جاهای دیدنی مقدونیه ، کشوری کوچک در جنوب شرق اروپا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی مقدونیه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست در مورد جاهای دیدنی مقدونیه خواهیم گفت. برای آشنایی با این کشور زیبا در جنوب شرق اروپا با ما همراه باشید.

مقدونیه شمالی (North Macedonia) با نام رسمی جمهوری مقدونیه شمالی کشوری محصور در خشکی واقع در جنوب‌شرقی اروپا در ناحیه شبه جزیره بالکان است. این کشور از شمال با صربستان و کوزوو، از غرب با آلبانی، از شرق با بلغارستان و از جنوب با کشور یونان همسایه است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور شهر اسکوپیه می باشد.

مقدونیه تا قرن چهاردهم میلادی تحت تسلط صرب‌ها قرار داشت و در این تاریخ امپراتوری عثمانی آن را جزو قلمرو خود قرار داد. در قرن نوزدهم، طی جنگ‌هایی که بین روسیه تزاری و عثمانیان صورت گرفت، این ناحیه از دولت عثمانی جدا شد. طی جنگ‌هایی که بین سال‌های ۱۹۱۲ تا ۱۹۱۳ به وقوع پیوست، یونان، صربستان و سپس بلغارستان آن را اشغال کردند و در از ۱۹۲۶ رسما بخشی از فدراسیون یوگسلاوی سابق بود. مقدونیه در ۱۹۹۱ از یوگسلاوی اعلام استقلال کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مقدونیه دو میلیون جمعیت دارد، اسلام دومین دین این کشور است که با سلطه عثمانیان به این منطقه راه یافت. مسلمانان ۳۰ تا ۵۰ % جمعیت مقدونیه را تشکیل می‌دهند. مردم مقدونیه به طور کلی مردمانی شاد، خوش رو و اهل شوخی هستند و به تفریح و سفر و غذا خوردن اهمیت می دهند.

این کشور کوچک جاذبه های تاریخی و دیدنی متعددی دارد و همچنین به دلیل طبیعت زیبا و بکری که دارد توریست های زیادی را جذب می کند. در ادامه با جاذبه های مقدونیه بیشتر آشنا می شویم.

جاذبه های گردشگری مقدونیه

شهر اسکوپیه – Skopje

اسکوپیه پایتخت و بزرگترین شهر این کشور است. این شهر زیبا به دلیل داشتن مجسمه های پر زرق و برق و ساختمان های مجلل، بازدیدکنندگان را هیپنوتیزم می کند. این کلان شهر بسیار سرگرم کننده است و به هیچ وجه مسافرانش را خسته نمی کند. اسکوپیه هسته ای تاریخی دارد و بی نهایت شگفت انگیز است. پس تمام شهر را با دقت ببینید.

جاهای دیدنی مقدونیه
جاهای دیدنی مقدونیه

پل سنگی – Stone Bridge

پل سنگی، پلی باشکوه و تاریخی در شهر اسکوپیه است که بر روی رود واردار (Vardar) قرار گرفته و دو بخش قدیمی و جدید شهر را به یکدیگر متصل می کند. این پل عنصر اصلی ارتباط روزانه ساکنان و همین طور بازدیدکنندگان است. پل سنگی اسکوپیه در مقابل تمام بلایای طبیعی و تهدیدهای تاریخ مقاومت کرد و چندین بار بازسازی و حفظ شد، از این رو ارزش بسیار زیادی دارد و نباید بازدید از آن را فراموش کرد.

صلیب هزاره – Millennium Cross

صلیب هزاره یکی از مرتفع ترین صلیب های مذهب مسیحیت است که از ارتفاعی 66 متری برخوردار می باشد و در بخش جنوب غربی پایتخت مقدونیه یعنی شهر اسکوپیه واقع شده است. این صلیب که از جمله جاذبه های گردشگری و دیدنی اسکوپیه و کشور مقدونیه بحساب می آید، بر روی کوه وودنو قرار گرفته و می توان از آن به نمایی شگفت انگیز نسبت به کل سطح شهر اسکوپیه دست پیدا کرد.

جاهای دیدنی مقدونیه
جاهای دیدنی مقدونیه

بازار قدیمی – Old Bazaar

بازار قدیمی یکی از جذاب ترین مکان های شهر اسکوپیه است که در سمت شرق رودخانه واردار واقع شده است. این بازار به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین بازار در حوزه بالکان، از قرن 12 محل تجارت و کسب و کار در اسکوپیه بوده است. در طول حکومت عثمانی ها این بازار توسعه یافت و بناهای زیادی چون مساجدف کاروانسرا و… در آن ساخته شد. در سفر به اسکوپیه بازدید از این بازار تاریخی را از دست ندهید.

تنگه ماتکا – Canyon Matka

از بی نظیرترین جاذبه های طبیعی در کشور مقدونیه می توان به تنگه ماتکا اشاره کرد. در ماتکا که دره ای عمیق همراه با رودخانه است، جدا از طبیعت بی نظیر می توان از کلیساها، صومعه ها، بقایای یک قلعه، غارها و… دیدن کرد. این منطقه در 15 کیلومتری شهر اسکوپیه واقع شده و بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در این دره مسیرهایی برای پیاده روی و در رودخانه امکان قایق سواری وجود دارد. برای گردش در این منطقه تورهایی وجود دارند که با رزرو و هماهنگی می توانید از امکانات تفریحی آنها بهره ببرید.

جاهای دیدنی مقدونیه
جاهای دیدنی مقدونیه

شهر بیتولا – Bitola

بیتولا دومین شهر بزرگ مقدونیه است و خیلی از مرز یونان فاصله ندارد. این شهر پر از ساختمان های زیبا و قدیمی، گالری های هنری زیبا و کافه های دوست داشتنی است. در شهر بیتولا خانه های زیبا و رنگارنگی را می بینید که در کنار مساجد و کلیساهای زیبا قرار دارند. همچنین بازار قدیمی اینجا شما را به دوران عثمانی می برد و مکانی جذاب برای خوردن قهوه و تماشای مردم است. با داشتن یک فرهنگ زنده، بسیاری از جشنواره ها هرساله در اینجا برگزار می شوند. درست در بیرون شهر ویرانه های باستان شناسی زیبای Heraclea Lyncestis وجود دارد که نباید بازدید از آن را از دست داد.

شهر پریلپ – Prilep 

این شهر در زیر یک تپه که با ویرانه های یک قلعه یقدیمی تزئین شده واقع شده است. پریلپ پر از تاریخ است. اینجا زمانی مقر حکومت یک پادشاه قرون وسطا بوده است و کلیساها و صومعه های متعددی در آن وجود دارد. رفتن به بالای یک قلعه نظامی قرن دهمی با چشم انداز زیبایش که شهر را در زیر پایتان می بینید، یکی از کارهایی است که حتما باید در پریلپ انجام دهید. قدم زدن در بازار قدیمی شهر و بازدید از کلیسای معروف Sv. Blagoveshstenie از جذاب ترین کارها در شهر پریلپ است.

جاهای دیدنی مقدونیه
جاهای دیدنی مقدونیه

شهر اشترومیکا – Strumica

این شهر در شرق مقدونیه واقع شده است و به خاطر صومعه های زیبای بیزانس که در خارج از شهر قرار دارد معروف شده است. حومه شهر پر از آبشارهای جادویی و کوه هاست. اشترومیکا شهری آرام است که خانه ویرانه های دوست داشتنی و مکان های باستان شناسی مثل Roman Therma و Carevi Kuli Fortress می باشد که به قرن ۵ برمی گردند.

شهر اوهرید – Ohrid

شهر اوهرید مقصد اغوا کننده کشور مقدونیه است. تپه های زیبا که روی آن ها کلیساها قرار گرفته اند، کوچه های مخروطی شکل که داخل هر کدام از آنها رستوران ها و کافه ها آماده میزبانی هستند و قلعه های قرون وسطایی که هر ماجراجویی را به کاوش می کشند. گردش در اهرید را می توانید از کلیسای سنت جان با آن چشم انداز رویایی اش شروع کنید.

جاهای دیدنی مقدونیه
جاهای دیدنی مقدونیه

دریاچه اوهرید – Lake Ohrid

این دریاچه در مرز بین مقدونیه و آلبانی قرار گرفته است. دریاچه اهرید یکی از عمیق ترین و قدیمی ترین دریاچه های اروپا می باشد که از اکوسیستم بسیار مهم و بیولوژیکی برخوردار است. این دریاچه خانه مجموعه گسترده ای از گونه هایی است که تنها بومی همین منطقه هستند. خط ساحلی آن همانند آب های آبی دریاچه خاص و زیبا هستند و مکان مناسبی برای عکاسی به شمار می روند. دریاچه اهرید یکی از با ارزش ترین نقاط بالکان و مقدونیه است که مملو از تفریحاتی شامل ورزش های آبی، سفرهای قایقی و نقاط مناسب شنا می باشد.

کلیسای سنت جان – Church of St. John

کلیسای سنت جان از باشکوه ترین کلیساهای مقدونیه است که ترکیبی از سبک های معماری بیزانس و ارمنی را دارد و درست کنار رودخانه واقع شده است. در فضای بیرونی مجسمه های سرامیکی و سنگی وجود دارند که به زیبایی کلیسا افزوده اند و با اینکه نقاش و سازنده ها چندان شناخته شده نیستند اما به خوبی از آنها حفاظت شده است. این ساختار از زیباترین کلیساهای کشور مقدونیه و همچنین منطقه بالکان شناخته شده است.

جاهای دیدنی مقدونیه
جاهای دیدنی مقدونیه

قلعه ساموئل – Samoil’s Fortress

شهر اهرید در دوران بیزانس شهری بزرگ و مرکز فرهنگی و برای مدت کوتاهی نیز پایتخت بود. زمان پایتخت، امپراطور دوران، قلعه خود را روی تپه ای در مرکز شهر بنا کرد. قلعه ساموئل یکی از قوی ترین قلعه ها در منطقه بالکان است. امروزه 18 برج و 4 دروازه از ساختار اصلی باقی مانده و با توجه به موقعیت استراتژیک خود و با داشتن چشم اندازی از شهر و دریاچه، تبدیل به مکانی ایده آل برای گردشگران شده است.

پارک ملی ماوراوو – National park Mavrovo

درخت ها، آبشارها و آرامش مطلق این منطقه، نفس هر مسافری را تازه می کنند. ماوراوو جادوگر زیبایی است که هر فردی را جذب خود می کند خصوصا در تابستان که طبیعت آن بسیار شگفت انگیز می شود. در این منطقه روستاهایی وجود دارند که مناسب و ایده ال برای ماجراجویان هستند. اگر علاقه به پنیر هم داشته باشید کارخانه های آن در این منطقه به وفور دیده می شوند.

جاهای دیدنی مقدونیه
جاهای دیدنی مقدونیه

دریاچه ماوراوو – Mavrovo Lake

دریاچه ماوراوو بزرگترین دریاچه مصنوعی در کشور مقدونیه است که در منطقه ماوراوو قرار دارد. این دریاچه زیبا در ماه های تابستان یک مکان عالی و ایده آل برای شنا و قایقرانی به شمار می رود. همین طور کلیسای نیمه غرق شده در وسط دریاچه نیز به جذابیت آن افزوده است. این دریاچه و در کل منطقه آن نزدیک به 100 کیلومتر با شهر اسکوپیه فاصله دارد.

پارک ملی گالیسیکا – Galičica National Park

این پارک ملی با طبیعت بی نظیر خود در میان دریاچه Ohrid و Prespa واقع شده است. این پارک فوق العاده مکانی وحشی و زیبا برای بازدید است. پیاده روی در میان دره ها، جنگل ها و کوه های دست نخورده، مطمئنا باعث لذت بردن دوست داران طبیعت می شود.

جاهای دیدنی مقدونیه
جاهای دیدنی مقدونیه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨