بهترین جاذبه های گردشگری بالی ، اندونزی | Bali

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی بالی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی بالی خواهیم گفت. برای آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری بالی در ادامه با ما باشید.

بالی (Bali) جزیره‌ای است واقع در کشور اندونزی که از مراکز گردشگری مهم جهان به‌شمار می‌رود. بالی جزیره خدایان، جزیره کوچکی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان و بزرگترین کشور مسلمان جهان یعنی کشور اندونزی است.

این جزیره دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم پیوند داده است و در نتیجه این وصلت خود از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردارگردیده است و مثل بسیاری از جزایر دیگر اندونزی، دنیای مخصوص به خودش را دارد. دنیایی که نام این جزیره را در فهرست برترین مقاصد گردشگری جهان قرار داده است. در ادامه بهترین مناطق دیدنی و تفریحی بالی را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پارک آبی واتربوم – ‏Waterbom Bali

این پارک آبی با مساحتی بالغ بر 3.8 هکتار در زمین های سرسبز استوایی بنا گردیده است و می توانید ساعت ها در آن ‏به انواع بازی های آبی مشغول باشید و لحظات زیبایی رو در کنار تفریحات آن تجربه کنید. این پارک آبی به داشتن سر ‏سره های آبی منحصر بفردش شهره ی عام و خاص می باشد و با بالاترین استاندارد ایمنی بین المللی آماده خدمت ‏رسانی به مشتریانش می باشد. همچنین لازم به ذکر است که این پارک آبی به عنوان بهترین پارک آبی آسیا در سال ‏‏2015 و سومین پارک آبی دنیا در همین سال توسط سایت تریپ ادوایزر انتخاب شده است. ‏

جاهای دیدنی بالی

ساحل سانور – Sanur Beach

ساحل سانور (Sanur Beach) در دهکده‌ی دِنپاسار (Denpasar) در جنوب‌شرقی بالی قرار دارد. ساحل آرام سانور(Sanur) یکی از مشهورترین مقاصد در بین جاذبه‌های گردشگری بالی برای بازدیدکنندگان سن بالاست. به خاطر همین به ساحل خر‌و‌پف (Snore Beach) معروف شده است. گرچه این اسم خیلی هم به این‌جا نمی‌آید. اگر بخواهیم روراست باشیم، این‌جا یکی از جالب‌ترین ساحل‌های بالی است.

ساحل کوتا بالی –  Kuta Beach

این ساحل بسیار شلوغ است. علاوه بر جمعیت گردشگران، فروشنده‌های دوره‌گرد که اصرار به فروش محصولات خود دارند، در گوشه و کنار به چشم می‌خورند اما با همه‌ی این حرف‌ها، این ساحل و سواحل سمینیاک و لژیان، از مشهورترین سواحل بالی هستند و برای موج‌سواران مبتدی بسیار مناسب‌اند. می‌توانید در کلاس‌های موج‌سواری شرکت کنید و وسایلی مثل وسایل موج سواری یا تخت‌های ساحلی را از همان‌جا کرایه کنید.

کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در این ساحل وجود دارد. فروشنده‌های ساحلی، بهترین نوشیدنی‌های استوایی را می‌فروشند. البته سواحل خلوت‌تری هم در بالی پیدا می‌شوند ولی هر کدام از ساحل‌ها چه شلوغ چه خلوت، حال و هوای خاص خودشان را دارند.

جاهای دیدنی بالی

جزیره نوسا – Nusa Lembongan

نوسا لِمبونگن (Nusa Lembongan)، جزیره‌ی کوچکی در بین سواحل جنوب‌شرقی جزیره‌ی اصلی بالی است. آنقدر کوچک است که برای گردش در آن سه تا چهار ساعت بیش‌تر زمان لازم ندارید. نوسا لمبونگن یکی از مقاصد معروف در بین جاهای دیدنی بالی است که می‌توان آن را برای یک روز برنامه‌ریزی کرد. سواحل جزیره، بیش‌تر گردشگران را به خود جذب می‌کنند.

جاهای دیدنی بالی

سمینیاک – Seminyak

سمینیاک (Seminyak) در جنوب‌غربی جزیره قرار دارد و یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی بالی است. سمینیاک، یک شهر کوچک است که از رشد شهر کوتا پدید آمده است. با این‌که سمینیاک بسیار به کوتا نزدیک است، اما یکی از خاص‌ترین‌ها در بین جاذبه‌های گردشگری بالی است و یک تعطیلات عالی برای شما رقم می‌زند. بوتیک‌های درجه‌یک،و رستوران‌های لوکس و هتل‌های ۵ ستاره، توریست‌ها را حسابی به خرج می‌اندازد. پس اگر می‌خواهید سفری کم‌خرج‌تر داشته باشید نباید خیلی این‌جا بمانید.

جاهای دیدنی بالی

معبد پورا لوهور اولاووتا – Pura Luhur Uluwatu

شبه‌جزیره‌ی بوکیت (Bukit Peninsula) در نوار جنوبی بالی، خانه‌ی پورا لوهور اولاووتا (Pura Luhur Uluwatu)، یکی از ۹ معبد هندوی مشهور جزیره است. این معبد در قرن ۱۱‌ام درست شده است و در لبه‌ی یک صخره‌ی بلند بالای دریا قرار دارد. پس می‌شود تصور کرد که چقدر دیدن چنین جایی ضروری است. چیزی نیست که هر جایی بتوان آن را پیدا کرد.

معبد مادر یا بساکیه – Besakih Temple

معبد مادر یا بساکیه (Besakih Temple) یکی دیگر از معابد بالی است که قدمت آن به بیش از هزار سال پیش بر می‌گردد. از آنجا که معبد مادر در کنار کوه آگونگ قرار دارد بیشتر گردشگران در سفر به بالی از آن دیدن می‌کنند.

بهترین زمان بازدید از معبد مادر از صبح زود و یا هنگام غروب آفتاب است همچنین اگر خوش شانس باشید می‌توانید جشن‌های مذهبی هندوها را از نزدیک مشاهده کنید. سالانه بیش از 70 جشن مخصوص آیین هندو در معبد مادر بالی برگزار می شود بنابراین جزو شلوغ‌ترین معبدهای هندو اندونزی قرار دارد.

جاهای دیدنی بالی

معبد اولون دانو براتان – Pura Bratan

در پایین‌ترین قسمت جزیره بالی یعنی در جنوب آن یک معبد معروف و فوق العاده زیبا وجود دارد. این معبد در جزیره باراتان بالی قرار دارد و یکی از معابد بزرگ مذهب هندو در کشور اندونزی محسوب می‌شود. اگر کمی جستجو کنید عکس های فراوانی از معبد اولون دانو یا پورا براتان (Pura Bratan) خواهید دید. این معبد در وسط جزیره و بر روری صخره‌ی مرجانیِ سیاه رنگ ساخته شده است.

از داخل معبد می‌توانید نمایی بسیار چشم نواز از اقیانوس هند را ببینید. در اطراف و درون معبد نیز میمون‌های بسیاری زندگی می‌کنند که برای بعضی از گردشگران جذاب و برای دسته‌ای دیگر آزار دهنده هستند. از تفریحات اطراف کنار معبد می‌توانیم به قایق های تفریحی، قایق‌های پدالی، نقاشی از چهره گردشگران اشاره کنیم. همچنین در اطراف معبد پارک و رستوران های مختلفی وجود دارد.

معبد تاناه لوت بالی – ‏Tanah Lot ‏‏ ‏‎

این معبد نیز یکی از معابد بسیار مهم بالی می باشد و همه ساله گردشگران زیادی را به این مکان جذب می کند. این ‏مکان بدلیل قرار گرفتن در ساحل، موقعیت خاص برای لذت بردن از طبیعت و غروب خورشید است. این معبد جز ‏مکان هایی هست که نباید در سفر به بالی، بازدید از آن را از دست داد. این معبد در 20 کیلومتر شمال غربی ساحل کوتا ‏در محدوده روستای ‏Beraban ‎‏ از توابع ‏Tabanan‏ واقع شده است و در ساحل آن، فروشگاه ها، رستوران ها و ‏انواع نمایش و … موجود است.

در داستان این معبد آمده است که کشیشی به نام ‏Nirartha ‎‏ در سال 1489در سفری ‏که برای گسترش دین هندو به این منطقه داشته است، در این مکان استراحت کرده و آنجا را مکانی مناسب برای ‏پرستش خدای دریا عنوان کرده است. بازدید از این معبد در صورتی میسر است که دریا در حالت مد بوده و شما قادر ‏به عبور از راهی که به آن منتهی می گردد باشید‎.‎‏ ‏

جاهای دیدنی بالی

کوه باتور – Mount Batur

با اینکه این‌جا بلندترین نقطه در بالی نیست، اما کوه باتور (Mount Batur) یکی از دراماتیک‌ترین منظره‌های جزیره را دارد. این کوه در شمال‌شرقی بالی قرار دارد و با ارتفاع ۱۷۱۷ متری یک آتشفشان نیمه فعال است که ۴ دهانه دارد. یک دریاچه در محدوده‌ی کوه هست و چند دهکده هم در اطراف آن هستند. بالارفتن از باتور، برای دیدن طلوع آفتاب، که برای همه جذاب است،خیلی سخت نیست.

منطقه‌ی اُبود بالی – Ubud

اُبود، که در لیست جاذبه‌های گردشگری بالی بسیار مهم است در میان کشتزارهای برنج مطبق، در کوهپایه‌ی کوه‌های مرکزی بالی قرار دارد. اُبود قلب فرهنگی جزیره محسوب می‌شود و خانه‌ی مهم‌ترین موزه‌های جزیره است که از از آن جمله می‌توان به موزه هنر نِکا (Neka) با کلکسیون بسیارگران نقاشی‌های بالینز، اشاره کرد. موسیقی و رقص هر روز در شهر جریان دارد و گالری‌های بسیار زیادی برای گردش و تماشا پیدا می‌کنید.

جاهای دیدنی بالی

جنگل میمون اوبود

پناهگاه و منطقه حفاظت شده میمون مقدس (Sacred Monkey Forest Sanctuary) یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری بالی می‌باشد. در این منطقه امکانات خوبی برای زندگی میمون ها فراهم است!! انواع مواد غذایی، اسباب بازی و امکانات درمانی برای میمون های مقدس وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اگر به میمون ها علاقه ندارید اصلا سراغ این منطقه حفاظت شده نروید، اما این منطقه برای یکبار بازدید جای خوبی است.

مرکز هنر اوبود بالی

مرکز هنر اوبود که به زبان محلی ‏Pasar Seni Ubud‎‏ نامیده میشود، روبروی کاخ ‏Puri Saren Royal ‎‏ قرار ‏گرفته است. در این مرکز می توانید روسری و شال های پشمی، پیراهن و تی شرت های زیبا، صنایع دستی و … تهیه ‏کنید و به عنوان سوغاتی بخرید. اکثر این کالا ها در روستاهای اطراف این منطقه از قبیل ‏Pengosekan، ، ‏Tegallalang، ‏Payangan ‎‏ و ‏Peliatan ‎‏ تولید می شوند. و در نهایت اینکه این مکان بهترین نقطه برای خرید ‏سوغاتی در بالی محسوب می شود.‏

جاهای دیدنی بالی

سافاری پارک فیل ها‎

پارک زیبای فیل ها یکی از جاهای دیدنی بالی در منطقه ‏Desa Taro‎‏ در شمال ‏Ubud ‎ می باشد. این پارک این امکان را برای ‏شما فراهم می سازد تا ارتباط نزدیکی با فیل ها برقرار کرده و با دنیای آنها آشنا شوید. همچنین امکان سافاری رفتن با ‏فیل ها برای بازدیدکنندگان فراهم است و می توانید از نقاط مختلف پارک با فیل ها دیدن کنید.

این پارک امکاناتی از ‏قبیل پذیرش و راهنما، اسپا، یک موزه ی کامل، با گنجینه ایی بزرگ از بقایای ماموت های بزرگ که در جنوب شرق آسیا ‏واقع است. لازم به ذکر است که تمامی فیل های این پارک از فیل های در حال انقراض در سوماترا می باشند که در ‏این مکان از انقراض آنها جلوگیری شده است و توانسته اند با این مسئله مقابله نمایند. پارک هر 7 روز هفته از ساعت 8 ‏صبح الی 6 عصر باز می باشد. ‏ ‏‏

باغ وحش بالی و ‏Treewalks‎

در بازدید از باغ وحش بالی می توانید از انواع تفریحات هیجان انگیز بهره ببرید. بالا رفتن از درخت با تکنیک های ‏خاص، ورزش و تفریحات سخت و نفس گیر، برای هر فردی در باغ وحش بالی در منطقه ‏Singapadu ‎‏ جذاب ‏خواهد بود. تفریح ‏Treewalks ‎ترکیبی از 30 فعالیت مختلف از جمله زیپ لاین و … برای بزرگسالان و بچه هاست.

جاهای دیدنی بالی

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨