قلعه ناریکالا تفلیس ، گرجستان | Tbilisi

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

قلعه ناریکالا تفلیس

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره قلعه ناریکالا تفلیس صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این قلعه تاریخی و باغ گیاه شناسی آن در ادامه با ما همراه باشید.

گرجستان کشوری با تاریخچه ای غنی و افسانه های بسیار است. شهر تفلیس پایتخت گرجستان جاذبه های بسیار زیادی دارد که باعث شده است هر ساله توریست های زیادی به این شهر و دیگر شهرهای تفلیس سفر کنند. یکی از جاذبه های معروف آن قلعه ناریکالا تفلیس است.

در نزدیکی حمام های گوگرد آبانتوبانی، قلعه ناریکالا (Narikala Fortress) تنها قلعه و دژ باقی مانده در شهر است. این قلعه آجری در قرن چهارم در زمان حکومت ایرانیان ساخته شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


قلعه ناریکالا تفلیس
قلعه ناریکالا تفلیس

قلعه ناریکالا روی تپه ای شیب دار و در میان حمام های سولفور آبانتوبانی و باغ بوتانیکال تفلیس قرار گرفته است و شما می توانید با بازدید از این قلعه تاریخی از چندین جاذبه و مکان دیدنی معروف دیگر که در اطراف قلعه ناریکالا قرار گرفته اند نیز دیدن کنید.

قلعه ناریکالا تفلیس

می توانید با پیاده روی تپه شیب دار یا با سوار شدن تراموا (واگن های ریلی) از پارک ریکه به سمت قلعه بروید و عکس هایی فوق العاده از منظره های نفس گیر رودخانه کرا (مکتوری)، پارک ریکه و بخشی از شهر قدیمی بگیرید.

قلعه ناریکالا تفلیس

کلیسای سنت نیکلاس که در داخل حیاط مرکزی قلعه واقع شده است، یک ساختار نسبتا جدید (1996-1997) است، اما این ساختار جدید در واقع جایگزین ساختار اصلی که مربوط به قرن 13 بوده است می باشد که توسط آتش تخریب و نابود شد.

قلعه ناریکالا تفلیس

از قلعه ناریکالا، پله هایی وجود دارد که به باغ گیاه شناسی منتهی می شود. باغ هایی که دارای مساحتی حدود 161 هکتار می باشند و همچنین دارای مجموعه ای عالی از گیاهان و گل های زیبا هستند.

در پایین قلعه ناریکالا تفلیس، حمام های سولفور آبانتوبانی، باغ بوتانیکال تفلیس، پل صلح تفلیس و پارک ریکه قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با جاذبه ها و جاهای دیدنی تفلیس لینک های زیر را دنبال کنید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨