بهترین رستوران های تفلیس ، گرجستان | Tbilisi

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین رستوران های تفلیس

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره بهترین رستوران های تفلیس صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با بهترین مکان ها برای غذا خوردن در تفلیس در ادامه با ما همراه باشید.

گرجستان کشوری با تاریخچه ای غنی و افسانه های بسیار است. شهر تفلیس پایتخت گرجستان جاذبه های بسیار زیادی دارد که باعث شده است هر ساله توریست های زیادی به این شهر و دیگر شهرهای تفلیس سفر کنند و به عروس شهرهای آسیای میانه و قفقاز مشهور است. در تفلیس پارک های بسیار دیدنی و زیبا وجود دارند و رودخانه از وسط شهر عبور میکند و چشم انداز های کم نظیری در آن بوجود می آورد. این کشور به دلیل مقرون به صرفه بودن و طبیعت بسیار زیبایش ایرانیان زیادی را به سمت خود می کشاند. همانطور که میدانید یکی از بهترین بخش های سفر غذا خوردن و آشنایی با فرهنگ غذایی مقصد است.

گرجستان غذاهای بسیار خوشمزه ای دارد که تحت تاثیر فرهنگ های مختلف از جمله روس ها، ترک ها، گرجی ها و… است. در این مطلب قصد داریم بهترین رستوران های تفلیس را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود به معروف ترین رستوران های این شهر بروید و از غذا خوردن در آنجا لذت ببرید.

رستوران های تفلیس

رستوران پور پور – PurPur

یکی از محبوبترین رستورانهای تفلیس برای گردشگران پور پور است. ساختمان آن به سبک گرجستان قرن 19 طراحی شده و در قسمت قدیمی شهر تفلیس قرار دارد. رستوران پور پور از بهترین رستورانهای تفلیس است و برای تجربه یک غذای گرجی خوشمزه انتخاب خوبی به شمار می‌آید. منوی رستوران پور پور شامل دو دسته غذاهای اصلی و فرعی می‌شود. تمام غذاهای اصلی آن عالی هستند و با طبع ایرانیان سازگارند. این رستوران فقط غذاها و دسرهای گرجی را سرو می‌کند و در وعده‌های ناهار و شام پذیرای شما هستند. در رستوران پور پور موسیقی زنده نیز اجرا می شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان 1 Abo Tbileli

بهترین رستوران های تفلیس
بهترین رستوران های تفلیس

رستوران اِزو – Ezo

ازو در زبان گرجی به معنای حیاط است و این اسم به خوبی برازنده این رستوران است. این رستوران در واقع در حیاط یک ساختمان مسکونی قرار گرفته و میز و صندلی در حیاط و لابلای درخت ها چیده شده اند. در رستوران ازو تاکید بر تهیه غذاهای ارگانیک و سالم است و مواد اولیه از کشاورزان و مزرعه داران محلی تامین می شود. منوی رستوران ازو طیف متنوعی از غذاهای گیاهی و گوشتی را شامل می شود. این رستوران روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱ ظهر تا ۱۲ نیمه شب باز است.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان Geronti Kikodze St

رستوران بربرستان – Barbarestan

از آنجایی که گرجی ها به تاریخ خود و غذای خوب بسیار علاقمند می باشند، به رستوران بربرستان می آیند تا در این مکان از مزه ی خوب غذاهای سنتی لذت ببرند. در این رستوران غذای کم خاصیت و معمولی به چشم نمیخورد، تمامی غذاها مقوی  و سالم می باشند که دستور پخت آنها از کتاب آشپزی باربارا جریادز فمینیست و  بهترین سرآشپز کشور متعلق به قرن 19 میلادی برداشت شده است. این رستوران بسیار دلپذیر و از تمام رستوران های سنتی منطقه متمایز می باشد. ایده تاسیس چنین رستورانی توسط مالک آن نشات گرفته از فتکر خانوادگی او بوده است. زیرا او با داشتن 10 فرزند به خوبی می‌توانست درک کند که یک مجموعه غذاخوری خوب برای خانواده‌های پرجمعیت باید چگونه دکوراسیونی و همچنین چگونه طعمی داشته باشد.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان D. Aghmashenebeli

بهترین رستوران های تفلیس
بهترین رستوران های تفلیس

رستوران سیسکویلی – Tsiskvili

یکی از بهترین رستوران های تفلیس از دید مردم محلی و توریست ها رستوران سیسکویلی است. این رستوران دکوراسیونی سنتی و جالب دارد و انواع غذاهای سنتی و اصیل گرجی را در فضای بسیار تماشایی به مشتریان ارائه می کند. یکی از نکات جالب در مورد این رستوران اجرای نمایش زنده رقص و موسیقی است که بسیار پرطرفدار و محبوب شده است. اگر دوست دارید در حین غذا خوردن شاهد رقص و موسیقی سنتی گرجی باشید بدون شک این رستوران بهترین انتخاب است. رستوران سیسکویلی کمی از مرکز شهر فاصله دارد و روزهای دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر به مشتریان سرویس دهی می کند.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان Akaki Beliashvili

رستوران داین هال – Dinehall

رستوران بزرگ داین هال به دو قسمت کاملا متفاوت تقسیم شده است. یکی به سبک مدرن و بخش دیگر کاملا سنتی دکوراسیون است. منوی این رستوران بزرگ نیز پر است از انواع غذاهای بین المللی و گرجی. قیمت غذاها و نوشیدنی ها در این رستوران بالا است ولی یکبار تجربه کردن غذاهای آن خالی از لطف نیست. در این رستوران علاوه بر وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام و نوشیدنی، عصرانه نیز سرو می شود. باید اشاره کنیم که در رستوران داین هال قسمتی جداگانه برای افراد سیگاری در نظر گرفته شده است.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان 28/2 Shota Rustaveli Ave

بهترین رستوران های تفلیس
بهترین رستوران های تفلیس

رستوران فونیکولار – Funicular

رستوران فونیکولار یکی از بهترین رستوران های شهر تفلیس است که درست در میانه بافت سنتی و تاریخی شهر قرار گرفته است و منظره وسیع و چشم نوازی از شهر به دست می دهد. تنها نقطه قرار گیری و منظره اطراف رستوران نیست که دلچسب است، بلکه پیشنهادهای غذایی منوی رستوران فونیکولار نیز دوست داشتنی هستند. برای طبخ غذا در این رستوران، تنها از مواد غذایی تازه و سالم استفاده می شود.

آدرس: گرجستان، تفلیس، Mtatsminda plateau

رستوران شاوی لومی – Shavi Lomi

محیط رستوران شاوی لومی کوچک اما زیبا است. طاقهای آجری و تو در توی آن محیطی صمیمی و عاشقانه پدید آورده است. با اینکه رستوران شاوی لومی کوچک می‌باشد ولی شهرت زیادی دارد و تنها دلیل آن سرو غذاهای خوش طعم گرجی در آن می‌باشد. منوی این رستوران پر است از اسامی غذاهای خوشمزه سنتی گرجی، اروپایی و گیاهی. ولی توصیه می‌کنیم که حتما نان پنیری رولی به همراه اسفناج و خرگوش و سس را سفارش بدهید. گویی نام یکی از غذاهای محبوب گرجی‌ها است و شما می توانید خوشمزه ترین گوبی را در این رستوران میل کنید. یکی دیگر از غذاهای لذیذ رستوران شاوی لومی آبگوشت آلو جنگلی است.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان زوراب 28 Zurab Kvlividze

بهترین رستوران های تفلیس
بهترین رستوران های تفلیس

کافه رستوران گابریادزه – Gabriadze Cafe

کافه رستوران گابریادزه محیطی دنج، دوستانه و رنگین دارد که برای گذران چند ساعت در کنار دوستان و یا ساعاتی عاشقانه در کنار همسرتان، مکان مناسبی است. این رستوران از رستوران های برتر سایت تریپ ادوایزر است. فضای این کافه به قدری دوستانه است که دلتان نمی آید خیلی زود از آن خارج شوید. این کافه در واقع کافه رستوران تئاتر گابریادزه تفلیس است که پس از دیدن نمایش، موقعیت مناسبی برای صرف غذا در این جاست.

آدرس: گرجستان، تفلیس، جنب تئاتر گابریادزه، خیابان 13 Ioane Shavteli

رستوران لولیتا – Lolita

اگر به دنبال رستورانی مدرن با حال و هوای جوان پسند می گردید به رستوران لولیتا بروید. لولیتا یکی از بهترین رستوران های تفلیس است و با دکوراسیون مدرن و موزیک های روز و آشپزخانه اوپن فضایی هیجان انگیز ایجاد کرده است. مردم محلی تفلیس عاشق این رستوران هستند و خیلی ها برای غذاخوردن و وقت گذرانی به این رستوران می آیند. در این رستوران می توانید در حالی که نوشیدنی تان را می خورید سرآشپز را تماشا کنید که در آشپزخانه اوپن مشغول آماده کردن غذایتان است. رستوران لولیتا روزهای یکشنبه تا دوشنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ بامداد و روزهای جمعه و شنبه تا ۳ بامداد باز است و پاتوق جوان های تفلیسی است.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان Tamar Chovelidze

بهترین رستوران های تفلیس
بهترین رستوران های تفلیس

رستوران این د شدو آو متکی – In The Shadow Of Metekhi

رستوران این د شدو آو متکی با طراحی و دیزاین فوق العاده اش از رستوران های برتر سایت تریپ ادوایزر و مکان بسیار مناسبی برای صرف غذا و به تماشا نشستن فضای شهری و رنگی تفلیس می باشد. جذابیت این رستوران به همین جا ختم نمی شود و غذای دلپذیرش شما را از انتخاب این رستوران مسرور می کند. موسیقی جذاب و فضای شاد این رستوران، ساعات خاطره انگیزی را برای شما رقم می زنند.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان 29 Ketevan Tsamebuli

رستوران ژیم – Xeme

رستوران Xeme در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد. این رستوران علاوه بر اینکه یکی از جدیدترین رستوران‌های شهر است، جزو برترین و لوکس‌ترین رستوران‌های تفلیس است. حتی قبل از افتتاح رستوران، سروصدای زیادی در مورد آغاز به کار آن وجود داشت چرا که قرار بود بهترین رستوران گرجستان باشد. این رستوران در طبقه‌ی سی‌ویکم هتل بیلتمور تفلیس قرار دارد و از طریق آستانسورهای شیشه‌ای می‌توانید خود را به آنجا برسانید. این رستوران، چشم‌اندازهای ۳۶۰ درجه و بسیار زیبایی از بخش‌های قدیمی و جدید شهر به نمایش می‌گذارد و برای کسانی که دوست دارند هم‌زمان با غذا خوردن از تماشای چشم‌اندازهای زیبا لذت ببرند، بسیار مناسب است.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان 9 Shota Rustaveli

بهترین رستوران های تفلیس
بهترین رستوران های تفلیس

رستوران آذرپاشا – Azarphesha

اگر دوست دارید غذاها و نوشیدنی های اصیل و سنتی گرجی را در محیطی دلنشین و صمیمی امتحان کنید رستوران آذرپاشا انتخاب مناسبی است. منوی رستوران طیف متنوعی از غذاهای اصیل و سنتی گرجی را با الهام از آشپزی ایرانی و یونانی ارائه می کند. بنابراین اگر در سفر به تفلیس به این رستوران بروید می توانید مطمئن باشید که غذاهای رستوران با ذائقه و طبع ما ایرانی ها کاملا سازگار است. این رستوران روزهای دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب یکسره باز است و در وعده های ناهار و شام به مشتریان سرویس دهی می کند.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان Pavle Ingorokva

رستوران آمرا – Amra

رستوران آمرا (Amra) یک رستوران دنج در تفلیس است که غذاهای خوشمزه آبخازگانی (شمال غرب گرجستان) را تهیه می کند، از جمله نسخه های محلی خاچاپوری به نام آهما ، که چیزی شبیه به لازانیای پنیر که روی آن تخم مرغ می گذارند، است. اگر شما در حال بازدید از گرجستان به اندازه کافی خنکالی و خاچاپوری را امتحان کرده اید، شما می توانید سایر غذاهای آبخازگانی را نیز امتحان کنید، که بسیار نادر هستند.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان 7 Sandro Euli

بهترین رستوران های تفلیس
بهترین رستوران های تفلیس

رستوران ماپشالیا – MapShalia

رستوران ماپشالیا (Mapshalia) یک جواهر پنهان در تفلیس است، جایی که شما می توانید غذاهای خوشمزه و خانگی Megrelian را بخورید. ماپشالیا بیشتر شبیه یک بار است تا یک رستوران و اغلب اوقات پر از جمعیت است. به این رستوران بروید تا elarji (ظرف ذرت پنیری)، ostri (خورش گوشت)، یا kupati (سوسیس گرجستانی) را امتحان کنید.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان 137 Davit Aghmashenebeli

رستوران زاخار زاخاریچ – Zakhar Zakharich

نسخه اصل و اوریجینال کینکالی (کوفته های معروف گرجی) پر شده با گوشت بره، این رستوران شاید تنها جایی باشد که کینکالی اصل را سرو می کند، چیزی که در تفلیس نایاب است. و  علاوه بر این، خمیر کینکالی در مقایسه با رستوران های دیگر در شهر، دست ساز است، به طوری که بسیار نرم و لذیذ است.

آدرس: گرجستان، تفلیس، 3 Right Bank

بهترین رستوران های تفلیس
بهترین رستوران های تفلیس

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨