پل صلح تفلیس ، گرجستان | Tbilisi

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پل صلح تفلیس

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با پل صلح تفلیس آشنا خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

گرجستان کشوری با تاریخچه ای غنی و افسانه های بسیار است. شهر تفلیس پایتخت گرجستان جاذبه های بسیار زیادی دارد که باعث شده است هر ساله توریست های زیادی به این شهر و دیگر شهرهای تفلیس سفر کنند. یکی از جاذبه های بی نظیر آن پل صلح تفلیس است.

پل صلح تفلیس یک پل پیاده‌رو بر روی رود کر در تفلیس، پایتخت گرجستان است. این پل ۱۵۰ متری به دستور شورای شهر تفلیس برای ایجاد بنایی معاصر به منظور ارتباط بخش قدیمی تفلیس با بخش مدرن آن ساخته شد.این پل زیبا و بی نظیر از مصالح فولاد و شیشه توسط معمار ایتالیایی Michele De Lucchi ساخته شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پل صلح تفلیس
پل صلح تفلیس

افتتاحیهٔ رسمی این پل در تاریخ ۶ می ۲۰۱۰ بود. این پل بر روی رود کر نمایی منحصر به فرد از کلیسای متخی، محلهٔ ناری‌کالا و مجسمهٔ واختانگ یکم، و در طرف دیگر کلیسای جامع تثلیث تفلیس، پل باراتاشویلی و کاخ ریاست جمهوری را دارد.

پل صلح تفلیس

این پل مخصوص عابر پیاده که دو بخش قدیمی و جدید شهر را به هم متصل می کند، خیابان Erekle II Street که خیابانی پر از کافه و مخصوص عابرین پیاده است را به پارک ریکه متصل می کند.

پارک ریکه

یک فضای تفریحی در شهر قدیمی، پارک ریکه (Rike Park) است که دارای استخرها، فواره ها، یک تخته شطرنج غول پیکر و چندین صندلی است. در طول شب های تابستان، مردم محلی و بازدیدکنندگان از «رقص فواره ها» ترکیب شده با موسیقی و نمایش نور لذت می برند.

پل صلح تفلیس

مهمترین جاذبه این پارک همان پل صلح تفلیس است. می توانید بعد از بازدید از پل صلح به این پارک بروید و ساعاتی را در آرامش استراحت کنید و از مناظر و جاذبه های اطراف آن لذت ببرید.

پل صلح تفلیس

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨