ادامه تحصیل در فرانسه

چرا ادامه تحصیل در فرانسه مهم است؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تحصیل در فرانسه فقط زیبا و جذاب نیست؛ فرصتی استثنایی برای تجربه‌ی اروپا در کشوری است که تاریخ، ادبیات و فرهنگ اروپا به آن گره خورده است. بنابراین، مهاجرت تحصیلی به فرانسه یک تجربه‌ی ناب است. سؤال مهم این است که «چطور می‌شود به آن تجربه رسید؟».

در سال ۲۰۲۲، فرانسه پنجمین مقصد محبوب دانشجویان بین‌المللی برای مهاجرت تحصیلی بوده است. دانشجویان زندگی راحتی در فرانسه دارند و از خدمات رایگان زیادی بهره‌مند می‌شوند. شرایط تحصیل در فرانسه سخت نیست و دانشجویان برای انتخاب دانشگاه معتبر گزینه‌های زیادی را پیش روی خود دارند. در فرانسه فقط ۷۰ دانشگاه دولتی وجود دارد. ۸تا از دانشگاه‌های فرانسه در فهرست ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌‌اند.

شرایط تحصیل در فرانسه چیست؟ آیا هزینه‌ی تحصیل در فرانسه خیلی زیاد است؟ آیا مهاجرت تحصیلی به فرانسه محدودیت سنی دارد؟ برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه چطور و از کجا باید شروع کرد؟ آیا مهاجرت تحصیلی به فرانسه واقعا فرصتی استثنایی است؟

به همه‌ی این سؤالات در مطلبی که می‌خوانید، پاسخ داده می‌شود. البته، با پاسخ‌دادن به مهم‌ترین سؤال، «چرا تحصیل در فرانسه باید انتخاب کسی باشد؟»، شروع می‌کنیم و به اما و اگرهای تحصیل در فرانسه می‌پردازیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


ادامه تحصیل در فرانسه

اما و اگرهای تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه بی‌شک بهترین انتخاب برای هنردوستان و کسانی‌ است که می‌خواهند در حوزه‌ی مد و لباس تحصیلات آکادمیک داشته باشند. درکنار این تصور رایج، ممکن است این را هم شنیده‌ باشید که برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه حتما باید زبان فرانسه را بدانید و در فرانسه کسی انگلیسی بلد نیست یا به انگلیسی حرف نمی‌زند! تصور رایج و صدالبته غلط دیگری هم وجود دارد: فرانسه کشور بسیار گرانی است و هزینه‌ی تحصیل و زندگی در فرانسه بسیار بالا است.

قبل از پرداختن به شرایط تحصیل در فرانسه، باید گفت که تمامی تصورات رایجی که به آن‌ها اشاره شد، غلط‌‌اند. در دانشگاه‌های فرانسه فقط مد و لباس یا هنر و تاریخ و سینما تدریس نمی‌شود. دانشگاه «PSL فرانسه»، که برترین دانشگاه این کشور است، در رشته‌های گوناگون (پزشکی، مهندسی، علوم اجتماعی و …) برای تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسه در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد. همچنین، دانشگاه بسیار معروف و معتبر «اکول پلی تکنیک فرانسه» از معتبرترین دانشگاه‌های جهان در حوزه‌ی علوم و فناوری‌ است.

علاوه‌بر آن، تحصیل در دانشگاه‌های دولتی فرانسه رایگان است و دولت فرانسه برای پرداخت اجاره‌خانه به دانشجویان کمک‌هزینه می‌دهد. درکل، هزینه‌ی تحصیل و زندگی در شهرهای کوچک فرانسه أصلا گران نیست.

برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه شیوه‌‌های متنوعی وجود دارد: تحصیل در مقطع کارشناسی، تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی‌ ارشد یا دکتری. البته، متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که شرایط تحصیل در فرانسه و شرایط سنی متقاضی برای هر مقطع متفاوت است.

از اصلی‌ترین مدارک برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه می‌شود به این موارد اشاره کرد: فرم درخواست ویزای تحصیلی فرانسه، نامه‌ی پذیرش از دانشگاه و تمکن مالی. فرآیند دریافت پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه و حتی ویزای تحصیلی فرانسه کار آسانی نیست و مسیر سخت‌،‌ پیچیده، طولانی و خسته‌کننده‌ای دارد.

چون قوانین‌و‌مقررات مهاجرت تحصیلی و ویزای تحصیلی فرانسه ثابت نمی‌مانند و افراد غیرمتخصص به‌راحتی نمی‌توانند بر آن‌ها مسلط شوند، لازم است تا برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ از مشاوره و اطلاعات به‌روز و معتبر استفاده کرد. موسسه مهاجرتی بالدانو از متخصص‌ترین و معتبرترین موسسه‌های مهاجرتی فعال در ایران است. یکی از تخصص‌های موسسه مهاجرتی بالدانو در مهاجرت تحصیلی به فرانسه و ویزای تحصیلی فرانسه به‌شمار می‌آید. مشاوره با کارشناسان این موسسه رایگان است و آنان به تمامی سؤالات شما درباره‌ی شرایط و هزینه‌ی تحصیل در فرانسه پاسخ می‌دهند.

به سرعت ویزای تحصیلی فرانسه خود را دریافت کنید

دریافت ویزای تحصیلی فرانسه شرایط و مراحل مخصوص‌به خود را دارد. نکته‌ی بسیار مهمی که متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه باید به‌یاد داشته باشند این است که ایرانیان ویزای تحصیلی فرانسه را به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند سریع دریافت کنند.

براساس قوانین‌ومقررات کشور فرانسه ویزاها به أنواع مختلفی تقسیم می‌شوند. این تقسیم‌بندی بسیار گیج‌کننده است. ویزای تحصیلی فرانسه در دسته‌ی ویزاهای بلندمدت قرار می‌گیرد. خود ویزای تحصیلی فرانسه براساس سن و تحصیلات متقاضی به أنواع مختلفی تقسیم می‌شود. سختی و پیچیدگی کار وقتی بیشتر می‌شود که می‌فهمید برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه باید ۵ مرحله‌ را طی کنید. ‌

بنابراین، از مهم‌ترین چالش‌های تحصیل در فرانسه و مهاجرت تحصیلی به فرانسه این است که متقاضی بتواند به سرعت ویزای تحصیلی فرانسه خود را دریافت کند. مطمئن‌ترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه این است که فرآیند دریافت ویزا را بعد از مشورت با کارشناسان و آگاهانه آغاز کنید. البته، راه دیگر این است که انجام تمام یا بخش‌هایی از فرآیند را به کارشناسان و متخصصان بسپارید.

برای برنامه‌ریزی‌ و دریافت سریع ویزای تحصیلی فرانسه بهتر است از وبسایت موسسه‌های مهاجرتی و مشاوره‌ با کارشناسان آن‌ها کمک گرفت. البته، چون شرایط و وضعیت هر متقاضی ویزای تحصیلی با دیگری فرق می‌کند، شاید مشاوره با کارشناسان دریافت ویزای تحصیلی فرانسه بهترین و سریع‌ترین راه ممکن باشد.

موسسه مهاجرتی بالدانو سال‌ها در زمینه‌ی دریافت ویزای تحصیلی فرانسه به متقاضیان مختلف مشاوره داده است و در این زمینه به‌روزترین و معتبرترین اطلاعات را دراختیار متقاضیان قرار می‌دهد. فرم مشاوره رایگان دریافت ویزای تحصیلی فرانسه را در وبسایت این موسسه پر کنید تا مشاوران بالدانو با شما تماس بگیرند. علاوه‌بر آن،‌ می‌توانید در وبسایت موسسه مهاجرتی بالدانو مطالب دقیق و به‌روز زیادی درباره‌ی شرایط مهاجرت تحصیلی به فرانسه و ویزای تحصیلی فرانسه بخوانید.

روی کمک بالدانو برای تحصیل در فرانسه حساب باز کنید

برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه به برنامه‌ریزی درست و همراهی یک مشاور مطلع و مطمئن نیاز دارید. موسسه مهاجرتی بالدانو همان همراه و مشاور مطلع و امین است که شما را در طول مسیر همراهی می‌کند.

مشاوره تخصصی با بالدانو بهترین، کوتاه‌ترین و مطمئن‌ترین راه و مسیر مهاجرت تحصیلی به فرانسه را برای هر متقاضی باتوجه‌به شرایط و ویژگی‌هایش مشخص می‌کند. متقاضیان تحصیل در فرانسه باید به این نکته توجه کنند که واقعیت با تبلیغات فاصله‌ی زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مشاوره تخصصی با بالدانو برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه این است که کارشناسان این موسسه مهاجرتی هر متقاضی را با واقعیت‌ها آشنا می‌کنند و مطمئن‌ترین و کوتاه‌ترین راه را برای مهاجرت تحصیلی به او پیشنهاد می‌دهند.

مزیت دیگر این است که مشاوره تخصصی بالدانو دو مرحله دارد: مشاوره اولیه و مشاوره تخصصی. مشاوره اولیه برای این است که شرایط کلی متقاضی بررسی و پاسخ این سؤال مشخص شود که آیا او شرایط مهاجرت تحصیلی به فرانسه را دارد یا خیر. اگر پاسخ آن سؤال مثبت باشد؛ در مرحله‌ی بعدی، که مشاوره تخصصی است، کارشناسان بالدانو شرایط متقاضی را دقیق و جامع بررسی و تحلیل می‌کنند تا چالش‌های موجود در مسیر مهاجرت تحصیلی او را پیدا کنند. البته، این مرحله فقط به پیدا‌کردن چالش‌ها و موانع اختصاص ندارد.

موسسه بالدانو راه‌حل‌ها را هم برای هر متقاضی پیدا می‌کند و مسیر مهاجرت تحصیلی به فرانسه را برای هرکس طوری طراحی می‌کند که موانع و چالش‌های پیش‌رو ازبین بروند. همچنین، کارشناسان بالدانو بعد از مشاوره تخصصی، هر متقاضی را در تمامی مسیر طراحی‌شده و مراحل لازم همراهی می‌کنند. تحصیل در فرانسه با مشاوره و همراهی تخصصی بالدانو دیگر سخت و پیچیده نیست. دقیقا به همین خاطر است که متقاضیانی که برای تحصیل در فرانسه روی کمک بالدانو حساب کرده بودند؛ در بهترین دانشگاه‌های فرانسه مشغول به تحصیل‌اند و توانستند تا به آن تجربه‌ی ناب برسند.



 الی گشت    

                تور کیش