رستوران هفت خوان شیراز و بخش های مختلف آن

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

رستوران هفت خوان شیراز

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره رستوران هفت خوان شیراز خواهیم گفت. برای آشنایی با این رستوران و بخش های مختلف آن تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

هفت خوان یک رستوران بسیار بزرگ و مجلل که در شیراز واقع شده که به یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر شیراز تبدیل شده است. این رستوران زیبا همانطور که از اسمش پیداست، هفت خوان را شامل می‌شود که 5 رستوران و 2 کافی شاپ را در خود جای داده است.

منوی این رستوران بسیار متنوع بوده که هر فرد با هر سلیقه‌ای می‌تواند از غذاهای آن استفاده کند. رستوران هفت خوان دارای هفت رستوران بین‌المللی است که شامل رستوران سنتی فرود، رستوران یا فست‌فود بلیان، کافی شاپ بین‌المللی گیسیا، رستوران باربیکو گرسیوز، رستوران و بوفه سیندخت و رستوران نوفل می‌شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مشخصات رستوران

این رستوران از 7 بخش طراحی شده است که دو بخش آن شامل کافی شاپ‌های بین‌المللی بوده و 5 قسمت دیگر آن رستوران‌های معروف و بین‌المللی شناخته شده در کشور ایران را دربر دارد. مساحت رستوان هفت خوان بیش از 1400 متر مربع است که زیر بنای آن را شش هزار متر اعلام کرده‌اند که جزء بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رستوران‌های ایران است.

سبک ساخت معماری این رستوران به صورت مدرن و سنتی است که همین عامل باعث شده گردشگران زیادی برای دیدن آن اقدام کنند. ساخت رستوران هفت خوان در سال 1382 استارت خورد و بعد از 5 سال یعنی سال 1389 افتتاح شد.

رستوران هفت خوان شیراز
رستوران هفت خوان شیراز

مشخصات فضای داخلی رستوران

فضای داخلی این رستوران شامل شش هزار متر مکعب بوده که علت نام گذاری آن علاقه بیش از حد موسسان این مجتمع به شاهنامه بوده است. رستوران هفت خوان از هفت قسمت تشکیل شده که خوان اول آن متعلق فرود، خوان دوم به زریر، خوان سوم به بلیان، خوان چهارم به گیسیا، خوان پنجم به گریسوز، خوان ششم به نوفل و خوان هفتم به سیندخت معروف است که برگرفته از شاهنامه فردوسی هستند.

خوان اول رستوران  

خوان اول رستوران متعلق به فرود است که در منفی یک رستوران هفت خوان قرار دارد. سبک ساخت و دکوراسیون خوان اول کاملا سنتی است و شما می‌توانید انواع کباب‌ها، خورشت‌ها، انواع غذاهای سنتی ایران‌، ته‌چین‌ها، دیزی‌ها را در آنجا سفارش دهید. یکی از مزیت‌های استفاده از این رستوران استفاده از منوی نوشیدنی آن است؛ زیرا در منوی آن مشتری می‌تواند از عرقیجات سنتی یا دسرهای مخصوص به شهر شیراز در کنار غذای اصلی سفارش دهد.

سبک زیبای سنتی این رستوران باعث شده افراد که علاقه به سبک سنتی دارند و از غذاهای ایرانی لذت می‌برند این رستوران را انتخاب کنند. برروی دیوارهای این رستوران نقش و نگارهای سنتی به وضوح دیده می‌شود.

خوان دوم رستوران

خوان دوم رستوران در همکف مجتمع هفت خوان قرار دارد و به نام زریر شناخته شده است. سبک داخلی این رستوران به صورت مدرن و شیک چیدمان شده که مورد پسند جوانان امروزی است. خوان دوم رستوران تشکیل شده از یک کافی ‌شاپ بزرگ به نام زریر است که منوی آن شامل انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، انواع قهوه و چای، انواع کیک و دسر می‌شود.

این مکان می‌تواند بهترین گزینه برای جشن‌های دونفره یا جشن‌های تولد باشد. کافی شاپ زرین فعالیت خود را از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۴ انجام می‌دهد.

خوان سوم رستوران

خوان سوم این رستوران به نام بلیان معروف است که در طبقه اول این مجتمع واقع شده و خدمات قابل ارائه آن به صورت رستوران و فست فود است. سبک این طبقه از رستوران به صورت مدرن و کلاسیک طراحی شده که دارای دو بخش اصلی است که بخشی از آن، سالنی بزرگ بوده و بخش دیگر به صورت بالکن ساخته شده است.

منوی رستوران بلیان از غذاهایی مانند پاستا، انواع ساندویچ‌های ایرانی و بین‌المللی، مرغ سوخاری، انواع پیش غذاها، انواع پیتزاها و دسرها را شامل خواهد بود. ساعت کاری این بخش از رستوران از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب است.

رستوران هفت خوان شیراز
رستوران هفت خوان شیراز

خوان چهارم رستوران

در خوان چهارم که در طبقه دوم مجتمع قرار گرفته است دومین کافی شاپ این رستوران به نام گیسیا قرار دارد. کافی شاپ کیسیا یکی از معروف‌ترین کافی شاپ‌های بین‌المللی در ایران بوده که از سبکی مدرن ساخته و طراحی گردیده است.

منوی کافی شاپ یا خوان چهارم شامل انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، انواع دسرها، انواع پیتزاهای ایتالیایی و کیک‌های مختلف بوده و سرو خواهد شد. فعالیت این بخش از رستوران به صورت ۱۲ ظهر الی ۱۲ شب است؛ که می‌تواند مکان مناسبی برای قرارهای رسمی یا جشن‌های دو نفره باشد.

خوان پنجم رستوران

خوان پنجم رستوران در طبقه سوم رستوران هفت خوان واقع شده است که به اسم باربیکو شناخته می‌شود. در منوی این رستوران شما می‌توانید انواع برگرهای مخصوص، غذاهای لبنانی، انواع کباب، انواع مرغ را ببینید.

این رستوران غذاهای اصیل ایرانی و غذاهای بین‌المللی را نیز ارائه می‌دهد که شما می‌توانید براساس ذائقه غذایی خود سفارشات خود را ثبت کنید. تایم کاری خوان پنجم رستوان هفت خوان از ساعت ۷ عصر الی ۱۲ شب است.

رستوران هفت خوان شیراز
رستوران هفت خوان شیراز

خوان ششم رستوران

در خوان ششم رستوران هفت خوان یک رستوران به نام نوفل قرار دارد که در طبقه چهارم این رستوران است. منوی رستوران نوفل شامل بهترین کباب‌های ایرانی و بین‌المللی، انواع پیتزاها، فیش ‌اند چیپس، انواع پاستا و لازانیا، انواع همبرگر و ساندویچ، انواع مرغ، میگو سوخاری است؛ که یکی از کامل‌ترین منوها را نسبت به رستوران‌های اطراف خود دارد و شما می‌توانید براساس ذائقه غذایی خود سفارشات خود را ثبت کنید. این رستوران معروف در کنار منوی خود دو پیش غذای مخصوص دارد که شامل دوپیاز آلو و حلوای کاسه‌ای است.

منوی نوشیدنی‌های رستوران نوفل می‌توان آب انار، دوغ‌های محلی، آب پرتقال طبیعی، موهیتو با عسل، لیموناد فرانسوی را ببینید که براساس نوع غذایی که شفارش داده‌اید می‌توانید نوشیدنی خود را سفارش دهید. یکی از مزیت‌های این رستوران می‌تواند وجود منوی جداگانه غذای کودک باشد و علاوه‌بر آن، رستوران نوفل انواع سالادهای فصل را ارائه می دهد. در کنار تمام ویژگی‌های منحصربه‌فرد این رستوران می‌توانیم به یک گزینه رمانتیک دیگر اشاره کنیم که شامل نوازندگی پیانو است. تایم کاری رستوران نوفل یا خوان ششم از ۱۲ ظهر الی ۴.۳۰ عصر و از ۷ شب الی ۱۲ شب پذیرای مهمنان گرامی است.

خوان هفتم رستوران

خوان هفتم رستوران به نام سیندخت شناخته شده است که یکی از کامل‌ترین منوهای صبحانه را ارائه می دهد. رستوران سیندخت به صورت سلف سرویس است که همین امر انتخاب را برای مشتری راحت‌تر می‌کند؛ اما توجه داشته باشید که این رستوران فقط دو وعده غذایی یعنی صبحانه و نهار را ارائه می‌دهد.

اگر شما هم به کله پاچه علاقه زیادی دارید می‌توانید از طعم بی نظیر کله پاچه‌های سیندخت استفاده و لذت ببرید. منوی اصلی این رستوران از بیش از ۳۰ غذای اصیل ایرانی تشکیل شده است.

کلام آخر

رستوران هفت خوان شیراز یکی از مجهزترین رستوران‌ها در سطح ایران است که انواع غذاهای ایرانی اصیل و غذای‌های بین‌المللی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. هر فردی با هر ذائقه غذایی می‌تواند از منوی این رستوان بین‌المللی استفاده کند. تعداد کارکنان رستوران هفت خوان به بیش از ۱۸۰۰ نفر می‌رسد که ۳۰۰ نفر آنها به طور مستقیم و مابقی آنها به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨