هفت خواهران یا آسمان‌خراش‌های استالین مسکو ، روسیه | Moscow

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

هفت خواهران مسکو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره هفت خواهران مسکو صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این آسمان خراش های معروف در شهر مسکو در ادامه با ما باشید.

یکی از جاذبه‌های دیدنی که در شهر مسکو در روسیه به چشم می‌خورد «هفت خواهران یا آسمان‌خراش‌های استالین» (The Seven Sisters or Stalin Skyscrapers) است که به سبک معماری استالینیستی ساخته شده است و امروزه از آن‌ها به عنوان هتل‌ها، آپارتمان‌ها و دانشگاه‌ها استفاده می‌شوند، ۷ ساختمان بلند با معماری های تقریبا شبیه و ظاهر یکسان که به هفت خواهر مسکو معروف شده است.

این ساختمان‌های هفت‌گانه از ساختمان اصلی دانشگاه دولتی مسکو، مجتمع مسکونی در بلوار کاتلنیچسکایا، هتل اوکراین، ساختمان وزارت خارجه روسیه، مجتمع مسکونی در میدان کودرینسکایا، ساختمان اداری مسکونی برج دوشکین نزدیک دروازه‌های سرخ و هتل لنینگراد تشکیل شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


میراثی که به دستور جوزف استالین،برای تجلیل از دولت شوروی پس از جنگ جهانی دوم در سالهای 1948-1957در رقابت با آسمان خراش ایالت متحده آمریکا ساخته شد.بر اساس طراحی استالین کاخ شورا ها(مرکز سیاسی اجتماعی مسکو کل اتحاد جماهیر شوروی و نماد عظمت دوران سوسیالیسم)به عنوان ساختمان مرکزی قرار می گرفت.

استالین همچنین اصرار داشت که همه هفت خواهران داری مناری مخروطی شکل، به منظور متمایزشدن از همتایان آمریکایی خود باشند. همچنین هرکدام از ساختمان ها بروی یکی از تپه های مسکو قرار گیرد.اما ساختاری که به عنوان طرح “کاخ شوروی ” و نشان دهنده عظمت و قدرت شوروی بوده هرگز ساخته نشد.رویای ساخت این کاخ با مرگ استالین خاموش شد و در حال حاضر کلیسای عیسی منجی جای آن را گرفته است.

هفت خواهران مسکو به شرح زیر است:

1) دانشگاه دولتی مسکو (در بلندترین نقطه مسکو – بر روی تپه وارابیف واقع شده که شبیه ترین ساختمان به کاخ شوراها میباشد).

2) وزارت امور خارجه روسیه (در انتهای خیابان آربات قدیم)

هفت خواهران مسکو
هفت خواهران مسکو

3) هتل اوکراین

4) هتل لنینگراد

هفت خواهران مسکو
هفت خواهران مسکو

5) مجتمع مسکونی واقع در میدان کودرینسکایا

6) مجتمع مسکونی واقع در بلوار کاتلنیچسکایا

هفت خواهران مسکو
هفت خواهران مسکو

7) ساختمان اداری مسکونی برج دوشکین (ساختمان رد گیت)

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨