سوغات تفلیس | گرجستان
سوغات تفلیس | گرجستان

بهترین سوغات تفلیس چیست ؟ | Tbilisi

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین سوغات تفلیس

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با بهترین سوغات تفلیس گرجستان آشنا خواهیم کرد . پس اگر قصد سفر به این شهر را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید .

خرید سوغاتی یک بخش جدانشدنی لذتبخش،فرح بخش و جدانشدنی از همه ی سفر هاست که اغلب انتخاب و خرید سوغاتی  برای مسافران تبدیل به چالشی سخت و در عین حال جالب و سرگرم کننده می‌شود. گرجستان هم مانند هر منطقه گردشگر‌پذیر تولیدات، صنایع دستی و تنقلات خاص خود را دارد که از میان آنها می توانید سوغاتی مورد نظر خود را به رسم یادبود از کشور گرجستان تهیه کنید.

نکته ی مثبت در تور گرجستان اینست که گرجستان سوغاتی های متنوع و زیاد و زیبایی دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی خاک حاصل خیز امکان کشت انگور موجود بوده و در پی آن کارخانه های نوشیدنی زیادی در گرجستان وجود دارد و بسیار هم معروف است و گردشگران خارجی که ممنوعیتی برای شرب این گونه نوشیدنی ها ندارند به عنوان معروف ترین سوغات از نوشیدنی های گرجستان خریداری می کنند.

بهترین سوغات تفلیس

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پنیر

پنیر از آن دسته سوغاتی ‌هایی است که در بسیاری از کشورهای دنیا پیدا می‌شود اما هر منطقه‌ای پنیر خاص خود با طعم و عطر متمایز از سایر پنیر های دنیا را دارد . گرجستان نیز پنیرهای مشهور زیادی دارد که شما می توانید در بازارهای محلی و فروشگاها و سوپر مارکت ها انواع پنیر را خریداری کنید و طعم و مزه آنها را بچشید. یکی از بهترین پنیرهایی که عمر طولانی تر و طعم متفاوتی با دیگر پنیر ها دارد و شما می توانید به عنوان بهترین سوغاتی ببرید پنیر دودی گرجستان است.

بهترین سوغات تفلیس

چورچخلا | Churchkhela

یکی از بهترین سوغاتی که با خود می توانید به خانه ببرید، چورچخلا است، سوغاتی خوشمزه با طعم گرجی! چورچخلا در واقع نوعی آبنبات است که در شکل دراز و کشیده و شمع شکل تولید می شوند. برای تولید چورچخلا انواع مغزها مانند گردو، فندوق، بادام، آجیل و یا گاهی کشمش را به نخ میکشند و سپس این نخ ها را در آب انگور غلیظ یا آب میوه ها دیگر می خوابانند. سپس این نخ ها را به شکل سوسیس در می آوردند و تا خشک شدن کامل آن صبر می کنند. چورچخلا در طعم ها، رنگ ها و قیمت های مختلفی پیدا خواهید کرد و می توانید چند تا از آن ها را به عنوان سوغاتی بخرید.

بهترین سوغات تفلیس
بهترین سوغات تفلیس

ادویه های گرجستان

این کشور از دیرباز دارای انواع ادویه های متنوع و طبیعی بوده که موجب بهبود طعم غذا می شوند. از جمله این ادویه های سنتی که بسیاری از زنان گرجی در غذاهایشان از آن استفاده می کنند، ادویه ای به نام “خملی سونلی” (Khmeli suneli) است که از ترکیب مواد طبیعی دیگری مانند گشنیز، شوید، ریحان، برگ بو خشک کرده، مرزنگوش، شنبلیله، جعفری، کاژیره، زعفران، فلفل سیاه، کرفس، نعنا، آویشن و زوفا درست می شود. شاید ترکیب این همه مواد و چاشنی های مختلف طبیعی برای درست کردن یک ادویه، عجیب و جالب باشد، اما این ادویه در فرهنگ غذایی این کشور نقش بسیار پررنگی دارد.

بهترین سوغات تفلیس

کلاه پاپاخی

کلاه پاپاخی نوعی کلاه پشمی مردانه و سنتی است که در گرجستان، ارمنستان و سایر مناطق کوهستانی استفاده می شود .همچنین این کلاه در ارتش روسیه به عنوان کلاه یونیفرم قزاق ها استفاده می شد می توانید روی این کلاه به عنوان سوغات گرجستان حساب کنید!

بهترین سوغات تفلیس
بهترین سوغات تفلیس

شال‌های پشمی

یکی از سوغات تفلیس که کار دست هنرمندان و دامداران محلی است و آنها با تلاش خود آن را آماده می کنند شال های پشمی هستند که بسیار گرم و زیبایند . در بازارچه های تفلیس می توانید این شال ها را خریداری کنید . این شال ها علاوه بر این که زیبا و کار آمد هستند خرید آن‌ها، مزایای دیگری هم دارد از جمله اینکه شما می توانید کمکی کوچک به اقتصاد جوامع محلی بکنید و در جهت توسعه ی گردشگری قدم برخواهید داشت . این خرید ظاهرا ساده نوعی حمایت از تولیدکنندگان و هنرمندان بومی است و این نکته در مورد محصولات محلی در همه نقاط دنیا صدق می کند .

بهترین سوغات تفلیس

جواهرات

مغازه سوغات در موزه ملی گرجستان، تولیدات باستان شناسی گرجستان را که از قرن سوم قبل از میلاد تا قرن چهارم میلادی آغاز می شود، به فروش می رساند. در اینجا شما می توانید طلا و جواهراتی مانند حلقه، دستبند، سنجاق و گردنبند خریداری کنید.

بهترین سوغات تفلیس
بهترین سوغات تفلیس

رومیزی‌های تزیین شده

این هدیه‌ی اصیل گرجستانی بهترین سوغاتی برای علاقه‌مندان به صنایع دستی و هنر بومی است. طرح‌های موضوعی و اصیل و تنوع رنگ آن‌ها بسیار جالب توجه است البته مدل سنتی و اصیل آن‌ها رنگ آبی و سفید دارد. قیمت این رومیزی‌های زیبا با توجه به ابعاد آن‌ها متفاوت است. اما با توجه به اینکه صنایع دستی است، قیمت نسبتا معقولی دارد.

بهترین سوغات تفلیس

مربا

مربا از دیگر خوراکی های خوش طعم در تفلیس است . مربا خوراکی جدیدی نیست و میتوانید آن را در همه جا پیدا کنید اما مرباهای گرجستان متفاوت است و مطمئن باشید در هیچ جای دنیا دیگر نظیرش پیدا نمیشود . معروف ترین این مرباها گردو ، میوه ی کاج ، توت سفید و فیحوا است . فیحوا نام یک میوه ی برزیلی است که تنها در چند نقطه از دنیا پرورش داده میشود . میوه ای کمیاب که مربایش حتما طعم بینظیری دارد . نایاب بودن این مرباها باعث شده توریستان هم برای استفاده ی شخصی آن را بخرند و هم برای دوستان و آشنایان .

بهترین سوغات تفلیس
بهترین سوغات تفلیس

مقالات بیشتر بخوانید :


 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)