جاذبه های دیدنی یونان ، کشوری باستانی و زیبا در اروپا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی یونان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی یونان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این کشور باستانی زیبا در ادامه با ما همراه باشید.

یونان (Greece) کشوری با قدمت طولانی و دارای صدها جزیره واقع در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه‌جزیره بالکان است که جزیره ها و آثار باستانی یونان، مقاصد اصلی گردشگری در جهان به شمار می روند و سالانه میلیون ها توریست به این کشور سفر می کنند. یونان سرزمینی کهن و دارای تاریخی بسیار غنی است که از جنوب و شرق به دریای اژه و از غرب به دریای یونان می رسد. آتن، بزرگترین شهر و پایتخت اساطیری کشور یونان است.

جاهای دیدنی زیادی در یونان وجود دارند که سفر به آن را خاطره انگیز و فراموش نشدنی می‌کند. آثار باستانی عظیم و با ابهت، کوچه پس کوچه های تاریخی، طبیعت و سواحل زیبا، جزایر توریستی بی نظیر، غذاها و دسرهای خوشمزه یونانی، همه و همه سفری عالی را برای شما رقم می زنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


یونان کشوری است که در آن تاریخ و مدرنیته را با هم تجربه خواهید کرد. سفر به این کشور باستانی و بازدید از زیبایی های طبیعی و تاریخ بی نظیر آن یکی از بهترین تجربه های شما خواهد بود.

در یونان تنها شهر آتن، جاهای دیدنی ندارد و در سراسر این کشور می توانید زیبایی های بسیاری نظیر شهر باستانی دلفی و یا صومعه متورا یا جزایر دوست داشتنی و مشهور سنتورینی، میکونوس، رودز، کورفو و کرت را ببینید که همه این ها از جاذبه های گردشگری یونان به شمار می روند. در ادامه شما را با معروف ترین جاذبه های این کشور آشنا می کنیم.

جاذبه های دیدنی یونان

شهر آتن – Athens

آتن، پایتخت یونان، یکی از جالب‌ترین مکانهای دیدنی یونان و جهان است که قدمت آن به عصر نوسنگی برمی گردد. در طول سالیان، تعداد زیادی از فاتحان آتن را به اشغال خود درآوردند و بناهای منحصر به فرد و باشکوهی در آن برپا کردند. در سال ۱۸۳۴ آتن پایتخت دولت مدرن یونان و تبدیل به یک کلان شهر جذاب و مدرن شد. آتن شهری است با معماری خیره‌کننده مدرن و همچنین چشم‌اندازهای تاریخی چشمگیر، از ستون‌های آکروپولیس گرفته تا معبد زئوس. مکان‌های دیدنی زیادی در آتن وجود دارد.

مجموعه تاریخی آکروپولیس، مناظر خیره‌کننده از کوه لیکتاتوس، ویرانه‌های عظیم در معبد المپیک زئوس، معبد یونان باستان ارشتوم، تپه‌های اگورا باستان، محله تاریخی پلاکا (Plaka)، معبد هفستوس (Hephaestus)،  تئاتر باستانی دیونیزو (Dionysou)، عتیقه‌های ماقبل تاریخ در موزه ملی باستان‌شناسی و معبد مشهور الهه آتنا پارتنون، از مناطق دیدنی آتن هستند.

جاهای دیدنی یونان
جاهای دیدنی یونان

شهر نافپلیو – Nafplion

براساس داستان‌های اساطیری، این شهر توسط نافلیوس، پسر خدای پوزیدون و دختر داناوس (دانیدا) آنیمون تأسیس شده است. آثار تاریخ این شهر به دوران ماقبل تاریخ باز می‌گردد. این شهر در دوران رم رو به زوال گذاشت و در دوره بیزانس دوباره شکوفا شد. فاتحان فرانکی، ونیزی و ترکی نشان خود را در این شهر به جا گذاشتند و در قرن‌ها بر فرهنگ، معماری و سنت‌های آن تأثیر فراوانی گذاشتند. نافپلیو اولین پایتخت یونان بوده که تاریخ مهیج یونان را در خود دارد.

دیوارهای باستانی، قلعه‌های قرون وسطایی، بناهای تاریخی و مجسمه‌ها و ساختمان‌های با معماری بی‌نظیر هر بیننده ای را مسحور می‌کنند. شهر بندری نافپلیو یکی از زیباترین و عاشقانه‌ترین شهرهای یونان است. میدان Syntagma Italianate، کلیسای آگیوس اسپیریدوناس، مجسمه یوانیس کاپودیستریاس، تالار شهر در میدان Trion Navarhon، موزه هنرهای محلی Peloponnesian، موزه جنگ در ساختمان‌های آکادمی نظامی سابق، قلعه Palamidi با ۹۰۰ پله،  قلعه بورتزی و خیابان‌های تاریخی از معروف‌ترین دیدنی های نافپلیو هستند.

شهر چانیا – Chania 

جاذبه اصلی شهر چانیا بندر قدیمی ونیزی (Old Venetic Harbor) است. معماری غیر معمول این مکان باعث شده تا لوکیشن بسیاری از فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی هالیوود باشد. چانیا به دلیل غذاهای خوشمزه محلی معروف شده است که مهم‌ترین آنها پنیر است. خیابان‌ها سنگفرش شده و فانوس دریایی با چشم‌اندازهای پانوراما، شهر چانیا را به یکی از بهترین جاهای دیدنی یونان تبدیل کرده است.

از مناطق دیدنی شهر چانیا چون قایق‌های رنگارنگ و معماری قدیمی در بندر ونیزی، پارک گیاه شناسی، آثار باستانی در موزه باستان شناسی چانیا، برج دیدنی محبوب فانوس دریایی چانیا، معماری یونانی Aptera، ساحل آیگوانا (Iguana)، شن‌های طلایی و ساحل ماسه‌ای Agii Apostoli، دره اسرارآمیز توپولیا و قلعه ونیزی، حتما دیدن کنید.

جاهای دیدنی یونان
جاهای دیدنی یونان

جزیره سانتورینی – Santorini

جزیره سانتورینی از جاهای دیدنی یونان، سرزمینی زیبا با ساختمان‌های سفید، خانه‌های کوچک و رنگارنگ و مسیرهای مارپیچ است که با داشتن گنبدهای یاقوتی و آسمان لاجوردی بسیار جذاب به نظر می‌رسد و در سرتاسر دنیا محبوب شده است. خانه‌ها و هتل‌هایی که بر روی صخره‌ها ساخته شده‌اند بر جذابیت این مکان می‌افزایند. سانتورینی یکی از محبوب‌ترین دیدنی های یونان است که حداقل یک بار در طول زندگی خود باید از آن دیدن کنید.

سفر دریایی Bella Aurora & Thalassa، صخره اسکاروس (Skaros)، غروب آفتاب در خلیج آمودی (Amoudi)، نمایشگاه و موزه پرهیستوریک ترا (Prehistoric Thera)، نقاشی‌های دیواری در موزه فولکلور لیگنوس (Folklore Lignos)، تجربه قایق‌ سواری در رودخانه سانتورینی، آتشفشان سانتورینی و ویرانه‌های باستانی ترا از جاهای دیدنی سانتورینی هستند.

جزیره میکونوس – Mykonos

جزیره میکونوس باشکوه ترین مقصد جزیره ای یونان می باشد. این جزیره به دلیل هتل بوتیک های شیک، رستوران ها فوق العاده با غذاهای دریایی درجه یک، موسیقی و شب های زنده و ورزش‌های آبی بسیار محبوب است. در این جزیره جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که بسیار سرگرم کننده و خیره کننده هستند. افراد مشهور جهان زیاد به این جزیره زیبا سفر می کنند.

خیابان های پر پیچ و خم جذاب، آسیاب‌های بادی زیبا، خیابان قدیمی Matoyianni، موزه دریایی اژه، گالری Rarity، بادگیر‌های نمادین، ساحل کالافاتیس، Alefkántra یا ونیز کوچک، کلیسای زیبای پانایا تورلیانی (Panayia Tourliani) و ماسه‌های طلایی ساحل مگالی آموس از دیدنی های جزیره میکونوس هستند.

جاهای دیدنی یونان
جاهای دیدنی یونان

جزیره کریت – Crete

جزیره کریت بزرگ‌ترین جزیره یونان و پنجمین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است. لیست جاهای دیدنی یونان بدون کریت کامل نمی‌شود. کریت منطقه‌ای وسیع با مناظر مختلف است. ساحل گسترده، کوه‌های زیبا، فضاهای سرسبز و زمین‌های سنگی و روستاهای آرام از ویژگی‌های این جزیره وسیع است. کریت به دلیل مکان‌های جالب توجه باستانی یونان و بناهای تاریخی، معروف است.

ساحل زیبای Elafonissi، کوه های زیبا و خیره‌کننده سفید، آب های عمیق تالاب Balos، آثار باستانی موزه باستان‌شناسی Heraklion، بیابان Spinalonga، پارک ملی Gorge Samaria، غروب آفتاب در ساحل Falassarna، صومعه مقدس Arkadi، ساحل Stalis، و کاخ پر زرق و برق Knossos از مناطق دیدنی جزیره کریت هستند.

جزیره کورفو – Corfu

کورفو جزیره‌ای است در سواحل شمال غربی یونان، که به بهشت یونان معروف است. این جزیره غنی از فرهنگ و قطعا یکی از بهترین جاهای دیدنی یونان است. کوه‌های ناهموار در پس زمینه سواحل شنی سفید منظره‌ای چشم‌نواز بوجود می آورد. اولین دانشگاه یونان (آکادمی یونی)، اولین ارکستر فیلارمونیک و اولین مدرسه عالی هنرهای زیبای یونان در کورفو تأسیس شدند.

بزرگترین میدان بالکان Spianada، لیستون، کاخ سنت مایکل و جورج، کلیسای جامع شهر، کلیسای سنت اسپیریدون، موزه هنرهای آسیایی، موزه بیزانس، موزه اسکناس، موزه دیونسیسوس سولوموس، صومعه Vlacherna و قلعه قدیمی کورفو یادگارهای تاریخی این منطقه هستند که ارزش دیدن دارند. در کنار این جاذبه‌های تاریخی خیابان‌های باریک و دهکده‌های زیبا مناظری شگفت بوجود آورده‌اند.

جاهای دیدنی یونان
جاهای دیدنی یونان

جزیره پاتموس – Patmos

پاتموس جزیره‌ای مذهبی و زیباست که در اطراف یک صومعه ساخته شده است. در ماه‌های جولای (تیر) و آگوست (مرداد) جشنواره بین‌المللی فیلم Patmos و همچنین جشنواره موسیقی مذهبی Patmos در این جزیره برگزار می‌شود.

در تابستان مسابقه ورزشی به‌ نام Patmos Revelation سالانه در این جزیره به مدت سه روز برگزار می‌شود. سواحل زیبای Psili Ammos و Arkoi از بهترین مکانهای دیدنی یونان در پاتموس هستند.

جزیره کفالونیا – (Cephalonia) Kefalonia 

کفالونیا بزرگترین جزیره یونان است و به دلیل سواحل زیبا و جنگل‌های زیبا از محبوب‌ترین جاهای دیدنی یونان به شمار می رود. در طول تابستان این جزیره میزبان رویدادهای موسیقی و فیلم است. جشنواره فیلم در Open Sea و جشنواره موسیقی الکترونیکی Sarastro هر ساله در کفالونیا برگزار می‌شوند.

کوه آینوس، روستای Kourkoumelata، ملیسانی، فیساردو، صومعه Kipouria، کتابخانه Korgialeneios، شهر قدیمی Krani با دیوارهای Cyclopean از جمله جاذبه های دیدنی‌ مهم جزیره کفالونیا هستند.

جاهای دیدنی یونان
جاهای دیدنی یونان

جزیره پارگا – Parga

جزیره‌ پارگا با خیابان‌های باریک و زیبا که به قلعه پارگا منتهی می‌شود و منظره‌ای شگفت انگیز را به وجود می‌آورد، از جزایر زیبای یونان است. سواحل شنی بلند و زیبا به شما امکان می‌دهد تا از گردش ساحلی لذت ببرید. قلعه پرگا مکان مورد علاقه برای عاشقان تاریخ است. بهار زمان مناسبی برای قایق‌سواری و استفاده از سواحل این جزیره است.

جاذبه‌های تاریخی قلعه پرگا، ساحل Krioneri، ساحل جنگلی Lchnos با غارهای دریا، ساحل ساراکینیکو، چشمه رودخانه آچرون و جنگل‌های زیبا، سایت باستان‌شناسی Nekromanteio، منطقه تاریخی سولی و همچنین جزایر Paxi-Antipaxi همه از مناطقی هستند که باید در پارگا از آنها دیدن کنید.

شهر هرسنیسوس – Hersonissos

هرسنیسوس، یک شهر بندری قدیمی و از محبوب‌ترین جاهای دیدنی یونان است. این شهر برای یک تعطیلات خانوادگی ایده‌آل است و پارک‌های تفریحی، سواحل ماسه‌ای، موزه‌های جذاب، ویرانه‌های باستانی و مراکز خرید محلی برای دیدن دارد. همچنین هرسنیسوس به غذاهای دریایی تازه و خوشمزه معروف است. به همین دلیل جای تعجب نیست که یکی از بهترین مکان های دیدنی یونان به حساب می‌آید.

آکواریوم Aquaworld Aquarium & Rescue Rescue Center، نمایشگاه‌های فضای آزاد Lychnostatis، نمایش اسب‌های Stills Arion، پارک آبی استار بیچ (Star Beach)، پارک لبیستینت، پارک Theme Labyrinth، غار اسرارآمیز زئوس، مزرعه کرتین و صومعه وردیسی از جاهای دیدنی این شهر قدیمی است.

جاهای دیدنی یونان
جاهای دیدنی یونان

شهر باستانی دلفی – Delphi

دلفی یکی از شهرهای تاریخی یونان است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و بر دامنه کوه پارناسوس بنا شده است. این شهر زیبا و حیرت انگیز مشرف به دره ای است که برای یونانی ها مکانی مقدس به شمار می رود و بسیاری از گردشگران نیز برای پرستش آپولو یا همان خدای نور، نبوت، موسیقی و شفا به این شهر می آیند و دعا می خوانند.

در این شهر  معابد، سالن تئاتر و استادیومی وجود دارد که از جاذبه های آن محسوب می شود. همچنین موزه باستانی دلفی یکی از مکان های دیدنی شهر است که می توانید یافته های باستانی این مناطق را در آن مشاهده نمایید. این شهر در حدود 200 کیلومتری آتن واقع شده است.

شهر ریتیمنو – Rethymno

ریتیمنو یک شهر قدیمی ونیزی است که به‌ عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی یونان شناخته می‌شود. این شهر قدیمی بر روی شن و ماسه در امتداد خط ساحلی شمال ساخته شده است. ساختمان‌های خیره‌کننده و معماری‌های باستانی قرن شانزدهم بازتابی از سبک‌های اروپایی و موریایی در این شهر است.

بخش قدیمی ریتیمنو، صومعه Fortezza، صومعه Preveli، ساخته‌های چوبی در موزه مجسمه‌های چوبی، موزه نظامی ریتیمنو، چشمه Rimondi و کلیسای سنت آنتونی جورج، از جاذبه‌هایی خاص در شهر قدیمی و جذاب ریتیمنو هستند.

جاهای دیدنی یونان
جاهای دیدنی یونان

منطقه متوئورا – Meteora

منطقه متوئورا با صومعه های خود معروف است. متوئورا به معنای معلق در هواست. به دلیل وجود صومعه‌های بالای تپه‌ها که حالت معلقی دارند، نام این شهر را متوئورا گذاشته‌اند. قدمت برخی از صومعه‌های متوئورا به اوایل قرن ۱۴ باز می‌گردد. مسیر رسیدن به صومعه‌ها، این شهر را به یکی از مکان های دیدنی معروف یونان تبدیل کرده است.

صومعه Trinity Holy، صومعه Meteoron، صومعه Varlaam، Agios Stefanos، صومعه روسسانو و صومعه Megalo Meteoro، کوهنوردی در Kalambáka، روستای Kastraki و غار Prehistoric Theopetra از جاهای دیدنی متوئورا می باشد.

منطقه تسلیوی – (Planos) Tsilivi

تسلیوی دهکده ای توریستی با سواحل بی نظیر در یونان است که مکانی مناسب برای آشنایی با تاریخ یونان نیز می باشد. این منطقه با داشتن تعداد زیادی تاکستان و باغ‌های زیتون از جاهای دیدنی یونان و مقصد عالی برای تعطیلات، گشت و گذار، پاراگلایدرینگ، آفتاب گرفتن و خوردن غذاهای خوشمزه است.

دوچرخه‌سواری و تفریحات آبی در پارک آبی تسلیوی، گلف در Fantasy Mini Golf، استودیوی هنر سرامیکی Adamieion، تور قایق‌سواری به Gorge، بازی بولینگ در Bowl’m Over و اسب‌سواری در مرکز سوارکاری Athina & Dennis،  ورزش‌های آبی در سواحل Belussi و Bouka Gaidaros از تفریحات تسلیوی است.

جاهای دیدنی یونان
جاهای دیدنی یونان

آپوکوروناس – Apokoronas

آپوکوروناس منطقه ای با فضاهای سرسبز و سواحل زلال و کم عمق و از دیدنی های جذاب یونان است. منطقه آپوکوروناس در گوشه شمال شرقی یونان و در پای کوه‌های سفید یکی از سبزترین مناطق کریت است که دیدنی‌های جالب توجهی از قبیل دریاچه کورناس، دریاچه آب شیرین جزیره، روستاهای زیبا و استراحتگاه‌های کوچک ساحلی دارد.

سواحل آپوکوروناس کم عمق هستند و برای شناگران حرفه ای مناسب نیست. اما کاملا مناسب برای کودکان و افرادی است که شنا بلد نیستند. دریاچه Kournas، سواحل کالواکی (Kalivaki)،  کلیسای Agios Nikolaos، مرکز سلامتی و ماساژ در Georgioupolis، ساحل Ombros Gialos، موزه فولکلور و غار مرموز Samonas از جاهای دیدنی آپوکوروناس هستند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨