مکان های دیدنی برجومی

مکان های دیدنی برجومی گرجستان ☀️

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مکان های دیدنی برجومی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با مکان های دیدنی برجومی گرجستان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

یکی از جاذبه ها و مناطق گردشگری گرجستان شهر برجومی (Borjomi) نام دارد، شهر برجومی گرجستان که به شهر آب معدنی نیز شناخته می شود یکی از شهرهای خیره کننده و چشم نواز استان سامتسخه جاواختی است که توانسته به واسطه برخوداری از چشمه های آب گرم و همچنین جاذبه های جذاب و منحصر به فرد فراوان هر ساله تعداد بی شماری از گردشگران از اقصی نقاط جهان را به سمت خود بکشاند.

گردشگران با ورود به شهر برجومی با تپه های بسیار سرسبز ، جنگل های شگفت انگیز ، چشمه های آب معدنی ، آبشارهای مسحور کننده و فوق العاده زیبا ، دامنه ها و رشته کوه های سر به فلک کشیده ای روبرو خواهند شد که به طور قطع تماشای هر کدام از آن ها می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد.

چشمه های آب معدنی که در این منطقه وجود دارد به دلیل برخورداری از املاح ویژه معدنی توسط پزشکان برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه و تجویز می شود و البته نا گفته نماند که در دنیا این چشمه های آب معدنی را به عنوان زلال ترین و شفاف ترین آب معدنی در سر تا سر جهان می شناسند و در تمام نقاط جهان از آب این چشمه ها استقبال ویژه ای می شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مکان های دیدنی برجومی

پارک ملی بروجومی-خراگاولی (Borjomi-Kharagauli)

پارک ملی Borjomi-Kharagaul یکی از جذاب ترین قسمت های این بخش از گرجستان است. این پارک یکی از بزرگترین پارک های ملی کشور گرجستان محسوب می شود. طبیعت برجومی حدود 851 کیلومتر مربع مساحت دارد و پارک مذکور در سال 1995 شروع به ساخت و رسما در سال 2001 افتتاح شده است. این مرکز دارای دو بخش برای بازدید کننده ها است ،یکی در برجومی و دیگری در خراگاولی. شما می توانید از هر یک از مراکز بازدید با تورهای موجود در پارک دیدن کنید.

پارک دارای 11 مسیر است که با حمایت دولت آلمان و صندوق جهانی حیات وحش (WWF) اداره می شود. جاذبه های گردشگری در قلمرو پارک شامل کلیسای سنت نینو در پارک ملی پاک ، Lomi St. GiorgiChurch و جنگل های فرعی کوچکی در مسیر Trail Nikoloz Romanov، Abastumani در گذرگاه Zekari  می باشد.

مکان های دیدنی برجومی

کاخ رومانوف برجومی (romanov palace)

لیکانی یک معبد محبوب در کوه است که در مجاورت پارک ملی Borjomi-Kharagauli قرار دارد. معروف ترین جاذبه آن، کاخ رومانوف (که همچنین به عنوان کاخ لیکانی شناخته می شود) است که توسط لئون بنوئیس برای دوک نیکلاس میچیلویچ ، بزرگ روسی طراحی شده است.

کاخ تحت نظارت معماری لئونتی نیکولا جویچ بنیوز در سال 1892-95 احداث شد. این معبد در حال حاضر به عنوان محل اقامت برای رئیس جمهور گرجستان خدمت می کند. متاسفانه بازدید از داخل برای عموم باز نیست، اما می توانید از معماری خیره کننده ی آن از راه دور لذت ببرید.

مکان های دیدنی برجومی

کلیسا تیموتسوبانی برجومی (Mtsvane Monastery)

صومعه سبز یا صومعه تیموتسوبانی که در میان درختان بسیار سرسبز و طبیعت خارق العاده روستای تیموتسوبانی قرار دارد در فاصله 17 کیلومتری از شهر برجومی واقع شده است و البته نا گفته نماند که بنا کلیسا در بین قرن های 12 تا 13 میلادی طراحی و ساخته شده و از معماری و نقاشی های دیواری بسیار زیبا و خارق العاده ای نیز برخوردار گشته است. تصاویر موجود در این کلیسا توانسته عنوان زیباترین و تماشایی ترین نمونه تصاویر مذهبی را نیز به خود اختصاص دهد.

مکان های دیدنی برجومی

موزه لور برجومی (museum local lore)

موزه ای بسیار تماشایی درست در مرکز شهر برجومی که توانسته به سبب زیبایی ها و جذابیت هایش به یکی از محبوب ترین موزه های گرجستان تبدیل شود موزه لور نام دارد ، این موزه سه طبقه که توانسته از موزه تفلیس هم زیبا تر و جذاب تر به نظر برسد از محاسن و ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است که به طور قطع می تواند برای هر بیننده ای هیجان انگیز و جالب به نظر برسد به طور مثال در یک طبقه از این موزه یک باغ وحش بسیار زیبا که تمامی حیوانات آن تاکسیدرمی شده اند وجود دارد و گردشگران با ورود به آن می توانند این حیوانات زیبا را مورد مشاهده قرار دهند.

مکان های دیدنی برجومی

قلعه گوجیا (Gogia Fortress)

قلعه ای تاریخی در میان تپه های شمال غربی شهر برجومی گرجستان که در گذشته مانند تمام قلعه های دیگر برای محافظت و دفاع از شهر مورد استفاده قرار می گرفته است وجود دارد و البته نا گفته نماند که قلعه گوجیا برجومی که تاریخ ساخت آن به قرن 14 میلادی نسبت داده شده است به پادشاه برجومی در آن زمان تعلق داشته و از دیواره های بلند و مرتفع آن برای دیده بانی استفاده می شده است.

مکان های دیدنی برجومی

پارک آب معدنی

پارک آب معدنی Borjomi یک مقصد دوستانه و خانوادگی با مجموعه ای از جاذبه ها برای جوانان و حتی میانسالان محسوب می شود. شما همچنین می توانید آبشار معروف Borjomi و دره ی آن با دیواره های قرمز را مشاهده کنید.

در پارک آب معدنی بطری های خود را با آب های طبیعی از Spring Ekaterina پر کنید. نوشیدن آب معدنی برجومی برای سلامت دندان ها مناسب است. آب استخر از چشمه های محلی تامین می شود. پارک آب معدنی بروجومی از سال 1850 افتتاح شده است.

مکان های دیدنی برجومی

قصر فیروزه 

فیروزه “Firuza” یکی از مهمترین ساختمان های تاریخی در برجومی است که در ورودی پارک آب معدنی برجومی واقع شده است. این بنا در سال 1892 توسط کنسول ایران ساخته شد و به عنوان یک بنای یادبود فرهنگی محسوب می شود. این ساختمان ترکیبی از ویژگی های سبک های فارسی، گرجی و اروپایی است. امروزه این مکان به یک هتل و کافه – رستوران شیک در برجومی تبدیل شده است.

مکان های دیدنی برجومی

تله کابین پارک آب معدنی برجومی گرجستان

این تله کابین در پارک آب معدنی برجومی قرار گرفته است. این تله کابین از بالای پارک به سمت چرخ و فلکی که در بالای صخره ها قرار گرفته می رود. با سوار شدن این تله کابین نمایی از پارک و شهر برجومی در مقابل چشمان شما ظاهر می شود.

مکان های دیدنی برجومی



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)