خیابان شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه پاریس ، فرانسه | Paris

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

خیابان شانزه لیزه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با خیابان شانزه لیزه آشنا خواهیم کرد.

خیابان شانزلیزه (Champs-Élysées) یک خیابان معروف جهانی ، اغلب شناخته شده به عنوان “زیباترین خیابان جهان” ، جایی است که حتما باید در سفر خود به پاریس از آن بازدید کنید. جهت رزرو بلیط هواپیما پاریس تهران میتوانید از طریق وب سایت فلایتیو اقدام کنید

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


خیابان شانزه لیزه (Champs-Élysées) نیازی به معرفی ندارد. یک مکان ثبت شده در فهرست بهترین جاذبه های پایتخت فرانسه، که هر روز توسط نزدیک به 300،000 نفر بازدید می شود که به این خیابان می آیند تا آثار باستانی شگفت انگیز آن را تحسین کنند، از یک خرید و سرگرمی لذت ببرند و یا در رویدادهای بزرگ فستیوالی و جشن های هیجان انگیز که در اینجا سازماندهی می شوند شرکت کنند. در اینجا همیشه چیزی در حال اجرا شدن وجود دارد، پس در امتداد زیباترین خیابان جهان، چه در روز چه شب قدم بزنید و از ساعات خود لذت ببرید.

خیابان شانزه لیزه

شانزه لیزه ، گذشته و حال

خیابان شانزه لیزه یک خیابان واقعا دوست داشتنی و مانند تصویر یک کارت پستال است. با تقریبا 2 کیلومتر طول، این خیابان تاریخی از میدان کنکورد (Place de la Concorde) به طاق پیروزی (Arc de Triomphe) با شکوه می رود. هر چند که از آن زمان این خیابان به عنوان “زیباترین خیابان جهان” شناخته شده است، شانزه لیزه زمانی تنها یک باتلاق بدون رفت و آمد بود. در قرن هفدهم بود که آندره لو نترا، مسیر اصلی خود را کشف کرد و بنابراین یک افسانه متولد شد. این خیابان با گذشت هر دهه زیباتر از گذشته شده است.

خیابان شانزه لیزه

بهشتی برای عاشقان خرید

تعداد و تنوع فروشگاه ها در امتداد خیابان شانزه لیزه قلب هر خریداری را خوشحال می کند. در این خیابان چیزی برای همه وجود دارد. پس برای یک روز فوق العاده برای خرید آماده شوید. آهسته در این خیابان قدم بزنید تا با اکثر برندهای معروف فرانسوی آشنا شوید. شانزه‌ لیزه بهشت مد و خرید است، آن هم از نوع سوپرلوکسش، گران‌ترین برند‌های جهان از جمله لویی‌ویتون، شنل و کارتیه در اینجا جمع شده‌اند و بزرگترین فروشگاه آدیداس جهان هم در این خیابان است. برند گرانقیمت جواهرات آمریکایی تیفانی (Tiffany & Co)، نیز بوتیک خود را در امتداد خیابان معروف پاریس قرار داده است.

اگر می خواهید خریدی مقرون به صرفه داشته باشید هیچ جای نگرانی نیست زیرا این خیابان همچنین تعداد زیادی فروشگاه های با قیمت مناسب و برندهای لباس ورزشی چون گپ، زارا، صفورا و نایک را نیز دارد.

خیابان شانزه لیزه

خیابانی برای طرفداران غذا

علاقه مندان به غذا و خوردنی از قدم زدن در خیابان شانزه لیزه لذت می برند. فروشگاه لدوهی (Ladurée) به خاطر ماکارون های بی نظیرش معروف است و همچنین فروشگاه چای کاسمی (Kusmi) با مجموعه ای از چای های نفیس انتظار شما را می کشد.

خیابان شانزه لیزه

شمار زیادی سینما، تئاتر و فضاهای نمایشگاهی در این خیابان وجود دارد که همواره نمایش دهنده فرهنگ غنی فرانسه هستند. همچنین شما کمبودی از نظر تعداد بارها و کافه ها نخواهید داشت. شب ها در این بارها تجربه ای بی نظیر خواهید داشت. پس برای حس کردن تمام این تجربه ها و شرکت در فستیوال ها و جشن ها حتما به این خیابان بروید، در هر ساعتی از روز یا شب!

خیابان شانزه لیزه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید :

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨