Ministry of Foreign Affairs and Freedom Bridge, part of the project called Skopje 2014 in Skopje, Macedonia

آشنایی با دیدنی های اسکوپیه ، پایتخت کشور مقدونیه

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی اسکوپیه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست در مورد جاهای دیدنی اسکوپیه خواهیم گفت. برای آشنایی با پایتخت زیبای کشور مقدونیه با ما همراه باشید.

مقدونیه شمالی (North Macedonia) با نام رسمی جمهوری مقدونیه شمالی کشوری محصور در خشکی واقع در جنوب‌شرقی اروپا در ناحیه شبه جزیره بالکان است. این کشور از شمال با صربستان و کوزوو، از غرب با آلبانی، از شرق با بلغارستان و از جنوب با کشور یونان همسایه است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور شهر اسکوپیه می باشد.

اسکوپیه (Skopje) پایتخت و بزرگترین شهر کشور مقدونیه است. این شهر زیبا به دلیل داشتن مجسمه های پر زرق و برق و ساختمان های مجلل، بازدیدکنندگان را هیپنوتیزم می کند. این کلان شهر بسیار سرگرم کننده است و به هیچ وجه مسافرانش را خسته نمی کند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این کشور دو میلیون جمعیت دارد و اسلام دومین دین آن است که با سلطه عثمانیان به این منطقه راه یافت. مسلمانان ۳۰ تا ۵۰ % جمعیت مقدونیه را تشکیل می‌دهند. مردم مقدونیه به طور کلی مردمانی شاد، خوش رو، اهل شوخی و علاقه مند به تفریح و سفر و غذا خوردن هستند.

دیدنی های اسکوپیه، پایتخت زیبای این کشور، شامل آثار تاریخی، مدرن و طبیعت بکر و زیبای آن می باشد. اگر قصد سفر به این شهر اروپایی و بازدید از جاذبه های دیدنی آن را دارید در ادامه شما را با مهمترین جاذبه های گردشگری اسکوپیه آشنا می کنیم.

جاذبه های دیدنی اسکوپیه

میدان مقدونیه – Macedonia Square

میدان مقدونیه، اصلی ترین میدان شهر اسکوپیه است. این میدان بزرگ در مرکز شهر و در کنار رودخانه واردار قرار گرفته است. این میدان با مساحت 18.500 مترمربع بزرگترین میدان کشور مقدونیه است. هر ساله جشن کریسمس و سایر مراسمات و جشن های فرهنگی، سیاسی و… در این میدان برگزار می شود.

جاهای دیدنی اسکوپیه
جاهای دیدنی اسکوپی

رودخانه واردار – Vardar River

رودخانه واردار یا آکسیوس (Axios) طولانی‌ترین رودخانه مقدونیه شمالی و دومین رودخانه طولانی یونان است که در سالونیک (Thessaloniki) به دریای اژه می‌رسد. طول این رودخانه 388 کیلومتر و حداکثر عمق آن 4 متر است. این رودخانه که شهر اسکوپیه را به دو قسمت تقسیم می کند، یکی از جاذبه های زیبای شهر اسکوپیه است.

پل سنگی – Stone Bridge

پل سنگی، پلی باشکوه و تاریخی در شهر اسکوپیه است که بر روی رود واردار (Vardar) قرار گرفته و دو بخش قدیمی و جدید شهر را به یکدیگر متصل می کند. این پل عنصر اصلی ارتباط روزانه ساکنان و همین طور بازدیدکنندگان است. پل سنگی اسکوپیه در مقابل تمام بلایای طبیعی و تهدیدهای تاریخ مقاومت کرد و چندین بار بازسازی و حفظ شد، از این رو ارزش بسیار زیادی دارد و نباید بازدید از آن را فراموش کرد.

قلعه اسکوپیه – Skopje Fortress

قلعه اسکوپیه، قلعه ای نظامی واقع در شهر قدیمی اسکوپیه و در بالاترین نقطه شهر مشرف به رودخانه واردار واقع شده است. این قلعه که برای محافظت از شهر بوده است در قرن ششم هجری ساخته شده است. در حال حاضر قلعه اسکوپیه یکی از جاذبه های اصلی دیدنی در شهر اسکوپیه می باشد.

جاهای دیدنی اسکوپیه
جاهای دیدنی اسکوپیه

بازار قدیمی – Old Bazaar

بازار قدیمی یکی از جذاب ترین مکان های شهر اسکوپیه است که در سمت شرق رودخانه واردار واقع شده است. این بازار به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین بازار در حوزه بالکان، از قرن 12 محل تجارت و کسب و کار در اسکوپیه بوده است. در طول حکومت عثمانی ها این بازار توسعه یافت و بناهای زیادی چون مساجدف کاروانسرا و… در آن ساخته شد. در سفر به اسکوپیه بازدید از این بازار تاریخی را از دست ندهید.

موزه باستان شناسی مقدونیه – Archaeological Museum of Macedonia

موزه باستان شناسی مقدونیه، یکی از قدیمی ترین موزه های کشور است. این موزه را در سال 1924 افتتاح کردند و آن تاریخ به عنوان تاریخ تاسیس موزه ملی در نظر گرفته شده است. این موزه در بازار قدیمی و در نزدیکی قلعه اسکوپیه واقع شده و 10.000 مترمربع مساحت دارد که 6000 مترمربع از آن برای نمایشگاه های دائمی یا موقتی استفاده می شود.

جاهای دیدنی اسکوپیه
جاهای دیدنی اسکوپیه

مسجد مصطفی پاشا – Mustafa Paša

مسجد مصطفی پاشا، یک مسجد عثمانی است که در بازار قدیمی اسکوپیه واقع شده است. این مسجد در سال 1492 توسط مصطفی پاشا ساخته شده و دخترش در خیابان کنار این مسجد دفن شده است.

صلیب هزاره – Millennium Cross

صلیب هزاره یکی از مرتفع ترین صلیب های مذهب مسیحیت است که از ارتفاعی 66 متری برخوردار می باشد و در بخش جنوب غربی پایتخت مقدونیه یعنی شهر اسکوپیه واقع شده است. این صلیب که از جمله جاذبه های گردشگری و دیدنی اسکوپیه و کشور مقدونیه بحساب می آید، بر روی کوه وودنو قرار گرفته است. در تاریخ 8 سپتامبر 2008، روز استقلال جمهوری مقدونیه، در داخل صلیب یک آسانسور نصب شد و در سال 2009، یک رستوران و یک فروشگاه صنایع دستی در کنار آن افتتاح شد.

جاهای دیدنی اسکوپیه
جاهای دیدنی اسکوپیه

خانه یادبود مادر ترزا – Memorial House of Mother Teresa

مادر ترزا کسی بود که جایزه صلح بشر به او تعلق گرفت. این خانه مکانیست که او از سال 1910 تا 1928 در آن زندگی می کرد. خانه یادبود مادر ترزا یکی از جدیدترین نشانه های اسکوپیه است که در ماه می سال 2008 ساخت آن به پایان رسید.

تنگه ماتکا – Canyon Matka

از بی نظیرترین جاذبه های طبیعی در کشور مقدونیه می توان به تنگه ماتکا اشاره کرد. در ماتکا که دره ای عمیق همراه با رودخانه است، جدا از طبیعت بی نظیر می توان از کلیساها، صومعه ها، بقایای یک قلعه، غارها و… دیدن کرد. این منطقه در 15 کیلومتری شهر اسکوپیه واقع شده و بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در این دره مسیرهایی برای پیاده روی و در رودخانه امکان قایق سواری وجود دارد. برای گردش در این منطقه تورهایی وجود دارند که با رزرو و هماهنگی می توانید از امکانات تفریحی آنها بهره ببرید.

جاهای دیدنی اسکوپیه
جاهای دیدنی اسکوپیه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨