کاخ ورسای پاریس

کاخ ورسای پاریس ، کاخی سلطنتی در فرانسه

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کاخ ورسای پاریس

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با کاخ ورسای پاریس ، کاخی سلطنتی در فرانسه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کاخ ورسای (Palace of Versailles) نمونه‌ای باشکوه از معماری باروک فرانسه است و اقامتگاه سلطنتی و مرکز فرمانروایی سابق فرانسه بوده است و یک نماد ملی نیز محسوب می‌شود. این مجموعه در شهر ورسای و منطقه‌ی ایولین (Yvelines) در ۱۶ کیلومتری غرب و جنوب غرب پاریس قرار دارد. ورسای به‌عنوان مرکز دربار فرانسه، یکی از بزرگ‌ترین حکومت‌های مطلقه در اروپا را میزبانی می‌کرد.

کاخ ورسای پاریس

ورسای در ابتدا یک شکارگاه و اقامتگاه اختصاصی برای لویی سیزدهم و خانواده‌ی وی بود. او در سال ۱۶۲۴ به ژاک لومرسیه (Jacques Lemercier) فرمان داد تا کار ساخت کاخی در این محوطه را آغاز کند. تحت سلطنت لویی چهاردهم بود که این اقامتگاه بین سال‌های ۱۶۶۱ تا ۱۷۱۰ تبدیل به مجموعه‌ای باشکوه و عظیم با باغ‌هایی فرانسوی و انگلیسی در اطراف آن شد. تمامی جزئیات این بنا هدفی جز تکریم و احترام به شاه نداشتند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


قسمت‌های بعدی کاخ به دست معماران برجسته‌ای چون ژول هاردون مُنسار، روبرت دو کوت و لویی لو وُو تکمیل شدند. شارل لو برون بر ساخت دکوراسیون داخلی کاخ نظارت می‌کرد. هنرمند طراحی باغ، آندره لو نوتر، باغ‌هایی فرانسوی و قرینه ساخت که فواره‌هایی زیبا داشتند و قدرت انسان، به‌خصوص شاه بر طبیعت را ابراز می‌کردند.

کاخ ورسای پاریس

بخش های مختلف کاخ ورسای

اگر کاخ ورسای پاریس از بیرون فوق‌العاده به نظر می‌رسد، درون آن نفس‌گیر است. کاخ، بسیار بزرگ و پر از جزئیات طلا است. لوسترهای کریستالی و دیوارهای مرمری شهرت ساکنان آن را برآورده می‌کند. با این حال، اتاق‌های خاصی در کاخ وجود دارد که به سادگی نمی‌توان آن‌ها را از دست داد.

کاخ ورسای پاریس

بازدید از آپارتمان‌های ملکه نیز یکی از نکات جالب بازدید از کاخ است. از این گذشته، اتاق‌هایی که او در آن می‌خوابید و بازدیدکنندگان را در آن پذیرایی می‌کرد هنوز توسط خود ملکه تزئین شده است. در مجموع 4 پادشاه در این اتاق‌ها متولد شدند. مکان چشم‌گیر دیگر نیز گالری نبردهای بزرگ است. این گالری علاوه‌بر این که بزرگ‌ترین اتاق کاخ است، با هدف نشان دادن تمام پیروزی‌های فرانسوی‌ها در نبرد ساخته شده است.

در بخش غربی  دروازه‌ آهنی طلاکاری ‌شده با نرده ‌های سنگی نشان دهنده ورودی اصلی این مجموعه است. به دلیل اینکه دروازه‌ اصلی در جریان انقلاب فرانسه نابود شده بود، این ورودی در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد. هنگام ورود به این مجموعه در بخش جنوبی، عمارت کلاه‌ فرنگی دوفور (Dufour) را خواهید دید. کل محوطه کاخ ورسای به ‌طور گسترده‌ در سال ۲۰۰۸ مورد بازسازی قرار گرفته است. در بخش دیگری از دربار، کاخ مرمر از جنس سنگ ‌های مرمری سفید و سیاه به چشم می خورد. چند مورد مجسمه نیم ‌تنه‌ مرمری از امپراطوران رومی به زیبایی این کاخ افزوده اند.

کاخ ورسای پاریس

در طبقه همکف نیز ساختمان مرکزی برای خاندان سلطنتی وجود داشت. در طبقه‌ اول آپارتمان‌ های مجلل شاه و ملکه و اعضای دربار وجود دارند. یکی از مشهورترین اتاق های این مجموعه‌، تالار آینه است که در طول ۷۰ متری شامل ۱۷ آینه بزرگ طاق ‌دار در مقابل ۱۷ پنجره‌ رو به باغ‌ است. سقف‌ های قوس دار و نقاشی ‌شده بیش از ۳۰ صحنه‌ باشکوه سال‌ های سلطنت لویی چهاردهم و مجسمه‌ های طلاکاری‌ شده به چشم می خورد. در بخش شمالی کاخ نیز کلیسایی وجود دارد که در سال ۱۶۹۹ ساخته شده و همواره میزبان نیایش های روزانه، ازدواج ها و غسل های تعمید است.

در انتهای بخش شمالی نیز سالن اپرای سلطنتی قرار دارد که به فرمان لویی چهاردهم ساخته شده است. در بخش جنوبی کاخ، محلی برای اقامت شاهزادگان نسبی وجود داشت. در قسمت دیگری از باغ ورسای نیز دو کاخ کوچک ‌تر موسوم به تریانون‌ ها وجود دارند. تریانون در اصل به عنوان اقامتگاهی برای لویی چهاردهم در سال ۱۶۷۰ ساخته شد که بعد ها هاردون منسار در سال ۱۶۸۷ کاخ جدیدی را در این محوطه بنا کرد. سازمان یونسکو در سال ۱۹۷۹ کاخ ورسای را همراه با باغ‌ های محوطه‌ در میراث جهانی ثبت کرد، اما پس از یک طوفان زمستانی سخت در سال ۱۹۸۹ بیش از هزار درخت نابود گردید و بازسازی این مجموعه آغاز شد.

کاخ ورسای پاریس

دسترسی

برای دیدن کاخ ورسای باید به ۱۶ کیلومتری شهر پاریس رفت. این کاخ در روستایی به نام ایولین قرار گرفته و وجود آب و هوای عالی به همراه درختان سرسبز فضای اطراف کاخ را بسیار زیبا و دیدنی کرده است. هر روزه تورهای زیادی از شهر پاریس به مقصد روستای ایولین برگزار می‌شود. از این رو گردشگران نگرانی برای دسترسی به ورسای نخواهند داشت. آدرس دقیق کاخ ورسای به شرح زیر می‌باشد:

آدرس: فرانسه، پاریس، شهر ورسای، میدان آرم، پلاک ۷۸۰۰۰

ساعات بازدید از کاخ: شما می‌توانید تمامی روزهای هفته به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۸:۳۰ از محوطه قصر ورسای بازدید کنید. درب باغ‌های ورسای نیز از ساعت ۸ صبح تا ۸:۳۰ شب به روی گردشگران باز است. همچنین می‌توانید از ساعت ۷ صبح تا ۸:۳۰ شب در پارک‌های مجموعه قدم بزنید. از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸:۳۰ فرصت دارید تا از بخش تریانون کاخ دیدن کنید.

شماره تماس: ۳۳۱۳۰۸۳۷۸۰۰+

وب سایت رسمی ورسای: en.chateauversailles.fr



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)