پارک آب و تاب قم
پارک آب و تاب قم

پارک آب و تاب قم ، تنها پارک آبی سرپوشیده در قم

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک آب و تاب قم

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره پارک آب و تاب قم صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با این پارک در ادامه با ما همراه باشید.

قم در کنار اماکن مذهبی و تاریخی مکان‌های تفریحی زیادی دارد و سفر به یاد ماندنی برای مسافران به وجود می‌آورد. پارک آب و تاب قم یکی از بهترین جاهای تفریحی و دیدنی این شهر است و توانسته در مدت کوتاه توجه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب کند. در ادامه با خصوصیات و امکانات پارک آب و تاب بیشتر آشنا خواهید شد.

معرفی پارک آب و تاب قم

در سال ۱۳۹۵ اولین پارک سرپوشیده قم به نام پارک آب و تاب افتتاح شد. این پارک دارای سه هکتار مساحت است و انواع وسایل هیجان‌انگیز و جذاب در آن وجود دارند. این پارک در بین بزرگ‌ترین و مجهزترین پارک‌های آبی کشور قرار می‌گیرد و روزانه می‌تواند ۲۰۰۰ نفر را در هر سانس پذیرش کند. همچنین طولانی‌ترین رودخانه را در بین سایر پارک‌های آبی ایران به خود اختصاص می‌دهد و تاکنون توانسته نظرات مثبت بسیاری را به دنبال داشته باشد. امکانات رفاهی و تفریحی پارک بسیار زیاد هستند در صورتی که با استفاده از هر کدام متوجه گذر زمان نخواهید شد. این پارک دارای سیستم تصفیه آب مدرن است و محیطی تمیز و بهداشتی برای شما فراهم می کند.

بخش‌های مختلف پارک آب و تاب قم

آیتم‌های مختلفی برای تفریح در پارک آب و تاب وجود دارند که عبارت‌اند از:

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


سرسره سرعتی

در بخش سرسره‌های پارک با انواع سرسره‌ها مواجه خواهید شد که یکی از آنها سرسره سرعتی است. این بخش شامل سرسره‌های روباز است که به‌صورت تونلی طراحی شده‌اند و شما با سرعت زیاد در آنها به حرکت در خواهید آمد. همچنین این مجموعه هیجان زیادی به دنبال دارد و ویژه بزرگسالان است.

پارک آب و تاب قم
پارک آب و تاب قم

سرسره آهسته

برای تجربه لذت شنا و آبتنی سوار شدن بر سرسره‌های مواج و آهسته پارک آبی پیشنهاد می‌شود.

سرسره یو

این سرسره دارای یک مسیر رفت و برگشت دونفره است که برای استفاده از آن باید سوار تیوپ شوید. همچنین سرعت بسیار هیجان‌انگیزی دارد، این سرسره دونفره بوده و مختص بزرگسالان است.

سرسره پیچشی

سرسره پیچشی مسیر سریع و پر پیچ و خمی دارد که در برخی از قسمت‌ها روباز و برخی قسمت‌ها روبسته است. از این رو شما را به اوج هیجان می‌رساند.

سقوط آزاد

بدون شک هیجان‌انگیزترین بخش پارک آب و تاب قم سقوط آزاد است. این آیتم دارای ۱۷ متر ارتفاع است. به طوری که شما درون یک محفظه قرار می‌گیرید و زیر پایتان یک دریچه وجود دارد. زمانی که نفس در سینه حبس کردید دریچه ناگهان باز شده و با سرعت بسیار بالا به یک حوضچه وارد می‌شوید. به افرادی که نیاز به تخلیه هیجان و آدرنالین دارند پیشنهاد می‌شود حتماً از این آیتم استفاده کنند.

پارک آب و تاب قم
پارک آب و تاب قم

چاله فضایی

این تفریح مهیج با سرعت بالا شما را وارد یک سرسره تونلی می‌کند. پس از خروج از تونل به یک سرسره قیف مانند وارد می‌شوید که میان آن یک حفره قرار دارد. سپس دور تا دور این سرسره قیف مانند با سرعت زیاد چندین بار می‌چرخید و در نهایت به درون حفره خواهید افتاد. چاله فضایی برای افرادی که قد کوتاهی دارند مناسب نیست.

استخر موج

یکی از محبوب‌ترین بخش‌های پارک آب و تاب استخر موج است که ۵۰۰ متر مربع مساحت دارد. این استخر دارای ۲۵ مدل موج مختلف است. استخر موج در یک محیط امن، حضور در سواحل یک دریای واقعی را شبیه‌سازی کرده است که با انواع موج‌ها دست و پنجه نرم خواهید کرد.

تیوپ سواری

پارک آب و تاب دارای یک رودخانه طولانی و آرام است که دور تا دور محوطه پارک قرار گرفته و از تمامی تونل‌های آن عبور می‌کند. این رودخانه چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد و با سوار شدن بر تیوپ می‌توانید طول آن را طی کنید. امکان تفریح دسته‌جمعی با تیوپ در این رودخانه وجود دارد و کودکان نیز می‌توانند با شما همراه شوند.

فوتبال صابونی

از تفریحات جالب و بامزه این پارک می‌توان به فوتبال صابونی اشاره کرد که یک تفریح منحصربه‌فرد و سرشار از خنده و شادی است. فوتبال صابونی در واقع چالشی است که در یک زمین لیز و در دو نیمه ۷ دقیقه‌ای انجام خواهد شد. در این چالش دو تیم ۵ نفره با یکدیگر رقابت می‌کنند و با گل زدن به یکدیگر لذت منحصربه‌فردی را تجربه خواهند کرد.

پارک آب و تاب قم
پارک آب و تاب قم

امکانات پارک آب و تاب قم

پارک آب و تاب علاوه بر وسایل هیجان‌انگیزی که دارد به ارائه انواع خدمات و امکانات رفاهی پرداخته است. از جمله امکانات پارک آب و تاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

غرفه آبمیوه و بستنی

یکی از بخش‌های پارک آب و تاب به ویژه برای افرادی که عاشق نوشیدنی هستند غرفه آبمیوه و بستنی است. در این غرفه به ارائه انواع آبمیوه‌های طبیعی خنک و بستنی‌های میوه‌ای خوشمزه پرداخته می‌شود.

کافی‌شاپ و فست‌فود

دو بخش کافی‌شاپ و فست‌فود در فضای سرپوشیده پارک آب و تاب به ارائه انواع غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ می‌پردازند. زمانی که پس از چندین ساعت تفریح خسته و گرسنه شدید می‌توانید با مراجعه به این بخش‌ها یک غذای لذیذ سفارش بدهید. همچنین کافی شاپ مجموعه دارای کیک شکلاتی تازه و دسرهای منحصربه‌فرد است.

باغ رستوران

امکانات پارک آب و تاب تنها به فضای سرپوشیده آن خلاصه نمی‌شود. در محوطه باز پارک یک باغ رستوران با فضای بسیار سرسبز و دیدنی وجود دارد. در این رستوران شاهد آلاچیق‌های چوبی خواهید بود که به شکلی خاص و زیبا طراحی شده‌اند. همچنین باغ دارای میزهای چوبی است که چند تیرک چوبی بر روی آنها قرار دارند و گیاهان رونده از این تیرک‌ها به سمت بالا عبور می‌کنند.

پارک آب و تاب قم
پارک آب و تاب قم

سالن ماساژ

بخش دیگری از سالن سرپوشیده پارک آب و تاب قم به سالن ماساژ اختصاص دارد. در این بخش گرفتگی و اسپاسم عضلات توسط ماساژورهای حرفه‌ای برطرف می‌شوند. توصیه می‌شود بعد از انجام تفریحات آبی به‌خصوص شنا حتماً به این سالن سری بزنید تا از گرفتگی عضلاتتان جلوگیری شود.

فروشگاه لوازم شنا

این فروشگاه دارای مجهزترین و مدرن‌ترین تجهیزات شنا مانند مایو، عینک و گوش‌گیر است. افرادی که وسایل شنای خود را فراموش کردند جایی برای نگرانی وجود ندارد و می‌توانند با مراجعه به این فروشگاه وسایل موردنیاز خود را فراهم کنند.

نمازخانه

از آنجایی که سانس‌های پارک آبی طولانی هستند برای نمازگزاران محلی به وجود آمده تا از نماز اول وقت خود غافل نشوند.

تصفیه آب

از دیگر امکانات این پارک آبی می‌توان به وجود پیشرفته‌ترین سیستم‌های تصفیه آب اشاره کرد. همچنین در کنار آن آزمایشگاهی وجود دارد که سلامت آب را بررسی می‌کنند و به حفظ سلامتی بازدیدکنندگان اهمیت داده می‌شود.

واحد اورژانس

پارک آب و تاب از معدود پارک‌ها در کشور است که مجهز به واحد اورژانس بوده و بازدیدکنندگان می‌توانند با خیال راحت به تفریحات آبی و آب‌درمانی در این مجموعه بپردازند. در صورت بروز هر گونه مشکل به مداوا و استفاده از کمک‌های اولیه در این مجموعه توسط کادر مجرب پرداخته می‌شود.

سایر امکانات و خدمات نظیر استخر آقایان، استخر بانوان، دریاچه مصنوعی، حمام ترکی، ریلکسیشن، عکاس‌خانه، بوفه، غرفه دمنوش گیاهی، نگارخانه حنابندان، چایخانه، پارکینگ، تبلیغات تلویزیونی، عینک واقعیت مجازی، آب‌نماهای متنوع، ۳۷ آلاچیق با ظرفیت ۴۰۰ نفر، جت ترامپولین و… در این پارک ارائه می‌شوند.

پارک آب و تاب قم
پارک آب و تاب قم

قوانین و مقررات پارک آب و تاب قم

  • ورود افرادی که به مصرف داروهای خواب‌آور می‌پردازند یا به تازگی مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند به پارک آبی ممنوع است.
  • کسانی که دارای ناتوانی حرکتی یا کم‌توانی ذهنی هستند نمی‌توانند از امکانات پارک آبی استفاده کنند.
  • مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عصبی، سرگیجه، صرع، بیماری‌های پوستی و آسیب ستون فقرات، دیسک گردن یا کمر نمی‌توانند از امکانات پارک آبی استفاده کنند.
  • ورود کودکان زیر ۳ سال و قد کمتر از ۹۵ سانتی‌متر و خانم‌های باردار به پارک آبی ممنوع است.
  • کودکان بین ۳ تا ۷ سال و با قد ۱۲۰ سانتی‌متر به‌عنوان خردسال می‌توانند از امکانات پارک آب و تاب قم استفاده کنند.
  • امکان استفاده از سرسره‌ها برای افراد دارای وزن بیش از 120 کیلوگرم ممنوع است.
  • امکان ورود کودکان پسر در سانس بانوان ممنوع است.
  • از آوردن انواع خوراکی و آشامیدنی به داخل پارک آبی باید خودداری کنید.
  • از ورود طلا و جواهر، تلفن همراه، دوربین‌های عکاسی، چاقو، اسپری و هر گونه وسایل دیجیتال مانند هندزفری خودداری کنید.
  • در صورت تهیه بلیط به‌صورت اینترنتی باید کد رهگیری خود را هنگام ورود به پارک آبی اعلام کنید.

سانس‌های پارک آب و تاب قم

  • سانس آقایان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۸ الی ۲۴ و جمعه‌ها از ساعت ۱۱ الی ۲۳
  • سانس بانوان: یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت ۹ الی ۱۶ و پنجشنبه از ساعت ۱۰ الی ۲۰

برای تهیه بلیط می‌توانید به دو صورت اینترنتی و حضوری اقدام کنید. خرید بلیط اینترنتی نیازی به چاپ ندارد و تنها کافی است کد رهگیری آن را هنگام ورود به پارک آبی به همراه داشته باشید.

پارک آب و تاب قم
پارک آب و تاب قم

مسیر دسترسی به پارک آب و تاب قم

پارک آب و تاب در شهر قم، بلوار غدیر، بوستان غدیر و انتهای بوستان قرار دارد. برای دسترسی به این پارک باید به جنوب غرب شهر قم بروید. در صورت نیاز به ارتباط با پشتیبانی با شماره ۰۲۵۳۱۰۸ تماس بگیرید.

سخن پایانی

پارک آب و تاب قم آماده پذیرایی از شهروندان و گردشگران عزیز در سراسر کشور است. تنوع امکانات تفریحی و رفاهی در این مجموعه باعث شده یکی از شلوغ‌ترین پارک‌های آبی کشور به شمار برود. مجموعه آبی محل مناسبی برای تفریح خانوادگی و دوستانه است که در کنار یکدیگر می‌توانید یک تجربه منحصربه‌فرد کسب کنید.



 الی گشت    

                تور کیش