بهترین مقاصد نوروز 1401 برای سفر کدامند ؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین مقاصد نوروز 1401

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بهترین مقاصد نوروز 1401 برای سفر آشنا خواهیم کرد. برای اطلاع از بهترین جاها برای سفر در ادامه با ما همراه باشید.

پس از 2 سال پاندمی کرونا و قرنطینه، نوروز امسال بهترین زمان برای سفر و استراحت و خوش گذراندن به همراه خانواده و دوستان است. اگرچه خطر کرونا هنوز هم وجود دارد و باید در سفرهایمان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنیم اما تقریبا تمام مقاصد سفر برای نوروز امسال به روی گردشگران باز هستند و محدودیت ها کاهش پیدا کرده است.

تعطیلات نوروز برای بسیاری از ایرانی‌ها، زمان طلایی سفر است؛ چون هم تعطیلات به اندازه یک سفر چند روزه فراهم است و هم آب و هوا بسیار دلپذیر شده است. اما آنهایی که عاشق سفر کردن در روزهای نوروزند به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول آنهایی که مقصدشان مشخص است و برایش برنامه‌ریزی کرده‌اند و دسته دیگر افرادی که هنوز به یک نتیجه نهایی نرسیده‌اند که بهترین مقصد نوروز 1401 برایشان کجاست؟ در ادامه ما پرطرفدارترین و بهترین مقاصد خارجی و داخلی برای نوروز 1401 را معرفی می کنیم تا بتوانید انتخاب راحت تری برای مقصدتان داشته باشید.

بهترین مقاصد خارجی 

استانبول

استانبول را به جرأت می‌توان محبوب ترین شهر میان ایرانی‌ها دانست که افراد با سلایق متنوعی شیفته‌اش هستند. عده‌ای معتقدند هر بار هم که به استانبول سفر کنید، باز هم تکراری نمی‌شود! در استانبول هم تاریخ و معماری و هنر، هم طبیعت و چشم‌اندازهای زیبا و هم تفریح و خرید هست. از طرفی آنقدر تورهای استانبول نوروز 1401 متنوع است که می‌توانید گزینه مورد نظرتان را به راحتی پیدا کنید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا بسیار متنوع است ولی آنچه معمولا ایرانی‌ها به قصدش سفر می‌کنند، تفریح و استراحت در کنار سواحل مدیترانه است. هتل‌های آنتالیا بسیار با امکانات و متنوع اند و بعضی‌هایشان آنقدر تفریحات مختلف دارند که شما را از بیرون آمدن بی‌نیاز می‌کنند. اگر نیاز به استراحت دارید، کافی است یک هتل all یا uall رزرو کنید و حسابی از خدمات 24 ساعته غذای رایگان، استخر، ساحل و… لذت ببرید.

وان

شهر وان در کشور ترکیه معمولا به عنوان مقصدی ارزان و در دسترس برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود چون فاصله بسیار کمی تا ایران دارد و به راحتی به صورت زمینی می‌توانید با تورهای وان همراه شوید. وان معمولا مقصد افرادی است که قصدشان خرید است اما در کنار پاساژها، جاذبه‌هایش هم مانند دریاچه وان معروف است. اگر قصد دارید سفری مقرون به صرفه داشته باشید شهر وان انتخاب خوبی برای شماست.

بهترین مقاصد نوروز 1401
بهترین مقاصد نوروز 1401

کوش آداسی

کوش آداسی شهری ساحلی و زیبا در ترکیه است که بسیاری از ساکنان و گردشگران، آن را به عنوان یک شبه‌جزیره در نظر می‌گیرند. این شهر در نزدیکی ازمیر قرار دارد و برای سفر نوروزی ۱۴۰۱ می‌تواند مقصدی خوش آب و هوا و بسیار هیجان انگیز با طبیعت سرسبز و چشم‌ گیر، به‌حساب بیاید. از جمله مناطقی که می‌توانید با سفر به این شهر از آن‌ها بازدید نمایید دیدایما، پرینه یا جزیره کبوتر می‌باشد. این شهر هم مانند آنتالیا دارای هتل های لوکس با امکانات فوق العاده است.

مارماریس

مارماریس شهر دیگری در ترکیه است که احتمالا نام آن را کمتر شنیده‌اید ولی آنهایی که به مارماریس سفر کرده‌اند، هیچگاه مناظری که دیده‌اند، از خاطرشان نمی‌رود. مارماریس معمولا به عنوان مقصد تفریح و شهرگردی و استراحت معرفی می‌شود اما در کنار این موارد، جاذبه‌های تاریخی هم می‌توان در آن یافت. در مارماریس هم مانند آنتالیا، هتل‌های بسیار مجهز و شیکی ساخته شده است که خدمات بسیار عالی ای ارائه می کنند.

دبی

اگر قصد دارید سفری لوکس و سرشار از مدرنیته را تجربه کنید، دبی با پاساژهای بی‌انتها و آسمان خراش‌های فراوانش منتظر شماست. دبی از آن شهرهایی است که بسیاری از اولین‌ها و برترین‌ها را مخصوصا در حوزه ساخت و ساز در آن می‌توانید بیابید. نوروز یکی از بهترین فصل‌های سفر به دبی است و از این جهت این مقصد هم جزو بهترین مقاصد نوروز به حساب می‌آید. پس اگر دوست دارید از برج ها و به خصوص بلندترین برج جهان دیدن کنید، دبی بهترین انتخاب است.

بهترین مقاصد نوروز 1401
بهترین مقاصد نوروز 1401

گرجستان

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین مقاصد نوروز را معرفی کنیم، باید سراغ گرجستان برویم. گرجستان علاوه بر جاهای دیدنی متنوع و تاریخ غنی ای که دارد، از نظر هزینه‌ برای ایرانی‌ها به صرفه است و اختلاف قیمت زیادی در این کشور احساس نمی‌کنید. از این جهت، در سفر به گرجستان می‌توانید راحت‌تر پول خرج کنید و علاوه بر وعده‌های غذایی متنوع، از تفریحات گرجستان و طبیعت زیبا و سرسبز آن هم بهره‌مند شوید. تفلیس و باتومی مهمترین و توریستی ترین شهرهای گرجستان هستند.

ارمنستان

اگر همچنان دنبال مقصدی نزدیک اما با حال و هوای متفاوت می‌گردید، روی ارمنستان هم می‌توانید حساب کنید. آنهایی که در شهرهای شمال غربی ایران (مثل تبریز) زندگی می‌کنند، ارمنستان رفتن برایشان کاری ندارد. اما اگر از سایر نقاط ایران می‌خواهید به این کشور سفر کنید، باز هم کارتان آسان است و با قیمت ارزان هم می‌توانید به این کشور سفر کنید. معمولا افرادی ارمنستان را برای نوروز انتخاب می‌کنند که دوست دارند حال و هوای نوروز را در خارج از مرزهای ایران و اقلیمی خنک و خوش، تجربه کنند.

مالدیو

آنهایی که استراحت با چاشنی آرامش را در نوروز ترجیح می‌دهند، چند دسته هستند. اگر از آن دسته افرادی هستید که در استراحت، آرامش بیشتری می‌خواهید و دوست دارید در مناظری بی‌انتها ذهنتان را آزاد کنید، مالدیو پیشنهاد وسوسه کننده‌ای می‌تواند باشد. ضمن اینکه در تعطیلات نوروز هم هوایش بسیار مطلوب است و هم چشم‌اندازهایش فراموش نشدنی. البته، مالدیو هم مثل تایلند، فرهنگ و سبک زندگی متفاوتی از مردمان را برایتان ظاهر می‌کند که خودش دیدنی و جذاب است.

بهترین مقاصد نوروز 1401
بهترین مقاصد نوروز 1401

مالزی

کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا از بهترین مناطق گردشگری این قاره است. جنگل‌های انبوه، سواحل زیبا و جاذبه‌های گردشگری متنوع این کشور را به مقصدی محبوب میان گردشگران خارجی تبدیل کرده‌اند. کوالالامپور مرکز کشور مالزی پرگردشگرترین شهر مالزی است. این شهر نزدیک خط استوا قرار دارد و به همین دلیل آب و هوای آن معتدل و مرطوب است. طبیعت سرسبز مالزی در همه فصل‌ها تماشایی است و درختان جنگل‌ها به‌دلیل اقلیم استوایی در این کشور همیشه سبز باقی می‌مانند.

سنگاپور

سنگاپور از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری آسیا برای همه گردشگران در نقاط مختلف جهان است. امروزه این کشور به یکی از مدرن‌ترین مناطق آسیا در صنعت گردشگری تبدیل شده است. فرودگاه سنگاپور از نظر تجهیزات و زیبایی بین ۱۰ فرودگاه برتر جهان قرار دارد و چند سال نیز در رتبه نخست جهانی بود. سنگاپور از گران‌ترین مقصدهای گردشگری در آسیا است و ایرانیان برای ورود به این کشور باید به‌صورت آنلاین یا مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی درخواست ویزا کنند زیرا این کشور در ایران سفارتخانه ندارد.

تایلند

اگر از میان این لیست بهترین مقاصد نوروز 1401 هنوز به نتیجه نرسیده‌اید و دلتان نوروزی با حال و هوای متفاوت و سفری حیرت انگیز می‌خواهد، تور تایلند را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تایلند با فرهنگ بسیار متفاوت و جاذبه‌های فراوانش، بدون شک شما را حیرت زده می‌کند. از غذا خوردن مردمش گرفته تا عبادت و شیوه زندگی‌شان و طبیعت رویایی و استوایی اش برایتان جدید خواهد بود. پس اگر نیاز به فضایی کاملا متفاوت دارید، تایلند گزینه بسیار خوبی است.

بهترین مقاصد نوروز 1401
بهترین مقاصد نوروز 1401

بهترین مقاصد داخلی

کیش

اگر هزینه مقاصد نوروزی خارجی برایتان سنگین است یا اصلا ترجیح می‌دهید نوروز را در ایران باشید اما جایی با حال و هوای خاص‌تر، جزیره کیش می‌تواند مقصد مناسبی باشد. هوای کیش در نوروز دلپذیر است و در کنار استراحت کردن، هم می‌توانید از تفریحاتش لذت ببرید، هم خرید کنید یا اصلا وقتتان را به قدم زدن کنار نوار ساحلی بگذرانید. کیش یکی از محبوب ترین مقاصد سفر داخلی در بین ایرانیان است.

قشم

یکی از بهترین مقاصدی که می‌توانید برای عید نوروز ۱۴۰۱ خود در نظر بگیرید، جزیره قشم و مناطق شگفت‌انگیز و بکر این منطقه می‌باشد. اگر قصد سفری چند روزه دارید، پیشنهاد می‌کنیم به جزیره قشم و جزیره‌های اطراف خلیج فارس مانند لارک و هرمز سفر کنید و به تماشای بکرترین طبیعت جنوب ایران بنشینید. دره ستارگان، جزیره ناز، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار نمکدان، سد گوران، دره تندیس و غار خربس از مناطقی هستند که با سفر به جزیره قشم می‌توانید از آن‌ها بازدید نمایید.

چابهار

اگر قصد دارید برای عید نوروز ۱۴۰۱ خود، مقصدی ساحلی و خوش آب و هوا را انتخاب نمایید، پیشنهاد می‌دهیم چابهار را حتما به لیست خود اضافه نمایید. چابهار یکی از شهرهای زیبا و سرسبز استان سیستان و بلوچستان است که دارای جاذبه‌های گردشگری و هتل‌های باکیفیت بسیاری می‌باشد. از مناطق محبوب و دیدنی چابهار می توان به ساحل صخره‌ای چابهار (ساحل دریا بزرگ)، ساحل دریا کوچک، پارک ساحلی لیپار، کوه‌های مریخی چابهار، جنگل حرا و… اشاره کرد.

بهترین مقاصد نوروز 1401
بهترین مقاصد نوروز 1401

شهرهای شمالی کشور

از شهرهای جنوبی در ایران که بگذریم، نوبت به شهرهای ساحلی دریای خزر و شمال کشور می‌رسد. با وجود آب و هوای سرد و بارانی در تعطیلات نوروز در خطه شمالی ایران، گردشگران زیادی به‌دلیل ظرفیت‌های برجسته طبیعی این مناطق، شهرهای شمالی کشور را برای مقاصد نوروزی خود انتخاب می‌کنند. استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بیشترین حجم از مسافران در طول تعطیلات نوروزی را پذیرا می‌شوند و سفر به شمال کشور یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر نوروز است.

تهران

در طول سال تهران شلوغ‌ترین شهر در ایران است اما خلوتی آن در نوروز بسیاری از علاقه‌مندان به گردشگری شهری عید نوروز را برای تهران گردی و بازدید از نقاط مختلف پایتخت انتخاب می‌کنند. آب و هوای تهران در طول روزهای نخست فروردین ماه یا عید نوروز متعادل و دلپذیر است و بسیاری از مکان‌های گردشگری فعالیت می‌کنند. تهران آنقدر جاهای دیدنی، کاخ ها، بوستان ها، مجموعه های تفریحی، کافه و رستوران دارد که تمام روزهای سفرتان را پر می کند.

مشهد

مشهد، شهری غنی از آثار تاریخی و امکانات توریستی می‌باشد و به دلیل وجود بارگاه امام رضا (ع)، همه ساله مقصد بسیاری از زائران و گردشگران محسوب می‌شود. اگر قصد دارید با یک تیر دو نشان بزنید و هم سفرتان زیارتی باشد و هم سیاحتی، مشهد را انتخاب کنید. این شهر امکانات بسیار زیادی از هتل های لوکس گرفته تا مراکز خرید و مال های بزرگ، پارک ها، رستوران ها و طبیعت بسیار زیبایی دارد. البته در نظر داشته باشید که شهر مشهد در عید نوروز مقصد مسافران بسیاری خواهد بود و از این رو باید پروتکل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنید تا از شیوع بیماری جلوگیری نمایید.

بهترین مقاصد نوروز 1401
بهترین مقاصد نوروز 1401

اصفهان

اصفهان به خاطر اینکه در مرکزی‌ترین ناحیه ایران قرار گرفته، آب و هوای گرم و خشکی دارد و به همین خاطر، نوروز ۱۴۰۱بهترین زمان برای سفر به اصفهان به حساب می‌آید. البته ممکن است شلوغی و ترافیک کمی اذیت‌تان کند، ولی به لذت قدم زدن در میدان نقش جهانش می‌ارزد. سفر به اصفهان شهر گ نبدهای فیروزه‌ای، دیواره‌های اسلیمی، پل‌های معروف و بناهای کم‌نظیر است که به نصف جهان لقب گرفته است؛ شهری که هرکس باید یک بار هم که شده آن را ببیند.

شیراز

یکی دیگر از زیباترین مقاصد بین مقاصد داخلی کشور برای سفر نوروزی ۱۴۰۱، شهر زیبا و سرسبز شیراز می‌باشد. شهر شیراز دارای فرهنگی غنی است که با مردمانی مهمان‌نواز و عطر گل‌های معطر و حافط و سعدی و فال از شما استقبال خواهد کرد. شیراز یکی از محبوب ترین شهرهای ایران است که سالانه گردشگران خارجی بسیاری از آن بازدید می کنند.

یزد

شهر یزد، سرزمین آتشکده‌های کهن، پیشنهاد دیگری برای سفر نوروزی لذت‌بخش و به یادماندنی خواهد بود. شهر یزد با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری، طبیعت بکر و سوغاتی‌های ارزشمند می‌تواند بهترین انتخاب برای عاشقان تاریخ و تمدن به‌ حساب بیاید. در صورت سفر به این شهر، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از باغ دولت آباد یزد که به عنوان آثار فرهنگی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و منظره تماشایی شهر یزد را در بهار ۱۴۰۱ از دست ندهید.

بهترین مقاصد نوروز 1401
بهترین مقاصد نوروز 1401

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨