بهترین جاهای تفریحی شیراز | shiraz

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای تفریحی شیراز

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با بهترین جاهای تفریحی شیراز آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به یکی از زیباترین شهرهای ایران را دارید تا آخر این مقاله با همراه باشید.

شیراز یکی از شهرهای زیبا و کلان ایران و مرکز استان فارس می باشد که واسطه تاریخ پر فراز و نشیبش دارای مکان های دیدنی و تاریخی و فرهنگی زیادی که آوازه جهانی دارد سالانه پذیرای گردشگران خارجی و داخلی زیادی است . این شهر در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته و دارای آب و هوای معتدل می باشد.

استان فارس و شهر زیبای شیراز علاوه بر جاذبه های گردشگری مطرح از جمله تخت جمشید، پاسارگاد، حافظیه، آرامگاه سعدی، باغ عفیف آباد، مسجد نصیر الملک، باغ ایرانی، نقش رستم، مسجد و حمام وکیل، باغ دلگشا و … مکان های تفریحی بسیاری نیز دارد. در این مقاله ما بهترین جاهای تفریحی شیراز را به شما معرفی می کنیم.

تنگ بستانک

بهشت گمشده نام منطقه‌ای خوش آب و هوا و سرسبز در شهرستان مرودشت و در بخش کامفیروز است. نام اصلی این مکان تنگ بستانک بوده‌ است که اکنون به بهشت گم شده مشهور شده‌ است.منطقه حفاظت شده تنگ بستانک با مساحت ۱۵۳۲۴ هکتار در شمال غربی استان فارس و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شهر شیراز و درفاصله ۱۰۰کیلومتری شهر مرودشت در بخش کامفیروز از توابع شهرستان مرودشت واقع گردیده‌ است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای تفریحی شیراز

مجتمع تجاری خلیج‌ فارس

مجتمع تجاری تفریحی خلیج ‌فارس ۵۰۰ هزار متر است. اگر به این مجتمع می‌رویم باید بدانیم که در هشتمین مرکز تجاری-تفریحی و توریستی بزرگ دنیا به انتخاب سایت معروف امپوریس هستیم، سایتی که در زمینه معماری جزو بهترین‌ها در دنیاست.

جاهای تفریحی شیراز
جاهای تفریحی شیراز

می‌توانیم در شهربازی تفریح کنیم، به استخر، سونا و جکوزی برویم، سینمای چهار و هشت بعدی را تجربه کنیم و اگر اهل فیلم دیدن هستیم، به پردیس سینمایی آن و اگر اهل خرید هستیم به هایپر‌های بزرگ و متنوعش برویم.

آدرس: مجتمع خلیج فارس در محور شمالی شیراز به سپیدان و در ابتدای ورودی شهر جدید صدرا قرار دارد.

ایرانلند

مجتمع خلیج فارس در قلب خود یک بخش تفریحی رفاهی دارد که مساحت آن به ۲۸۸۰۰ متر مربع می‌رسد و در آن می‌توانید به بیش از ۱۰۰ بازی متنوع و هیجان‌انگیز دسترسی داشته باشید. می‌توان گفت که شهربازی ایران لند بزرگ‌ترین سالن سرپوشیده‌ی بیلیارد ایران را دارد که ۲۵ میز بازی دارد و سالنی ویژه‌ی بانوان در آن قرار دارد. همچنین بزرگ‌ترین سالن بولینگ کشور که با ۱۶ خط (۲ عدد ویژه جهت کودکان) در شهربازی ایران لند مجتمع خلیج فارس واقع شده است.

جاهای تفریحی شیراز
جاهای تفریحی شیراز

تعداد سالن‌‌های سینمای مجموعه به ۶ عدد می‌رسد. ۶ سالن ۲۳۹ نفره مدرن بر اساس آخرین متدهای پخش صوت (دالبی دیجیتال) با مساحتی حدود ۶۰۰۰ متر مربع که این مجموعه را به یکی از به‌روزترین مراکز تفریحی شیراز تبدیل می‌کند.

آدرس: شیراز، ورودی شهر جدید صدرا، مجتمع خلیح فارس، طبقه دوم، بلوک ۷

مجتمع تپه کاج

اگر از طرفداران بازی و سرگرمی در محیطی باز هستید مجمتع ورزشی تفریحی تپه کاج انتخاب درستی است. این مجموعه ورزشی گردشگری در دل طبیعت قرار دارد و منتظر میزبانی شما است. مجموعه ورزشی تفریحی گردشگری تپه کاج در مساحتی به وسعت ۴ هکتار بر فراز تپه‌ای پوشیده از درختان کاج و زیتون در شمال غرب شیراز در شهرجدید صدرا (فاز۲) قرار دارد.

جاهای تفریحی شیراز
جاهای تفریحی شیراز

در این مجتمع می‌توانید ورزش‌هایی مانند: کارتینگ، پینت بال (سنگرهای بادی و جنگلی) جامپینگ و … را تجربه کنید. این مرکز تفریحی یکی از پر هیجان‌ترین مراکز تفریحی شیراز است.

آدرس: شهر جدید صدرا، فاز ۲ ، بلوار ولایت

پارک کوهستانی دراک

پارک کوهستانی دراک با ۵۸۰ هکتار مساحت در منطقه ۱۰ شهرداری شیراز در دامنه غربی ارتفاعات کوه دراک در نزدیکی سد آتی الاحداث تنگ سرخ به عنوان پارک بزرگ شیراز در این پارک تفریحی گردشگری می‌توانید تجربه‌ی استفاده از وسایلی تله کابین، زیپ لاین، چرخ فلک بزرگ را داشته باشید.

جاهای تفریحی شیراز
جاهای تفریحی شیراز

همچنین پارک کوهستانید راک مکانی اقامتی محسوب می‌شود که در آن هتل باکیفیتی ساخته شده است. مسیرهای زیبای پیاده‌روی و دوچرخه سواری از دیگر زیبایی‌های  این پارک است. باغ کاشت گیاهان دارویی هم برای طبیعت دوستان جذاب به‌نظر می‌رسد.

آدرس: شیراز، ابتدای بلوار حسینی الهاشمی (از سمت فرهنگ شهر)، پارک کوهستانی دراک

لونا پارک

چند نسل از شیرازی‌ ها اولین وسایل بازی شهربازی‌ها را در لونا پارک دیده‌اند که حالا از زمان راه ‌اندازی‌اش بیشتر از ۳۰ سال می‌گذرد. لونا پارک به چرخ و فلک بزرگش معروف است، اما اگر به آنجا رفته‌ایم استفاده از ترامپولین، رنجر، کشتی صبا، آکروجت کودکان و بزرگسالان، ماشین برقی، سفینه، ترن هوایی، سالتو، سرسره آبشار، تونل وحشت، سورتمه، جت اسکی و … هم هیجان‌انگیز است و روز خوبی را برایمان می‌سازد.

جاهای تفریحی شیراز
جاهای تفریحی شیراز

خیلی‌ها لونا پارک را بهترین جای تفریحی شیراز می‌دانند. دلیل این انتخاب این است که لونا پارک قدیمی‌ترین شهربازی مدرن شیراز است و موقعیت مکانی آن جوری‌ست که دسترسی به آن را آسان می‌کند.

آدرس: بلوار آیت‌الله ربانی (جنب دروازه قرآن)

پارک جنگلی پالایشگاه

اگر برای تفریح، طبیعت را به وسایل بازی ترجیح می‌دهیم، پارک جنگلی پالایشگاه شیراز که خیلی هم از شهر دور نیست، جای مناسبی‌ برای شماست و می توانید لحظاتی عالی را در این پارک بگذرانید.

جاهای تفریحی شیراز
جاهای تفریحی شیراز

در این پارک جنگلی ۲۵۰ هکتاری، امکان دوچرخه‌سواری هست و وسایل بازی برای بچه‌ها هم در نظر گرفته شده، اما بیشتر کسانی که برای تفریح به پارک جنگلی پالایشگاه می‌روند به خاطر طبیعت زیبایش است. پارک جنگلی پالایشگاه به کاج‌های بلندش معروف است و البته دریاچه و آبنمای زیبایش.

آدرس: مسیر اتوبان شیراز- اصفهان، بعد از پلیس راه شیراز- اصفهان

شهربازی گاندو

اگر در میان مراکز تفریحی شیراز به دنبال پیشرفته‌‌ترین و به روزترین دستگاه‌های بازی هستید باید شهربازی گاندو را انتخاب کنید که لحظاتی تکرار نشدنی رابرای شما می‌سازد. از دیگر ویژگی‌های خاص گاندو سالن تولد آن است که با فضایی خاص می‌تواند میزبان ۱۰۰ مهمان شما باشد.

جاهای تفریحی شیراز
جاهای تفریحی شیراز

در کنار این‌ها غرفه‌های گریم‌، عکاسی، چاپ عکس روی تی شرت و لیوان و.. قرار دارند که برای کودکان و بزرگسالان بسیار جالب و مفرح است. این پارک از پارک های محبوب شیراز به خصوص برای کودکان است.

نشانی : شیراز، چهارراه پارامونت، مجتمع تجاری زیتون، طبقه چهارم

پارک آزادی

پارک آزادی را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین مراکز تفریحی شیراز دانست که در سال ۱۳۴۵ با بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع وسعت ساخته شده است. از امکانات مختلف این پارک می‌توان به دریاچه مصنوعی با قابلیت قایقرانی، غرفه‌های خوراکی، تالار نمایش ،لانه‌های پرندگان‌، آبنماهای زیبا، نمازخانه، سرویس بهداشتی و … اشاره کرد.

جاهای تفریحی شیراز
جاهای تفریحی شیراز

این پارک زیبا از آنجایی که یکی از پارک های قدیمی شیراز است بسیار در بین اهالی شیراز محبوب است و یادگاری از دوران های قدیم محسوب می شود. در طبیعت زیبای این پارک می توانید لحظات خوبی را سپری کنید.

آدرس: پارک آزادی از شرق از طریق خیابان سمیه، از غرب از خیابان آزادی و میدان آزادی (فلکه گاز) و از شمال از بلوار آزادی و از جنوب از خیابان مشکین فام قابل دسترسی است.

پارک جنت

پارک جنت را می‌توان یکی از رویایی‌ترین پارک‌های شیراز دانست. این پارک به‌دلیل داشتن راهرو های متعدد و احاطه شده با درختان کاج و سرو تصویری از باغ ارم را در مقابل چشم‌تان می‌سازد. پارک جنت از پارک‌های قدیمی شیراز است که در طی پروژه‌ای بهسازی به شکل امروزی خود درآمد.

جاهای تفریحی شیراز
جاهای تفریحی شیراز

این پارک ۵۴ هکتار وسعت دارد که تنها ۲۷ هکتار آن متعلق به عموم است و از امکانات آن می‌توان به آبنماهای سراسری، سروهای بلند و زیبا، فضای سبز چشم نواز، مکانی برای کمپ نوروزی مسافران، بوفه مواد غذایی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و … اشاره کرد.

آدرس: استان فارس، ابتدای ورودی غربی شیراز – بلوار امیر کبیر

برای علاقه مندان به پینت بال

پینت بال یکی از سرگرمی‌های جدید و پرهیجان است که نمی‌توان از آن گذشت. باشگاه پینت بال شهید چمران از امکاناتی همچون محیط ویژه جنگ های دوستانه و پرهیجان، محیط جنگلی، دارای موانع طبیعی، تفنگ پینت بال، ماسک، دستکش، لباس نظامی، جلیقه ضد ضربه، کلاه و پارکینگ اختصاصی برخوردار است.

آدرس: شیراز، بلوار چمران، جنب هتل چمران

همچنین یکی دیگر از مراکز تفریحی شیراز که در آن می‌توانید خود را مهمان هیجان پینت بال کنید باشگاه پینت بال سیمرغ است. از ویژگی‌های خاص این باشگاه که آن‌را برای مردم شیراز محبوب کرده می‌توان به تخفیف‌های بزرگ ویژه نیروهای مسلح (ارتش، سپاه، بسیج) دانشگاه‌ها، کارمندان، دانشجویان و کارمندان شرکت‌ها اشاره کرد.

آدرس: شیراز، حد فاصل فلکه گاز، چهارراه باغ تخت تالار سبوی عشق

جاهای تفریحی شیراز
جاهای تفریحی شیراز



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨