میدان آزادی تفلیس ، گرجستان | Tbilisi

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

میدان آزادی تفلیس

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با میدان آزادی تفلیس آشنا خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تفلیس، پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان است. تفلیس در جنوب شرق اروپا قرار گرفته‌است. این شهر در دو طرف رود متکواری قرار داشته و جمعیتی حدود ۱٫۵ میلیون در آن زندگی می‌کنند. تفلیس به دلیل نزدیکی به روسیه و ترکیه پتانسیل یالایی برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری را دارد. همچنین به دلیل نزدیکی به ایران یکی از مقاصد پرطرفدار و مقرون به صرفه برای سفر در بین ایرانیان است و هر ساله ایرانیان زیادی برای سفر به این شهر تاریخی و زیبا می روند.

میدان آزادی ، میدانی در شهر تفلیس است که مجسمه‌ای از جرجیس در آن قرار دارد. و به میدان لیبرتی نیز شهرت دارد. این میدان در بخش تاریخی و قدیمی شهر در نزدیکی موزه ملی گرجستان قرار گرفته است.

 میدان آزادی همواره حوزه ای از شهر بوده است که تحت تأثیر بسیاری از ترمیم ها و تغییر نام ها قرار گرفته است. هنگامی که گرجستان تحت حکومت امپراتوری روسیه بود، این میدان، میدان اریوان نامیده می شد و بعد، پس از فروپاشی شوروی، به میدان لنین تغییر نام داد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


میدان آزادی تفلیس
میدان آزادی تفلیس

امروزه قطعه مرکزی آن، بنای یادبود آزادی است که به استقلال ملت گرجستان اختصاص دارد. این بنای یادبود از گرانیت و طلا ساخته شده و دارای 35 متر ارتفاع است و مجسمه بالای آن از سنت جورج، حامی کشور است که 5.6 متر ارتفاع دارد.

میدان آزادی تفلیس
میدان آزادی تفلیس

این میدان یکی از معروف ترین نقاط شهر تفلیس است به گونه ای که به یکی از نقاط شاخص و نماد شهر تفلیس تبدیل شده است. اگر می خواهید به تفلیس سفر کنید بازدید از این میدان و گشت زدن در خیابان های آن را فراموش نکنید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨