بهترین جاهای دیدنی کشور آلبانی | Albania

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی آلبانی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی آلبانی آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این کشور زیبای اروپایی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آلبانی (Albania) با نام رسمی جمهوری آلبانی کشوری در شبه‌جزیره بالکان واقع در جنوب شرقی اروپا است. این کشور از شمال با مونته‌نگرو و صربستان و از شرق با مقدونیه شمالی و یونان مرز مشترک دارد. همچنین آلبانی جزو کشورهای ناحیه مدیترانه است و در شمال دریای یونان و غرب دریای اژه قرار دارد. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور شهر زیبای تیرانا می باشد.

جالب است بدانید که ۶۰ درصد مردم این کشور مسلمان (۵۷ درصد سنی و ۳ درصد بکتاشیه) و ۱۷٫۰۶ درصد مسیحی (۱۰ درصد ارتدوکس و ۷ درصد کاتولیک) هستند و ۲۴ درصد نیز بی‌دین هستند یا از مذهب دیگری پیرو می‌کنند. این کشور با یک خط ساحلی طولانی در امتداد دریای آدریاتیک مکان های فوق العاده ای برای بازدید دارد، از زیبایی های طبیعی گرفته تا آثار تاریخی بی نظیر. در ادامه این مقاله با بهترین جاذبه های گردشگری کشور آلبانی آشنا می شویم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاذبه های دیدنی آلبانی

شهر تیرانا – Tirana

تیرانا پایتخت و بزرگ ترین شهر آلبانی با آب و هوای مدیترانه ای، کلیساهای متعدد و پارک های باشکوه به یکی از شهرهای توریستی در دنیا بدل شده است. پیاده روی در خیابان های پر جنب و جوش تیرانا با خانه های رنگارنگ، کافه های دلنشین، مجسمه های جذاب عثمانی ها، ایتالیایی ها و نقاشی های سوسیالیستی تجربه لذت بخشی است که توریستان از آن بی نصیب نمی مانند.

خیابان مراد توپتانی – Murat Toptani Street

در شهری که خیابان هایش با ماشینها احاطه شدند، این خیابان مخصوص پیاده روی، مکانی عالی در شهر تیراناست. خیابان مراد توپتانی خیابانی سه بخشه است که در آن می توانید مراکز خرید، رستوران ها و کافه های متعددی را ببینید. این خیابان که نامش از یک شاعر معروف آلبانی گرفته شده است، یکی از بهترین مناطق این شهر برای خرید، وقت گذرانی و پیاده روی است. اگر قصد خرید سوغاتی را دارید، این خیابان یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی های محلی است.

جاهای دیدنی آلبانی
جاهای دیدنی آلبانی

موزه تاریخ ملی – National Museum of History

بزرگترین و غنی ترین موزه تاریخ ملی کشور آلبانی در شهر تیرانا قرار دارد که اگر به این کشور سفر کردید خالی از لطف است که از آن بازدید به عمل نیاورید. موزه تاریخ ملی در هشت بخش تشکیل شده است و تاریخ غنی مردم آلبانی را به نمایش میگذارد و از جاهای دیدنی آلبانی است.

موزه و میدان اسکاندربیگ – Skanderbeg

یکی از جذابیت هایی که حتما در سفر خود به آلبانی باید به سراغ آن بروید قدم زدن در خیابان های شهر تیرانا است. بی شک با قدم زدن در این خیابان ها می توانید حال و هوای تازه ای به دست آورید. اگر قصد دارید چند ساعتی را در شهر قدم بزنید پیشنهاد می شود تا به میدان اسکاندربیگ نیز بروید در شب مناظر و اطراف این میدان بسیار جذاب تر به نظر می آیند.

مسجد ادهم بی – Et’hem Bej Mosque

کشور آلبانی یک کشور چند فرهنگی است به دلیل تنوع هایی که در میان ساختمان های مذهبی آن وجود دارد می توان این تنوع رفهنگی را نیز مشاهده کرد عبادت گاه هایی که در این کشور وجود دارند یکی دیگر از جاذبه های آن به شمار می آیند. یکی از بناهای تاریخی و فرهنگی در این کشور مسجد ادهم بی است که در مرکز کشور و در شهر تیرانا واقع شده است. قدمت این بنا به دوران امپراطوری اوتومان باز می گردد در حال حاضر گردشگران زیادی از این مسجد دیدن می کنند.

جاهای دیدنی آلبانی
جاهای دیدنی آلبانی

هرم انوار هوکسا – Enver Hoxha (Pyramid of Tirana)

اگر فکر کرده اید که اهرام را فقط در مصر می توانید ببینید، اشتباه می کنید! هرم انوار هوکسا در سال ۱۹۸۸ به عنوان یک موزه ساخته شد. این هرم توسط دختر یک رهبر آلبانیایی، برای بزرگداشت او ساخته شد. این یادبود منحصر به فرد که به نام هرم تیرانا هم شناخته می شود , به سمبلی برای دوران های گذشته ی آلبانی تبدیل شده است.

شهر دورس – Durrës

شهر ساحلی و مدرن دورس دومین شهر بزرگ بعد از تیرانا و اولین بندر کشور آلبانی است که دارای آب و هوای مدیترانه ای، فرهنگ ایتالیایی و یونانی است. سواحل دورس با فاصله نیم ساعت در غرب شهر تیرانا واقع شده است. این شهر بندری با تاریخ طولانی و چشمگیر، یکی از قدیمی ترین شهرهای ساحلی دریای آدریاتیک است که قدمت آن به قرن ۷ میلادی می رسد. این بندر دارای سواحل شن و ماسه ای، بلوارهای زیبای شهر، آب و هوای مطلوب فصل تابستان برای گردشگران می باشد.

شهر کورچه – Korçë

کورچه هشتمین شهر پرجمعیت جمهوری آلبانی است. این فلات در ارتفاع 850 متری از سطح دریا قرار دارد و توسط کوههای موراوا احاطه شده است. این شهر یکی از شهرهای بسیار زیبای آلبانی است که معماری بی نظیری دارد.

جاهای دیدنی آلبانی
جاهای دیدنی آلبانی

شهر کروجا – Krujë

این شهر در مرکز کوهستان ها قرار گرفته و به تنهایی توانسته در فصول مختلف سال گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند. سفر به این شهر دقیقا ماشین زمانی است که شما را به صدها سال پیش و به فرهنگ های نیاکان بومیان خواهد برد. عکاسی در این منطقه یکی از تفریحاتی بوده که انگیزه اصلی گردشگران برای سفر به این منطقه است. مسجد فاطمه سلطان و حمام ترکی نیز از بهترین جاهای دیدنی آن هستند.

شهر برات – Berat

یکی از بهترین شهرهای آلبانی، شهر برات است. سبک معماری بکار رفته در بنا و خانه های موجود در این منطقه از اروپا، هنوز حال هوای دوره عثمانی را تداعی می کند، چرا که معماران دوره عثمانی بگونه ای این بناها را ساخته اند که تا کنون پا برجا مانده اند. اگر به قدم زدن در بین جاذبه های گردشگری علاقه داشته باشید، به کوچه پس کوچه های این مورد از بهترین شهرهای آلبانی رفته تا جنس سنگی دیوارها و زمین شما را افسون خود کند.

شهر گیروکاسترا – Gjirokaster

این شهر بقدری زیبا است که حدود 270 شهرک و روستا را در دل خود جای داد که هر یک از این روستاها طبیعت و چشم انداز خاص و منحصر بفرد خود را دارند. موزه هایی که در این شهر به چشم می خورند، همگی یادگاری هایی از دوران حکومت های مختلف بوده که سوژه های خوبی برای عکاسی و کسب تجربه از گذشته های دور هستند. جاذبه های گردشگری باستانی موجود در این شهر، بقدری پر قدمت هستند که باعث شدند تا نام این منطقه در سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت برسد.

جاهای دیدنی آلبانی
جاهای دیدنی آلبانی

شهر تاریخی آپولونیا – Apollonia 

این شهر باستانی یکی از برجسته ترین آثار تاریخی و باستانی کشور آلبانی است که در ساحل Riviera آلبانی واقع شده و هنوز در نزدیکی دریا قرار دارد. این مکان در حدود ۷ مایل از روستای Pojani فاصله دارد. آپولونیا معبدی بزرگ و ثروتمند در دوران باستان بوده است. شما می توانید باقی مانده دیوارهای شهر، کتابخانه، قوس پیروزی و یک معبد اختصاص داده شده به الهه آرتمیس را در اینجا مشاهده کنید.

شهر اشکودرا – Shkodër (Shkodra)

برای بازدید از این شهر باید خود را به شمال غربی کشور برسانید. در گذشته های بسیار دور، امپراطوری عثمانی این منطقه از اروپا را به عنوان مرکز حکومت خود برگزید. این شهر توانسته تا لقب مرکز فرهنگی کشور را از آن خود کند. به جرات می توان گفت شما در یکی از قدیمی ترین و پرقدمت ترین شهرهای کل قاره اروپا سفر کرده اید، چرا که علاوه بر موزه و آثار باستانی به جا مانده از دوره عثمانی و دیگر حکومت ها، اولین جنگل کل اروپا نیز در این منطقه به چشم می خورد.

قلعه رزافا – Rozafa

یکی از اسرار آمیزترین قلعه هایی که نزدیک به شهر Shkodrr است قلعه رزافا می باشد. افسانه های زیادی درباره این قلعه وجود دارد که یکی از آنها افسانه ی سه برادر است که سعی بر ساخت این قلعه داشتند اما متاسفانه موفق نشدند. هر چه که در روز تلاش می کردند در شب می دیدند که واژگون شده است. بازدید از این قلعه را فراموش نکنید.

جاهای دیدنی آلبانی
جاهای دیدنی آلبانی

قلعه پورتو پالرمو – Porto Palermo Castle

این قلعه نیز یکی دیگر از جاذبه های شناخته شده در آلبانی است این قلعه به دلیل دور بودن از جاده اصلی کمتر در میان گردشگران شناخته شده است اما به دلیل بکر بودن توصیه می شود تا از این جاذبه دیدنی و تاریخی با ارزش بازدید کنید.

شهر کسامل – Ksamil

کسامیل یک شهر ساحلی باشکوه است و یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آلبانی است که از سه جزیره رویایی تشکیل شده است. این شهر یکی از مقاصد محبوب آلبانی، دارای آبهای شفاف، ده ها رستوران در کنار ساحل و آب و هوای مدیترانه ای در تمام طول سال است. این گوهر زیبا در آلبانی با فرصت های عکس عالی و فراوان منتظر گردشگران است.

ساحل دریمیدز – Drymades

خط ساحلی جنوب آلبانی به عنوان ساحل دریمیدز یا Albanian Riviera شناخته میشود. با توجه به آثار باستانی، روستاهای کوچک سنتی، سواحل حومه ای و غارهای دریایی و دریای مدیترانه، این منطقه واقعا یکی از جواهرات آلبانی است. در سال ۲۰۱۴، Huffington Post نام پورتو پالرمو را به عنوان یکی از زیباترین مکان های این منطقه برای اولین بار در میان مقصدهای کشف نشده اروپا نام برد. ورودی جنوب به خلیج پورتو پالرمو تحت تأثیر حالت قلعه آن قرار دارد که ابتدا توسط ونیزی ها ساخته شده است اما بعدا توسط ترکان عثمانی بازسازی شده است.

جاهای دیدنی آلبانی
جاهای دیدنی آلبانی

دهکده لین – Lin

این دهکده زیبا که در ساحل دریاچه Orchid واقع شده است یکی از جاذبه های گردشگری آلبانی و یک دهکده ماهیگیری آرام، با خطوط سنگفرش و باریک است که حس و حال روستایی را در شما به وجود می آورد. این دهکده آنقدر زیباست که می تواند یکی از بهترین لوکیشن ها برای عکاسی کردن باشد.

چشمه چشم آبی – The Blue Eye

این چشمه در نزدیکی ساحل آلبانی در منطقه Riviera قرار دارد. رودخانه از طریق یک شکاف عمیق در سنگ ها باعث تشکیل یک استخر طبیعی با عمق ۵۰ متر شده که دارای وضوح شگفت آور و یک رنگ آبی عمیق است. این استخر به عنوان چشم آبی نامیده شده و دارای زیبایی منحصر به فردی می باشد. منطقه اطراف استخر نیز جز یک ذخایر طبیعت تعیین شده واز درختان بلوط و سیکومور پر شده است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨