دیدنی های کوزوو ، کشوری جدید و ناشناخته در اروپا | Kosovo

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های کوزوو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با دیدنی های کوزوو آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این کشور کوچک اروپایی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کوزوو یا کوسوو (Kosovo) با نام رسمی جمهوری کوزوو کشوری در شبه‌جزیره بالکان در جنوب خاوری اروپا است. کوزوو در سال ۲۰۰۸ از صربستان اعلام استقلال کرد اما صربستان این استقلال را به رسمیت نشناخته و آن را بخشی از خاک خود می‌داند. جمهوری کوزوو از غرب با آلبانی و مونته‌نگرو، از شمال و شرق با صربستان و از جنوب با مقدونیه شمالی همسایه‌ است. بزرگترین شهر و پایتخت این جمهوری پریشتینا است. جالب است بدانید که دین بیش از ۹۵٪ مردم کوزوو اسلام است و حدود ۴٪ از مسیحیت پیروی می‌کنند.

۱۱۰ کشور دنیا تا ۲۷ فوریه ۲۰۱۷ کوزوو را به رسمیت شناخته‌اند و این کشور به عضویت نهادهای بین‌المللی همچون بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول درآمده‌ است. اما روسیه و چین دو عضو دائم شورای امنیت استقلال کوزو را به رسمیت نشناخته‌اند و این کشور به عضویت سازمان ملل درنیامده‌ است. کشوری که به مهربانی و مهمان نوازی و خوشرویی مردمش با خارجی ها مشهور است. شما می توانید در ساعات بسیاری از شبانه روز، در خیابان ها و کوچه های دیدنی پایتخت قدم بزنید. از خرید در فروشگاهها و مراکز خرید لوکس آن بهره برده و نیز از معاشرت و تفریح به همراه مردم گرم و صمیمی و مهربانش لذت ببرید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاذبه های دیدنی کوزوو

شهر پریشتینا – Pristina

پریشتینا پایتخت و بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور است. این شهر به عنوان مرکز فعالیت های اداری، اقتصادی و فرهنگی کشور کوزوو به شمار می آید. قدمت جنوب آن به زمان شروع قرن دوم پیش از میلاد مسیح باز می گردد. اکنون کوچه ها و خیابان های باریک و سنگفرش شده و خانه های قدیمی ساخته شده با سنگ و چوب وخاک، جای خود را به خیابان های عریض، مجموعه های متعدد اداری و تجاری، مراکز خرید مدرن و برج های بلند مرتبه و نوساز داده است.

دیدنی های کوزوو
دیدنی های کوزوو

میدان و بلوار معروف مادر ترزا – Mother Teresa Square

کلیسای جامع مادر ترزا – Mother Teresa Cathedral

پارک گرمیا – Gërmia Park

دیدنی های کوزوو
دیدنی های کوزوو

شهر پریزرن – Prizren

شهر پریزرن، یکی دیگر از شهرهای مهم و قدیمی کشور کوزوو که در جنوب آن واقع است. تنوع در معماری و ساخت بناها توسط حکام و اقوام دوران های مختلف به همراه همجواری با کوههای سبز و سر به فلک کشیده جنوبی و خصوصا عبور رودخانه ی زیبای Bistrica از وسط شهر که هنوز پل های قدیمی ساخته شده بر روی آن، حفظ و نگهداری گردیده، چهره ی بسیار شاعرانه و زیبا و جذابی را به این شهر داده است. این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی کشور کوزوو شناخته می شود.

کلیسای مسیحیان ارتدوکس صرب – Serbian Cathedral Mother of God of Ljeviš

مسجد عثمانی سینان پاشا – Sinan Pasha Mosque

دیدنی های کوزوو
دیدنی های کوزوو

شهر گیاکووا – Gjakova

گیاکووا، یکی دیگر از شهرهای مهم کوزوو واقع در جنوب غربی آن کشور که قدمت آن به قرون وسطی باز می گردد، است. اما رونق و توسعه ی آن مرهون دوره ی طولانی استیلای امپراطوری عثمانی است. یکی از مکان های بسیار حائز اهمیت این شه، بازار بزرگ و قدیمی آن می باشد.

بازار بزرگ گیاکووا – Old Bazaar

شهر پژا – Peja

پژا دومین شهر بزرگ کوزوو می باشد که واقع در غرب کشور است. به علت استیلای اقوام و حکومت های مختلف و در طول تاریخ، معماری بناها و فضای فرهنگی و اجتماعی حاکم بر آن، بسیار متنوع و گونه به گونه است. از اماکن تاریخی باقیمانده، مشخص است که در گذشته، مسیحیت ارتدوکس، حاکمیت غالب و مطلقی داشته است. مردم کوزوو اعتقاد دارند که این شهر، دختران بسیار زیبارویی دارد.

دیدنی های کوزوو
دیدنی های کوزوو

کلیسای مسیحیان ارتدوکس صرب – Serbian Orthodox Church of Peja

ارتفاعات بسیار زیبای روگووا – Rugova Mountain 

روستای زیبا و کوهستانی بوگه در غرب کوزوو – Bogë 

دیدنی های کوزوو
دیدنی های کوزوو

دریاچه ی گازیوودا در شمال شرقی کوزوو – Gazivoda Lake

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨