آشنایی با تئاتر روستاولی تفلیس ، گرجستان | Tbilisi

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تئاتر روستاولی تفلیس

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با تئاتر روستاولی تفلیس آشنا خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

شهر تفلیس پایتخت گرجستان جاذبه های بسیار زیادی دارد که باعث شده است هر ساله توریست های زیادی به این شهر و دیگر شهرهای تفلیس سفر کنند. یکی از ساختمان های معروف در خیابان روستاولی تئاتر روستاولی است.

ساختمان تئاتر روستاولی تفلیس (Rustaveli Theatre) در سال 1887 به عنوان مکانی برای انجمن هنرمندان گرجستان ساخته شد. معماران روسی و لهستانی Cornell Tatishchev و Aleksander Szymkiewicz ، که هر دو در تفلیس کار و زندگی می کردند، طراحی آن را انجام داده اند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تئاتر روستاولی تفلیس

نمای ساختمان دارای پنجره های بزرگ، تزئینات، ردیف های قوس بزرگ و بسیاری ویژگیهای دیگر است. این طراحی از بسیاری از عناصر سبک روکوکو استفاده کرده است.

تئاتر روستاولی تفلیس

طبقه پایین ساختمان دارای یک رستوران به نام کیمریونی بود که برای بسیاری از شاعران و هنرمندان محلی به عنوان محل ملاقات و دیدار است. دیوارهای آن توسط هنرمندان معروف گرجستان مانند لادو گودیاشویلی و دیوید کاکابادزه نقاشی شده است.

تئاتر روستاولی تفلیس

متاسفانه، شاهکارهایی که در دوران شوروی سفیدکاری شده بودند، روند بازسازی تئاتر موفق به بازگرداندن بخش کوچکی از این نقاشی ها شد. در تصویر زیر سقفی از تئاتر روستاولی به سبک روکوکو را می بینید.

تئاتر روستاولی تفلیس

همچنین بسیاری بناهای معروف دیگر نیز در خیابان روستاولی قرار گرفته اند که می توانید از آنها بازدید کنید و ساعاتی را در این خیابان بگذرانید و از دیدن ساختمان های تاریخی و بناهایی که نمادی شاخص از شهر تفلیس محسوب می شوند دیدن کنید و لذت ببرید.



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨