5 دلیل مهم برای سفر به لیون فرانسه

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

سفر به لیون فرانسه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با سفر به لیون فرانسه آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به کشور زیبای فرانسه را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لیون (Lyon) یکی از شهرهای مهم کشور فرانسه است و قطعا نظر شما را درباره مقصد گردشگری این کشور تغییر می‌دهد. همه برای سفر به فرانسه به  پاریس، برج ایفل و موزه لوور فکر می‌کنند. اما وقت آن رسیده که در یک شهر جذاب دیگر به دنبال ماجراجویی خود باشید.

لیون را می‌توان دومین شهر بزرگ فرانسه دانست که نسبت به خواهر مشهورتر خود، از تجربه سفر لذت بخشی برخوردار است. تاریخ این شهر به دوران رومی‌ها برمی‌گردد. لیون را می‌توان یک کلان‌شهر پر جنب‌وجوش و چند فرهنگی دانست که نژادهای مختلف مردم، غذاهای متفاوت آن، تصویر خاص‌تری از فرانسه به شما ارائه می‌دهد. پس ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا دلایل محکمی برای سفر به شهر لیون به شما ارائه کنیم.

سفر به لیون فرانسه
سفر به لیون فرانسه

لیون کجاست ؟

لیون بین پاریس و مارسی قرارگرفته و یک شاه‌راه ارتباطی بسیار قوی و مهم در فرانسه محسوب می‌شود که حدود 1 میلیون نفر جمعیت دارد و از اقتصاد بسیار خوبی در فرانسه برخوردار است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جالب است بدانید که لیون پایتخت ابریشم جهان محسوب میشود و حتی مقر سازمان جهانی یونسکو در آن قراردارد.  اما شاید بین این‌همه تعریف‌ها شما به دنبال دلایل محکم‌تری باشید. پس من 5 دلیل جذاب برای بازدید از شهر لیون به شما ارائه می‌دهم که نمی‌توانید به‌راحتی از آن‌ها بگذرید.

رودخانه شهر لیون

جذابیت شهر لیون این است که دو رودخانه بسیار بزرگ و جذاب از آن می‌گذرد. رودخانه رون و سائون باعث شده‌اند که لیون شهری در کنار رودخانه باشد و تصاویر جذابی از زندگی شهری را پدید بیاورد. می‌توانید در امتداد اسکله‌ها و روی پل‌ها قدم بزنید یا دوچرخه‌سواری کنید و هرگز از منظره جذاب رودخانه دور نباشید.

نقطه تلاقی این دو رودخانه به خودی خود یک جاذبه توریستی است که ارزش دیدن هم‌زمان با بازدید از موزه تلاقی با گالری‌های تاریخ طبیعی آن را دارد. بخصوص زمانی که باران می‌بارد، ایده لذت بخش این است که در پیاده‌روهای رودخانه قدم بزنید و از هوای مطبوع آن لذت ببرید.

سفر به لیون فرانسه
سفر به لیون فرانسه

معماری جذاب و خاص لیون

لیونایی‌ها از همان روزهای ابتدایی ظاهراً تصمیم گرفته‌اند که ساختمان‌های خیره‌کننده‌ای در شهر خود بسازند. دو تئاتر رومی در کنار هم در بالای قسمت قدیمی شهر وجود دارد. کلیسای سفید نوتردام دو فورویر به‌طور آشکاری دیده می‌شوند که در بالای تپه قرار دارد. همچنین کلیساهای تاریخی زیادی وجود دارد که در میان میدان‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌ها پراکنده شده‌اند.

هتل Dieu متعلق به قرن هجدهم بر یکی از کرانه‌های رود رون ساخته شده است که تاج آن با گنبدی وسیع را خواهید دید که بهترین مکان برای اقامت در شهر است. اما اگر از طرفداران طراحی معماری معاصر هستید می‌توانید آن را در مرکز شهر ببینید. ساختمان‌هایی با طراحی بسیار جذاب از جمله Opéra de Lyon و موزه Confluence و دفتر مرکزی Euronews در منطقه اسکله‌های بازسازی‌شده که بسیار جذاب است.

موزه‌های لیون

به ندرت می‌توان شهری در اروپا غیر پایتخت را با چنین مجموعه‌ای از موزه‌ها پیدا کرد: از این نظر، لیون مرا به یاد نیویورک انداخت. موزه گالو-رومن یک سازه بتنی بروتالیستی است که در دامنه تپه بالای تئاترهای رومی ساخته شده است و داستان تاریخ روم لیون را روایت می‌کند. موزه تاریخ لیون در شهر قدیمی واقع شده است و ساختمانی مشترک با موزه عروسک دارد و دوره تاریخی بسیار طولانی‌تری را پوشش می‌دهد.

دوستداران هنر باید یک روز کامل را در گالری‌های موزه هنرهای زیبا بگذرانند که همه چیز از مومیایی‌های مصر باستان گرفته تا مبلمان هنر دکو را در خود جای داده است و همچنین مجموعه‌های کوچک‌تر و تخصصی مانند Museum Soieries Brochier، یک موزه خصوصی ابریشم نیز وجود دارد. کارت شهر لیون (از 26.90 یورو) به شما امکان ورود رایگان به تمام موزه‌های لیون و همچنین استفاده رایگان از حمل و نقل عمومی را می‌دهد.

سفر به لیون فرانسه
سفر به لیون فرانسه

رفت و آمد آسان در لیون با وسایل حمل و نقل عمومی

هزینه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای هر گردشگر است. لیون بسیار از پاریس ارزان‌تر است و خوبی آن این است که وسایل نقلیه ارزان عمومی به خوبی در شهر گسترش پیدا کرده است. بخش قدیمی لیون را می‌توانید با پیاده‌روی بگردید، بخصوص بین رودخانه و تپه‌ها که جاذبه‌های گردشگری زیادی در آن دیده می‌شود. اما برای جابجایی در شهر اتوبوس بهترین گزینه است.

خط حمل و نقل فونیکولار شهر قدیمی و بالای تپه‌ها را به هم متصل می‌کند. و جاهای دیگر می‌توانید با اتوبوس، تراموا یا مترو سفر کنید. سرمایه‌گذاری در حمل و نقل عمومی نتیجه داده است زیرا ترافیک بسیار کمتری در مرکز شهر نسبت به شهرهای دیگر با اندازه مشابه وجود دارد و آلودگی هوا نیز کمتر است.

غذاهای خوشمزه و مشهور لیون

لیون به غذاهای بسیار جذاب فرانسوی‌اش معروف است. خود لیونی‌ها ادعا می‌کنند که پایتخت شیرینی و غذای کشور هستند. بازارهای بسیار جذاب غذایی در شهر لیون قرار دارد. اما ویژگی اصلی آن رستوران‌های 20 ستاره میشلن است که در این شهر وجود دارد. داشتن ستاره میشلن در فرانسه رتبه بالایی در صنعت غذایی محسوب می‌شود.

هر محله که بروید رستوران‌های خاص، بارها و کافه‌های جذابی را می‌بینید که شاید نتوانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید. پس بهتر است من کمی شما را راهنمایی کنم اگر می‌خواهید غذاهای محلی را امتحان کنید، بهترین گزینه این است که به دنبال Bouchon Lyonnais باشید. این نام به مشاغلی داده می‌شود که غذاهای سنتی شهر سرو می‌کنند. من در طول یک آخر هفته طولانی در میان منوهای نیم دوجین از این مؤسسات غذا خوردم؛ Le Bistro d’Abel و Chez Lucien موارد بسیار جذاب و موردعلاقه خودم بودند.

جمع‌بندی

همان‌طور که در مطلب بالا خواندید، لیون فرانسه یکی از بهترین شهرهای اروپا و یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازدید در فرانسه است. مجموعه ساختمان‌های تاریخی شهر، بافت قدیمی آن، کلیساها و موزه‌های خاص لیون باعث شگفتی شما خواهد شد. در هر کوچه و خیابانی رستوران و کافه‌های جذابی می‌بینید که نوشیدنی‌ها و غذاهای معروفی را به شما ارائه می‌کند.

سیستم حمل و نقل عمومی خوب در لیون کمک می‌کند که جابجایی شما در شهر آسان و ارزان انجام شود. همچنین شما با قطار می‌توانید از شهرهای مختلف اروپا خود را به لیون برسانید در کنار رودخانه آن قدم بزنید و از هوای جذاب شهر لذت ببرید.



مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش