معرفی خیابان روستاولی تفلیس ، گرجستان | Tbilisi

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

خیابان روستاولی تفلیس

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با خیابان روستاولی تفلیس آشنا خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

شهر تفلیس پایتخت گرجستان جاذبه های بسیار زیادی دارد که باعث شده است هر ساله توریست های زیادی به این شهر و دیگر شهرهای تفلیس سفر کنند. این شهر دارای خیابان های معروف بسیاری است که یکی از آنها خیابان روستاولی است.

خیابان روستاولی تفلیس (Rustaveli Avenue) ، با نام سابق خیابان گولووین یکی از خیابان‌های مهم تفلیس، گرجستان است. این خیابان که به افتخار شوتا روستاولی شاعر اهل گرجستان نام‌گذاری شده از میدان آزادی شروع و پس از ۱٫۵ کیلومتر طول در امتداد خیابان کوستاوا به پایان می‌رسد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


خیابان روستاولی محل قرارگیری مراکز مهم دولتی، عمومی و فرهنگی تفلیس می‌باشد و به همین جهت خیابان مرکزی این شهر شناخته میشود. از جمله ساختمان های مهم که در این خیابان قرار گرفته اند می توان تئاتر اپرا ملی گرجستان، تئاتر روستاولی، آکادمی ملی علوم گرجستان، موزه سیمون جاناشیا، کلیسای کاشوتی، هتل بالتیمور تفلیس و سینما روستاولی را نام برد.

خیابان روستاولی تفلیس

خیابان روستاولی خیابان مرکزی شهر است که دارای بسیاری از ساختمان های مهم در طول مسیر است. از ایستگاه متروی روستاولی شروع کنید و مجسمه شوتا روستاولی، شاعر قرون وسطایی که شوالیه در پوست پانتر را نوشت، ببینید و تحسین کنید.

خیابان روستاولی تفلیس

مطالب مرتبط:

در ادامه به سمت میدان آزادی بروید – در طول مسیر، به دنبال تئاتر اپرا و تئاتر رقص باله، تئاتر روستاولی، ساختمان مجلس، گالری ملی و چندین موزه بگردید و از آنها بازدید کنید. تصویر زیر مربوط به تئاتر روستاولی است.

خیابان روستاولی تفلیس

ویدئویی از این خیابان 

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨