پل افسوس ها (آه)
پل افسوس ها (آه)

معرفی پل افسوس ها (پل آه) ، ونیز | Bridge of Sighs

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پل افسوس ها (آه)

مکان های رمانتیک بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که پل افسوس (آه) در ونیز نیز یکی از آنهاست. در این مطلب تصویر و اطلاعات جالبی از این پل را برای شما کاربران عزیز جمع آوری کرده ایم . در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با این پل دیدنی بیشتر آشنا شوید.

پل افسوس ها و یا پل آه یکی از دیدنیهای ونیز ایتالیا است که یک طرف آن دادگستری و طرف دیگر زندان است و زندانیها پس از دادگاهی از طریق این پل روانه زندان می شدند و روی پل افسوس می خوردند. پل افسوس یکی از جاذبه های گردشگری ونیز و دیدنیهای ایتالیاست.

این پل معروف آغاز قرن هفدهم برای اتصال زندان قدیمی به اتاق بازجویی در کاخ دوج ساخته شده است. با این حال وجود این پل منظره زیبایی به کانال بخشیده و به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری پل در جهان شناخته شده است.پل افسوس ها (آه)

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تاریخچه و معماری پل افسوس ها

آنتونیو کونتینو این پل را طراحی کرد و در سال 1600 شروع به ساخت کرد. این پل با سنگ آهک تزئینی ساخته شده است و پیاده رو را بسیار ویژه کرده است. این پل در واقع برای هدایت زندانیان از اتاق های معاینه به سلول های آنها استفاده می شده است. بر طبق گفته ها زندانیانی که در راه سلول های زندان یا اتاق اعدامشان از روی پل عبور کرده بودند آه می کشیدند و از آخرین پنجره ونیز آویزان می شدند.

این پل به عنوان نمادی از عشق و عاشقی تبدیل شده است.گفته می شود اگر زوج های جوان در زمانی که از زیر پل می گذرند همدیگر را ببوسند عشق آنها جاویدان خواهد ماند.

سبک باروک به این پل زیبایی دوچندانی بخشیده ، روی این پل با سنگ آهک طرح های برجسته ای که هر دو بنایی را که به آن متصل است، برجسته می کند. یکی از جالب ترین جزئیات این پل 20 چهره در قوس پایین پل است. از آنجا که این پل قرار بود مورد استفاده زندانیان باشد، 10 چهره روی این پل احساسات ترس و غم را نشان می دهد ، در حالی که تنها یک صورت لبخند می زند.پل افسوس ها (آه)

 بازدید از پل چگونه امکان پذیر است؟

هرکسی که می خواهد شخصاً از Bridge of Sighs بازدید کند، باید در تور “برنامه سفر مخفی” (Itinerari Segreti) را که توسط کاخ Doge برگزار می شود، شرکت کند. این تور که فقط بین ژوئن و سپتامبر قابل دسترسی است، حدود 90 دقیقه طول می کشد، فقط به زبان ایتالیایی انجام می شود و شامل بازدید از چند قسمت معروف زندان مانند سلول های عتیقه آن، اتاق های شکنجه، اتاق های دیگر و البته خود پل است.

سفر در زیر پل با قایق زحمت و هزینه بسیار کمتری دارد و در مسیر ریو دی پالاززو این امکان را برای گردشگران فراهم می کند تا به راحتی از زیر آن عبور نمایند و از مناظر اطراف بهره مند گردند.پل افسوس ها (آه)



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)