شهر ساحلی کوتور ، بهشتی زیبا در کشور مونته نگرو

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شهر کوتور مونته نگرو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با شهر کوتور مونته نگرو آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این شهر ساحلی زیبا و بهشتی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مونته نگرو کشوری در جنوب خاوری اروپا و در کرانه دریای آدریاتیک است و پایتخت آن شهر پودگوریتسا می باشد. این کشور با کشورهای آلبانی، بوسنی و هرزگوین، صربستان، کوزوو و کرواسی همسایه است. این کشور همچون بهشتی کوچک می ماند و هر ساله گردشگران زیادی به دلیل سواحل فریبنده، کوه‌های سرسبز و شهرهای تاریخی آن که تصاویرشان همچون کارت پستال می‌ماند، به سوی آن روانه می‌شوند. کشور زیبای مونته نگرو با نام «جواهر دریای آدریاتیک» شناخته می‌شود.

کوتور (Kotor) شهری ساحلی و زیبا در مونته‌ نگرو است که در حاشیه‌ دریا و دامنه‌ کوه ساخته شده است. کوتور را می‌توان زیباترین شهر و خلیج مونته نگرو با ساختمان‌های قدیمی و زیبایش دانست، شهری توریستی که به افسانه‌های ملوانان و تاجران پر زرق و برقش معروف است. در یک روز صاف و آفتابی می‌توانید ایتالیا را از هر نقطه‌ای در خط ساحلی جنوبی مونته نگرو ببینید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


کوتور قدمتی ۲۰۰۰ ساله دارد و زیباترین شهر کشور مونته نگرو است. این شهر به عنوان یکی از شهرهای تاریخی منطقه بالکان به شمار می‌رود و از سال 1979 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این شهر با سواحل زلال و زیبا و بناهای تاریخی خود که یادآور دوره قرون وسطی است، همه ساله میزبان شمار زیادی گردشگر از کشورهای مختلف جهان است.

در این شهر تلفیقی از فرهنگ و معماری ایتالیایی و عثمانی را خواهید دید. این شهر مدتی تحت حاکمیت دولت اتریش-مجارستان بوده و می‌توان نشانه‌های فرهنگ ایتالیایی را در زندگی روزمره مردم شهر مشاهده کرد. همچنین شمار زیادی از مساجد، حمام‌ها و دیگر بناهای تاریخی دوره امپراطوری عثمانی نیز در اطراف شهر کوتور وجود دارد.

بهترین فصل سفر

مونته نگرو در کل کشوری سردسیر است. بنابراین زمستان های سرد باعث می شود گردشگران کمتر در این فصل به آن سفر کنند، زیرا نمی توان از سواحل آن استفاده کرد. می توان گفت بهترین فصل سفر به کوتور بهار و تابستان می باشد. با اینحال ممکن است علاقه مندان به اسکی روی برف سفر در زمستان را انتخاب کنند.

اگر در زمستان به جواهر شرق اروپا سفر می‌کنید حتما تفریحات زمستانی مانند اسکی و اسنوبرد را فراموش نکنید و اگر در تابستان برنامه سفر دارید، شنا در سواحل آبی، قایقرانی و آفرود در رودهای موجا و کوهنوردی در دامنه‌ آلپ را در برنامه خود قرار دهید.

دیدنی ها و تفریحات کوتور

خلیج کوتور (Bay of Kotor)

در کل به شهر کوتور خلیج کوتور نیز گفته می شود و همچنین به بوکا نیز شناخته می شود. این خلیج با قرارگیری در قلب دریای آدریاتیک به دلیل زیبایی بیش از حد یکی از مقاصد مهم گردشگردی به حساب می آید، اما بزرگ ترین جاذبه این خلیج، مناظر باشکوه آن است که با داشتن کوه های سرسبز، یک پس زمینه حیرت انگیز و مشرف به آب های آبی خلیج فراهم می کند. همه ساله کشتی های کروز نیز به خلیج کوتور رفت و آمد می کنند.

شهر کوتور مونته نگرو
شهر کوتور مونته نگرو

کلیسای جامع سنت تریفون (Cathedral of Saint Tryphon)

کلیسای جامع کوتور در سال 1166 افتتاح شد. این ساختمان اصلی ترین جاذبه شهر ساحلی کوتور و همچنین معبد اصلی مسیحیان کاتولیک است. کلیسای جامع سنت تریفون یکی از قدیمی ترین کلیساهای سواحل آدریاتیک است. اگر به شهر کوتور سفر کردید، نه تنها بازدید از این کلیسا بلکه بازدید از گوشه و کنار شهر را از دست ندهید.

جزایر پراست (Perast)

در ادامه‌ بازدید از جواهر شرق اروپا می‌توانید به شهر زیبای پراست بروید و مهمان خانه‌های ساحلی زیبا و قصرهای کوچکی باشید که از دور در کنار کلیساهای زیبای شهر مانند اثری هنری به چشم می‌آیند. کلیسای زیبای این منطقه و دو جزیره‌ی کوچکی که یکی از آن‌ها، ساخته‌ی دست انسان است شما را مبهوت خود خواهد کرد.

شهر کوتور مونته نگرو
شهر کوتور مونته نگرو

شهر پرچانی (Prcanj)

اگر تنها ۵ کیلومتر از کوتور فاصله بگیرید به شهر زیبای پرچانی می رسید که تنها از یک مسیر یک طرفه دسترسی به آن وجود دارد. پرچانی شهری بکر و خلوت است که لذت کشف کردنش را دو چندان می کند. کلیسای سنت پیتر (St. Peter’s) متعلق به مسیحیان ارتودکس از دیدنی های این شهر است. به خاطر داشته باشید پرچانی شهری پیشرفته نیست که امکانات مجهز گردشگری داشته باشد. هنگام سفر به آن در رستوران های محلی غذا بخورید و در خیابان های باریک و زیبای آن پیاده روی کنید.

کلیسای بانوی ما (Our Lady of the Rocks)

داستان ساخت این جزیره و کلیسایی که به اسم بانوی ما شناخته شده است، بسیار جالب است. در سال ۱۴۵۲ دو ماهیگیر جوان تصمیم گرفتند کلیسایی را برای عبادتگاه ماهیگیران این منطقه بسازند تا به کار و کسب آنان رونق ببخشد اما در این منطقه، جزیره‌ای وجود نداشت، بنابراین باید ابتدا جزیره‌ای می‌ساختند و بعد روی آن کلیسای خود را بنا می‌کردند. ماموریت ساخت این کلیسا بیش از ۲۰۰ سال به طول انجامید تا کلیسای جامع «Our Lady of the Rocks» به اتمام برسد.

شهر کوتور مونته نگرو
شهر کوتور مونته نگرو

پارک ملی دورمیتور (Durmitor)

بازدید از جواهر شرق اروپا فقط به دیدن آثار تاریخی و گشت و گذار در شهرهای زیبای آن محدود نمی‌شود، بهتر است به بازدید از پارک ملی دورمیتور  که در اطراف روستای کوهستانی زابلجک (Zabljak) واقع شده است نیز بروید. این پارک جنگلی با دارای بودن جنگل‌های انبوه و دریاچه‌های زیبا، بهشتی برای دوستداران طبیعت محسوب می‌شود. پارک ملی دورمیتور در رشته کوه‌های آلپ واقع شده است و قله‌های مرتفعی دارد که یخچال‌های طبیعی این منطقه، منظره‌ای فوق العاده را به نمایش می‌گذارد.

Photo: Mica Pasic
Photo: Mica Pasic

دریاچه اسکادار (Skadar)

بهتر است بعد از بازدید از پارک ملی دورمیتور، قایقرانی روی دریاچه اسکادار را فراموش نکنید. با قایقرانی در این دریاچه‌ آرام، سکوت و آرامش و لذت بردن از صدای پرندگان را تجربه خواهید کرد. نکته‌ جالبی که درباره‌ دریاچه‌ زیبای اسکادار باید بدانید این است که این دریاچه در مرز مشترک مونته نگرو و آلبانی واقع شده است و مساحتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر مربع دارد که دو سوم آن در مونته نگرو و مابقی در آلبانی واقع شده و پناهگاهی برای انواع پرندگان و گونه‌های حیوانی محسوب می‌شود.

شهر کوتور مونته نگرو
شهر کوتور مونته نگرو

اقامت در کوتور

می‌توانید برای اقامت خود در این شهر زیبا، یکی از ویلاهای تاریخی شهر را انتخاب و اقامت کنید. معماری خانه‌ها و سبک شهرسازی در کوتور بیشتر شبیه به شهرسازی ونیزی است و دیوارهای خانه‌ها اغلب سنگی و ضخیم و سقف خانه‌ها به رنگ عسلی یا آجری هستند.

سقف‌های شیروانی خانه‌ها که با رنگ‌های روشن و شادی رنگ آمیزی شده‌اند و پنجره‌های بزرگ خانه‌ها، همه و همه منظره‌ای است که این شهر را تبدیل به زیباترین شهر در کشور کوچک مونته نگرو، جواهر شرق اروپا کرده است. همچنین می توانید شمار زیادی از هتل های لوکس این شهر ساحلی را انتخاب کنید. باید بدانید که کوتور گرانترین شهر مونته نگرو است و به دلیل توریستی بودن تقریبا همه چیز اینجا گران است.

چطور به شهر ساحلی کوتور برویم ؟

راه‌های زیادی برای رسیدن به این منطقه‌ زیبا وجود دارد، برای مثال می‌توانید از طریق فرودگاه کیلیپی (Cilipi Airport) در شهر دوبرونیک (Dubrovnik) کشور کرواسی که در ۷۰ کیلومتری مونته نگرو واقع شده است به این شهر زیبا برسید.

از ایران به مونته نگرو پرواز مستقیمی وجود ندارد و باید از پروازهایی با یک توقف استفاده کرد. البته برخی تعطیلات نوروز پروازهای مستقیم چارتری برقرار میشود که خیلی محدود هستند. مناسب ترین پروازها را ترکیش ایرلاین با یک توقف در استانبول دارد. قیمت پرواز رفت و برگشت تهران به پودگوریتسا از ۵۰۰ دلار شروع میشود.

سفر به مونته نگرو، جواهر شرق اروپا، سفری خاطره انگیز برای شما خواهد بود که در کشوری کوچک هر آنچه را انتظار دارید ببینید، کشوری آرام با شهرهای کوچک و دلپذیر که در شرق اروپا می درخشد و با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی که دارد سالانه توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند.

شهر کوتور مونته نگرو
شهر کوتور مونته نگرو

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨