولیکی اوتوک (Veliki otok) یا جزیره بزرگ نامیده می شود. این جزایر یک مقصد محبوب برای بازدیدکنندگان با دسترسی توسط قایق‌های تفریحی هستند و خلیج‌های آرام متعددی برای غواصی، ماهیگیری، شنا و ورزش‌های آبی دارند.

Photo: Mathias Zimmer
Photo: Mathias Zimmer

مرکز قدیمی شهر هوار – Old Town 

یکی از دیدنی های اصلی شهر هوار مرکز تاریخی و قدیمی شهر است. قدم زدن در میان خانه های سنگی تاریخی، دیدن کلیساها و بناهای رنسانس و باروک و نشستن در کافه رستوران های این بافت قدیمی لذتی خوشایند برایتان فراهم می آورد و شما را به قلب تاریخ و دوران رنسانس می برد.

جزیره هوار کرواسی| Photo: Marco Micucci
جزیره هوار کرواسی | Photo: Marco Micucci

قلعه فورتیکا – Fortica Fortress

مرکز تاریخی هوار یکی از جاذبه های اصلی و بی نظیر این شهر است. قلعه فورتیکا، قلعه ای تاریخی بر فراز منطقه تاریخی هوار است که در سفر به این جزیره نباید بازدید از آن را از دست داد. از این مکان بهترین ویو و منظره از شهر و دریا را خواهید داشت و یکی از بهترین لوکیشن هابرای عکاسی است که هرگز نباید از دست بدهید.

جزیره هوار کرواسی
جزیره هوار کرواسی

کلیسای جامع سنت استفان – St. Stephen’s Cathedral

کلیسای جامع سنت استفان، یک کلیسای جامع کاتولیک رومی در شهر هوار است. این کلیسا چشمگیرترین ساختمان در هوار است که در ضلع شرقی میدان شهر واقع شده است. نمای بیرونی کلیسا، برج ناقوس قرن هفدهمی و فضای داخلی آن بسیار حائز اهمیت است. این کلیسا ترکیبی هماهنگ از سبک‌های رنسانس و سبک باروک اولیه است که نمونه‌ای از معماری دالماسی در قرن‌های 15 و 16 می باشد.

جزیره هوار کرواسی
جزیره هوار کرواسی

صومعه فرانسیسکن – Franciscan Monastery

صومعه فرانسیسکن، کلیسایی کوچک با معماری جالب و یکی از دیدنی های جزیره هوار می باشد. این کلیسا موزه ای کوچک نیز درون خود دارد و با قرارگیری در کنار ساحل منظره ای زیبا به وجود آورده است و هرچند کوچک ارزش بازدید دارد.

Photo: Philipp Mauerhofer
Photo: Philipp Mauerhofer

شب های زنده جزیره

جزیره هوار از آنجایی که یکی از مقاصد بسیار محبوب و پرطرفدرا به خصوص در میان ثروتمندان است، تجربه ای بی نظیر چه در روز و چه در شب برای گردشگران فراهم می کند. شب های این جزیره پر جنب و جوش و پر از موسیقی به همراه کافه رستوران های شلوغ است. یکی از کلاب های معروف این جزیره که پیشنهاد می کنیم حتما به آن سر بزنید، کلاب سنترال پارک (Central Park Club) است. این کلاب با فضای عالی، غذاها و نوشیدنی های خوشمزه تجربه ای عالی برایتان رقم می زند.

جزیره هوار کرواسی
جزیره هوار کرواسی

غذاهای جزیره هوار

جزیره هوار به خاطر سنت های غذاشناسی و شراب های عالی اش مشهور است. تمام رستوران‌های هوار طیف گسترده‌ای از غذاهای دریایی، گوشت‌ کبابی، کیک‌های خانگی و شراب محلی عالی ارائه می‌دهند.

از معروف ترین رستوران های جزیره هوار می توان به هانیبال و دالماتینو اشاره کرد. در سفر به این جزیره محبوب و زیبا، امتحان کردن شراب قرمز معروف کرواسی را هرگز فراموش نکنید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨