ساحل شاخ طلایی ، زیباترین ساحل کشور کرواسی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

ساحل شاخ طلایی کرواسی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با ساحل شاخ طلایی کرواسی آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به کرواسی و این ساحل زیبا را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کرواسی کشوری است واقع در منطقه بالکان اروپا (جنوب مرکزی اروپا) که از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال شرقی با صربستان، از شرق با بوسنی و هرزگوین و از جنوب با مونته‌نگرو و دریای آدریاتیک هم‌مرز است. زاگرب پایتخت و بزرگترین شهر کرواسی است. شهرهای تاریخی و طبیعت بکر تنها بخشی از جاذبه‌ های گردشگری کرواسی به حساب می‌آیند. همه اینها در کنار سواحل زیبا و لنگرگاه‌های چندصد ساله‌ای است که مملو از ساختمان‌های سنگی دوره ونیزی با سواحل شنی هستند.

ساحل شاخ طلایی (Golden Horn Beach) یا زلاتنی رات (Zlatni Rat) که به آن دماغه طلایی نیز می گویند، به عنوان یکی از زیباترین سواحل کشور کرواسی شناخته می شود. بیشترین عکس‌هایی که از یک ساحل در کرواسی گرفته می‌شود مربوط به ساحل شاخ طلایی است. این ساحل شگفت‌انگیز در شهر بُل در جزیره براک و در ساحل جنوبی جزیره واقع شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این ساحل که از سنگ‌ریزه‌های بسیار کوچکی تشکیل شده، 500 متر در امتداد ساحل و به داخل دریا کشیده شده‌ است و یکی از بهترین سواحل کل قاره اروپاست. حرارت آب در‌ این ساحل به اندازه کافی گرم است به طوری که از ماه ژوئن تا سپتامبر مناسب شنا می باشد. حرارت تابش آفتاب این ساحل به‌ قدری است که خیلی از مردم حتی می‌توانند در ماه‌های می و اکتبر هم در ساحل شاخ طلایی آفتاب بگیرند!

ساحل شاخ طلایی کرواسی
ساحل شاخ طلایی کرواسی

منطقه براک (Brac) که ساحل شاخ طلایی در آن واقع شده با کشتی از شهر اسپلیت در دسترس است. شهر زیبای اسپلیت، دومین شهر بزرگ کشور کرواسی پس از زاگرب، بزرگترین شهر منطقه ساحلی دالماسی، بزرگترین شهر در سواحل کرواسی و مقصد توریستی محبوب است که به جزایر آدریاتیک و شبه جزیره آپنین متصل است.

بل (Bol) قدیمی ترین شهر در ساحل جزیره براک است و در قسمت جنوبی جزیره قرار گرفته است. سواحل زیبای سنگ ریزه ای و ساحل مشهور زلاتنی رات (شاخ طلایی) در این منطقه قرار دارد و موجب شده است که بُل به محبوب ترین مقصد گردشگری در جزیره براک تبدیل شود.

Photo: Uwe Kaboth
Photo: Uwe Kaboth

بُل سرزمینی با آب های زلال و دریای کریستالی است که توریست های علاقه مند به طبیعت بکر و دست نخورده و زیبایی های موجود در آن را همراه با خانه های سنگی اش به خود جذب می کند.

رستوران های متعدد در کنار ساحل، فعالیت های ورزشی فوق العاده و طبیعت زیبای مدیترانه ای پیرامون آن بُل را به نقطه ای عالی برای گذراندن تعطیلات همراه با خانواده و دوستان تبدیل کرده است.

ساحل شاخ طلایی کرواسی
ساحل شاخ طلایی کرواسی

دیدنی ها و تفریحات ساحل شاخ طلایی

مکانی عالی برای عاشقان موج سواری

وزش بادهایی که از دریای آدریاتیک برمی خیزند موجب شده تا سواحل زلاتنی رات محل مناسبی برای علاقه مندان به آفتاب و موج سواران باشد. به آسانی می توانید در حالی که زیر آفتاب گرم ساحل ایستاده اید با اسپری آب دریا که توسط این بادها به روی شما می ریزند خنک شوید. این بادها تمام افراد را که در هر سه زاویه ساحل ایستاده باشند دربر می گیرند.

موج سواران نیز می توانند از این شرایط نهایت بهره را ببرند و سوار بر باد ملایمی شوند که آن ها را به سمت غرب می برد. کسانی که به موج سواری علاقه مند نیستند نیز می توانند از تماشای بادبادن های باشکوه که در سراسر آب دریا در حال حرکت هستند لذت ببرند.

Photo: Jacek Juszkiewicz
Photo: Jacek Juszkiewicz

بار و کافه رستوران های متنوع

علاقه مندان به نشستن در کافه رستوران، می توانند از شمار زیاد کافه رستوران های این ساحل استفاده کنند و با یک نوشیدنی یا غذای عالی سفرشان را تکمیل کنند. رستوران های کنار دریا غذاهای لذیذی سرو می کنند. همچنین در این شهر مجموعه ای از رستوران ها و کافه ها با قیمت های مناسب قرار گرفته اند.

پس اگر می خواهید گشت و گداری داخل شهر داشته باشید و کمی از ساحل دور شوید، باز هم انتخاب های متعددی از کافه رستوران های زیبا، دنج و باکیفیت پیش روی شماست. بارها و کلاب های ساحلی متعدد نیز منتظر کسانی است که به دنبال هیجان هستند.

ساحل شاخ طلایی کرواسی| Photo: hrvoje delas
ساحل شاخ طلایی کرواسی | Photo: hrvoje delas

ورزش های آبی

شهر بُل به عنوان برترین نقطه گردشگری جزیره براک دارای بیش از بیست زمین بازی تنیس می باشد. استادیوم بزرگ تنیس شهر گنجایش ۱۸۲۰ نفر را دارد که موجب شده هر سال بهترین تنیس بازهای جهان از سراسر جهان در آن گرد هم آیند و به رقابت بپردازند. همچنین اگر طرفدار والیبال، بسکتبال، پیاده روی، کوهنوردی آزاد، پاراگلایدر، ورزش های آبی، به خصوص غواصی و موج سواری هستید با امکاناتی که در اینجا قرار داده شده به مکان ایده آلی سفر خواهید کرد.

از آنجا که زلاتنی رات یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر است، تعدادی کسب و کار برای خدمت رسانی به آن دسته از افرادی که به ساحل می روند، در این شهر شکل گرفته اند که از آن جمله می توان به شرکت های غواصی و آموزش موج سواری برای مبتدیان علاقمند به این رشته اشاره نمود.

بازدید از مکان های تاریخی

آثار باستانی متعددی که در بل یافت می شوند گویای تاریخ غنی آن هستند که به عهد باستان بر می گردد. برخی از این آثار آبشار رومی، سارکوفاتی مسیحی قدیمی، کلیسای سنت جان و تودور از قرن 11، محل اقامت اسقف از قرن 12، کلیسای بانوی بخشش از قرن 15، خانه قهوه ای تقویت شده از قرن 15، کاخ باروک رنسانس با یک گالری با ارزش از آثار هنری معاصر کرواسی برنیزلاو دشکویچ از قرن هفدهم و کلیسای محلی بانو کریمل از قرن 18 میلادی هستند.

جامعه دومینیکن که در سال 1462 تاسیس شد و ساختمان صومعه که در سال 1475 ساخته شده است و کلکسیونی از باستان شناسی پیش از تاریخ و قرون وسطی دریایی، مجموعه ای از معماری و مجسمه سازی روم و اوایل کرواسی و مجموعه ای از دست سازهای مرتبط به کلیسا امروزه در آن نمایش داده می شوند و بیانگر اهمیت فرهنگ و تاریخ در شهر بل هستند. نقاشی ای از مریم مقدس و فرزندش همراه با حواریون که توسط نقاش مشهور Tintoretto در سال 1563 کشیده شده نیز در آن نگهداری می شود.

ساحل شاخ طلایی کرواسی
ساحل شاخ طلایی کرواسی

امکانات ساحل شاخ طلایی

در سراسر ساحل جایگاه هایی برای استراحت در آفتاب، چتر آفتابی و قایق های پدالی واقع شده است که می توان آن ها را کرایه کرد. همچنین اگر نمی خواهید از تخت های آفتاب گیر استفاده کنید، می توانید در سایه بزرگ درختان کاج درست در وسط ساحل بنشینید و از خنکای مطبوع آن استفاده کنید.

مانند بیشتر سواحل کشور کرواسی، ساحل زلاتنی رات را هم بیشتر سنگ ریزه تشکیل می دهد تا شن. بنابراین اگر نمیخواهید پاهایتان آسیب ببیند باید کفش های مناسب ساحل را بپوشید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨