جاهای دیدنی سانتورینی
جاهای دیدنی سانتورینی

دیدنی های جزیره سانتورینی ، یونان | Santorini Island

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی سانتورینی

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی سانتورینی آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید .

دیدنی های جزیره سانتورینی | یونان

سانتورینی رمانتیک ترین جزیره یونان واقع در سواحل غرب یونان مشرف به دریا، یکی از چشمگیر ترین جزایر یونانی، به خاطر شهرهای صخره ای فیرا و اویا معروف است. فیرا و اویا ، از محبوب ترین جاذبه های گردشگری یونان برای ماه عسل می باشند و از خانه ها و هتل بوتیک های مکعبی شکل سفید ساخته شده اند. از تفریحات جزیره سانتورینی “Santorini Island” میتوان به شنا در سواحل شنی آتشفشان سیاه در جنوب و سواحل شرق، بازدید از مکان تاریخی آکروتیری، اشاره کرد. این جزیره دارای فرودگاه، کشتی و قایق های دو بدنه از بندر آتن می باشد.

جاهای دیدنی سانتورینی
جاهای دیدنی سانتورینی

جزیره سنتورینی یکی از جزایر دیدنی یونان با مناظر زیبا و صخره های رنگارنگ در کنار دریای اژه مثل یک کیک بزرگ لایه لایه می باشد! سانتورینی در تمام فصول سال گردشگران تور یونان را به خود جذب می کند. سانتورینی یکی از جزایر آتشفشانی مجموعه کیکلادز می باشد که بین جزایر لوس و آنافی واقع شده است. تنها آتشفشانی که دهانه آن در دریاست. جزیره سانتورینی به خاطر نمای چشمگیر، غروب خیره کننده شهر اویا، شهر تیرا و آتشفشانهای فعال به شهرت رسیده است.

جاهای دیدنی سانتورینی
جاهای دیدنی سانتورینی

ساحل کاماری

«ساحل کاماری» (Kamari Beach) در نزدیکی ثرا، یکی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌های ساحلی سانتورینی است که موفق به دریافت گواهینامه پرچم آبی شده است. این ساحل در کنار ماسه‌های سیاه آتشفشانی خود، امکاناتی مانند تخت آفتابگیر، چتر، دوش و همچنین تفریحاتی مانند قایق سرعتی و اسکوبا دایوینگ را برای گردشگران فراهم می‌کند. جالب است بدانید در سال ۲۰۰۲ جایگاه مقدسی که به آکیلیس، قهرمان اسطوره‌ای یونان، تقدیم شده بود، در این ساحل کشف شد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی سانتورینی
جاهای دیدنی سانتورینی

موزه ما قبل تاریخ ثرا (Museum of Prehistoric Thira)

موزه‌ی ما قبل تاریخی ثرا، میزبان مجموعه‌ی عظیمی از مکشوفاتی است که در خرابه‌های آکروتیری پیدا شده‌اند. تعداد زیادی گلدان و سفالیه، اسلحه، ایزار قدیمی، سرامیک، نقاشی و مجسمه برای تماشا در این مکان وجود دارد، اما برجسته‌ترین جذابیت موزه را باید نقاشی‌های آبرنگی میمون‌های آبی قلمداد کرد. شاید برایتان جالب باشد که هیچ گونه مدرک دال بر اینکه میمون‌ها در این جزیره زندگی می‌کرده‌اند وجود ندارد. اگر به تاریخ و آثار هنری علاقمند هستید، به هیچ وجه بازدید از این موزه را از دست ندهید.

جاهای دیدنی سانتورینی
جاهای دیدنی سانتورینی

کلیسا جامع ارتدکس

«کلیسای جامع ارتدکس» (Orthodox Metropolitan Cathedral) از جاذبه‌های دیدنی سانتورینی به شمار می‌آید که در سال ۱۸۲۷ ساخته شد. البته بعد از زلزله‌ی سال ۱۹۵۶ دوباره آن را بنا کردند. طاق‌ها، گنبد و مناره زیبای کلیسا خیره‌کننده هستند و فرسکوهای حیرت‌انگیز هنرمند بومی، «کریستوفوروس آسیمیس» (Christoforos Assimis) در کلیسا به چشم می‌خورند. کلیسا با قرار گرفتن بر بلندی صخره‌ها نمایی دیدنی از شهر به شما ارزانی می‌دارد.

جاهای دیدنی سانتورینی
جاهای دیدنی سانتورینی

فانوس دریایی آکروتیری (Akrotiri Lighthouse)

واقع در دماغه‌ی جنوبی سانتورینی و نزدیک به خرابه‌های آکروتیری می‌توانید یک فانوس دریایی زیبا مشاهده کنید. این فانوس مورد استفاده‌ی نیروی دریایی یونان قرار می‌گیرد. این موضوع بدین معنی است که شما حق ورود به آن را ندارید. اما این دلیل نمی‌شود تا از تماشای آن و فرصت گرفتن عکس‌های یادگاری چشم پوشی کنیم.

جاهای دیدنی سانتورینی
جاهای دیدنی سانتورینی

عمارت آرگیروس سانتورینی

«عمارت آرگیروس» (Argyros Mansion) را جورج آرگیروس از ثروتمندان این منطقه در سال ۱۸۸۸ بنا کرد و امروزه چهارمین نسل از این خانواده مالک آن هستند. معماری نئوکلاسیک این معارت با تزئینات باواریایی به همراه سبک مد روز آن دوره، این عمارت را چشمگیر ساخته است. این خانه برای بازدید عموم آزاد است و تورهای راهنمای فردی یا گروهی برای گشتن در آن وجود دارد. از اتاق نشیمن با مبلمان سبک اتریشی تا اتاق غذاخوری با میز ونیزی ۱۸ نفره، همه چیز در این عمارت مجلل و دلفریب دیده می‌شود. همچنین موزه‌ای در طبقه اول برای تماشای آثار تاریخی یونانی و نقاشی‌هایی از قرن نوزدهم وجود دارد.

جاهای دیدنی سانتورینی
جاهای دیدنی سانتورینی

غواصی با تجهیزات (Scuba Dive)

اگر برای بازدید از لاشه‌های کشتی از بندر بازدید کردید، پیشنهاد می‌کنیم حتما غواصی با تجهیزات را در این ناحیه امتحان کنید. می‌توانید تا عمق ۱۴ متری آب را جستجو کنید و کشتی‌های باستانی یونانی را در کف آب تماشا کنید. البته دید زیر آب در این منطقه چندان خوب نیست  و ممکن است نتوانید ماهی‌ها را به خوبی ببینید، اما با این وجود تماشای لاشه‌ی کشتی‌ها هم ارزش زیادی دارد.

جاهای دیدنی سانتورینی
جاهای دیدنی سانتورینی

فیرا (Firá)

نوبتی هم که باشد نوبت پایتخت سانتورینی است. فیرا یا ثرا در واقع مجموعه‌ای از خانه‌های مکعبی سفیدکاری شده و تراس‌های زیبا، کوچه‌های مارپیچ، میدان‌های کوچک و کلیساهای گنبد آبی در روی صخره‌های ۳۰۰ متری بر بالای کالدرا است که نباید بازدید از آن را از دست داد. به طور کلی مردم این ناحیه از طریق گردشگری گذران زندگی می‌کنند. از همین رو بسیاری از ساختمان‌های آن به هتل‌های کوچک، آپارتمان‌، رستوران، کافه، فروشگاه سوغاتی و جواهرفروشی تبدیل شده‌اند.

جاهای دیدنی سانتورینی
جاهای دیدنی سانتورینی



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)