آمفی تئاتر پولا آرنا

آمفی تئاتر پولا آرنا کرواسی ، بازمانده از دوران امپراطوری روم

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

آمفی تئاتر پولا آرنا

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با آمفی تئاتر پولا آرنا کرواسی ، بازمانده از دوران امپراطوری روم آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

آمفی تئاتر پولا (Pula Arena) ، سومین سازه شبه استادیوم بزرگ بازمانده از دوران امپراطوری روم و یکی از بهترین سازه های باستانی حفظ شده در کرواسی متعلق به دوران رومی هاست. پولا آرنا در قرن اول میلادی ساخته شده و بیش از ۲۶۰۰۰ تماشاگر را در خود جای می داد. امروزه، پولا آرنا، یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری کشور کرواسی است که برای برگزاری فستیوال ها و اجراهای هنری متعدد در ماه های تابستان مورد استفاده قرار می گیرد.

آمفی تئاتر پولا آرنا

آرنا تنها آمفی تئاتر رومی باقیمانده است که دارای چهار برج جانبی است که کاملاً حفظ شده است. این بنا در 27 سال قبل از میلاد مسیحی تا 68 میلادی ساخته شده است و جزء شش عرصه بزرگ بازمانده رومی در جهان است.  نمونه ای نادر در بین 200 آمفی تئاتر رومی که زنده مانده اند ، همچنین بهترین بنای باستانی حفظ شده در کرواسی است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


معماری آمفی تئاتر پولا منحصر به فرد بوده و تاکنون به خوبی حفظ و نگهداری شده است برآورد شده که بیش از 200 آمفی تئاتر رومی زنده در جهان وجود دارد که پولا آرنا با مراقبت هایی که از آن شده در بین 6 عرصه بزرگ رومی جای گرفته است و اکنون نیز شاهر برگزاری مراسمات و جشنواره های مختلف می باشد.

پولا آرنا از برترین جاذبه های گردشگری کرواسی می باشد که سالانه میزبان گردشگران بسیاری است که در قالب تور کرواسی به این کشور سفر می کنند جالب است بدانید که عکس این بنا چندین دوره بر پشت اسکناس های کرواسی به چاپ رسیده است در قرون وسطی از این مکان برای مسابقات بین شوالیه ها و برگزاری نمایشگاه ها استفاده می شده است و اکنون نیز میزبان جشنواره فیلم پولا و بسیاری از فستیوال ها و نمایش ها در طول تابستان می باشد.

آمفی تئاتر پولا آرنا

 دیوار بیرونی بنا از سنگ آهک ساخته شده است. قسمت رو به دریا از سه طبقه تشکیل شده است ، در حالی که قسمت دیگر از زمان ساخت آمفی تئاتر در دامنه فقط دو طبقه دارد. حداکثر ارتفاع دیواره خارجی 29/40 متر است. دو طبقه اول هر کدام 72 قوس دارند ، در حالی که طبقه آخر از 64 دهانه مستطیل شکل تشکیل شده است.

محورهای آمفی تئاتر بیضوی 132.45 و 105.10 متر طول دارند و دیوارها دارای 32.45 متر بلندی هستند. این می تواند 23000 تماشاگر را در  خود جای دهد. زمینه بازی ها ، عرصه مناسب ، 67.95 با 41.65 متر اندازه گیری شده است. این میدان با دروازه های آهنی از عموم مردم جدا شده بوده است.

مجموعه ای از گذرگاه های زیرزمینی در زیر عرصه که در امتداد محور اصلی ساخته شده است كه از آن می توان حیوانات ، صحنه های مختلف و جنگجویان را رها كرد. فروشگاه ها و مغازه ها در زیر صندلی های ناهموار واقع شده بودند. آمفی تئاتر بخشی از مدار گلادیاتورها بود.

آمفی تئاتر پولا آرنا

هر چهار برج دارای دو مخزن پر از آب معطر بود که از چشمه ای تغذیه می کرد که می توانست روی تماشاگران آب پاش شود. آمفی تئاتر می تواند با گیاهان ولاریا (بادبان های بزرگ) پوشانده شود و از تماشاگران در برابر آفتاب یا باران محافظت کند. این آمفی تئاتر ، از طریق حفاظت قابل توجه ، به عنوان یک نمونه عالی برای مطالعه تکنیک های ساختمانی باستان بوده است.

پولا آرنا در کرواسی از بناهای باستانی است که به بهترین نحو از ان محافظت شده تا در ادوار مختلف دچار ویرانی نگردد هر چند که در قرن 15 میلادی بسیاری از سنگ های این بنای تاریخی برای ساخت خانه و دیگر ساختمان های اطراف پولا برداشته شد، اما خوشبختانه این کار پیش از اینکه کل سازه از بین برود متوقف گردید . عرصه پولای کرواسی در طول قرن یکم میلادی ساخته شده که برای تکمیل فضای درونی آن از شن و ماسه استفاده شده است این بنا دارای چهار برج و 15 دروازه می باشد.

آمفی تئاتر پولا آرنا



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)