منطقه ساحلی دالماسی ، بهشتی زیبا در کشور کرواسی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

منطقه ساحلی دالماسی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با منطقه ساحلی دالماسی آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این منطقه ساحلی زیبا را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کرواسی کشوری است واقع در منطقه بالکان اروپا (جنوب مرکزی اروپا) که از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال شرقی با صربستان، از شرق با بوسنی و هرزگوین و از جنوب با مونته‌نگرو و دریای آدریاتیک هم‌مرز است. زاگرب پایتخت و بزرگترین شهر کرواسی است. شهرهای تاریخی و طبیعت بکر تنها بخشی از جاذبه‌ های گردشگری کرواسی به حساب می‌آیند. همه اینها در کنار سواحل زیبا و لنگرگاه‌های چندصد ساله‌ای است که مملو از ساختمان‌های سنگی دوره ونیزی با سواحل شنی هستند.

دالماسی (Dalmatia) منطقه‌ای تاریخی در ساحل شرقی دریای آدریاتیک است که تقریبا تمام آن در کرواسی امروزی واقع شده است و مانند کمربند باریکی از جزیره رب در شمال تا خلیج کوتور در جنوب امتداد دارد. این ساحل افسانه ای در واقع یکی از زیباترین خطوط ساحلی اروپا و بزرگترین خط ساحلی در کشور کرواسی است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این ساحل صدها مایل امتداد دارد و زمانی مرز امپراتوری ونیز بوده است و به خاطر مجاورت با ویرانه های رومی، معماری قرون وسطایی و مناظر رمانتیک خود معروف است. مهم‌ترین شهرهای منطقه دالماسی زادار، سیبنیک، اسپلیت، تروگیر و دوبرونیک هستند.

منطقه ساحلی دالماسی
منطقه ساحلی دالماسی

منطقه داخلی دالماسی در شمال تا پنجاه کیلومتر عرض دارد اما عرض آن در جنوب به چند کیلومتر محدود می‌شود. بخشی از جنوب دالماسی چند کیلومتر ساحل است که جزو کشور بوسنی و هرزگوین می باشد.

منطقه ساحلی دالماسی| شهر دوبرونیک (Dubrovnik)
منطقه ساحلی دالماسی | شهر دوبرونیک (Dubrovnik)

این منطقه علاوه بر شهرها و سواحل متعدد و زیبا، دارای جزایر متعددی نیز می باشد که هر کدام به تنهایی از مقاصد گردشگری زیبای این منطقه ساحلی هستند. مهم‌ترین جزایر دالماسی دوگی اوتوک، پاسمان، براک، هوار، کورچولا، ویس و لاستووو می باشند.

منطقه ساحلی دالماسی | شهر اسپلیت (Split)
منطقه ساحلی دالماسی | شهر اسپلیت (Split)

بسیاری از مناطق موجود در دالماسی پارک ملی هستند و بسیاری از آنها در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. تعداد زیادی از جلوه‌های گردشگری مهم کشور کرواسی در این‌ منطقه قرار گرفته است.

منطقه ساحلی دالماسی | شهر هوار (Hvar)
منطقه ساحلی دالماسی | شهر هوار (Hvar)

سفر جاده ای در امتداد ساحل دالماسی، بهترین راه برای کشف بسیاری از زیبایی های کرواسی است. شما از کنار صخره های شگفت انگیزی می گذرید و شهرهایی مانند اسپلیت و زادار را می بینید.

معماری مبهوت کننده اسپلیت و مجموعه تاریخی آن در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است و زادار سواحلی خوش منظره دارد و می توانید عکس های فوق العاده ای در کرانه آن بگیرید.

Photo: Ulvi Unal
Photo: Ulvi Unal

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨