راهنمای سفر به بالی

راهنمای سفر به بالی ، اندونزی | Bali

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

راهنمای سفر به بالی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره راهنمای سفر به بالی خواهیم گفت. برای آشنایی با نکات مورد نیاز در سفر به بالی در ادامه با ما باشید.

بالی (Bali) جزیره‌ای است واقع در کشور اندونزی که از مراکز گردشگری مهم جهان به‌شمار می‌رود. بالی جزیره خدایان، جزیره کوچکی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان و بزرگترین کشور مسلمان جهان یعنی کشور اندونزی است. این جزیره دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم پیوند داده است و در نتیجه این وصلت خود از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردارگردیده است و مثل بسیاری از جزایر دیگر اندونزی، دنیای مخصوص به خودش را دارد. دنیایی که نام این جزیره را در فهرست برترین مقاصد گردشگری جهان قرار داده است.

این جزیره جمعیتی بیش از سه میلیون نفر داشته که قریب به اتفاق ساکنان آن اهل اندونزی هستند اما در سالهای اخیر به دلیل رشد فراوان صنعت توریست بسیاری از استرالیا و اروپا هم به این جزیره مهاجرت نموده و در بالی کار و زندگی می‌کنند. به گفته بسیاری گردشگران این جزیره به بهشت طبیعت گردان معروف است. اگر برنامه سفر به بالی را دارید ما در ادامه نکات مهم و لازم برای سفرتان را در اختیارتان میگذاریم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


راهنمای سفر به بالی

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

بالی در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +8 قرار دارد و ۴ و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

اندونزیایی

واحد پول

روپیه (IDR)

راهنمای سفر به بالی

بالی زیبا ترین و مشهورترین جزیره اندونزی است که در جنوب خط استوا بین جاوه در غرب و لومبوک در شرق قرار گرفته است. فواصل هوایی این جزیره تا جاکارتا حدود 2 ساعت و تا تهران با محاسبه توقف بین پروازی در شهرهای دوحه ، کوالالامپور ویا سنگاپور حدود 15 ساعت می باشد.

ویزای بالی

اتباع 169 کشور دنیا می توانند بدون ویزا (به مدت 30 روز) از بالی دیدن کنند در حالیکه سایر اتباع پس از ورود به این جزیره درخواست ویزا می کنند که این ویزا هم از نوع قابل تمدید است.

آب و هوای بالی

فصل بارانی بالی از ماه اکتبر تا آوریل می باشد و فصل خشک از ماه می الی سپتامبر. بهترین زمان سفر به بالی نیز در همین فصل خشک (ماه می تا سپتامبر) است.

ماه‌های ژوئن، جولای و مه بهترین ماه‌های سال از نظر آب و هوا برای سفر به بالی است. ولی با توجه به اهداف شما از سفر و جاذبه‌ها و تفریحاتی که به دنبال آن هستید، این زمان می‌تواند متغیر باشد. در فصل خشک سال یعنی از ماه مه تا اکتبر، بخش غربی شبه جزیره، بهترین امواج دنیا را برای موج‌سواری دارد.

هزینه‌های سفر

هزینه‌ی محل اقامت

مهمانخانه‌های ارزان و هاستل‌ها معمولا شبی بین ۱۲۰ هزار تا ۲۰۰ هزار روپیه هزینه دارند. بیشتر هاستل‌ها اتاق خصوصی ندارند ولی معمولا دارای وای فای و صبحانه‌ی رایگان هستند. تعدادی از گران‌ترین هتل‌های دنیا در بالی قرار دارند. هزینه‌ی اقامت در آنها شبی بیش از ۱۳ میلیون روپیه است. اگر به دنبال هتل‌های ارزان می‌گردید، باید حدودا شبی بین ۳۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار روپیه بابت اتاق دوتخته بپردازید. این هتل‌ها معمولا وای فای و صبحانه‌ی رایگان دارند.

برای هتل‌هایی که استخر دارند حداقل شبی ۵۵۰ هزار روپیه باید بپردازید. یکی دیگر از انتخاب‌هایی که برای اقامت در اختیار دارید، استفاده از وب‌سایت Airbnb است که هزینه‌ی آنها ازشبی ۱۵۰ هزار روپیه برای اتاق اشتراکی شروع می‌شود. اگر می‌خواهید یک خانه یا آپارتمان را به طور کامل کرایه کنید، قیمت‌ها از شبی ۳۵۰ هزار روپیه شروع می‌شود.

راهنمای سفر به بالی

هزینه‌ی فعالیت‌های تفریحی

بیشتر گردشگران بالی از تفریحاتی چون موج سواری، تماشای رقص‌های محلی و کوه‌نوردی لذت می برند. بیشتر این تفریحات بین ۱۳۵ هزار تا ۳۵۰ هزار روپیه هزینه دارند. هزینه‌ی کوه نوردی در کوه باتور بین ۳۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار روپیه است که به شرکتی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. غواصی، بانجی جامپینگ و چتربازی بین یک میلیون تا دو میلیون روپیه برای هر نفر هزینه دارد. تورهای همراه با راهنما به معبد مادر بین ۴۰۰ هزار تا یک میلیون روپیه قیمت دارد.

هزینه‌ی حمل و نقل عمومی

حمل و نقل عمومی در بالی و نواحی اطراف آن بسیار ارزان است. با ۶۵ هزار روپیه می‌توانید تاکسی بگیرید و مینی‌ون‌ها در سراسر بالی حدود ۲۰۰ هزار روپیه هزینه دارند. بیشتر پروازها از مبدا بالی به کشورهای آسیایی و استرالیا حدودا یک میلیون روپیه قیمت دارند. همچنین می توانید دوچرخه کرایه کنید که هزینه‌ی روزانه‌ی آن حدودا ۶۰ هزار روپیه است.

هزینه‌ی غذا

غذاهای محلی بسیار ارزان است و معمولا غذاهای خیابانی کمتر از ۱۰ هزار روپیه قیمت دارند. یک وعده غذای اصلی حدود ۱۵ هزار روپیه است. غذاهای غربی کمی گران‌تر است اما با هم مقرون‌به‌صرفه است و حدود ۱۲۵ هزار روپیه قیمت دارد. فست فودها حدودا ۶۰ هزار روپیه تمام می‌شوند. یک بطری آب کمتر از ۵ هزار روپیه قیمت دارد. اگر تصمیم دارید که خودتان آشپزی کنید، هزینه‌ی خرید مواد غذایی مورد نیاز برای یک هفته بین ۲۷۵ هزار تا ۴۰۰ هزار روپیه است. سعی کنید مواد غذایی محلی بخرید چون محصولات غذایی وارداتی قیمت‌های بالایی دارند.

راهنمای سفر به بالی

حمل و نقل در بالی

برای رانندگی و کرایه ماشین یا موتورسیکلت در بالی نیاز به گواهینامه بین المللی دارید. تاکسی های بلو برد (پرنده آبی) در بالی بسیار شناخته شده و قابل اطمینان هستند و همه آنها دارای تاکسی متر می باشند. در بالی ترافیک به شدت فشرده است و اگر لازم است در زمان مشخص، جایی باشید باید خیلی زودتر از زمان مقرر حرکت کنید.

بموس ها تاکسی های مینی ون عمومی برای اهالی محلی جزیره بالی و برای رفت و آمد های کوتاه شهری هستند. می توانید با یکی از مینی ون ها به مقصد مورد نظر بروید. کرایه ها ثابت نیستند ولی نسبتا ارزان اند.

استفاده از سرویس اوبر ارزان‌تر از تاکسی تمام می‌شود. بهترین انتخاب وقتی نمی‌خواهید منتظر اتوبوس بمانید یا هزینه‌های زیاد تاکسی را بپردازید، استفاده از خدمات اوبر است. (اوبر، تاکسی آنلاین بین المللی است).

مسائل مالی در بالی

واحد پول بالی، روپیه اندونزی (IDR) می باشد. در بالی می توانید از خود پرداز ها مبلغ 50000 تا 100000 IDRبرداشت داشته باشید. هزینه یا اجرت برداشت از کارت های خارجی مثل مستر کارت و ویزا متغییر بوده و می تواند بالا باشد. مراقب متلقب ها باشید و یادتان باشد پول و کارت تان را بعد از هر معامله  بردارید.

حتما دقت کنید که پولتان را در زمان تعویض آن با صراف های کنار خیابان چک کنید، حتی اگر مجوز داشته باشند؛ کلاهبرداری در این زمینه در بالی، زیاد است. سعی کنید کار Exchange را در مکان های مطمئن و رسمی انجام دهید. معمولا آنهاییکه یک دکه کوچک دارند با دریافت نرخ خیلی بالایی از شما، دلار یا یورو را تعویض می کنند.

راهنمای سفر به بالی

آداب و رسوم

در بازدید از معابد سرپوشیده بالی حتما لباس بپوشید. به دور کمر پارچه ببندید و ارسی بپوشید. بازدید از معابد کلا آزاد است البته نگهبانانی هستند که به توریست ها جعبه کمک های مالی را نشان می دهند. توجه نمایید که همیشه از دست راست خود برای اشاره کردن استفاده کنید و هیچ وقت با دست چپ یا پا اشاره نکنید.

چند نکته مهم ؛

  • در روز سال نوی ساکا هیچ سفری انجام نمی شود (این تاریخ معمولا مصادف با مارس است و تاریخ های خاص هر سال فرق می کنند چون بر اساس تقویم قمری هستند).
  • در بازار های سنتی و هنری بالی خیلی چانه بزیند و با این کار می بینید که گاها فروشنده تخفیف زیادی را به شما می دهد. البته در مراکز خرید این روش کار ساز نیست.
  • انعام دادن در بالی به این خاطر که به هزینه ها و فاکتور ها 10% درصد مالیات دولت اضافه می شود ، اجباری نیست.
  • در بالی می توانید سیم کارت را به راحتی از فروشگاهها و کیوسک ها تهیه کنید. اکثر اینترنت های همراه با این سیم کارت ها قابل دسترسی هستند. قبل از خرید سیم کارت مشخص کنید که به گوشی شما سیمکارت با چه ابعادی می خورد.
  • آب شیر یا لوله کشی در بالی قابل آشامیدن نیست. یخ هایی که در کافه ها ، هتل ها و رستوران های معتبر سرو می شوند، مشکلی ندارند.
  • با رعایت نکات ایمنی و داشتن لوازم جانبی از جنگل های میمون (مانکی فارست) دیدن کنید. به میمون ها غذا ندهید یا به آنها نزدیک نشوید، آنها حیوان خانگی نیستند.
  • مجازات حمل مواد مخدر در بالی اعدام است؛ آن را جدی بگیرید.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل اضطراری در بالی، شماره 110 را برای خبر کردن پلیس و شماره 118 را برای آمبولانس، بگیرید.
راهنمای سفر به بالی
راهنمای سفر به بالی



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨