رستوران های آتن
رستوران های آتن

بهترین رستوران های آتن ، یونان | Athens

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

رستوران های آتن

در این مقاله از وب سایت تاپ توریست شما را با بهترین رستوران های آتن پایتخت زیبای یونان آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

تاریخ آتن و معماری باستانی الهام بخش آن هر ساله انبوهی از بازدیدکنندگان را به خود جذب میکند، و رستورانهای این شهر نیز با صحنه ی شلوغ ورود مهمانان آتن روبرو میشوند. آشپزی در آتن فراتر از مرزهای غذاهای یونانی رفته و غذاهای بین المللی را نیز در بر میگیرد. خوردن غذاهای خوشمزه، با دیدگاه هایی از آکروپلیس ستودنی است. آتن دارای طیف وسیعی از غذاهای خوشمزه می باشد از غذاهای محلی سنتی تا انواع غذاهای بین المللی. در غذاهای یونانی از روغن زیتون استفاده می شود که باعث می شود عمر طولانی داشته باشند . سبزیجات تازه، پنیر فتا، ماهی و میگو بخش اصلی رژیم غذایی یونانی ها است که سالم ترین غذا را در سراسر دنیا دارند.

رستوران اسپاندی (Spondi)

این رستوران به لطف دو ستاره‌ی میشلنی که دارد، به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های آتن تبدیل شده و در سراسر دنیا مشهور است. این رستوران در نزدیکی اولین ورزشگاه المپیک مدرن یعنی استادیوم Panathinaiko قرار دارد و از نظر تنوع و کیفیت غذاها و نحوه‌ی سرویس‌دهی و پذیرایی، جزو بهترین رستوران‌های یونان است. سرآشپز رستوران، منویی تدارک دیده که متناسب با فصل تغییر می‌کند و ترکیبی از غذاهای خلاقانه است.

هر غذا، مانند یک اثر هنری است و ترکیبی بدیع از طعم‌ها و رنگ‌ها را در مقابل‌تان به تصویر می‌کشد. در طبقه‌ی اول، در صورت تقاضا، محوطه‌ی خصوصی وجود دارد. این رستوران در سال ۲۰۱۷ در فهرست ۱۰۰ رستوران برتر دنیا به انتخاب الیت تراولر (Elite Traveler) قرار گرفته است.در منوی این رستوران غذاهای مدرن فرانسوی با تغییرات یونانی را مشاهده خواهید کرد. این رستوران دومین ستاره‌ی میشلن خود را در سال ۲۰۰۸ دریافت کرده است. ساختمان سه طبقه‌ی رستوران، معماری نئوکلاسیک دارد و منوی آن بسیار متنوع و شامل انواع پیش‌غذا، غذای اصلی و دسرهای لذیذ است. طعم و عطر غذای این رستوران، افسانه‌ای و البته قیمت آن هم بسیار بالا است. اما بنای ساختمان به تنهایی با بازسازی‌های خلاقانه‌اش ارزش دیدن دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


رستوران های آتن
رستوران های آتن

رستوران Funky Gourmet

اینجا رستورانی معمولی نیست. صاحبانش اعتقاد دارند که تهیه و سِرو غذا باید با خلاقیت و جذابیت همراه باشد. «ما غذاهای اصیل یونانی را بازآفرینی می‌کنیم تا تجربه‌ی هیجان‌انگیزی به مشتریان‌مان بدهیم.» سرآشپزهای این رستوران تبحر خاصی در ترکیب طعم‌های مختلف و ارائه‌ی شکل جدیدی از غذا دارند.
Funky Gourmet در قلب شهر آتن و منطقه‌ی Keramikos قرار گرفته و طراحی داخلی فوق‌العاده‌ زیبایی دارد. آن‌ها از سال 2009 کارشان را شروع کردند و تا الان چندین جایزه‌ی بین‌المللی مثل Michelin Starرا برده‌اند؛ جایزه‌ای که به بهترین رستوران‌های سراسر دنیا تعلق می‌گیرد.

رستوران های آتن
رستوران های آتن

رستوران کوهیلیا (Kohylia) 

رستوران Kohyliaجزء یکی از بهترین رستوران های کشور یونان به حساب می آید. برای آن که تجربه‌ ای بی ‌نظیر در این رستوران داشته باشید، موقع غروب آفتاب به آن سر بزنید زمانی که خورشید در پهنه‌ دریای اژه غروب می‌ کند. شاید جالب باشد که بدانید این رستوران در زمان غروب آفتاب، به رمانتیک ‌ترین رستوران آتن تبدیل می‌ شود و منظره‌ غروب آفتاب در دریا، یکی از زیبا ترین مناظری است که در یونان می ‌توانید نظاره ‌گر آن باشید. نکته دیگری که لازم به ذکر است، منوی رستوران بسیار متنوع می باشد و هر غذایی که در آن مشاهده می کنید، عطر و رنگ متمایز و لذت‌بخشی دارد. هر غذایی که سفارش دهید با نهایت دقت و مهارت تهیه و تزیین می ‌شود.

رستوران های آتن
رستوران های آتن

رستوران وارولکو (Varoulko)

رستوران Varoulko جزء یکی از بهترین رستوران های کشور یونان به حساب می آید. در رستوران وارولکو تنها غذا های دریایی سرو می شود و به همین خاطر این رستوران به ‌عنوان بهترین رستوران غذای دریایی در یونان شهرت یافته است. دلیل این شهرت این است که سرآشپز این رستوران منوی آن را دائما با توجه به تازه ‌ترین محصولاتی که از بازارهای محلی تهیه می ‌شود، تغییر می‌ دهد. در نتیجه منوی این رستوران با توجه به صید روز و محصولات موجود دائما متغیر است و هر روز می ‌توانید غذای جدیدی در آن امتحان کنید. پیشنهاد می شود حتما به این رستوران سری بزنید و از میل کردن غذا در این مکان نهایت لذت را ببرید.

رستوران های آتن
رستوران های آتن

رستوران Estiatorio Milos

یک رستوران بین المللی که نه فقط در آتن بلکه در کشورهای دیگر هم شعبه دارد. پیشنهاد می کنیم که غذاهای دریایی این رستوران را حتما امتحان کنید چون معمولا تمامی ماهی هایش توسط افراد محلی و در همان روز صید شده و کاملا تازه است. با اینکه غذاها ساده هستند اما چنان طعم خوشمزه ای دارند که مزه شان تا مدت ها به یادتان می ماند. اگر رستوران های دنج تر را بیشتر می پسندید یک سالن غذاخوری خصوصی هست که می توانید به آنجا بورید.. شخصیت های معروف زیادی در سفر به آتن به این رستوران رفته اند و این به خوبی نشان از معروفیت آن دارد.

رستوران های آتن
رستوران های آتن

رستوران دافنه (Daphne’s)

اگر یک رستوران سنتی با حال و هوای خاص و متفاوت را ترجیح می دهید به منطقه ی تاریخی پلاکا بروید. رستوران در یک خانه ی قدیمی متعلق به ۲۰۰ سال پیش قرار گرفته و در و دیوارهایش با نقاشی های زیبا تزئین شده است. علاوه بر این، یک فضای باز هم دارد که می توانید تابستان ها برای صرف غذا در این قسمت بنشینید. با باز کردن منو چشمتان به غذاهای منحصربفردی می افتد که در رستوران های دیگر پیدا نمی شوند و فقط مخصوص همین رستوران اند.

رستوران های آتن
رستوران های آتن

رستوران پاپاداکیس (Papadakis)

این رستوران در دامنه‌ی کوه Lycabettus قرار دارد و تازه‌ترین و لذیذترین غذاهای دریایی را سرو می‌کند. فضای داخلی رستوران طراحی ساده‌ای دارد و با کف‌پوش‌های چوبی تیره، پنجره‌های بزرگ رو به خیابان و رومیزی‌های سفید با گلدان‌های پر از گل، تزیین شده است. تعدادی صندلی در فضای باز رستوران قرار دارد که فرصتی عالی برای تماشای محیط اطراف است. محبوب‌ترین غذای منوی رستوران، ماهی کبابی با سس مخصوص لیمویی است.

رستوران های آتن
رستوران های آتن

مقالات بیشتر بخوانید :




 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)