فلورانس + 11 جاذبه گردشگری ناشناخته آن

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

فلورانس و 11 جاذبه گردشگری ناشناخته آن

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با فلورانس و 11 جاذبه گردشگری ناشناخته آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به شهر زیبای فلورانس را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شهر تاریخی و خوش آب و هوای فلورانس در شمال کشور ایتالیا قرار دارد و یکی از جذاب ترین شهرهای این کشور محسوب می شود. فلورانس به دلیل این که همچنان آثار تاریخی بسیاری در آن قرار دارد که می تواند حال و هوای بسیار دلپذیری را برای مسافران فراهم می آورد. برای تماشای تمامی جاذبه های گردشگری فلورانس هفته ها نیاز است که شما در این شهر بمانید و تمام کلیساها و بناهای تاریخی آن را مشاهده کنید.

این راهنما درباره برخی از جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده و مخفی فلورانس صحبت می‌کند که در سفر خود نباید آن‌ها را از دست بدهید. فلورانس بسیار زیباست. زیبایی آن را در صومعه‌های آرام، در ایستگاه‌های خیابانی ساده، در موزه‌ها و گالری‌های باشکوه پیدا خواهید کرد. اما این نقاط پنهان فلورانس است که واقعا شما را شگفت‌زده می‌کند و سفر شما را منحصربه‌فرد می‌سازد.

کلیسای جامع فلورانس

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاذبه های گردشگری ناشناخته فلورانس

تئاتر اپرا موزه دوومو فلورانس (Opera del Duomo Museum)

موزه Opera del Duomo که در سایه گنبد بزرگ برونلسکی نشسته است، اغلب نادیده گرفته می‌شود. اما این موزه یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های مجسمه‌های قرون‌وسطی و رنسانس را در خود جای داده است، بنابراین دیدن آن در فلورانس ضروری است.

فلورانس
فلورانس

کتابخانه لورنتی میکل آنژ (Michelangelo’s Laurentian Library)

شاید میکل آنژ را به خاطر نقاشی‌های نمادینش در کلیسای سیستین یا مجسمه‌هایش بشناسید. اما اتفاقاً او یک معمار ماهر نیز بود. کتابخانه Laurentian در نزدیکی کلیسای زیبای San Lorenzo یکی از دیدنی‌ترین پیروزی‌های او بود.

کتابخانه Laurentian که در طبقه سوم صومعه Brunelleschi قرار دارد، برای محافظت از کتابخانه در برابر سیل، تقریباً 50 سال طول کشید تا تکمیل شود. پاپ کلمنت هفتم، یکی از اعضای خانواده مدیچی، میکل آنژ را مأمور ساخت این کتابخانه به‌عنوان نماد ثروتمندی و عضویت مدیچی در اشراف کرد.

یکی از مهم‌ترین عناصر این کتابخانه، پلکانی است که از یک اتاق مجزا به آن منتهی می‌شود. میکل آنژ از آزادی‌های معماری استفاده کرد که کاملاً برخلاف سبک کلاسیک رنسانس بود.

در مقابل، اتاق مطالعه و کتابخانه کاملاً متناسب است و از اصول معماری سنتی پیروی می‌کند. دارای مبلمان گردویی با کنده‌کاری‌های پیچیده روی سقف و غرفه‌ها و دارای پنجره‌های متعدد برای نور طبیعی کافی است. امروزه، کتابخانه Laurentian یک موزه است که در آن می‌توانید به پلکان، کتابخانه و مجموعه وسیعی از متون اصلی نگاهی بیندازید.

بیمارستان معصومین (Ospedale degli Innocenti)

فلورانس شهری با اولین‌های بسیاری بود. این شامل اولین یتیم‌خانه در اروپا می‌شود. اتحادیه بانفوذ و ثروتمند کارگران ابریشم در سال 1419، Ospedale degli Innocenti را تأسیس کرد و فیلیپو برونلسکی را به‌عنوان معمار آن استخدام کرد. در 5 فوریه 1445، 10 روز پس از افتتاح بیمارستان، اولین نوزاد به در چرخان یتیم‌خانه تحویل داده شد.

این بیمارستان در حدود 500 سال فعالیت خود به پذیرش و مراقبت از بیش از 375000 کودک ادامه داد. و امروزه نیز از کودکان یتیم مراقبت می‌کند. طبق رسم آن زمان، به کودکان مهارت‌ها بر اساس جنسیت آموزش داده می‌شد. و موسسه حتی برای دخترانی که می‌توانستند ازدواج کنند یا راهبه شوند، جهیزیه ارائه می‌کرد.

امروزه، یتیم‌خانه یک گالری کوچک را نیز در خود جای داده است که در آن اقلام مختلفی را خواهید دید که به موسسه اهدا شده است. این‌ها شامل نقاشی‌های دیواری جداشده، مبلمان عتیقه و نقاشی‌ها می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها ستایش مغ اثر دومنیکو گیرلاندایو است.

فلورانس
فلورانس

کارگاه عطرسازی دارویی سانتا ماریا نوولا (Officina Profumo Farmaceutica di Santa Maria Novella)

Officina Profumo Farmaceutica di Santa Maria Novella  که تصور می‌شود قدیمی‌ترین مغازه داروسازی در جهان باشد، در سال 1221 آغاز به کار کرد. راهبان دومینیکن شروع به آزمایش کیمیاگری کردند و از گیاهان باغ خود برای درمان بیماری‌ها و بیماری‌های داخل صومعه استفاده کردند.

فرآیندها و دستورالعمل‌های آن‌ها به‌قدری معروف شد که حتی در سال 1533 عطری برای ملکه کاترین دو مدیچی ساختند. رایحه ‌این عطر برای او یادآور فلورانس بود.

“Acqua della Regina” به‌عنوان یکی از اولین عطرهای مبتنی بر الکل در جهان تاریخ‌ساز شد و به رایحه‌ای محبوب در دادگاه‌های فرانسه تبدیل شد. اما راهبان تنها تا سال 1612 داروخانه خود را به روی عموم باز کردند.

در قرن هجدهم، داروخانه با جزئیات چوبی پیچیده، سقف‌های نقاشی شده و لوسترها بازسازی شد. امروزه، این مکان همچنان به ارائه صابون‌های لوکس، دست‌ساز، محصولات مراقبت از پوست، پات پوری و عطرهای تهیه‌شده با دستورالعمل‌های سنتی ادامه می‌دهد.

کارگاه عطرسازی دارویی سانتا ماریا نوولا

مدرسه چرم فلورانس (Scuola del Cuoio)

این نقطه در صومعه سانتا کروچه قرار دارد. این مدرسه چرم تماماً در مورد حفظ سنت چرم در فلورانس است و در امتداد رودخانه آرنو قرار دارد که نقش مهمی در صنعت چرم پررونق فلورانس ایفا کرد.

رودخانه آرنو در طول قرن‌ها خانه بسیاری از کارگاه‌های چرم بوده است، زیرا برای پردازش چرم به مقدار زیادی آب نیاز است.  Scuola del Cuoio تنها پس از جنگ جهانی دوم، در سال 1950 تأسیس شد.

رهیبان فرانسیسکن صومعه سانتا کروچه و خانواده‌های گوری و کاسینی برای ایجاد یک فضای آموزشی با یکدیگر همکاری کردند. هدف ایجاد مدرسه‌ای بود که در آن کودکان یتیم «La Città dei Ragazzi» بتوانند حرفه‌ای ارزشمند بیاموزند و فرصت‌های کاری خود را افزایش دهند.

این مدرسه بعدا به خاطر کالاهای دست‌ساز ماهرانه خود مورد تحسین قرار گرفت و جمعیت بین‌المللی را به خود جلب کرد. امروزه، این مدرسه آرام، اجناس چرمی اصیل و دست‌ساز مانند ژاکت، کمربند و کیف ارائه می‌دهد.

فلورانس
فلورانس

هنر خیابانی در فلورانس (Street Art in Via Toscanella and Beyond)

فلورانس قرن‌هاست که هنرمندان و تحسین‌کنندگان هنر را به خود جذب کرده است و همچنان با هنر خیره‌کننده‌اش که خیابان‌های شهر را تزیین می‌کند، جذاب است. بسیاری از این «نقاشی‌های دیواری مدرن» را خواهید یافت که در اطراف Toscanella، نزدیک به Palazzo Pitti متمرکز شده‌اند.

شما نقاشی‌های دیواری قرمز و سفید یوری هاپن را خواهید دید. از طریق Toscanella فراتر از آن را کاوش کنید و به Piazza della Passera بروید. در اینجا با شگفتی‌های هنر خیابانی در قالب مجسمه‌هایی از مرادی دوم سدیسنته مواجه خواهید شد.

هنر بیشتری در امتداد آرنو، در مرکز شهر و میدان کمتر شناخته‌شده در انتظار شماست. پس دوربین خود را بردارید و در شهر گم شوید. می‌توانید انتظار داشته باشید که در فلورانس توسکانی با جواهرات مخفی به‌یادماندنی روبرو شوید که توسط هنرمندانی مانند Hogre، Jamesboy، و Manu Invisible خلق شده‌اند. همچنین مجسمه‌های چوبی عجیب‌وغریب با بادکنک‌های قرمز توسط هنرمند فلورانسی Exit/Enter را می‌بینید.

هنر خیابان کلت فلورانس (Clet’s Street Art)

هنرمند بدنام فرانسوی، ژان ماری کلت آبراهام، با هنر استیکرهای گستاخ خود در اروپا محبوبیت پیدا کرد. این هنرمند کار خود را به‌عنوان یک نقاش و مجسمه‌ساز آغاز کرد اما به سمت حس آزادی در هنر خیابانی کشیده شد. بنابراین، او با برچسب‌هایش که اندکی تابلوهای خیابان را تغییر می‌دهند بدون اینکه هدف تابلو را قطع کند، نامی برای خود دست‌وپا کرد.

فلش‌های جهت‌دار را خواهید دید که قلب‌ها را سوراخ می‌کنند، مردی که ظاهراً نوار علامت ممنوعه را حمل می‌کند و سایر اختراعات خلاقانه. این علائم صرفاً برای سرگرمی نیست. از آن‌ها برای ایجاد گفتمان و به چالش کشیدن قدرت استفاده می‌شود؛ البته به روشی زیبا.

همچنین مجسمه «مرد معمولی» کلت را در مقابل Ponte alle Grazie خواهید دید. او به دلیل قرار دادن غیرمجاز این مجسمه مشکلات قانونی زیادی داشت. اما «مرد معمولی»، شخصیتی که در کنار مجسمه‌های بسیاری از مردان مهم تاریخی در شهر قرار گرفته است، به‌عنوان نمادی از آزادی هنری افتخار می‌کند.

اگر می‌خواهید کارهای بیشتری از کلت ببینید، می‌توانید به استودیوی جذاب او در یکی از بهترین مناطق برای اقامت در فلورانس، منطقه سان نیکولو بروید. حتی ممکن است فرصتی داشته باشید که با خود هنرمند صحبت کنید.

فلورانس
فلورانس

موزه دانتس در فلورانس (Dante’s House Museum)

دانته آلیگری، متولد 1265، به‌عنوان پدر زبان ایتالیایی شناخته می‌شود. او از سنت ادبی نوشتن به زبان لاتین جدا شد و بدین ترتیب ادبیات را در دسترس عموم قرار داد. احتمالاً با معروف‌ترین اثر او، کمدی الهی، آشنا هستید.

طبیعتاً هدف شهر فلورانس یافتن زادگاه نماد ادبی ایتالیا (دانته) بود. محققان منطقه‌ای را بین کلیسای S. Martino و Piazza dei Donati شناسایی کردند که احتمالاً خانه دانته در قرن سیزدهم بوده است.

مقدار بسیار کمی از ساختمان اصلی باقی مانده است، اما ساختمان جدیدتر که در قرن بیستم ساخته شده است، کاملاً شبیه قرون‌وسطایی است. می‌توانید از موزه تعاملی اختصاص داده شده به زندگی دانته دیدن کنید و به تورهای راهنما یا کارگاه‌هایی بپیوندید که به مردم در مورد این نویسنده بزرگ آموزش می‌دهند. موزه خانه دانته از سه‌طبقه تشکیل شده است که هر طبقه به مرحله کلیدی متفاوتی از زندگی دانته می‌پردازد.

موزه دانتس در فلورانس

برج آرنولفو (Tower of Arnolfo)

چند مکان در فلورانس، مانند برج ناقوس جیوتو، مناظر تماشایی از شهر را ارائه می‌دهند. اما برج آرنولفو توانسته است تا حدودی از دسترس گردشگران دور بماند و آن را به گزینه‌ای عالی برای جلوگیری از جمعیت زیاد تبدیل کرده است.

این جاذبه با ارتفاع حدود 311 فوتی به نام معمار آرنولفو دی کامبیو نام‌گذاری شده است و بر فراز Palazzo Vecchio قرار دارد. جالب اینجاست که این برج کاملاً در مرکز قرار ندارد، زیرا بر روی برج باستانی Vacca که متعلق به کاخ Foraboschi بود، ساخته شده است.

این برج همچنین دارای یک سلول زندان کوچک به نام آلبرگتو است که در آن کوزیمو ایل وکیو در سال 1433 و جروم ساوونارولا در سال 1498 در آن نگهداری شدند. می‌توانید از 233 پله‌ برج بالا بروید تا به نقطه‌ی دیدی با مناظر پانوراما از شهر و دومو برسید.

فلورانس
فلورانس

موزه و باغ استیبرت (Stibbert Museum and Garden)

اگر به دنبال یک جاذبه آرام برای بازدید در فلورانس هستید، نباید موزه و باغ استیبرت را از دست بدهید. این خانه موزه واقع در ویلا دی مونتوگی، پر از 50000 مورد منحصربه‌فرد از سراسر جهان است.

فردریک استیبرت، کلکسیونر مشتاق و حامی هنرهای قرن نوزدهم، شیفتگی بسیار زیادی به هر چیزی «عجیب‌وغریب» و خارجی داشت. در سن 21 سالگی به ارث بزرگی رسید. این به او اجازه داد تا رویای خود را برای ساخت مجموعه‌ای منحصربه‌فرد و کنجکاو از اشیاء از فرهنگ‌ها، دوره‌ها و کشورهای مختلف محقق کند.

در هنگام مرگ او، ویلا و باغ زیبای آن و پر از وسایل جالب، به شهر فلورانس اهدا شد. امروز می‌توانید از خانه و مجموعه زره‌ها، سلاح‌ها، لباس‌ها و اشیایی که از سرتاسر دنیا آورده شده است دیدن کنید.

باغ‌های جوزپه پوگی از باغ‌های انگلیسی زمان خود الگوبرداری کرده است و حاوی انواع اشیاء عجیب و غریب هستند که ارزش دیدن را دارند. این‌ها شامل غارها، مجسمه‌ها، معبد هلنیستی گنبدی تزئین شده با کاشی‌های ماژولیکا و حتی یک معبد مصری کامل با شیرها و ابوالهول‌ها است.

موزه ملی بارگلو (Bargello National Museum)

موزه Bargello که در یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های فلورانس قرار دارد، اولین موزه ملی ایتالیا است که در سال 1859 تأسیس شد. قدمت این ملک به سال 1255 بازمی‌گردد. در ابتدا به‌عنوان مقر Capitano del Popolo و بعداً محل Podestà و شورای دادگستری بود.

در قرن شانزدهم، این ساختمان به محل اقامت رئیس پلیس Bargello تبدیل شد. در نهایت به‌عنوان زندان نیز به کار گرفته شد. این دیوارها در قرن‌های فعالیت خود شاهد اعدام، آتش‌سوزی و محاصره بود.

این ساختمان با تاریخ طولانی و پیچیده‌اش، برخی از مهم‌ترین مجسمه‌های دوره رنسانس ایتالیا را در خود جای داده است. این آثار شامل آثار هنرمندانی مانندAmmannati ، Danti، Giambologna، Verrocchio و مهم‌تر از همه Donatello و  Michelangelo  است.

این نمایشگاه سه‌طبقه همچنین اقلام تاریخی مختلفی از پارچه، مدال، ملیله، مبلمان عتیقه و غیره از خانواده مدیچی و سایر اهداکنندگان را در خود جای داده است. برای دیدن مجسمه‌های دیوید حتماً به اتاق دوناتلو بروید. در اتاق میکل آنژ، مجسمه نیم‌تنه بروتوس و مجسمه باکوس (اولین اثر مستقل میکل آنژ) قرار دارد.

فلورانس
فلورانس

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش