مجتمع تجاری بعثت طرقبه

آشنایی با بازار بین المللی بعثت طرقبه ، مشهد | Mashhad

بازار بعثت طرقبه

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با بازار بعثت طرقبه آشنا خواهیم کرد. برای اطلاعات راجع به این بازار در نزدیکی مشهد با ما همراه باشید.

طرقبه یکی از ییلاقات بسیار خوش آب و هوا و پرطرفدار در نزدیکی شهر مشهد است و کمتر کسی وجود دارد که آوازه این منطقه، طبیعت زیبای آن و کافه رستوران های مشهورش را نشنیده باشد. رفتن به این منطقه یکی از بایدهای تور مشهد است. اگر برای تفریح به سمت طرقبه می روید بد نیست سری نیز به بازار بعث طرقبه بزنید.

بازار بعثت طرقبه در مشهد، یک بازار و مجتمع خرید بزرگ است که در آن انواع صنایع دستی، خشکبار و سوغات مشهد پیدا می شود و به همین دلیل یکی از مکان های جذاب برای گردشگران و زائران می باشد.

بازار بعثت طرقبه

اگر دوست دارید علاوه بر خرید سوغاتی، کمی هم در هوای آزاد و تمیز بیرون شهر نفس بکشید، در بازار سنتی طرقبه می توانید با یک تیر دو نشان بزنید زیرا این بازار در محوطه ای باز قرار گرفته است و گشت و گذار در آن بسیار جذاب است.

این مجتمع تجاری که پلانی دایره ای دارد و مغازه های آن گرداگرد محوطه ای باز قرار دارند از بخش ها و امکانات مختلفی تشکیل شده است. این بازار شبیه یک دهکده توریستی است که دارای فروشگاه هایی با سقف شیروانی چوبی و محوطه های گلکاری شده است.

عکس از: Amir.Nikroo

معماری بازار بعثت یکی از ویژگی‌هایی است که سبب می‌شود این بازار از چهره جذاب‌تری برخوردار باشد. با توجه به موقعیت مکانی که این بازار در شهرستان طرقبه دارد، شما شاهد یک بازار در میان ارتفاعات سرسبز خواهید بود.

بازار بعثت طرقبه

از بازار بعثت چه بخریم ؟

این بازار بین المللی یکی از مهم ترین بازارهای طرقبه است که می توانید از آنجا انواع نقره جات، خشکبار، پوشاک، پوست و چرم، اسباب بازی، لوازم کریستال و صنایع دستی چون مجسمه های گچی و سرویس های چینی و خاتم و مینا و قلم زنی و… را تهیه کنید.

همچنین نمی توان از طعم وسوسه کننده لواشک و تمبرهندی های ترش و ملس متنوعی که در مغازه های بازار بعثت به وفور یافت می شود، به آسانی گذشت.

بازار بعثت طرقبه - عکس از: Abdulla Husain

امکانات بازار

بازار بعثت طرقبه، علاوه بر داشتن امکاناتی مثل نمازخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ، رستوران و کافی شاپ، بانک و دفاتر بیمه، تفریحاتی هم برای خانواده ها و کودکان در نظر گرفته که در این میان می شود به سینمای چندبعدی، مونوریل و شهربازی اشاره کرد.

عکس از: Amir.Nikroo

چطور به بازار بعثت برویم ؟

دسترسی به این بازار بسیار راحت است. کافیست از هرجای مشهد که هستید به انتهای بلوار وکیل آباد بروید و از آنجا راهی جاده طرقبه شوید. بازار بعثت در خیابان صاحب الزمان، صاحب الزمان 5، بین شبان 2 و 5 واقع شده است. زمانی که وارد این مجتمع می شوید ابتدا باید خودرو خود را در پارکینگ پارک کنید و سپس با بالا رفتن از چند پله به فروشگاه ها می رسید.

اگر هم ماشین شخصی ندارید می‌توانید با مترو خط 1 به پایانه وکیل‌آباد رفته و از آن‌جا با اتوبوس یا تاکسی به سمت ییلاقات طرقبه حرکت کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بازار بین‌المللی بعثت طرقبه برسید

  • آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، طرقبه، خیابان صاحب الزمان، بازار بین‌المللی بعثت
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت 09:00 تا 22:00

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨